"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שאלה לי...
כיצד לנהוג השבוע בתוכחות?
אני לוי
ויעויין בביה"ל (תכ"ח, נדמה לי) שכ' דהיכא שהקורא הוא כהן והפרשיות מחוברות, יעלו לתורה ז' קרואים עד לתוכחות, והקורא יעלה מהתוכחות עד לסוף בחוקותי.
א. מתי עושים את הקדיש בכה"ג?
ב. האם אח"כ חוזרים שוב על המפטיר?
ג. אולי בכה"ג שהקורא הוא לוי אפשר שכהן יעלה עד לשני/שלישי, ומשם עד לאחר התוכחות יעלה הקורא, ורק אחר התוכחות ישלימו את הז' קרואים (עם הוספה אחת כדי להשלים ז') [ומה שהביה"ל לא נקט לנהוג כך משום שהוא עסק היכא שהקורא כהן, ובכה"ג לא שייך לנהוג כך.]
בקיצע'ר
כיצד לנהוג?
לא הבנתי כלל את השאלות הרי זה כמו בכל פעם שעושים הוספות במניין הקרואים שאומרים קדיש בסיום קריאת הפרשה ולא בסיום ז' הקרואים ומפטיר אינו קורא פסוקים חדשים אלא חוזר על 3-6 פסוקים אחרונים (למעט בר"ח וד' פרשיות ומועדים)
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
שאלה לי...
כיצד לנהוג השבוע בתוכחות?
אני לוי
ויעויין בביה"ל (תכ"ח, נדמה לי) שכ' דהיכא שהקורא הוא כהן והפרשיות מחוברות, יעלו לתורה ז' קרואים עד לתוכחות, והקורא יעלה מהתוכחות עד לסוף בחוקותי.
א. מתי עושים את הקדיש בכה"ג?
ב. האם אח"כ חוזרים שוב על המפטיר?
ג. אולי בכה"ג שהקורא הוא לוי אפשר שכהן יעלה עד לשני/שלישי, ומשם עד לאחר התוכחות יעלה הקורא, ורק אחר התוכחות ישלימו את הז' קרואים (עם הוספה אחת כדי להשלים ז') [ומה שהביה"ל לא נקט לנהוג כך משום שהוא עסק היכא שהקורא כהן, ובכה"ג לא שייך לנהוג כך.]
בקיצע'ר
כיצד לנהוג?
כעת אני אוחז פתאום
שאם אנהג כדברי הביה"ל, ואקרא את התוכיחות בתור עליה שמינית, יוצא א"כ שאני יאמר את ה"חזק חזק ונתחזק"
מה שמעורר בעיה לשיטות שהעולה לא יאמר "חזק" משום חששש הפסק בברכות.
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כעת אני אוחז פתאום
שאם אנהג כדברי הביה"ל, ואקרא את התוכיחות בתור עליה שמינית, יוצא א"כ שאני יאמר את ה"חזק חזק ונתחזק"
מה שמעורר בעיה לשיטות שהעולה לא יאמר "חזק" משום חששש הפסק בברכות.
אפשר להוסיף עוד עלייה לחזק הרי התוכחה לא נגמרת בסוף הפרשה
 

שארפער

משתמש מקצוען
כעת אני אוחז פתאום
שאם אנהג כדברי הביה"ל, ואקרא את התוכיחות בתור עליה שמינית, יוצא א"כ שאני יאמר את ה"חזק חזק ונתחזק"
מה שמעורר בעיה לשיטות שהעולה לא יאמר "חזק" משום חששש הפסק בברכות.
כשאני עולה שביעי ויש חזק, אני מסיים במנגינה המיוחדת, הציבור אומר חזק, ואז אני מברך, ולאחר הברכה אומר אני חזק חזק, וחצי קדיש.
רוב הציבור לא שם לב בין כך, ומי ששם לב לא ישאל, ומי שישאל יקבל הסבר כה פשוט.
כך שאני לא רואה כאן בעיה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
כשאני עולה שביעי ויש חזק, אני מסיים במנגינה המיוחדת, הציבור אומר חזק, ואז אני מברך, ולאחר הברכה אומר אני חזק חזק, וחצי קדיש.
רוב הציבור לא שם לב בין כך, ומי ששם לב לא ישאל, ומי שישאל יקבל הסבר כה פשוט.
כך שאני לא רואה כאן בעיה.
אתה מברך בזמן אמירת חזק של הציבור או אחרי כן?
זה נשמע מאוד מוזר לסיים ברכה ואז להכריז פתאום "חזק".
 

שארפער

משתמש מקצוען
אתה מברך בזמן אמירת חזק של הציבור או אחרי כן?
זה נשמע מאוד מוזר לסיים ברכה ואז להכריז פתאום "חזק".
אח"כ.
במקום "חזק חזק ונתחזק" "חזק חזק ונתחזק", " ברוך אתה ד' וכו'"
אעשה כך "חזק חזק ונתחזק", "ברוך אתה וכו'" "חזק חזק ונתחזק". "יתגדל ויתקדש".
מנסיון, רוב ככל הציבור כלל לא אוחז.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אח"כ.
במקום "חזק חזק ונתחזק" "חזק חזק ונתחזק", " ברוך אתה ד' וכו'"
אעשה כך "חזק חזק ונתחזק", "ברוך אתה וכו'" "חזק חזק ונתחזק". "יתגדל ויתקדש".
מנסיון, רוב ככל הציבור כלל לא אוחז.
רק ש..
הפשטות שחזק הולך על העולה לא כן?!

וחוצמזה.. תודה שחזרת לכתוב בגודל נח לעין.. ;)
 

בן עמרם

משתמש פעיל
איך קוראים בפרשת בחוקותי את המילה "קוממיות" בניקוד נכון?
המ''ם הראשונה בשוא נע, והשניה בחיריק, לאחר מכן שורוק ולא חולם-כמובן

ובענין עלייה בתוכחה, חשוב לזכור-ולהזכיר לכל הנמנעים מלהתנדב(לעלות) - שאין שום בעייה- הלכתית , עניינית, מוסרית , השקפתית, טכנית, שיעלה אחד מהציבור, רק משום שהציבור חושש בטעות שמי שעולה זה סימן רע- למרות שמפורש הוא שאין בכך שום סימן רע, נהגו שבעל הקריאה עולה...
בדידי הוה עובדא ששאלתי את מורי ראש הישיבה מה לעשות (היות ואני לוי בעל קורא)- ואמר לי - שיעלו אותו בעצמו... הוא ת''ח עצום בהלכה, מוסר, ופלפול.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מעניין האם יש ספר שכתב סקירה על תולדות מנהג קריאת התוכחות החל מחז"ל ועד ימינו?
זה נשמע שיש בזה הרבה מנהגים וחומר מרתק.
 

סערצע

משתמש מקצוען
בנדון עליית א' מהקהל,
כבר מלתי אמורה לעיל, ואכתוב שנית:
הנסיון הראה, כי הכל תלוי בהסברה מתאימה; אם אכן יוסבר שזו האופצי' העדיפה, יקבלו בהבנה - ואף ימצאו מתנדב בקהלה.
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
בדידי הוה עובדא ששאלתי את מורי ראש הישיבה מה לעשות (היות ואני לוי בעל קורא)- ואמר לי - שיעלו אותו בעצמו... הוא ת''ח עצום בהלכה, מוסר, ופלפול.
כבר מוזכר הענין בהלכה שיעלו את רב בית הכנסת לתוכחות.
ויש בזה אף מן ההגיון, משום שתוכחה נמסרת כביכול ע"י הרב שהוא המנהיג הרוחני של הקהילה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה