דרוש מידע האם אפשר לומר: אני את נפשי הצלתי ושלום עלי נפשי?

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אם במקום לדבר עם המלמד הייתם שולחים מעטפה יפה עוד לפני ראש השנה ומתחזקים בכאלו נתינות כל השנה היה לכם את המלמד בכיס
זה קיים רק במערכות החינוך שלנו! נכון, בהחלט מגיע להם, ובונוסים זה דבר חשוב וגם מנהג יפה ואכ״מ. ואני מסכים עם הפועל יוצא של הדברים (תהיה חכם, תיצור קשרים טובים עם אנשים וכו׳)
אבל - כשיטה? כדרך? זה מערכת חינוך שתלויה בבונסים מההורים?
הורה שולח את הילד שלו לתחרות עם עוד 40 ילדים על תשומת לב מהמלמד, ולדעתי זה יפה וכו׳, אבל לא הפתרון.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אומר לך בדיוק מה לעשות.
כלום.
מסיבה פשוטה ופרקטית.
לצוות זה ממש לא ישנה. לא יזיז להם בכהוא זה. עולם כמנהגו נוהג, ההורים ימשיכו לצבוא על דלתותיהם ולא משנה מה שרק תספרו.
להורים זה ישנה, אבל לא באופן שיגרום להם לזוז מאיזור הנוחות.
הם יעדיפו להאשים את הנסיבות, את הילד שלכם, אתכם, את כל מה שאפשר כדי שחלילה שום דבר לא יזוז בעולם ה"בטוח" שהם חיים בו.
לכן תודו להשם שהצלתם את נפשות ילדיכם מהעולם ההזוי הזה, וזהו. בכל מקרה לא ישתנה כלום רק תואשמו בשלל אישומים כדי למנוע משברים בלתי רצויים.
לדעתי היא כבר עשתה משהו.
עוד הורה ועוד הורה שיצביע ברגלים, יבחר מקום עם יחס אישי, לא ינסה בכלל להרשם למוסדות חינוך נוצצים עם אף למעלה - והשינוי יבוא מהשטח.
@גיטי ל. תודה ששכתבת לנו.
הוספת עוד נר של אור בעולם.
 

דבר סתר

משתמש פעיל
הורים שמשלמים כבר את המשכורת של המחנך (בזמנים של היום התקצוב של משרד החינוך הוא זעיר עד כמעט בלתי קיים וממילא עלות המשכורות מתגלגלת על ההורים) ובנוסף משלמים עבור טיפולים לילד שלהם אומרים לתת למחנך תוספת משכורת עבור התמודדות עם יחדים מאתגרים.
אם יש להורים יכולת כלכלית אז אין ספק שמעטפה בצד מאד תעזור כדי לשחד את המחנך ואת הצוות החינוכי אבל אמירה של "תשלמו גם אתכם חלק מהמחיר" מקוממת אותי כי שוב ההורים כבר מדלמים למחנך על זה שהוא מלמד את בנם.
אני מסכימה איתכם ברמת הפרקטיקה, רק חושבת שמלמד חייב לתת את כולו גם בהיעדר מעטפות.
אין ספק שמעטפות מקלות על המלאכה להשקיע, הן נותנות דלק בהוותן תמריץ ותחושה של הכרת הטוב לאינספור המאמצים והחשיבה המושקעת בתהליך החינוכי הפרטני.
אבל מלמד צריך להיות אדם מורם. כן. כזה שיתעלה על היעדר מעטפות ויתן את לבו גם לבני העניים כסף-דעת-הבנה-יכולת וכו'.
במחשבה שניה זה גם צודק שילד שמצריך יותר עבודה ישלם יותר
ולמלמד זה לא מוסיף מה שמשלמים למטפלים רגשיים
למעשה הוא עובד בשביל הילד הזה יותר, והרבה יותר, אז גם מגיע לו לקבל יותר
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
קודם
שאפו להורים המדהימים שבחרו בטוב לילד שלהם על חשבון מה יגידו ויוקרה וכו
קיימתם במסירות את חנוך לנער על פי דרכו
יישר כח ושתזכו לראות רב נחת @גיטי ל.
דבר שני הדיון פה הוא על כספים כתגמול על טיפול בילד מאתגר יותר
ממה שאני הבנתי האמא כתבה כי אכן הילד מאתגר יותר אבל רמות האתגור הגיעו בגלל חוסר שיתוף פעולה ויחס
אם מלכתחילה היה עם מי לדבר, היתה הקשבה, רצון לסייע ושיתוף פעולה עם מערכת החינוך
הילד לא היה מגיע לרמות כאלו הדורשות מעטפות צדדיות על מנת להסתדר עם הילד...
 

דבר סתר

משתמש פעיל
קודם
שאפו להורים המדהימים שבחרו בטוב לילד שלהם על חשבון מה יגידו ויוקרה וכו
קיימתם במסירות את חנוך לנער על פי דרכו
יישר כח ושתזכו לראות רב נחת @גיטי ל.
דבר שני הדיון פה הוא על כספים כתגמול על טיפול בילד מאתגר יותר
ממה שאני הבנתי האמא כתבה כי אכן הילד מאתגר יותר אבל רמות האתגור הגיעו בגלל חוסר שיתוף פעולה ויחס
אם מלכתחילה היה עם מי לדבר, היתה הקשבה, רצון לסייע ושיתוף פעולה עם מערכת החינוך
הילד לא היה מגיע לרמות כאלו הדורשות מעטפות צדדיות על מנת להסתדר עם הילד...
נראה לי שאפשר לסכם את הדיון
מעטפות יעזרו וודאי גם אם זה לא מוצדק
לתקן את המערכת אין סיכוי
מה שבטוח שעדיפות ראשונה היא להכניס את הילד למקום קטן שצריך אותך ומוכן להשקיע בשביל זה
 

שרי ו

משתמש סופר מקצוען
מה שבטוח שעדיפות ראשונה היא להכניס את הילד למקום קטן שצריך אותך ומוכן להשקיע בשביל זה
או למקום שלוקח ברצינות את התפקיד של גידול הדור הבא, ומוכן להשקיע כי מאמין שזה התפקיד שלו כאן בעולם. גם את זה יש.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני גם ראיתי את זה במוחש.
חברה שלי היתה צריכה לרשום את הילד שלה. אבל היה לו קושי לימודי.
החיידר הגדול וזה שכולם נושאים אליו עיניים אמר שהילד לא חלק, אז קשה לו להתחיל עם זה.
ואילו חיידר קטן אמר לה שהוא יכול לקבל, אבל שיקח מורה פרטית שתקדם אותו.
כשהילד התקבל, ההורים לחצו עליו ללכת למורה כדי להמעיט פער,
ואז המנהל של החיידר הקטן אמר להורים שהוא מבקש שלא ילחצו ולא יפעילו לחץ על הילד!
כדי לא להשניא לו את הלימודים.
אלא שיביאו לו מורה פרטית בצורה נעימה ולא מסיבית.

לזה אני קוראת גישה חינוכית נכונה.

בחיידר השני- סיפרה לי מישהי ששלחה לשם, שהרבה אמר לבן שלה ביום האחרון של השנה שהוא לא מספיק נראה יהודי, כי אמא שלו שלחה לו כיפה בלי סרט. ביום האחרון!!
זו גישה חינוכית ממש נכונה... ממש ראה ולמד.

והאמא השניה ששלחה לחיידר הקטן סיפרה שהרבה התקשר אליה (ולא אמר לילד שאינו אשם בסוג הכיפה שאמא מלבישה לו), ואמר שהם לא עומדים על סוגי כיפות, אבל היו מעדיפים שכן ישלחו עם סרט.

מצאו את ההבדלים.
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
כואב לקרוא מה עברה המשפחה היקרה!

מצטרף בכאב לנאמר במכתב לעיל.
אכן על כל הורה לשים לב האם טוב לילד שלו.
ולא לסמוך על אף אחד.
חובה על ההורה לתחזק קשר רגשי נעים ופתוח עם הילד,
שיהיה לילד מקום שבו הוא יוכל לשתף ולקבל את צרכיו הרגשיים.
מצטרפת לקריאה הזו. זהו הדבר העיקרי שבידינו כהורים לעשות! קשר רגשי נעים ופתוח עם הילדים שלנו, ולשים לב אם טוב להם, ומה קורה איתם.
וכפי המתואר בהודעת הפתיחה, לפעמים אין מנוס מלמצוא לילד מקום שיותר טוב עבורו ועבור התפתחותו התקינה!

אני פונה לכל ההורים שטובת הילד ונפשו חשובה להם,
תקדישו זמן תפקחו עין ותשימו רק את טובת הילד ורווחתו הרגשית
לפני הכל...
"שימו לב אל הנשמה"
כל מילה.
 

מיליארד

משתמש פעיל
D I G I T A L
במחשבה שניה זה גם צודק שילד שמצריך יותר עבודה ישלם יותר
ולמלמד זה לא מוסיף מה שמשלמים למטפלים רגשיים
למעשה הוא עובד בשביל הילד הזה יותר, והרבה יותר, אז גם מגיע לו לקבל יותר
זה מדרון חלקלק ומסוכן
היחס צריך להיות לפי רמת התשלום?
ואולי ילד שמצריך פחות עבודה ישלם פחות? ואז יתייחסו אליו פחות?
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L

מרחבית

משתמש מקצוען
אני מכירה בהחלט מלמדים שרואים בתפקידם שליחות לצד פרנסה, ועושים את תפקידים בנאמנות ומסירות עם כל הלב גם כשיש אתגרים. וכמעט בכל כתה יש אתגרים כאלה ואחרים.
מי שעובד אך ורק לשם פרנסה כמי שכפאו השד ורוצה רק כבשים ומצפה לתגמול כספי נוסף על כל מאמץ - הוא מועל בתפקידו, ועדיף שיחפש עבודה אחרת. למענו, ובודאי למען הילדים!
 
נערך לאחרונה ב:

שרי ו

משתמש סופר מקצוען
ברור שיש
והאמת שאני בהלם מכל השיח כאן.
היו לי ויש לי ילדים בחיידר, וכל אחד והאתגרים שלו, והיו גם היו מלמדים טובים שאכפת להם מהילד, ושרואים שהם לוקחים את התפקיד שלהם באחריות וביראת שמים, וממש לא קשור למה ששלחנו או לא שלחנו להם.
וגם למה שלא יהיו?
לאף אחד אין ערכים?
או שכל מי שיש לו ערכים לא הולך להיות מלמד בחיידר?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
יש!!!!!
כבר כתבתי באשכול שפתחו פעם על הצדעה למלמדים טובים, ואני אכתוב גם כאן: יש ויש!!!
מודה לה' ולשליחיו הטובים, ומעריכה מחדש כמה וכמה רב'ס טובים שפגשנו במהלך הדרך, שנתנו את הנשמה, שהאירו לילד דרך בלימוד התורה, שהקנו לו טעם ושמחה.
בוודאי שיש.
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
במחשבה שניה זה גם צודק שילד שמצריך יותר עבודה ישלם יותר
ולמלמד זה לא מוסיף מה שמשלמים למטפלים רגשיים
למעשה הוא עובד בשביל הילד הזה יותר, והרבה יותר, אז גם מגיע לו לקבל יותר

לא! ממש לא! כמו כל עובד בכל עבודה שיש יותר ויש פחות!
אנחנו שולחים למוסד - לא לאוסף פרלינסרים!!!


הנידון הוא על השכר של רבעס האם זה מקצוע מתשלם עלות מול תועלת ומאמץ או טובת הילד?
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
בוודאי שיש מלמדים יקרים מאד שעושים מלאכתם קודם ובנאמנות.אין ספק בכך
וב''ה זכיתי שבני ילמד אצל כאלו.

בנוגע למעטפות - לא צריך להיות ככה.
מלמד מקבל כתה הטרוגנית. תמיד יהיו מפריעים יותר ומפריעים פחות
הוא מקבל גלובלית על הטיפול בכולם.
אחרת היו מסווגים את המחיר לפי הילד - רגוע משלם 200, רגוע ע''י ריטלין 250
שובב 300
שובב +350
מאתגר 400
מאתגר + והורים מסרבי ריטלין - 550


ואז היו נפתחים אשכולות נזעמים - משאירה לדמיון הקוראים הפורה :)
 

ספרינגית

משתמש מקצוען
הדבר הזה לכשלעצמו לעיתים קרובות לא הולך עם איכות מבפנים. ממגוון סיבות.
גם כי המוסד לא חש צורך שההורים יהיו מרוצים. לא אכפת לו שיעזבו.
וסיבה מהותית יותר- כי אליטיזם לא הולך יד ביד עם איכות פנימית.
וכל הכבוד לך על האכפתיות.
זה לפעמים משהו פשוט של ביקוש גבוה לעומת מספר מקומות. זה הכל. לא תמיד אליטיזם..
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
הרבה של הבן שלי הוא אחד שהמטרה שלו לכבד את הילדים,
ואני חושבת שזו גם הגישה של החיידר וההנהלה.
הבן שלי חזר יום אחד אחרי ששלחתי אותו עם חולצה מכופתרת עבה,
זה היה בתחילת חשוון, וסיפר לי שהרבה שאל אותו אם הוא לא הביא גם סוודר.
ונהניתי שהוא רואה את הילד, ובודק אם לא קר לו!

הוא עשה לילדים מבצע לחזור הביתה בזמן, למרות שזו לא האחריות שלו כביכול,
והוא מעריף מחמאות על הבן שלי, (הבן שלי מספר לי לפעמים שהרבה אמר לו שהוא ילד ממש טוב וחכם וגאון ותלמיד חוכם...).
ואני לא חושדת שהבן שלי הוא הילד הכי טוב בכיתה. ברור לי שהוא לא יושב כל השיעור עם ידים שלובות, אבל הרב'ה רואה את הדברים שהוא טוב בהם ומעצים אותו!

אני מסתכלת על הדברים הקטנים. מסיבות ראווה ודפי חזרה מעוצבים לא מסמלות לי כלום. (למרות שגם את זה יש להם בגדול). מה שתופס אותי זה היחס אל הילד, מה אומרים לו כשהוא היה פחות טוב.
בקיצור, ממליצה לבדוק את גישת ההנהלה ואת הרבעס, ולשלוח לפי זה, וממש לא לפי רושם או רהב.
 

R DESIGN

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הזדעזעתי קשות.
מי שחושב שזה המצב במוסדות חינוך שלנו -צריך לעשות בדק בית רציני בתוכו וגם בסוג המוסדות אליו שולח את ילדיו.

ילד הוא נשמה. חלק אלו-ה ממעל. עולם ומלואו. פוטנציאל ענק שטמון בו ויתממש אט אט.

תארו לעצמכם שברגעים אלו ממש נכנס לכיתה א' ר' יצחק אלחנן ספקטור הבא (השם נבחר בכוונה תחילה, בשל הסיפור הידוע והמפורסם) והמחנך שלו הוא אחד שמשקיע בתלמידים לפי המעטפות של הוריהם.

לא יודעת מה איתכם, אני עם צמרמורת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  34  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה