קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

סטודיו-CROWN

מיתוג ופרסום עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
רק עכשיו קראתי את כל האשכול איזה עצוב:(
ואני שמחה לראות שיש משפחות שיודעות איך להתנהג בבידוד
כי מישהו שהוא רבה בחיידר סיפר שילד אחד חדר לו מגמגם אחרי הגל הראשון כי הוא היה שבועיים בחדר סגור לבדדדדדד
עצוב:(
אני מכירה אישית סיפור שהזדעזתי ממנו...
שכנים שלי בקומה שלי האמא נחשפה בעבודה לחולה + 2 ילדים גדולים
האבא והתינוק לא
האמא ושתי הילדים נכנסו לבידוד ושמו ניילון שקוף ביניהם
והאבא והתינוק לא :eek:
התינוק כל הזמן ראה את אמא שלו ולא יכל לגשת עליה .... עד הבית שלי שמעתי את הצרחות והבכיות שלו זה פשוט קרע לי את הנשמה:(
הוא רוב היום בכה....
וכמה שניסיתי להסביר לאמא שגם הוא יכנס לבידוד היא לא הבינה את זה...
אמרתי לה תשלחי אותו למישהו שלפחות לא יראה אותך כל היום ויהיה כזה מבולבל...
אין שום דבר( בעלה ... שיהיה בריא..)
בסוף אחרי שהם יצאו מהסגר לקח לילד בערך חודש להתאושש...!!!
הוא בכה כל היום הגיב מוזר ..
אבל אני בטוחה שלכל החיים נשאר לו צלקת...
והלוואי שאני טועה:(
אני לא יכולה לשמוע את זה איזה עצוב
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
היהדות בכלל והיהדות החרדית בפרט תמיד התנהלה בקוטביות הללו אומרים כך והללו אומריך הכי רחוק מכך, בסופו של דבר מי שנשארו יהודים יראי השם הם אלו שבחרו בדרך האמצע, הטקסט אמנם שלי אבל הרעיון הוא מדברי הרמב"ם בהל' מידות - שאדם יבחר בדרך הממוצע.
כל דתי לאומי עם מעט ידע הסטורי היה עושה מטעמים מ'הודאת בעל דין' הזה :)
 

קבוצת אפי

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
חלק מתסמיני הקורונה זה תבהלה/פאניקה/קיצוניות פזיזה/הפיכת האמצעי למטרה/בלבול/איבוד שליטה/איבוד שיווי משקל, ובמקרים קיצוניים אף להחרבת המשפחה בשם הציווי 'ונשמרתם'.

לגבי הילדים האמת לא פשוט ואולי לא מתאים לבודד לבד[תלוי בגיל הילד ובאופיו ]
ולכן נראה לי שגם זה שאלה לרב ,איך ומה מתאים לעשות כל בית ותנאיו הוא.

הועדה ההלכתית המיוחדת בבני ברק בשורות הוראות

הועדה ההלכתית המיוחדת בבני ברק בשורות הוראות: בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי
בישיבת חירום מיוחדת שקיים בית הדין המיוחד של גדולי ההוראה שליט"א בבני ברק, לאור הנתונים החמורים של נתוני ההדבקה המהירה וקצב התפשטות הנגיף, הוכרעה שורה ארוכה של פסקי הלכה והוראות ברורות לציבור, במטרה חדה וברורה לעשות הכל כצו התורה ודין השו"ע להציל נפשות רבות מישראל ולהאט את קצב התקדמות המגיפה בעיר ה"י
.
בתום דיון ארוך וממושך שהחל בסקירת נתוני ההדבקה ופילוח מקורות ההדבקה, ניתוח רמות הסיכון ונקודות רפואיות רבות הדרושות להכרעה, מפרסם היום בית הדין המיוחד שורה ארוכה של הוראות והכרעות ברורות לציבור, להקפיד על כל הוראות והנחיות הבריאות, כאשר בנוסח ברור וחריף שאיננו משתמע לשתי פנים, מורים חברי בית הדין הוראות ברורות לחייבי בידוד ובחומר העניין "החייבים בבידוד – הרי הם אסורים ביציאה מביתם לשום צורך שבעולם. ואין שום דבר מצווה דוחה איסור תורה. והעובר על זה עוון ברור בידו וקרוב שתפילתו תועבה".

פרק מיוחד ומפורט כולל פסקי הלכה והוראה לבתי הכנסיות ובתי המדרשות הפועלים בתקופה זו ומפרטים את התנאים ההכרחיים לשם פתיחת המקום לפי כללי ההלכה והשמירה על פיקוח נפש. בין ההוראות, קוראים הרבנים ליטול אחריות על הנוכחים במקום ולא לאפשר לחייבי בידוד להשתתף בתפילה ובלימוד. "פשוט וברור שאין לצרפו למניין ואין לעלותו לתורה ולכל דבר שבקדושה, עוון גדול בידו, חובה לגעור בו עד כדי הודעה לרשויות למען הצלת אחרים", נפסק במכתב המיוחד המתפרסם היום.
הוראות מיחדות על סדרי התפילה בבתי המדרשות ומספר המתפללים מפורטים בהנחיות, לצד הנחיות להפרדת חללים באופן ברור ונחרץ (קפסולות), והוראות זהירות ביתר שאת ועוז: "חובה ברורה להקפיד על עטיית מסכה באופן מלא במשך כל זמן התפילה מכניסתו לבית הכנסת ועד צאתו וכן לשמור מרחק מהעומדים לצידו ולהיות קבוע על מקומו ולא להסתובב בין כל המתפללים. כל המיקל בזה הרי הוא בחשש היזק הרבים, וחובה על גבאי בית המדרש להקפיד על כך וגבאים שאין בידם לכוף הוראה זו – הרי שעל פי דין חובתם לסגור את שערי בית הכנסת ולא לגרום ח"ו סכנה לאחרים".

קובץ התקנות ההלכתיות, הינו מלאכת מחשבת יסודית פרי דיונים ארוכים ומעמיקים בין גדולי ההוראה שליט"א ובהתייעצות עם חשובי הרופאים הנוטלים חלק בוועדה ההלכתית-רפואית המיוחדת שהוקמה לבקשתו של ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין הפועל ימים כלילות למען שלום העיר ותושביה ולבלימת קצב התחלואה. בין השאר קובעים הרבנים כללי התנהגות מחייבים גם לזהירות בבית לשם שמירה על בריאות בני הבית והימנעות מסיכון שלומם של תושבים מבוגרים וקבוצות סיכון.
בהתייחסות ראשונה ומפורטת על סוגיות הבדיקות ובעלי תסמינים, מורים חברי בית הדין הוראה ברורה ומפורטת
:
"בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי, ומן הנראה שהרבה ממעגלי ההדבקה הנוראים ואיבוד נפשות יקרות וקדושות מקורם בקלות ראש זו ה' ישמרנו, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו"

בהוראה למעשה פוסקים גדולי ההוראה שליט"א כי "מי שאינו נבדק חייב בבידוד מלא בחדר נפרד – 13 ימים מלאים מיום תחילת התסמינים, כאשר בתנאי ברור ששלושת הימים האחרונים (מיום העשירי ועד י"ג) יהיו ללא שום חולי וללא חום (ללא הורדת חום ע"י משככי כאבים וללא קשיי נשימה וכדו') וקודם זמן זה הרי הוא כחולה לכל דבר שיכול ח"ו לסכן אחרים"

בהנחיית חובת הבידוד נכתב במכתבם המיוחד: "חובת בידוד זו הינה בהפרדה ברורה משאר בני הבית ובחדר נפרד. ואם אינו שוהה בחדר נפרד – הרי שכל בני הבית בחשש זה – ואסורים כולם ביציאה מפתח הבית באופן מוחלט עד לזמן הנ"ל"

פרק מיוחד בשורת התקנות, מתייחס להתנהגות בתשעת הימים בכלל ובתשעה באב בפרט. בפסיקה ברורה כהוראות שעה לשנה זו, כותבים גדולי ההוראה שליט"א כי "ברור שחובה להקפיד על שטיפה במים וסבון של הידיים בתדירות גבוהה ללא שום שינוי וכן לרחוץ הפנים במים וסבון". בנוסף נפסק שעל מנת להמשיך ולשמור על כללי ההיגיינה "יש להתיר בשנה זו כהוראת שעה לסובלים מהזיעה רחיצה מהירה בצונן ומעט סבון להעביר הלכלוך – וניקיון זה חשוב למנוע סכנה ודבר זה מותר מדינא"

גם עיצומו של יום תשעה באב נכלל בשורת ההחלטות ההלכתיות, עם הוראות מפורטות לחולים וחולים שהחלימו כיצד לנהוג בצוק העיתים
.
בהנחייה לכלל הציבור כותבים גדולי ההוראה שליט"א כי: תחת הקולות בענייני האבלות, ירבה כל אחד להוסיף אבל ותפילה על בניין בית אלוקינו וצער השכינה, אם באמירת תיקון חצות או לימוד מסכת תמיד ומידות וסדר עבודת בית הבחירה וציפייה לישועה, וכי יש לשוחח עם בני הבית על צער החורבן וצערן של ישראל בתקופה זו, שהכל הוא מסיבת גלותנו מארצנו וחורבן משכן ודביר כמאמר חז"ל אודות שכנתו של רבן גמליאל, ועל כן אספוד מספד חדש על הקודש ועל המקדש. וכל המצר בצערם של ישראל זוכה ורואה בישועתם.

את מכתבם המיוחד חותמים גדולי ההוראה שליט"א "הכותבים וחותמים ביראה וחרדה לשלום אחב"י, בתפילה ותחינה כי בזכות שמירת הגוף והנפש וצער אלו הימים, יתמלא השי"ת רחמים על שארית ישראל לגאלנו גאולת עולם ויזכנו לשוש עם ירושלים משוש, והמתאמצים בזה ירחמם ק-ל מלך רופא נאמן שתתמיד בריאותם הם ובני ביתם אכי"ר"

על המכתב המיוחד חתומים רבותינו, הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א ראב"ד בית דין צדק בין ברק, הגאון רבי יהודא סילמן שליט"א ראב"ד בד"צ ב"ב, הגאון רבי מנחם מנדל הכהן שפרן שליט"א מגדולי ההוראה, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א רבה של רמת אלחנן ומגדולי ההוראה והגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א רבה של שיכון ג'. למכתב המיוחד מצורפת חוות דעת בכירי הרופאים והזיהומולוגים העוסקים בטיפול בנגיף בבתי החולים, החותמים על ענייני הקפדת הבריאות הנוגעים לכלל הציבור, כאשר המכתב המיוחד מעורר ומחזק את רבבות ישראל לשמור על משמר הנפשות ביתר שאת ועוז, להציל נפשות רבות ולהמנע ח"ו מכל המפסיד לזה.
 
נערך לאחרונה ב:

נסיון9876

משתמש פעיל
אני מסכים שכל מי שמפר את הוראות רבותיו לא יכול לצאת לרחוב עם מצפון רגוע, ואני יודע שכל מי שמקיים את הוראות רבותיו למרות שאני כמקיים הוראות רבותיי סובר אחרת - ראוי לכל שבח,
כל מילה.

שאלה-
היכן נכנסים אלו ש:
מסתמכים על תשובה שמישהו אחר קיבל.
מחליטים שמכיוון שהרב לא התיחס לענין הרי שאין צורך ל....
מפרשנים משפט ניטרלי שהרב אמר כרצונם. (לדוג' כששאלו את הרב האם להבדק- הרב ברך אותם שיהיה טוב....)

והכי גרוע- נאחזים בשמועות חסרי בסיס עובדתי.
??????????????

כי בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
 
נערך לאחרונה ב:

ישראל סגל

משתמש פעיל
כל מילה.

שאלה-
היכן נכנסים אלו ש:
מסתמכים על תשובה שמישהו אחר קיבל.
מחליטים שמכיוון שהרב לא התיחס לענין הרי שאין צורך ל....
מפרשנים משפט ניטרלי שהרב אמר כרצונם. (לדוג' כששאלו את הרב האם להבדק- הרב ענה להם שיהיה טוב....)

והכי גרוע- נאחזים בשמועות חסרי בסיס עובדתי.
??????????????

כי בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
ואני כל המקרים שאני מכיר הם קבלו הוראה ישירה מרבותיהם כך
 

נסיון9876

משתמש פעיל
ואני כל המקרים שאני מכיר הם קבלו הוראה ישירה מרבותיהם כך
ואני כמובן בוחרת שלא להאמין לכם.
כמו שעשיתי עם כל אלו שסיפרו לי סיפורים על קהילות מסוימות ואח"כ שמעתי דברים אחרים לגמרי.
אז זה לא פעם ראשונה שאני שומעת את המנטרות הללו.
ולצערי, כנראה גם לא פעם אחרונה.

וכל מי שקורא מילים אלו---
כמובן- אל תאמינו גם לי!
תבדקו בעצמכם.
עם אנשים מהימנים מבפנים.


ואם אין לכם גישה לאנשים שכאלה. אין שום ענין להשתכנע.
רק פתי מאמין לכל דבר.

אדגיש שוב- לא יודעת בודאות שלא קיימים רבנים כאלה. וברור ללא ספק שמי שקיבל הוראה מרבו- אין עליו כל תביעה.
אבל, כל הסיפורים שהצלחתי לבדוק אותם לא היתה שום הנחיה כזו.
ומתוכן 4 קהילות שהשמועות טוענות עליהם כלמיני....
 
נערך לאחרונה ב:

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כי בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
כנראה שכשבאים לבן אדם בפרצוף של 'אתה והרב שלך רוצחים'
הוא יתחמק באלגנטיות ובאמירות לא מחיבות...
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לגבי הילדים האמת לא פשוט ואולי לא מתאים לבודד לבד[תלוי בגיל הילד ובאופיו ]
ולכן נראה לי שגם זה שאלה לרב ,איך ומה מתאים לעשות כל בית ותנאיו הוא.

הועדה ההלכתית המיוחדת בבני ברק בשורות הוראות

הועדה ההלכתית המיוחדת בבני ברק בשורות הוראות: בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי
בישיבת חירום מיוחדת שקיים בית הדין המיוחד של גדולי ההוראה שליט"א בבני ברק, לאור הנתונים החמורים של נתוני ההדבקה המהירה וקצב התפשטות הנגיף, הוכרעה שורה ארוכה של פסקי הלכה והוראות ברורות לציבור, במטרה חדה וברורה לעשות הכל כצו התורה ודין השו"ע להציל נפשות רבות מישראל ולהאט את קצב התקדמות המגיפה בעיר ה"י
.
בתום דיון ארוך וממושך שהחל בסקירת נתוני ההדבקה ופילוח מקורות ההדבקה, ניתוח רמות הסיכון ונקודות רפואיות רבות הדרושות להכרעה, מפרסם היום בית הדין המיוחד שורה ארוכה של הוראות והכרעות ברורות לציבור, להקפיד על כל הוראות והנחיות הבריאות, כאשר בנוסח ברור וחריף שאיננו משתמע לשתי פנים, מורים חברי בית הדין הוראות ברורות לחייבי בידוד ובחומר העניין "החייבים בבידוד – הרי הם אסורים ביציאה מביתם לשום צורך שבעולם. ואין שום דבר מצווה דוחה איסור תורה. והעובר על זה עוון ברור בידו וקרוב שתפילתו תועבה".

פרק מיוחד ומפורט כולל פסקי הלכה והוראה לבתי הכנסיות ובתי המדרשות הפועלים בתקופה זו ומפרטים את התנאים ההכרחיים לשם פתיחת המקום לפי כללי ההלכה והשמירה על פיקוח נפש. בין ההוראות, קוראים הרבנים ליטול אחריות על הנוכחים במקום ולא לאפשר לחייבי בידוד להשתתף בתפילה ובלימוד. "פשוט וברור שאין לצרפו למניין ואין לעלותו לתורה ולכל דבר שבקדושה, עוון גדול בידו, חובה לגעור בו עד כדי הודעה לרשויות למען הצלת אחרים", נפסק במכתב המיוחד המתפרסם היום.
הוראות מיחדות על סדרי התפילה בבתי המדרשות ומספר המתפללים מפורטים בהנחיות, לצד הנחיות להפרדת חללים באופן ברור ונחרץ (קפסולות), והוראות זהירות ביתר שאת ועוז: "חובה ברורה להקפיד על עטיית מסכה באופן מלא במשך כל זמן התפילה מכניסתו לבית הכנסת ועד צאתו וכן לשמור מרחק מהעומדים לצידו ולהיות קבוע על מקומו ולא להסתובב בין כל המתפללים. כל המיקל בזה הרי הוא בחשש היזק הרבים, וחובה על גבאי בית המדרש להקפיד על כך וגבאים שאין בידם לכוף הוראה זו – הרי שעל פי דין חובתם לסגור את שערי בית הכנסת ולא לגרום ח"ו סכנה לאחרים".

קובץ התקנות ההלכתיות, הינו מלאכת מחשבת יסודית פרי דיונים ארוכים ומעמיקים בין גדולי ההוראה שליט"א ובהתייעצות עם חשובי הרופאים הנוטלים חלק בוועדה ההלכתית-רפואית המיוחדת שהוקמה לבקשתו של ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין הפועל ימים כלילות למען שלום העיר ותושביה ולבלימת קצב התחלואה. בין השאר קובעים הרבנים כללי התנהגות מחייבים גם לזהירות בבית לשם שמירה על בריאות בני הבית והימנעות מסיכון שלומם של תושבים מבוגרים וקבוצות סיכון.
בהתייחסות ראשונה ומפורטת על סוגיות הבדיקות ובעלי תסמינים, מורים חברי בית הדין הוראה ברורה ומפורטת
:
"בכל מקרה של חשש יש ללכת ולהיבדק כהוראות הרופאים. אולם מי שמטעם כלשהוא אינו נבדק – חובה ברורה עליו לדעת כי חלה עליו חובת בידוד וזהירות כפולה ומוכפלת כמו שהוא ודאי, ומן הנראה שהרבה ממעגלי ההדבקה הנוראים ואיבוד נפשות יקרות וקדושות מקורם בקלות ראש זו ה' ישמרנו, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו"

בהוראה למעשה פוסקים גדולי ההוראה שליט"א כי "מי שאינו נבדק חייב בבידוד מלא בחדר נפרד – 13 ימים מלאים מיום תחילת התסמינים, כאשר בתנאי ברור ששלושת הימים האחרונים (מיום העשירי ועד י"ג) יהיו ללא שום חולי וללא חום (ללא הורדת חום ע"י משככי כאבים וללא קשיי נשימה וכדו') וקודם זמן זה הרי הוא כחולה לכל דבר שיכול ח"ו לסכן אחרים"

בהנחיית חובת הבידוד נכתב במכתבם המיוחד: "חובת בידוד זו הינה בהפרדה ברורה משאר בני הבית ובחדר נפרד. ואם אינו שוהה בחדר נפרד – הרי שכל בני הבית בחשש זה – ואסורים כולם ביציאה מפתח הבית באופן מוחלט עד לזמן הנ"ל"

פרק מיוחד בשורת התקנות, מתייחס להתנהגות בתשעת הימים בכלל ובתשעה באב בפרט. בפסיקה ברורה כהוראות שעה לשנה זו, כותבים גדולי ההוראה שליט"א כי "ברור שחובה להקפיד על שטיפה במים וסבון של הידיים בתדירות גבוהה ללא שום שינוי וכן לרחוץ הפנים במים וסבון". בנוסף נפסק שעל מנת להמשיך ולשמור על כללי ההיגיינה "יש להתיר בשנה זו כהוראת שעה לסובלים מהזיעה רחיצה מהירה בצונן ומעט סבון להעביר הלכלוך – וניקיון זה חשוב למנוע סכנה ודבר זה מותר מדינא"

גם עיצומו של יום תשעה באב נכלל בשורת ההחלטות ההלכתיות, עם הוראות מפורטות לחולים וחולים שהחלימו כיצד לנהוג בצוק העיתים
.
בהנחייה לכלל הציבור כותבים גדולי ההוראה שליט"א כי: תחת הקולות בענייני האבלות, ירבה כל אחד להוסיף אבל ותפילה על בניין בית אלוקינו וצער השכינה, אם באמירת תיקון חצות או לימוד מסכת תמיד ומידות וסדר עבודת בית הבחירה וציפייה לישועה, וכי יש לשוחח עם בני הבית על צער החורבן וצערן של ישראל בתקופה זו, שהכל הוא מסיבת גלותנו מארצנו וחורבן משכן ודביר כמאמר חז"ל אודות שכנתו של רבן גמליאל, ועל כן אספוד מספד חדש על הקודש ועל המקדש. וכל המצר בצערם של ישראל זוכה ורואה בישועתם.

את מכתבם המיוחד חותמים גדולי ההוראה שליט"א "הכותבים וחותמים ביראה וחרדה לשלום אחב"י, בתפילה ותחינה כי בזכות שמירת הגוף והנפש וצער אלו הימים, יתמלא השי"ת רחמים על שארית ישראל לגאלנו גאולת עולם ויזכנו לשוש עם ירושלים משוש, והמתאמצים בזה ירחמם ק-ל מלך רופא נאמן שתתמיד בריאותם הם ובני ביתם אכי"ר"

על המכתב המיוחד חתומים רבותינו, הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א ראב"ד בית דין צדק בין ברק, הגאון רבי יהודא סילמן שליט"א ראב"ד בד"צ ב"ב, הגאון רבי מנחם מנדל הכהן שפרן שליט"א מגדולי ההוראה, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א רבה של רמת אלחנן ומגדולי ההוראה והגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א רבה של שיכון ג'. למכתב המיוחד מצורפת חוות דעת בכירי הרופאים והזיהומולוגים העוסקים בטיפול בנגיף בבתי החולים, החותמים על ענייני הקפדת הבריאות הנוגעים לכלל הציבור, כאשר המכתב המיוחד מעורר ומחזק את רבבות ישראל לשמור על משמר הנפשות ביתר שאת ועוז, להציל נפשות רבות ולהמנע ח"ו מכל המפסיד לזה.
ברוך השם טיפה של בהירות בתוך כל החושך וערפל הקרב הזה.
הלואי שיעשו כן הרבנים שבכל עיר ועיר.
(פה עיר התורה והחסידות בהרי יהודה הושיבו בית דין וחייבו את כל בתי הכנסת לחתום שמחוייבים להוראות, אבל שמעתי שלמעשה הכל פרוץ ואין אף אחד שכופה את זה והשטיבלאך עדיין מלאים וצפופים ורבים מסתובבים בחוצות ללא מסיכות והשם יצילנו מהם ומהמונם).
 

לאה דיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני מכירה אישית סיפור שהזדעזתי ממנו...
שכנים שלי בקומה שלי האמא נחשפה בעבודה לחולה + 2 ילדים גדולים
האבא והתינוק לא
האמא ושתי הילדים נכנסו לבידוד ושמו ניילון שקוף ביניהם
והאבא והתינוק לא :eek:
התינוק כל הזמן ראה את אמא שלו ולא יכל לגשת עליה .... עד הבית שלי שמעתי את הצרחות והבכיות שלו זה פשוט קרע לי את הנשמה:(
הוא רוב היום בכה....
וכמה שניסיתי להסביר לאמא שגם הוא יכנס לבידוד היא לא הבינה את זה...
אמרתי לה תשלחי אותו למישהו שלפחות לא יראה אותך כל היום ויהיה כזה מבולבל...
אין שום דבר( בעלה ... שיהיה בריא..)
בסוף אחרי שהם יצאו מהסגר לקח לילד בערך חודש להתאושש...!!!
הוא בכה כל היום הגיב מוזר ..
אבל אני בטוחה שלכל החיים נשאר לו צלקת...
והלוואי שאני טועה:(
פשוט מזעזע
גם אני מכירה סיפור מקרוב עכשיו
מישהי - שהבת שלה בת שנתיים נכנסה לבידוד כי הנהלת במעון נדבקה
היא נמצאת עם אבא שלה בחדר ורואה את אמא שלה
רוצה לבוא אליה מרימה לה ידיים ולא זוכה למגע ממנה שבועיים!! :(
בעיני זה מזעזע!! לא רוצה לחשוב מה זה עושה לילדה
 
נערך לאחרונה ב:

נסיון9876

משתמש פעיל
כנראה שכשבאים לבן אדם בפרצוף של 'אתה והרב שלך רוצחים'
הוא יתחמק באלגנטיות ובאמירות לא מחיבות...
מבינה שאת אומרת את זה.
כי את מכירה אותי רק על גבי הפורום.
אבל אני הכי לא כזאת...:)
שלא לדבר שגם בפרוג- בחיים לא התבטאתי בצורה כזאת.
(את מוזמנת לנסות למצוא לי ציטוט שכזה.
דנה אותך לכף זכות שכנראה השעה עשתה לך את זה.....)


ושוב-
לא ביקשתי שתאמינו לי.
פשוט תבדקו.
 

לאה דיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
למה?
מכירה ילד בגיל דומה שנמצא בחדר מרכזי בבית, הפתח מכוסה במפת שולחן שקופה.
הילד מוצף בתעסוקה, הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות בבית ונמצא במרכז תשומת הלב של כולם. בחלק מהזמן הוא מתייחס לכך כפינוק (ובחלק מהזמן לא - וזה בסדר גמור, הוא יכול גם להשתעמם ואפילו להיות מתוסכל קצת. כל עוד זה במידה מתאימה לא חושבת שיש נזק לכל החיים.)
איך מטשטשים טקסט בהודעה?
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
הטקסט אמנם שלי אבל הרעיון הוא מדברי הרמב"ם בהל' מידות - שאדם יבחר בדרך הממוצע.
הרמב"ם כותב זאת על מידות, לא על מעשים.

פגיעה בנפש זה נורא, ללא ספק וחייבים לתת על זה את הדעת, אבל אפשר לתקן את זה בעז"ה בחכמה ובתבונה,
אבל פגיעה בגוף זה דבר שאי אפשר לתקן אותו. את המתים אי אפשר להחיות לבנתיים.
תיצרו בבקשה קשר עם כל אחד שעוסק קצת עם נוער.
המצב נורא
לא תעזור לא חכמה ולא תבונה לנזקים הרוחניים והנפשיים שנגרמו בתקופה הזו.
בחורים שישבו ולמדו בהתמדה, שמרו סדרים והשתדלו להיות הכי טובים שיש,
מסתובבים ברחוב בלי שום מטרה בלי שום תוכנית. מבלים את החיים שלהם מול המסך.
וזה לא אחד ולא שניים.
מאות נשמות שאבדו לעם ישראל ואולי לנצח.

שלא לדבר שגם בפרוג- בחיים לא התבטאתי בצורה כזאת.
לא במילים מפורשות
כן באמירות ורמזים...
 

sheen

משתמש מקצוען
איך מטשטשים טקסט בהודעה?
1595546205446.png
 

צפור לילה

משתמש מקצוען
הבידוד הוא רק שבועיים, לא הנזק.
על אותו משקל: ילד שעבר פגיעה, תגידי: זה היה רק 10 דקות...
הבנת מה שכתבתי? כי לפי התגובה שלך נראה שממש לא..
טענו נגד הכנסת ילדים לבידוד לבד- שכל המשפחה תכנס איתו
ואז היתה תגובה- יש אמהות בסיכון הן לא יכולות להחשף לילד שלהן שהוא בבידוד
הגיבו לזה- שהאמא תכנס לבידוד שבועיים וכל המשפחה תהיה עם הילדה.

מקווה שהטלפון השבור תוקן:cool:
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
כל דתי לאומי עם מעט ידע הסטורי היה עושה מטעמים מ'הודאת בעל דין' הזה :)
מהדברים הקלים בפרוג - לפרק אמירה עם סמיילי כלשהו...וזה טיבו של דיון וירטואלי הכל טוב.
אנסה לחדד, הקיצוניות מכל צד ולכל צד מעולם לא החזיקה מעמד בשום מקום גם לא הקיצוניות בישוב הארץ (דת"ל) ואני מדגיש קיצוניות ולא שמירת ההלכה על קוצו של יו"ד והמעוניין להבין מבין שיש הבדל עצום בין ההגדרות.
 

צפור לילה

משתמש מקצוען
מהדברים הקלים בפרוג - לפרק אמירה עם סמיילי כלשהו...וזה טיבו של דיון וירטואלי הכל טוב.
אנסה לחדד, הקיצוניות מכל צד ולכל צד מעולם לא החזיקה מעמד בשום מקום גם לא הקיצוניות בישוב הארץ (דת"ל) ואני מדגיש קיצוניות ולא שמירת ההלכה על קוצו של יו"ד והמעוניין להבין מבין שיש הבדל עצום בין ההגדרות.
כל הנושא של שמירה מהקורונה והקפדה על דרישות משרד הבריאות, הוא הלכתי מובהק.
הלכות פקוח נפש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה