מלעיל, על הב' השני' (הנקודה סגו"ל).מלעייל או מלרע?
מלעיל, על הב' השני' (הנקודה סגו"ל).מלעייל או מלרע?
"ובאת" כתוב במסורה 3 פעמים מלעיל ו7 פעמים מלרע ללא כלל מסויים ידוע.הבוקר מישהו העיר לי על ובאת אל השופט שקראתי מלעיל.
חבל שהוא בא אחרי שסיימתי לקרוא.
עכ"פ אני עדיין חושב שיוצאים בזה (בפרט בבית כנסת חסידי שכל תפילתם מלעיל).
דחיק רק כשהאות לפניו אינה שורשית. כמו "ועשה פסח" נסוג אחור ורפוי.אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי:
בפרשת שופטים פרק יח פסוק יט כתוב "וקרא בו כל ימי חייו" ה"וקרא" הוא נסוג אחור (אף שהוא וא"ו ההיפוך, אבל כבר מצאנו כמה פעמים כן בתורה) אבל מה שאני לא מבין זה למה ה"בי"ת" של "בו" הוא רפה, הרי מדין "דחיק" היה אמור הנסוג אחור לגרום לדגש בבי"ת.
תודה לכל העוזרים והמסייעים.
היה זכור לי שלוי לא יכול לעלות גם מחוץ לז' קרואים אם יש אחריו ישראלמה הבעיה? תעלה ל"קללות" עד סוף הפרשה, אח"כ קדיש , ואח"כ מפטיר.
מילים ששורשם מסתיימים באלף או ה"א, הם נשארות נסוג אחור אף שהוא וא"ו ההיפוך, אא"כ האות שאחריה היא גרונית כגון "וּבָאתָ֙ אֶל־הַכֹּהֵ֔ן" (דברים כו ג)(אף שהוא וא"ו ההיפוך, אבל כבר מצאנו כמה פעמים כן בתורה)
זה לא ממש מדויק הכלל הוא דווקא בשרשי ל"י (כלומר שרשי ל"א ול"ה שמתחלפים לי' כמו ואפית ועשית וענית).מילים ששורשם מסתיימים באלף או ה"א, הם נשארות נסוג אחור אף שהוא וא"ו ההיפוך, אא"כ האות שאחריה היא גרונית כגון "וּבָאתָ֙ אֶל־הַכֹּהֵ֔ן" (דברים כו ג)
ממנו תמיד מודגש בנו"ן וגם כאן, זה טעות בציטוט והמשמעות משתנה לפעמים הכוונה "מן הוא" ולפעמים "מאת אנחנו".לֹא־אָכַ֨לְתִּי בְאֹנִ֜י מִמֶּ֗נּוּ וְלֹא־בִעַ֤רְתִּי מִמֶּ֙נּוּ֙ בְּטָמֵ֔א וְלֹא־נָתַ֥תִּי מִמֶּ֖נּוּ לְמֵ֑ת שָׁמַ֗עְתִּי בְּקוֹל֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהָ֔י עָשִׂ֕יתִי כְּכֹ֖ל אֲשֶׁ֥ר צִוִּיתָֽנִי׃ דברים כו יד
האם הרפיית הנו"ן הופכת את המשמעות ל "מאיתנו"?
נכון.ממנו תמיד מודגש בנו"ן וגם כאן, זה טעות בציטוט והמשמעות משתנה לפעמים הכוונה "מן הוא" ולפעמים "מאת אנחנו".
וכן שוב מחרון אַפֶּךָ והנחם על הרעה לעמך(שמות לב יב)לכאו' היה מתאים יותר לפ' לל' יחיד והכוונה לקב"ה שיסיר מאיתו את חרון אפו מעל בני ישראל כמו שכתוב
בסליחות אשר לפניי כתוב בשניהם זכור בחולם ורק ב"וזכר לנו היום" כתוב בקמץ קטן.שאלה לגבי הסליחות.
"זכר (בחולם) לנו ברית אבות"
"זכר (בקמץ) לנו ברית ראשונים"
מה ההבדל ביניהם?
למה פה בקמץ ופה בחולם?
מענין...בסליחות אשר לפניי כתוב בשניהם זכור בחולם
אינו כעת תחת ידי, אולם לא זכור לי שיסוד מלכות הוא מקור לענייני דקדוק.מענין...
עיין "סליחות יסוד מלכות"
כןההפטרה בר"ה
קוראים במנגינה רגילה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק ד
א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי: