תודה.בקיצור כל אדם מבין ששוחד זה זלזול באינטלגנציה
תודה.בקיצור כל אדם מבין ששוחד זה זלזול באינטלגנציה
האם לא הרווחתם יחס אישי על חשבון חשיפה לחברים מבתים פחות שמורים?
נכון,כמובן שאין ערובה לאף אחד בשום מקום
מי אמר שיש לזה קשר לחיידר גדול או קטן?רק שאלה קטנה... (ולא קראתי את כל האשכול)
כאחת שמאד מאד בעד לשלוח לת"ת קטן ואישי- אך לא עושה זאת- בגלל טיב האוכלוסיה.
האם אוכלוסיית הילדים , הרמה של הבתים וכו' זהה במקום הקטן למקום הגדול?
האם לא הרווחתם יחס אישי על חשבון חשיפה לחברים מבתים פחות שמורים?
והאם יש בכלל מקום כזה שהוא גם קטן, ואישי וחם ואכפתי, וגם אוכלוסיית הילדים נבחרת בקפידה?
כאם לחמשה בנים- רואה למפרע שלא תמיד היחס האישי הוא הערובה לכך שהבן יצמח ת"ח... כי יש גם חברים מסביב , והם באים מכל מיני, וכשהחברה לא מוגנת מספיק לטעמי- יתכן שנצא מופסדים מכיוון אחר?
כי כשמרגישים מנוצלים היכולת היא פחותראשית אם אני מנסה לעשות ככל יכולתי למה צריך כסף נוסף???
זה לא לתעדף אלא להתנהג איתו רגיל לוקח הרבה יותר אנרגיותאם אתה רוצה לשחד אותי כדי שאטפל בילד שלך יותר, אז אם היינו שוק, אתה צודק, אבל למה לגרום לי ניסיון לתעדף ילד, או לא לתעדף ולהיות מבולבל,.
זה יכול להיות נכון אבל קשה להרגיש את זה כשאתה רואה מול העיניים ילד שהופך את הכיתהאם הילד הוא מאתגר זה לא סיבה להכניס לי לכיס מעטפה, בכל כיתה יש כמה ילדים כאלה ועל דעת כן אני מגיע לעבוד, אתה מדבר על פיצוי אתה יכול לתת את הפיצוי בסוף השנה....
זה לא שוחד זה תשלום על עבודה עודפתבקיצור כל אדם מבין ששוחד זה זלזול באינטלגנציה, אלא מה יש כאלה שבשביל כסף אין להם בעיה לזלזל בעצמם,
יש לזה קשר, כי אם אכן יהיה כזה מקום- כ--ו--לם ישלחו לשם, וממילא שוב הוא לא יהיה קטן, ושוב לא יוכלו להגיע לכל תלמיד באופן אישי,מי אמר שיש לזה קשר לחיידר גדול או קטן?
כל דבר לגופו.
והכלל הוא שההורים יעקבו אחרי הילד,
יקדישו זמן לדבר/ להקשיב/ להכיל/ ולראות
מה ואיך הוא מרגיש.
והעיקר להתפלל להרבה סייעתא דשמיא....
נכון מאדיש לזה קשר, כי אם אכן יהיה כזה מקום- כ--ו--לם ישלחו לשם, וממילא שוב הוא לא יהיה קטן, ושוב לא יוכלו להגיע לכל תלמיד באופן אישי,
המציאות מראה שככה זה פה בארץ: המקומות הקטנים בד"כ מאופיינים באוכלוסיה מסוג אחר... (ויעידו הסמינרים...)
ופה החלק של ההורים. אם הורים יהיו מעורים יותר במה שקורה לילדים ויאזרו אומץ להעביר לחיידרים הטובים באמת, ממילא המצב ישתפר. חיידר שאחוז גבוה מההורים יעבירו את ילדיהם ממנו - יהיה חייב להשתפר.אז כן, יש חיידרים מעולים שכל הצוות שם נבחר בקפידה ויש פיקוח, ויש עם מי לדבר.
נתחיל בכך שמי שמרגיש מנוצל מקצוע החינוך לא מתאים לו!כי כשמרגישים מנוצלים היכולת היא פחות
זה לא לתעדף אלא להתנהג איתו רגיל לוקח הרבה יותר אנרגיות
זה יכול להיות נכון אבל קשה להרגיש את זה כשאתה רואה מול העיניים ילד שהופך את הכיתה
זה לא שוחד זה תשלום על עבודה עודפת
נכון מאד
ואנו מגיעים שוב למה שכתבתי למעלה
שולחים לחיידר ילד שלא מתאים בגלל סיבה צדדית
זה מקשה (מאד) על המלמד
ויש לזה מחיר
אם המלמד צדיק הוא ישלם את המחיר
אם פחות אז כל הכיתה תשלם
ואם עוד פחות אז הילד שלכם ישלם את המחיר ויהפוך לשעיר לעזאזל והגיהנום של המלמד לא יציל את הילד
אבל אם ההורים יהיו הגונים הם יכולים לשלם את המחיר במעטפה ולפתור את כל הבעיות
ושוב זה לא שוחד זה תשלום
אגב היכרתי אחד מגדולי הדור שהיה לוקח מאנשים כסף בעד תפילות (והוא לא היה אדמו"ר)
את הכסף הוא בכלל חילק לצדקה
אבל הוא הסביר שכשהוא מקבל כסף (וזה היה סכום יפה) הוא "חייב" והתפילה יותר מתקבלת
לא קראתי את כל האשכול
אבל בכאב אני כותבת- שאת את נפשך ונפש ילדיך הצלת
ושאר ההורים - ה' ירחם עליהם ויערה עליהם חכמה איך לנהוג
אנחנו לא נתקן את העולם.
וכל מאבק מכל סוג שהוא לא יעזור.
רק שאלה קטנה... (ולא קראתי את כל האשכול)
כאחת שמאד מאד בעד לשלוח לת"ת קטן ואישי- אך לא עושה זאת- בגלל טיב האוכלוסיה.
האם אוכלוסיית הילדים , הרמה של הבתים וכו' זהה במקום הקטן למקום הגדול?
האם לא הרווחתם יחס אישי על חשבון חשיפה לחברים מבתים פחות שמורים?
והאם יש בכלל מקום כזה שהוא גם קטן, ואישי וחם ואכפתי, וגם אוכלוסיית הילדים נבחרת בקפידה?
כאם לחמשה בנים- רואה למפרע שלא תמיד היחס האישי הוא הערובה לכך שהבן יצמח ת"ח... כי יש גם חברים מסביב , והם באים מכל מיני, וכשהחברה לא מוגנת מספיק לטעמי- יתכן שנצא מופסדים מכיוון אחר?
כיום, לאחר שנים רבות של תסכולים מן הת"ת הענק ששלחתי את בנַי- ולאחר כל הביקורת שיש לי עליהם- עדיין אמשיך לשלוח את הקטנים דווקא לשם, ולו בכדי שישבו עם עוד 40 ויותר ילדים בכתה שדומים להם מבחינת ערכים, שאיפות ורמת חומות ההגנה שחווים מהבתים.
כמובן שאין ערובה לאף אחד בשום מקום, אבל אני רואה את זה כהשתדלות שלי,
את היחס האישי, האכפתיות, החום והעמל- אשקיע בבית, לא בלי תפילות: לפני, אחרי ותוך כדי...
והלואי שנהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו כולנו יודעי שמך ועוסקי תורתך לשמה!
(ולא נפתח כאן נושא חמור עוד יותר שכמעט אין חיידר שאין בו כמה ילדים של חינוך מיוחד שדרך כלל הם הסמרטוט של כל הכיתה רק הם לא יודעים לספר את זה להורים שלהם והנזק הוא לנצח- שיהיה ברור, בחיידרים הגדולים של היום אין שום!! אפשרות של שילוב)
וזו טרגדיה בפני עצמה.
כשלרוב המוסדות החרדיים אין רצון או יכולת לשלב ילד עם מגבלויות, יוצא שלמעשה הם דוחקים אותו אל מחוץ לחברה. יותר נוח לשים את הילדים המתאגרים במוסדות חינוך מיוחד, גם כשהם יכולים, עם תמיכה ועזרה מקצועית, להשתלב במוסד רגיל.
ואיזו אפשרויות נשארות להורים?
א. לשלוח אותו למוסד חינוך מיוחד, ולפגוע בסיכוי שלו לעצמאות בעתיד.
ב. להיאבק כדי לשלב אותו במוסד חרדי ללא צוות חינוכי מנוסה, ללא מודעות או הכלה. וכמו שכתבת - הילד יהיה הסמרטוט של הכיתה.
ג. ללכת למוסדות דתיים שמשלבים באהבה. אבל זה פתרון לאמיצים בלבד שרואים את טובת הילד ומאמינים בזכות לשילוב למרות שהחברה החרדית עוד לא מכירה בה.
ודווקא בשביל זה יצא החוק החדש (שיחול בשנה"ל הבאה) שמאפשר להורים לבחור האם ילדם יקבל עזרה במסגרת חינוך מיוחד או שילוב בחינוך רגיל בתוספת העזרה לה הוא זקוק.
החוק יחייב אותם לקבל ילדים שהוריהם החליטו לקבל את העזרה במסגרת רגילה.כן, אבל החוק הזה לא ישים במוסדות שלא רוצים לשלב את הילד.
אולי אפשר להכריח אותם לקבל אותו (אם הם לא מוסד פטור), אבל האם הם ירצו אותו? האם יש להם כלים לקבל ולקדם אותו? האם יש נכונות להשקיע ולהתייעץ עם אנשי מקצוע?
לצערי לרוב החיידרים אין.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: