מיתוג דיון-הכרת המתחרים

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
פעמים רבות אני שואלת את בעלי העסקים המתחילים שאלה.
שאלה בסיסית, התחלתית וחשובה מאד:
מיהם המתחרים שלכם?

כצפוי (או שלא ;)) רובם המוחץ עונים:
האלה, החבר'ה הגדולים.
לעתים, הם מונים ברשימה אף את מוריהם למקצוע(!)
אף שזה עתה יצאו את ספסל הלימודים.

מעניין אותי מאד: מה אתם חושבים על התופעה הזו
ומהי הגדרת "מתחרה" בשפתכם.
 

>השראה<

מיתוג | אסטרטגיה | עיצוב, אפיון, וקידום אתרים
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הדמיות בתלת מימד
UX UI
D I G I T A L
עימוד ספרים
אני קורה מתחרה לאחד שמוכר את אותו המוצר.

לי אישית יש לקוח שהוא גם תלמיד שלי שפתח את אותו עסק ועוד בקירוב מקום, ואני מתמודד אתו כל שבוע בפרסום...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
הם צודקים.
כל מי שעוסק בנישה דומה להם- הוא מתחרה איתם על אותו שוק לקוחות.

אם הוא יחליט למכור חלב טבעי מהבית, שהוא חלב מהעז שלו, הוא יכול להגיד לך שתנובה מתחרים שלו, וזה יהיה נכון.
כי בגדול, לפני שהוא בונה בידול, הם מתחרים לו.
אחרי שיש לו בידול- שזו עז מהבית שלו, והוא עצמו חולב, ואין חומרים משמרים וכו, תנובה כבר לא מתחרה כי ברור שהיא מספקת מוצר אחר לגמרי.
אבל בהתחלה, כשהעסק שלו עדין אינו מבודל- תנובה בהחלט מתחרה איתו.
(אבל הוא לא מתחרה עם תנובה, כי היא לא סופרת אותו. היא תספור אותו כשהוא יצליח בע"ה בגלל בידול טוב, וכולם יעברו לחלב עיזים טבעי וטרי, ואז גם תנובה יעברו פתאום לחלב עיזים טרי, ויפרסמו א חלב העיזים שלהם).
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נושא מרתק.
@מלפפון תכתבי לנו פוסט מסודר, מתחרה ישיר, עקיף וכו'.
יהיה מעניין.

הצחיק אותי לקוח* אחד שבוע שעבר:
>בא נדבר קצת על המתחרים שלך.
>שום תחרות. הכל ברוח טובה.
: )

*אחי. נאיבי חסר תקנה...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
הצחיק אותי לקוח* אחד שבוע שעבר:
>בא נדבר קצת על המתחרים שלך.
>שום תחרות. הכל ברוח טובה.
צחוק בצד.
אבל אני מכירה כאלו שעזרו למתחרים שלהם.
לא מנאיביות אלא מאהבת חסד.
חמי היה אחד כזה. עזר לאחרים על חשבונו.
אולי פעם אכתוב את הסיפור שלו. הרבה אנשים שהכירו אותו, יחתמו על זה..
וגם מפעל חסד- המנהל שלו הביא לארץ את המכירות הסיניות, והוא הסביר לקופות אחרות איך צריך לעשות ומה.
העיקר להרבות חסד.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נושא מרתק
וסתם שאלה קשורה או שאולי לא כל כך...
מה תגידו על כאלו שלא מפרסמים בכלל ,לא עוברים מיתוג, ולא בידול לא עושים שום כלום,והולך להם בלי עין רעה
עכשיו שאני מציעה להם לעשות פרסומת כדי להרחיב את מעגל הלקוחות,הם חוששים שזה יזיק,כי אם הולך גם ככה ,למה לפרסם??מה הייתם עונים??
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
נושא מרתק
וסתם שאלה קשורה או שאולי לא כל כך...
מה תגידו על כאלו שלא מפרסמים בכלל ,לא עוברים מיתוג, ולא בידול לא עושים שום כלום,והולך להם בלי עין רעה
עכשיו שאני מציעה להם לעשות פרסומת כדי להרחיב את מעגל הלקוחות,הם חוששים שזה יזיק,כי אם הולך גם ככה ,למה לפרסם??מה הייתם עונים??
זה נקרא "שיווק אורגני".
אז למה לפרסם אם הולך כבר?
כדי להגדיל עוד יותר את מעגל הלקוחות. (מי לא רוצה להרוויח עוד?)

השאלה כאן מורכבת כי אם הם לא פונים אלייך, אלא את פונה אליהם ומציעה את שירותיך.
(כנראה כי איכפת לך מהם, יפה!!)
אזי את רואה את הצורך והרווחים העתידיים שלהם,
אך הם עדיין לא בשלים לשמוע...
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
זה נקרא "שיווק אורגני".
אז למה לפרסם אם הולך כבר?
כדי להגדיל עוד יותר את מעגל הלקוחות. (מי לא רוצה להרוויח עוד?)

השאלה כאן מורכבת כי אם הם לא פונים אלייך, אלא את פונה אליהם ומציעה את שירותיך.
(כנראה כי איכפת לך מהם, יפה!!)
אזי את רואה את הצורך והרווחים העתידיים שלהם,
אך הם עדיין לא בשלים לשמוע...
"לא אכפת לי מהם"...זה פשוט בן משפחה,גם לא הצעתי שאני אפרסם אלא סתם עצם העניין, כי זה עסק מספיק גדול...ואני חושבת שצריך אם כבר חתיכת אסטרטגיה
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נושא מרתק
וסתם שאלה קשורה או שאולי לא כל כך...
מה תגידו על כאלו שלא מפרסמים בכלל ,לא עוברים מיתוג, ולא בידול לא עושים שום כלום,והולך להם בלי עין רעה
עכשיו שאני מציעה להם לעשות פרסומת כדי להרחיב את מעגל הלקוחות,הם חוששים שזה יזיק,כי אם הולך גם ככה ,למה לפרסם??מה הייתם עונים??
לא חושבת שפרסום מזיק.
אלא אכ בעסק שהשתיקה יפה לו, ויש מועדון לקוחות אקסלוסיבי שלא רוצה שהמון העם ידעו גם, וזה מוזיל אותו.

לגבי מה שכתבת שהוא לא פרסם והולך לו-
חלום של כל עסק זה שהמפה לאוזן ימליצו עליו ויעשו לו את העבודה. כנא' צדיק מלאכתו נעשית בידי אחרים..:)
אין כזה דבר שהוא לא פרסם בכלל, כי אז לא היו יודעים על העסק. אלא שהוא הצליח לייצר אינטרקציה עם הלקוחות או שיש לו מוצר יחודי בתחומו, וכך אינו צריך לפרסם, אלא אנשים ממליצים אחד לשני.
לא פירטת מה העסק, אז קשה לנתח ככה על ריק.

ותמיד אפשר לפרסם בלי לפרסם.. כדי שלא יוזיל את העסק.
למשל עסק של מטריות שלא רוצה לרסם כי הוא נורא יוקרתי נניח, יכול לכתוב מודעה לציבור הלקוחות שמטריות מסוג איקס נגמרו במלאי ולא לבוא יותר.
זו מודעה חזקה! שגם לא מוזילה את העסק.
הטענה שפרסום יזיק יכולה להיות נכונה במקרה שעושים אותו בצורה שגויה.

אבל אם הוא לא מרגיש צורך כרגע להרחיב מעגל לקוחות וטוב לו כך, באמת חבל לו על הגרןושים שהוא ישלם על פרסום.
רק שלדעתי אין כזה עסק. לא קיים היום. לא הגיוני שזה המצב שלו שהוא מרגיש כזה טוב עד שהוא לא צריך לפרסם.

הייתי בחנות רהיטים שרכשתי שם את הריהוט שלי לפני פחות מחצי שנה.
שאלתי את המוכרת מדוע לא ראיתי פרסומים שלהם, היא ענתה ביהירות (היא לא בעלת החנות אלא נציגה שלהם, כן?) "אנחנו לא צריכים לפרסם, כי אנחנו החנות הכי טובה והיחידה שמביאה את הריהוט מחברת X".
כשראיתי לאחר מכן בעיתון פרסומת שלהם, הופתעתי בהתחלה, כי היא אמרה את זה ככ בביטחון, ואחכ חשבתי לעצמי איזו תמימה הייתי כשהאמנתי לה.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא חושבת שפרסום מזיק.
אלא אכ בעסק שהשתיקה יפה לו, ויש מועדון לקוחות אקסלוסיבי שלא רוצה שהמון העם ידעו גם, וזה מוזיל אותו.

לגבי מה שכתבת שהוא לא פרסם והולך לו-
חלום של כל עסק זה שהמפה לאוזן ימליצו עליו ויעשו לו את העבודה. כנא' צדיק מלאכתו נעשית בידי אחרים..:)
אין כזה דבר שהוא לא פרסם בכלל, כי אז לא היו יודעים על העסק. אלא שהוא הצליח לייצר אינטרקציה עם הלקוחות או שיש לו מוצר יחודי בתחומו, וכך אינו צריך לפרסם, אלא אנשים ממליצים אחד לשני.
לא פירטת מה העסק, אז קשה לנתח ככה על ריק.

ותמיד אפשר לפרסם בלי לפרסם.. כדי שלא יוזיל את העסק.
למשל עסק של מטריות שלא רוצה לרסם כי הוא נורא יוקרתי נניח, יכול לכתוב מודעה לציבור הלקוחות שמטריות מסוג איקס נגמרו במלאי ולא לבוא יותר.
זו מודעה חזקה! שגם לא מוזילה את העסק.
הטענה שפרסום יזיק יכולה להיות נכונה במקרה שעושים אותו בצורה שגויה.

אבל אם הוא לא מרגיש צורך כרגע להרחיב מעגל לקוחות וטוב לו כך, באמת חבל לו על הגרןושים שהוא ישלם על פרסום.
רק שלדעתי אין כזה עסק. לא קיים היום. לא הגיוני שזה המצב שלו שהוא מרגיש כזה טוב עד שהוא לא צריך לפרסם.

הייתי בחנות רהיטים שרכשתי שם את הריהוט שלי לפני פחות מחצי שנה.
שאלתי את המוכרת מדוע לא ראיתי פרסומים שלהם, היא ענתה ביהירות (היא לא בעלת החנות אלא נציגה שלהם, כן?) "אנחנו לא צריכים לפרסם, כי אנחנו החנות הכי טובה והיחידה שמביאה את הריהוט מחברת X".
כשראיתי לאחר מכן בעיתון פרסומת שלהם, הופתעתי בהתחלה, כי היא אמרה את זה ככ בביטחון, ואחכ חשבתי לעצמי איזו תמימה הייתי כשהאמנתי לה.
מעולם לא היה פרסום,מי שפתח את העסק בא עם מעגל לקוחות שהכירו אותו ,והם הביאו אחריהם עוד לקוחות מרוצים,
וזה באמת משהו שעובר מפה לאוזן
רוב הלקוחות הם לא לקוחות פרטיים אלא עסקיים ,אז יכול להיות שפה טמון ההבדל מבחינת פרסום
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
ומהי הגדרת "מתחרה" בשפתכם.

מתחרה הוא לא מי שמתחרה על אותו מוצר
אלא על אותו קהל יעד
בנותני שירות הנקודה הזו בולטת יותר
(מה צויין לעיל על 'מוריהם למקצוע', פה טמונה התשובה)
למתחילים בכל תחום יש קהל יעד אחר מלמתקדמים, ושונה ממקצוענים
במחיר, באיכות, בתוצאות, בהבנה
ולכן המיקוד של המתחרים הוא לא רק על אותו מוצר (כתיבה שיווקית) אלא על קהל היעד שרוכש את המוצר (צלמת מתחילה לעמוד חברת נדל"ן)
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
פרסום מפה לאוזן הוא הפרסום היעיל ביותר והחזק ביותר.
הבעיה שרוב העסקים אינם יכולים להסתמך רק עליו.
מי שיכול וזה עובד לו- מעולה. הכי טוב ויעיל.
 

>השראה<

מיתוג | אסטרטגיה | עיצוב, אפיון, וקידום אתרים
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הדמיות בתלת מימד
UX UI
D I G I T A L
עימוד ספרים

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
בהחלט שפרסום יכול להזיק.
ונכון שיש דרך לפרסם גם בלי להזיק לעסק שלא מפרסם ומצליח אבל אחרי הכל הנוסחה לא בהכרח תצליח והסיכון לא אמור להיות שווה.
 

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
מתחרים = עסקים שפונים עם אותו מוצר\מוצר זהה בכל תכונותיו לאותו קהל יעד באותו אזור.
העבודה שלנו כפרסומאים כמו שמלפפון כתבה היא להפוך את התחרות הזו ללא רלוונטית כאשר אנו מוצאים את הדרך לבדל את העסק שלנו ולהציע אותו כשונה וטוב יותר מאחרים וממילא הוא כבר לא יושב באותו הכסא שלהם אלא במקום אחר.
השאלה הראשונה שלי ללקוחות היא למה לקנות דווקא אצלך ולא אצל המתחרה שלך?
מי שאין לו תשובה על זה, אני מדריכה קצת לגבי בידול ומגיעה איתו לתשובה או שהוא חוזר אלי אחרי חשיבה שלו על תשובה. כי אם אין תשובה מול המתחרים- הפרסום לא מתחיל.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בשנים האחרונות, אני מעדיפה לכנות את הסעיף הנחמד הזה בשם "תחליפים" ולא מתחרים.
כך אני גם ממליצה לאחרים.
זה משנה את ההתייחסות לגמרי.
 

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
ההגדרה של מתחרים לדעתי,
אלו שהלקוח מתלבט אם ללכת אליך או אליהם,
לא משנה הרמה, המחיר והכול
משנה אם בעיני הלקוח הוא נתפס כנותן שירות\מוצר זהה.
 

כבשה שחורה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
משנה אם בעיני הלקוח הוא נתפס כנותן שירות\מוצר זהה.
לכן מוזר לכלול באותה רשימה ונשימה את התלמיד המתחיל יחד עם המורה,
כי הלקוחות הגדולים לא יסתכלו על התלמיד,
והלקוחות הקטנים לא יסתכלו על המורה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  47  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה