מידע שימושי והרי הודעה: נוסעים בנתיבי איילון וכביש החוף? לבד? תאכלו אותה או שתעלו איתכם עוד טרמפיסט...

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אנשים כמוך שוגים בדמיונות, אשליות וחלומות ורודים מאוד...;)
אשליה?
אממ.
היתי מנסח ככה: יש לי חלום.
ואכתוב אותו ואומר אותו (הפודקאסט, אגב, ממש טרם שחרור לקהל הרחב. הוא בסגנון של ריאיון אישי וענייני, ולמרות זאת יש תקווה שהוא יעניין ויחכים את המאזינים), בתפילה שעוד ועוד יהיו שותפים לחלום, ומישהו מהשותפים ירים את הכפפה וגם יעשה איתה דברים מועילים.

כתיבה וחתימה טובה.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הפודקאסט, אגב, ממש טרם שחרור לקהל הרחב. הוא בסגנון של ריאיון אישי וענייני, ולמרות זאת יש תקווה שהוא יעניין ויחכים את המאזינים
עזוב, תמלל אותו לאתגר הראיון
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
רכבת רגילה? איפה?

דיברתי על שוייץ, שאותה בדרך כלל מזכירים בעיניים מצועפות כשמדברים על תחבורה איכותית ומדוייקת.
המחירים לנסיעה שלוקחת ברכב שעתיים-שלוש, כמו מירושלים לחיפה, גבוהים בהרבה מ-43 השקלים שעולה נסיעה ברכבת 'שלנו' מירושלים לחיפה.

שמחה לשמוע שבמקומות אחרים המחירים זולים יותר. ואם כך, באמת היה מעניין לעשות תחקיר, איך זה עובד ומשתלם לחברות המפעילות.

האם זה לא נכון שיש שם כל הזמן תקלות? (אני באמת לא יודע. רק שואל).

זה שקר וכזב. אולי היו פה ושם תקלות קלילות בתקופת ההרצה.
הרכבת נוסעת בצורה יעילה ומהירה מאד.
רק אתמול נסעתי בה מחוף הכרמל למרכז ירושלים, בשעה וחמישים דקות, כולל ההחלפות. בזמן הכי פקוק ביום.
ונסעתי עוד הרבה נסיעות למגוון יעדים. זו פשוט איכות חיים אחרת לתושבי ירושלים שנוסעים הרבה.

פעם, כל פגישה עם לקוח באזור לוד, למשל, הייתה בשבילנו סיוט מההפטרה ובזבוז חצי יום.
היום אנחנו תופסים רכבת לנתב"ג, ב-23 דקות נמצאים שם, לוקחים מונית קצרצרה, ומברכים את הרכבת.
כנ"ל תל אביב. ב-47 דקות, נמצאים בתחנת ההגנה. כולל ההחלפה בנתבג.

ובדרך רואים את כל המכוניות בכביש 1 עומדות ומחכות, וכך גם את הנהגים המיואשים באיילון.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
דיברתי על שוייץ, שאותה בדרך כלל מזכירים בעיניים מצועפות כשמדברים על תחבורה איכותית ומדוייקת.
המחירים לנסיעה שלוקחת ברכב שעתיים-שלוש, כמו מירושלים לחיפה, גבוהים בהרבה מ-43 השקלים שעולה נסיעה ברכבת 'שלנו' מירושלים לחיפה.

שמחה לשמוע שבמקומות אחרים המחירים זולים יותר. ואם כך, באמת היה מעניין לעשות תחקיר, איך זה עובד ומשתלם לחברות המפעילות.



זה שקר וכזב. אולי היו פה ושם תקלות קלילות בתקופת ההרצה.
הרכבת נוסעת בצורה יעילה ומהירה מאד.
רק אתמול נסעתי בה מחוף הכרמל למרכז ירושלים, בשעה וחמישים דקות, כולל ההחלפות. בזמן הכי פקוק ביום.
ונסעתי עוד הרבה נסיעות למגוון יעדים. זו פשוט איכות חיים אחרת לתושבי ירושלים שנוסעים הרבה.

פעם, כל פגישה עם לקוח באזור לוד, למשל, הייתה בשבילנו סיוט מההפטרה ובזבוז חצי יום.
היום אנחנו תופסים רכבת לנתב"ג, ב-23 דקות נמצאים שם, לוקחים מונית קצרצרה, ומברכים את הרכבת.
כנ"ל תל אביב. ב-47 דקות, נמצאים בתחנת ההגנה. כולל ההחלפה בנתבג.

ובדרך רואים את כל המכוניות בכביש 1 עומדות ומחכות, וכך גם את הנהגים המיואשים באיילון.
בשוויץ זה סיפור אחר, בגלל ההרים.
קראת מה כתבתי על אנגליה? וגם שם המערכת דייקנית ואמינה להפליא.
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
חשבתי שאנחנו מדברים על הרכבת החדשה מירושלים לתל אביב

הרכבת הזו נוסעת כרגע מירושלים לנתבג ב-23 דקות.
מנתבג אפשר להמשיך לאן שרוצים, מבאר שבע ועד נהריה, כשלהרבה יעדים יש רכבות ישירות.

הקו הישיר מירושלים לת"א עדיין לא נפתח בגלל כמה סיבות. (ביניהן - הצורך בחשמול המסילה הקיימת, וחוסר המקום באיילון לקווים נוספים).
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
דיברתי על שוייץ, שאותה בדרך כלל מזכירים בעיניים מצועפות כשמדברים על תחבורה איכותית ומדוייקת.
המחירים לנסיעה שלוקחת ברכב שעתיים-שלוש, כמו מירושלים לחיפה, גבוהים בהרבה מ-43 השקלים שעולה נסיעה ברכבת 'שלנו' מירושלים לחיפה.

שמחה לשמוע שבמקומות אחרים המחירים זולים יותר. ואם כך, באמת היה מעניין לעשות תחקיר, איך זה עובד ומשתלם לחברות המפעילות.



זה שקר וכזב. אולי היו פה ושם תקלות קלילות בתקופת ההרצה.
הרכבת נוסעת בצורה יעילה ומהירה מאד.
רק אתמול נסעתי בה מחוף הכרמל למרכז ירושלים, בשעה וחמישים דקות, כולל ההחלפות. בזמן הכי פקוק ביום.
ונסעתי עוד הרבה נסיעות למגוון יעדים. זו פשוט איכות חיים אחרת לתושבי ירושלים שנוסעים הרבה.

פעם, כל פגישה עם לקוח באזור לוד, למשל, הייתה בשבילנו סיוט מההפטרה ובזבוז חצי יום.
היום אנחנו תופסים רכבת לנתב"ג, ב-23 דקות נמצאים שם, לוקחים מונית קצרצרה, ומברכים את הרכבת.
כנ"ל תל אביב. ב-47 דקות, נמצאים בתחנת ההגנה. כולל ההחלפה בנתבג.

ובדרך רואים את כל המכוניות בכביש 1 עומדות ומחכות, וכך גם את הנהגים המיואשים באיילון.
רכבת היא תמיד הפתרון התחבורתי היעיל ביותר.
אממה? שהיא לעולם לא רווחית למפעילים, ולכן הממשלה לא מאוד מתלהבת:
א - גם לתקצב אותה
ב- וגם לספוג הפסדים מנהגים שיעברו לרכבת ויפסיקו להחזיק ברכב פרטי יקר (דלק, מיסים)
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אולי בשעות העומס הקשות.
מצפת לירושלים, לוקח לי שעתיים.
עבריין תנועה שכמוך:)
המרחק הוא 208 ק"מ
עברין.JPG

כדי לעבור 208 ק"מ בשעתיים, אתה צריך לנסוע על ממוצע של 1.7 ק"מ לדקה. אממה?
שאם נוריד את הכבישים בהם אסור לך לנסוע מעל 90 קמ"ש, יוצא שאצתה דוהר הרבה יותר מידי מהר גם בכביש שש:)
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עבריין תנועה שכמוך:)
המרחק הוא 208 ק"מ
צפה בקובץ המצורף 546823
כדי לעבור 208 ק"מ בשעתיים, אתה צריך לנסוע על ממוצע של 1.7 ק"מ לדקה. אממה?
שאם נוריד את הכבישים בהם אסור לך לנסוע מעל 90 קמ"ש, יוצא שאצתה דוהר הרבה יותר מידי מהר גם בכביש שש:)
כביש 6 וכביש 1 מותר בין 110 ל120-בערך חצי דרך- ושאר הדרך בין 90 ל100.
בממוצע, שעתיים נשמע הוגן למדי.
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
1. מתגברים. הרכבת מירושלים היא הצלחה גדולה בתחום.
@Ruty Kepler אתם אומרים זאת מידיעה וניתוח הנתונים (מספר תקלות ממוצע וכיו"ב) או מחויית המשתמש האישית שלכם?
(בניגוד למצג השווא שהתקשורת מנסה לצייר, מסיבותיה).
אפשר לפרט מהן הסיבות?
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
תחבורה נורמלית היא לא לוקסוס היא צורך בסיסי
אם אין תחבורה סדירה והגיונית אנשים לא יכולים להסתמך עליה.

ואז - יוצאים ברכבים פרטיים ומעמיסים על הכבישים העמוסים ומעכבים את כולם,
ומאחרים לעבודה ואז הבוס כועס ולא מקבל יותר אנשים שגרים מידי רחוק לטעמו או כאלו שלא נוהגים.
והגלגל מזין את עצמו.

תראו בירושלים איך הרכבת עשתה עבודה יפה של אמון עם התושבים (בשילוב סגירת הרחוב כליל לתנועת כלי רכב ובכך מנעו בכלל בחירה כן או לא רכבת :) )
והתוצאה- אין מצב שמי שצריך להגיע על מסלול הרכבת או קרוב לשם יצא ברכב. זה לא שווה.
זאת תוצאה של עבודה קשה של שנים שהרכבת יוצאת כמעט ללא עיכובים חריגים, בנסיעה די נוחה (חוץ מהצפיפות) ואנשים למדו את זה. ואפילו מטריחים את עצמם בהליכה רגלית של כמה דקות כדי להגיע אליה (שזאת תופעה בפני עצמה)
כמובן זה לא פותר בכלל את שאר הצירים, שחלקם איומים וחלקם גרועים מזה.
כשבראש רשימת הדוגמאות הקיצוניות לצד השני היא התחבורה הציבורית בירושלים - האוטובוסים.
בעיקר באזורים חרדיים אבל לא רק- פשוט בושה!
ועם קצת עבודה וחשיבה אפשר לשנות הרבה.

הרעיון הזה- כמה שהוא נשמע קצת אכזרי- הוא צעד הגיוני שיוכל אולי להזיז משהו.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
חויית המשתמש האישית שלכם?

חויית משתמש, ומשתמשים נוספים סביבי.
ואנחנו נוסעים בה בתדירות גבוהה.
אין שום תלונה. בניגוד מוחלט לתח"צ הירושלמית המזעזעת.
 

yaffab

משתמש מקצוען
לא קראתי את כל האילן הברוך, אבל מברכת את החלטת שר התחבורה.
אני מתגוררת בעיר דרומית ולעבודתי נוסעת מדי יום לעיר אחרת, מרחק של 13 דקות בנסיעה חלקה. אבל בבקרים זה סיפור אחר לגמרי, ארוך ומתסכל...
נסיעה של 13 דקות נמשכת קרוב לשעה, אני עוזבת את הבית בשעת בוקר מוקדמת ועלולה, לצערי, לאחר. וסביבי עשרות רכבים בהם יושב הנהג בלבד. כולנו ביחד מביטים בשעון ובכביש ושוב בשעון.
אם כל בעל רכב, היוצא למקום זהה, היה לוקח איתו במכונית עוד שלשה נוסעים אחרים הרי שהיו יורדים מהכביש הפקוק הזה שלשה רכבים נוספים וכן הלאה. הדרך היתה משתחררת מעט ואני לא הייתי צריכה לעזוב את הבית ב7:20 כדי להגיע לביה"ס ב8:15.
בעבר קראתי תחקיר של יועץ לעניני תחבורה שטען שצריך להגביל את בעלי הרשיונות ולאפשר רק לאנשים התורמים לקהילה להנפיק רשיון, קרי רופאים, אנשי ביטחון, מורים ועוד... לו יהי...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כדי שמישהו יוותר על הרכב הפרטי המפנק בשביל לנסוע בתח"צ, הוא צריך לדעת ולהאמין שיש קשר *כלשהו* בין השעה הייעודה - לשעת ההגעה בפועל.
אפשר להתלונן, ותמיד מועיל לרצות שיפור, אבל אי אפשר להתעלם מהשיפור העצום של עשר השנים האחרונות, עם ה'קל קו', והידיעה פחות-או-יותר מתי אמור האוטובוס להגיע. כמובן בהתחשב שדקה של 'קל קו' מכילה לעתים מאות שניות...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרכבת הזו נוסעת כרגע מירושלים לנתבג ב-23 דקות.
מנתבג אפשר להמשיך לאן שרוצים, מבאר שבע ועד נהריה, כשלהרבה יעדים יש רכבות ישירות.

הקו הישיר מירושלים לת"א עדיין לא נפתח בגלל כמה סיבות. (ביניהן - הצורך בחשמול המסילה הקיימת, וחוסר המקום באיילון לקווים נוספים).
אם רוצים להגיע מנתב"ג לבאר שבע - חייבים להחליף רכבת בתל אביב. וכל החלפה היא סיפור שיכול לקחת עד שעה, תלוי כל כמה זמן מגיעה רכבת.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
תחבורה נורמלית היא לא לוקסוס היא צורך בסיסי
אם אין תחבורה סדירה והגיונית אנשים לא יכולים להסתמך עליה.

ואז - יוצאים ברכבים פרטיים ומעמיסים על הכבישים העמוסים ומעכבים את כולם,
ומאחרים לעבודה ואז הבוס כועס ולא מקבל יותר אנשים שגרים מידי רחוק לטעמו או כאלו שלא נוהגים.
והגלגל מזין את עצמו.

תראו בירושלים איך הרכבת עשתה עבודה יפה של אמון עם התושבים (בשילוב סגירת הרחוב כליל לתנועת כלי רכב ובכך מנעו בכלל בחירה כן או לא רכבת :) )
והתוצאה- אין מצב שמי שצריך להגיע על מסלול הרכבת או קרוב לשם יצא ברכב. זה לא שווה.
זאת תוצאה של עבודה קשה של שנים שהרכבת יוצאת כמעט ללא עיכובים חריגים, בנסיעה די נוחה (חוץ מהצפיפות) ואנשים למדו את זה. ואפילו מטריחים את עצמם בהליכה רגלית של כמה דקות כדי להגיע אליה (שזאת תופעה בפני עצמה)
כמובן זה לא פותר בכלל את שאר הצירים, שחלקם איומים וחלקם גרועים מזה.
כשבראש רשימת הדוגמאות הקיצוניות לצד השני היא התחבורה הציבורית בירושלים - האוטובוסים.
בעיקר באזורים חרדיים אבל לא רק- פשוט בושה!
ועם קצת עבודה וחשיבה אפשר לשנות הרבה.

הרעיון הזה- כמה שהוא נשמע קצת אכזרי- הוא צעד הגיוני שיוכל אולי להזיז משהו.
כל מילה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אפשר להתלונן, ותמיד מועיל לרצות שיפור, אבל אי אפשר להתעלם מהשיפור העצום של עשר השנים האחרונות, עם ה'קל קו', והידיעה פחות-או-יותר מתי אמור האוטובוס להגיע. כמובן בהתחשב שדקה של 'קל קו' מכילה לעתים מאות שניות...
הכוונה, שאתה יוצא מביתך עם שלל ילדיך הצורחים ;))) ואתה מחכה לאוטובוס למירון, ורוצה לדעת שהוא יגיע בשעה הייעודה ולא תתייבש בתחנה שעה, ואז יעבור על פניך אוטובוס עמוס שגם לא יעצור לך, ואתה תשאר עם ילדיך (שעכשיו צורחים יותר חזק), בשמש, מזיע, מתוסכל מאוד, ושוקל לקנות רכב.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
רק לא הבנתי איך יתבצע השינוי הזה
כאילו, כל אחד יצטייד בבובת טרעמפ למקרה הצורך
או שיעמדו שורת אנשים על שולי הכביש למצב חרום שיעמוד שוטר משועמם בצד הדרך??

או מתכננים איזה תוסף לווייז שיגיד, זהירות, אתה נוסע בודד בנתיב לרכבים מלאים??
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עבריין תנועה שכמוך:)
המרחק הוא 208 ק"מ
צפה בקובץ המצורף 546823
כדי לעבור 208 ק"מ בשעתיים, אתה צריך לנסוע על ממוצע של 1.7 ק"מ לדקה. אממה?
שאם נוריד את הכבישים בהם אסור לך לנסוע מעל 90 קמ"ש, יוצא שאצתה דוהר הרבה יותר מידי מהר גם בכביש שש:)
כביש 6 וכביש 1 מותר בין 110 ל120-בערך חצי דרך- ושאר הדרך בין 90 ל100.
בממוצע, שעתיים נשמע הוגן למדי.
@Natan Galant תרים יד אם אתה נוסע בכביש 6 בפחות מ130 קמ"ש!...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה