קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
היי!
להרגע!
אנשים לוקחים את המצב באיזי!
לא קרה כלום!!!!!!
מה קשור לקחת את המצב באיזי???????????

ה"מצב" הוא לא איזה הסגר שנכפה בגלל מלחמה או משהו פיזי ברחוב וצריך לחכות שיחלוף,
אלא ה"מצב" הוא מצב שבו אנשים מדביקים אחד את השני בנגיף!!
אז מה זה עוזר לקחת את זה באיזי???

מחכה לתשובה ממך ומכל מי שחושב כמוך,
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא צריך לצטט את דה מרקר
נדמה לי שפה בפורום כבר היו הרבה ציטוטים מסוג זה, מכאלו שדוקא נמנים על שורות שומרי תורה ומצוות...
כן, אבל מה לעשות שהדברים, איך לומר בעדינות, די מתקבלים על הדעת...

[דוגמא קטנה - פורסם באשכול זה מקודם, שבישיבת ויז'ניץ ברכפלד תלו היום מודעה, שמי שהיה ליד חולה הקורונה בקריאת המגילה בויז'ניץ יסע לביתו ויכנס לבידוד מיידי.
ואני תמה - רבונא דעלמא כולא, הרי ברור למעלה מכל ספק שבתנאי הצפיפות בישיבה, אם מישהו נדבק בפורים אז כל בחורי הישיבה כבר נשאי קורונה וודאיים על כל המשתמע מכך, אז עכשיו אתם מתעוררים??? זה כוסות רוח למת!!! כשיצאו ההנחיות ביום חמישי בלילה עוד היה אפשר להציל משהו!ודי בזה למבין.
שלא לדבר על זה שמהכרותי עם מחננו הקדוש הבחורים עוד יסעו הביתה בתח"צ וידביקו עוד כמה על הדרך, כי אף אחד לא טרח לחדד בפניהם את ההנחיות.]
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
חבל שאני לא מצליחה להעלות לפה קטע אודיו בו אישה איטלקית יהודיה מתחננת שנקשיב להוראות
היא אומרת שאנשים שהיא מכירה כבר מתו
והיא מתחננת שיש לנו עוד את האפשרות להציל אנשים
היא מספרת שרופאים נדבקו ואין מי שיציל את החולים.

היא גם אומרת שגם אצלם כשסגרו את המוסדות הם יצאו לבקר חברים ושהו בפארקים והילדים הלכו לחברים

מוכר לכם???
אז זה לא רחוק מאיתנו
אנחנו יכולים עוד עכשיו לנסות להציל
 

מאיר בר דיין

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למה?
מקור...
לגבי העצבות - רבי עקיבא איגר באגרתו
והסברא הפשוטה...
לגבי ה'איזי' - ונשמרתם מאד לנפשותיכם!!!
1584451233716.png
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
דה מרקר:

מספרים קשים לעיכול: תרחיש האימים שדחף את ישראל לצעדים חסרי תקדים
המודל המתמטי שעליו מסתמך משרד הבריאות בטיפול בקורונה מצייר את תרחישי התחלואה והתמותה בישראל - לפני צעדי המנע שננקטו ■ המשתנה המכריע: קצב ההדבקה ■ משך המגפה המשוער לפי המודל: בין שמונה חודשים לשנתיים וחצי

פורסם ב-11:30

כיצד קובעת מדינת ישראל את צעדי המניעה והבלימה של מגפת הקורונה? אחד המסמכים המרכזיים שעומדים לנגד עיני מקבלי ההחלטות הוא "תרחיש הייחוס" - מודל מתמטי שמנסה לחזות מה תהיה מידת הנזק של הקורונה, כמה זמן תימשך המגפה וכיצד היא תתנהג - שאינו כולל את צעדי המנע שננקטו.

המודל, שמבוסס על חישוב מתמטי והנחות יסוד קליניות, מחולק באופן גס על פני ארבעה תרחישים תיאורטיים אפשריים, שההבדל ביניהם הוא רמת ההדבקה לפני נקיטת צעדים קיצוניים. התרחישים מתייחסים לקצב הדבקה נמוך יחסית (1.2 נדבקים מכל חולה) ועד קצב הדבקה גבוה יחסית (2 נדבקים מכל חולה) - כשלכל תרחיש כזה מוצמד תג מחיר משוער בחיי אדם, מספר חולים וחולים קשים וקריטיים, וכן ניצול של תשתיות מערכת הבריאות.


לפני שנציג את המספרים הקשים לעיכול, יש להדגיש כי מדובר במודל בלבד, ולא בחיים האמיתיים. ההבדלים בהתפרצות הקורונה במדינות שונות עד כה מלמדים כי לא תמיד ניתן לצפות מה יקרה בכל מדינה, וכי יש מדינות שבהן צעדי מנע שונים הצליחו לשנות את מהלך התפשטות המחלה. יש גם הבדלים גדולים בין המדינות מבחינת שיעור המתים מבין החולים המזוהים, וכן קשה לחזות מה יהיה אופי ההתפרצות במדינות שונות וכיצד, אם בכלל, משפיע האקלים על ההתפשטות.


עוד נדגיש כי התרחיש שבידינו מעודכן ל-5 במארס, וכי התרחישים מתעדכנים כל הזמן לאור הנתונים שזורמים מממאמרים חדשים על המחקר המואץ שנעשה על קורונה ברחבי העולם. לכן, המספרים לא מייצגים אמת או מציאות כלשהי - אלא כיוון חשיבה.

מודל הייחוס


ועכשיו למספרים. לפי מודל הייחוס, במקרה של מקדם הדבקה נמוך (1.2) יהיו בישראל 22 אלף חולי קורונה במצב קריטי ו-8,600 מתים עד חלוף המגפה. לעומת זאת, בתרחיש שבו המחלה מדבקת מאוד (2 נדבקים מכל חולה) - מספר החולים הקריטיים יזנק ל-54 אלף ומקרי המוות ל-21,600. בין שני תרחישי קיצון אלה יש עוד שני תרחישים אפשריים, וגם בתוך כל תרחיש יש שונת גבוהה.



על פי תרחיש ההדבקה הנמוכה, כאשר המגפה תהיה בשיאה, יהיו בבתי החולים בישראל 130 חולים קריטיים ביום. לעומת זאת, בתרחיש ההדבקה הגבוהה מספר החולים במצב קריטי יגיע ל-1,450 ביום - מספר שהמערכת לא מסוגלת להתמודד עמו. בתרחישי הביניים יגיע מספר החולים במצב קריטי ל-340 ול-580 - בהתאם לרמת ההדבקה.

עברו לתצוגת גלריה
ארבעה תרחישים


עוד מנבא המודל כי בתרחיש של הדבקה גבוהה, יידרשו 42.5 אלף מיטות בית חולים ו-14 אלף מיטות טיפול נמרץ בשיא המגיפה. לשם המחשה, במערכת האשפוז כולה יש כ-16 אלף מיטות אשפוז כלליות וכמה מאות בודדות של מיטות טיפול נמרץ. בתרחיש של הדבקה נמוכה יידרשו 4,000 מיטות אשפוז ביום עבור חולי הקורונה, ו-1,300 מיטות טיפול נמרץ.


בתרחיש של הדבקה גבוהה יעברו 130 יום (כארבעה חודשים) עד שיא המגפה, ו-250 יום (שמונה חודשים) עד סיומה. זו תהיה התלקחות מהירה (במושגי פנדמיות) וקטלנית עם מספר עצום של מתים, חולים קשים והתמוטטות של מערכת הבריאות. לעומת זאת, בתרחיש של הדבקה בקצב נמוך, המגפה תהיה ממושכת יותר - יותר משנה (440 יום) עד שיאה וכמעט שנתיים וחצי (880 יום) עד סיומה.

כמה זמן

תרחיש הייחוס מציג גם הערכות שונות לגבי מספר המתים בכל שכבת גיל. על פי התרחיש, התפלגות מקרי המוות תתחלק כך: שיעור מקרי המוות כתוצאה ישירה מקורונה יהיה נמוך מאוד עד גיל 50, ומשם יתחיל לטפס: 7.9% ממקרי המוות יהיו בקרב בני 50 עד 59, 24.1% בקרב בני 60 עד 69 וכ-30.3% ממקרי המוות יהיו מקרב בני 70 עד 79. גם במקרה זה, המודל צופה הבדלים עצומים במספרי המתים לפי קצב ההדבקה: ככל שקצב ההדבקה יהיה נמוך יותר - מספרי המתים צפויים להיות נמוכים יותר.


המשתנה הקריטי: קצב ההדבקה

התפלגות המתים

התפלגות המתים
תרחיש הייחוס מציף עובדה חשובה ביותר: המשתנה המשמעותי ביותר בהתפתחות ובמידת הנזק של המגפה הוא קצב ההדבקה. זאת הסיבה שבמשרד הבריאות דוחפים לביצוע צעדים מרחיקי לכת של ריחוק חברתי - כך שקצב ההדבקה יירד לפחות מ-1, כפי שהצליחו לעשות בסין. אם מאמצי המיגור יצליחו להוריד את קצה ההדבקה לרמה שבה חולה מדביק פחות מחולה אחד בממוצע - תרחישי האימה שבמסמך לא יתממשו.
מבעית.
 

סטודיו פלאש

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
האם זה נכון שבפרדס כ"ץ גילו חולה קורונה?
ככה חבר של בעלי אמר לו בשם אישה של חבר אחר, זה נכון?
 

y t

משתמש פעיל
אבל לא לשכוח שכתבו את זה אנשים שיודעים רק חשבונות מתמטיים וכו',
ללא שום קשר לכך ש'יש מנהיג לבירה'....
על ארץ ישראל כתוב 'עיני ה' אלוקיך בה', ועל עם ישראל כתוב 'הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל'...
וכמו שאנחנו רואים כל העת שאנחנו חיים פה במדינה בניסים גלויים, הקב"ה ישמור אותנו מכל רע, ואנחנו רק נציית לגדולי ישראל שיאמרו לנו בדיוק מה לשמור ולהשתדל, וזה כולל לימוד התורה ועבודת התפילה.
מי שמונע כאן אסונות לאחר אלפי טילים שנשלחו בשנים האחרונות, ימנע כאן הדבקות מהנגיף המסוכן, וגם אם אנשים ידבקו יהיה להם רפואה שלימה...
 

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תפסיק את פעילותה מידי ערב בשעה 22:00.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה