הדיבוק מבני ברק

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
בתו של משה מחול-לך חזרה מהגן חיוורת מעט, "היא לא נראית טוב", אמרה הגברת, "צריך לתת עליה צדקה".

"אחרי שאעשה לה תיקון אקח אותה לרופא", אמר משה, "שנאמר 'ורפא ירפא' שניתנה הרשות לרופא לרפא".

צחוק עמוק מלווה בשיעול נשמע מכיוונה של הילדה, "איש יקר, אין לך מה לבזבז את זמנך אצל רופא, הוא ישלח אותך חזרה הביתה, תן לילדה לנוח".

משה תפס מחסה, "מי אתה? מה אתה רוצה מהבת שלי?"

"אני נגיף", אמר בקול צרוד ומלחיץ, "נגיף שפעת", הילדה זעה באי נוחות על המיטה, "באתי לתקן משהו קטן אצל משפחתך אדון שולמן".

"שולמן??", צווח משה, "אנחנו לא שולמנים, אתה לא רואה שאנחנו מרוקאים?".

"באמת?, אז איך הגעתי לפה?", הקול נשמע מתנצל מעט.

"אתה שואל אותנו? אין לך בושה?", צווחה האשה עם השאל, "אתה צצת פתאום עם הילדה".

"הילדה לומדת בגן דבורי בסוף הרחוב?", שאל הדיבוק.

"כן".

"אה, אז הכל מובן", המהם הנגיף, "שולמן זה הסייעת. הייתי עם התינוקת שלה, היא הביאה אותה איתי לגן כי לא היה לה בייביסיטר".
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"הילדה לומדת בגן דבורי בסוף הרחוב?", שאל הדיבוק.

"כן".

"אה, אז הכל מובן", המהם הנגיף, "שולמן זה הסייעת. הייתי עם התינוקת שלה, היא הביאה אותה איתי לגן כי לא היה לה בייביסיטר".
:D

"אבל בכל זאת, אתה אשם", הוסיף הנגיף. "ידעת שאני משתולל בחורף, ויכולת לחסן את ילדיך ולא עשית זאת, בגלל כל מיני הפחדות מטופשות. עכשיו תאכל אותה. נקווה שלא תגיע לבית החולים, חלילה וחס".
 

כפריה

משתמש מקצוען
"אה, אז הכל מובן", המהם הנגיף, "שולמן זה הסייעת. הייתי עם התינוקת שלה, היא הביאה אותה איתי לגן כי לא היה לה בייביסיטר".
יפה (יחסית :( ) עשתה שולמן כשלקחה את ביתה לעבודה.
אצלנו היא שלחה אותה למטפלת כרגיל עם טפטופי נורופן על האוברול
(דווקא היא מצאה בייביסיטר, הדיבוק)
 
נערך לאחרונה ב:

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
הקטע אדיר...
הכתיבה שלו עממית ושובה.
משהו, בכל זאת, הפריע לי.
בתחילת הקטע הסתמן קטע סאטירי על נושאי דתיות-יתר, יהדות סגולית או כל-מיני-כאלה. יש לנו את משה מחול-לך, הצדקה שצריך לתת על הבת וכמובן גם את הציטוט מהרופא. הקורא הנבון מחשב נתונים ומיד מסיק: זהו ה'מלך'.
אנחנו ממשיכים לקרוא, ופתאום המלך נדחק הצידה. את מקומו תופס לפתע וירוס אימתני רב זרועות, והקורא צופה מהצד בחלחלה אחרי התרחשות שונה לגמרי מהמלך הקודם. הווירוס משתלט על הקטע, תופס את כולו ומסלק את משה מחול-לך לטובת הגננת הרשלנית.
כלומר, המלך כאן מתחלף: ויקם מלך חדש, ופתאום דתיות היתר מוזנחת לטובת הווירוס המדבק.
שזה בסדר, ואין שום רע עם המלך החדש, אבל אם ככה - למה המלך הקודם?
אפיון הדמות חשוב, נכון, אבל לא להפוך את אפיון הדמות למלך בפני עצמו כאשר יש מלך אחר.
נראה, איכשהו, כאילו הכותב התחיל לכתוב את הקטע בידיעה שזה הולך להיות קטע סאטירי על יהדות-יתר, ופתאום השתלט עליו הווירוס ודרש ממנו לשנות את הנושא.
זאת דעתי, שכמובן אינה באה להוריד מאיכות הקטע וכתיבתו.
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
בתחילת הקטע הסתמן קטע סאטירי על נושאי דתיות-יתר, יהדות סגולית או כל-מיני-כאלה. יש לנו את משה מחול-לך, הצדקה שצריך לתת על הבת וכמובן גם את הציטוט מהרופא. הקורא הנבון מחשב נתונים ומיד מסיק: זהו ה'מלך'.
לעולם לא אכתוב קטע סאטירי על דתיות יתר.
משה מחול-לך נכנס רק כי שמוליק זילברמן כבר בתחילת הסצנה אמר לווירוס שאינו מאמין בדיבוקים והלך לכוילל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה