דרוש מידע בעיות בעניין ה"רב קו" | אנא הוסיפו משלכם

  • פותח הנושא GRN
  • פורסם בתאריך

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הרעיון של הרב קו - מבורך, אבל בשטח צצות הרבה בעיות טכניות.

אני רוצה להקדיש את האשכול להעלאת בעיות בהתנהלות עם הכרטיס. אודה לכל אחד שיוסיף משלו.

בהמשך - אנסה למצוא דרך להעביר את תוכן האשכול "לחלונות הגבוהים".


אני מתחילה:
תיקפתי את הרב קו של הילדים במכשיר בחלק האחורי של האוטובוס. טעיתי והייתי צריכה לשלם על ילד נוסף. ביקשתי מהנהג לבטל את התשלום ולעדכן את מספר הילדים. הוא טען שא"א.
מה לדעתו עלי לעשות? לקנות רב קו אנונימי (כי הרב קווים שבידי כבר מתוקפים) ולשלם מחיר מלא על הנסיעה של הילד.
1. ישנה מגבלה על מספר החוזים בכרטיס.
2. אם יש חופשי שבועי /חודשי לאיזור מסוים והג'י פי אס של הנהג לא מכויל זה יוצר בעיות רבות.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
1. ישנה מגבלה על מספר החוזים בכרטיס.
2. אם יש חופשי שבועי /חודשי לאיזור מסוים והג'י פי אס של הנהג לא מכויל זה יוצר בעיות רבות.
את מוכנה לפרט את הבעיות?
 

קצרה

משתמש מקצוען
1. למה אי אפשר להטעין חופשי חודשי גמיש אצל הנהג, כך לפחות הם טוענים...
2. כמעט ברור לי שהרב קו בולע כספים שלא כדין, פעם היינו משלמים חצי ממה שאנו מוציאים היום על נסיעות וזה זועק דרשני רק שבמופלא ממך כיצד תדרוש???
3. במקום להעניק 25% יותר למבוגר שרכש ערך צבור, או 50% לנוער, יש לתקן שערך צבור הוא לפי סכום ההטענה בפועל, ורק ההנחה באותו הערך תתקבל למי שמשלם ברב קו.
מדוע זה טוב? כיוון שבבואך לרכוש חופשי יומי רגיל/מורחב עליך לחשבן את כל הנסיעות ברב קו להפחית מהם 25% ורק אחר כך לראות האם זול נותר להשתמש בנסיעות בערך צבור או לשלם על חופשי יומי/חודשי וכו'
ד. מדוע רב קו לא יוכל להטמע בכרטיס אשראי, במקום להחזיק את הכרטיס הירוק הנוראי והעדין, ואז אין צורך בטעינות בירורי מחירים, בירורי יתרה, יש מסגרת פנויה? נסיעה טובה! בירורי עלויות, בירורי נסיעות, ביטולי נסיעות? דרך חברת האשראי...

1. ההחלטה היתה שנהגים לא מטעינים כלום. כבר כעסנו על זה מספיק. כאמור מקבלי ההחלטות לא נוסעים באוטובוסים ולכולם סמארטפון עם סורק NCR - אז הם מתקשים לרדת לשורשי הבעיה...

2. זה לא כל כך מופלא. זה הטבע הפסיכולוגי שלנו ש"לא רואה" מה קורה בכרטיס. זה לא מזומן ולא כרטיסיה. ונוסע יותר בלי לחשבן. בערך כמו ההתנהלות בכרטיסי אשראי מול מזומן ושיקים.

3. המטרה טובה וגם התוצאה - מכונות התיקוף הופכות למכונות "פסיכיות" וללא חישוביות כלל ולכן הם גם מהירות "ביפ ביפ" ושוגות פחות.
כל החישובים מתבצעים בזמן ההטענה.
אם זה לא היה ככה היו לנו המון תלונות על איטיות וטעויות.

בעיני זה דווקא מבורך - אני לא צריכה לעשות את החישוב "נסיעה לירושלים עולה 16 שקל אז לילד זה 8 שקל ולסטודנט רגיל בערך 10.7 ... " אני עושה חישוב לכולם של 16 שקל לנסיעה ויודעת האם יש יתרה מספקת או לא.
חישוב כמה עלו הנסיעות החודשיות? בחשבון האשראי.

4. היה לי רעיון דומה - רב קו הפוך - חשבונית בסוף החודש לפי נסיעות. חבל שאני לא עובדת במשרד התחבורה והרעיונות שלי לא מתקבלים...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
את מוכנה לפרט את הבעיות?
1. אם אני תלמידה שנוסעת נניח בתוך ירושלים כל השבוע ואז אחת לשבוע הביתה בעיר אחרת ויש לי עוד חופשי חודשי נניח בגוש דן לצרכים אחרים שמתי לב שיש כאלו שהנהג מודיע להם שאין אפשרות להטעין עוד חוזה בכרטיס - לא מנסיון אישי.
2. אני לדוגמא נוסעת כל יום הלוך ושוב בדרך בין עירונית ורוכשת חופשי שבועי . חברת התח"צ (כמעט בכל איזור גליל עליון ותחתון) היא ערבית ומתנהגת בהתאם (בכסילות מוחלטת) ועל כן כל פעם שאני עולה והכרטיס לא עובר אני צריכה להסביר לנהג (כן כן הוא לא יודע אני כבר יודעת) איך מוציאים דוח יתרות מהמכונה שלו ושאם הוא יעבור לקוד שבע שגם תקף באיזור שלי הכרטיס יעבור.
3. עוד פגם שנזכרתי בו כעת: אם נותרו לי שאריות ערך צבור לא משנה באיזו חברה, לא משנה מה היתרה הן מופיעות כל פעם שאני מכניסה את הכרטיס במקום שיופיע החוזה העדכני- לדוג' החופשי השבועי.
 

קצרה

משתמש מקצוען
את מוכנה לפרט את הבעיות?

יש לך לדוגמא חופשי מרחבי גוש דן שלא כולל את הרצליה.
הגיע אוטובוס שבא מהרצליה ועכשיו נוסע בתוך תל אביב - רצית לעלות אליו עם החופשי ו"בום" ירד לך כסף מהערך הצבור. למה??
כי הג'י פי אס של הנהג עדיין תקוע בהרצליה - ולשם אין לך חופשי.
עכשיו לך לתחנת על הקו כדי להחזיר לך את 5 השקלים האבודים.

בנוסף לא תוכל יותר מדי הרבה "חוזים" בכרטיס - נראה לי פחות חשוב מאז מהפכת הערך הצבור והחופשי . כמה חופשים אנשים מחזיקים מלבד הערך הצבור ?? אפשר עד 5
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בנוסף לא תוכל יותר מדי הרבה "חוזים" בכרטיס - נראה לי פחות חשוב מאז מהפכת הערך הצבור והחופשי . כמה חופשים אנשים מחזיקים מלבד הערך הצבור ?? אפשר עד 5
סטודנטים ובנות שירות לאומי כן צריכים כמה חוזים- הם אלו שנתקלים בבעיות הללו.
 

YAELJ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בשנת 2019 בכדי לחדש את כרטיס הרב קו צריך להגיע לתחנת שירות כדי להעביר את החוזים הקיימים בכרטיס הישן לחדש :rolleyes:
אין שום סיבה שלא יתאפשר לעשות זאת באופן מקוון עפ"י מס' כרטיס, ולקבל את הכרטיס החדש בדואר..
(יש לי בבית 2 כרטיסים עם 'ערכים צבורים' של חברות שונות שמחכים לגואל..)
 

נר ריחני

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לא אחת ירד לי תשלום נוסף, למרות שלא עברו 90 דקות. אין לי מה לעשות עם המידע
קרה לי מלא פעמים ויש לי את הקבלות. הנהג אמר לי לפנות לחברה
ונהג אחר אמר שזה בעיה של הרב קו
הבעיה שעד שעליתי על זה אין לי מושג כמה פעמים שילמתי להם ולא הייתי צריכה:)
כדאי לשים לב
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתבו כבר, אבל נותנת דוגמא נוספת:
יש לי חופשי חודשי מוטען עבור העיר שאני גרה
כשאני רוצה לנסוע מחוץ לעיר - הכרטיס לא מוכר
הוא כותב שהוא לא מזהה את הכרטיס
נסיונות להסביר לנהג את הענין - עולים בתוהו
ולכן אני צריכה לשלם מחיר מלא

יש נהגים שמודעים לענין ואומרים לי לבוא אליהם לתקף רק בסוף הנסיעה, כשהגי פי אס שלהם כבר לא מזהה את עיר המקור...
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בבני ברק ממש לא מפוצל.
צריך כמדומני לחכות 24 שעות מזמן נסיעה אחרונה.

לטעמי, לא משנה משך זמן ההמתנה הנצרך. הנוהל שרב קו חדש מתאפשר לעשות מיד והחזר לקבל לאחר זמן, מהווה סירבול מיותר.
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לכן הכרטיס עצמו פיזית צריך להכיל את המידע שלך ואי אפשר להטעין אותו "מרחוק".
זה לא סותר את זה שגם שרת מרוחק יכול להחזיק את המידע במקביל, וכך תהיה אפשרות לספק נתונים אודות היתרה.
 

רחל1

משתמש מקצוען
D I G I T A L
.
מדוע רב קו לא יוכל להטמע בכרטיס אשראי, במקום להחזיק את הכרטיס הירוק הנוראי והעדין, ואז אין צורך בטעינות בירורי מחירים, בירורי יתרה, יש מסגרת פנויה? נסיעה טובה! בירורי עלויות, בירורי נסיעות, ביטולי נסיעות? דרך חברת האשראי...

באנגליה אפשר לתקף גם ברבקו (אויסטר בלע''ז) וגם באשראי.

גם לי כמה פעמים ירד תיקוף נוסף למרות שהיה מעבר בתוקף.
לא תמיד יכלו לבטל לי נסיעה שתוקפה בטעות במכשיר האחורי.

נ.ב. יש לנו למעלה מ 10 רב קו אנונימי, למכירה לכל המרבה במחיר.
 

קצרה

משתמש מקצוען
זה לא סותר את זה שגם שרת מרוחק יכול להחזיק את המידע במקביל, וכך תהיה אפשרות לספק נתונים אודות היתרה.

השרת מחזיק את המידע במקביל כאמור וכידוע - לכן ניתן לשחזר כרטיסים.
אבל הוא לא נחשב מעודכן עד שעברו 24 שעות כידוע כשרוצים לשחזר כרטיס - כי העדכון שלו לא אונליין אלא רק בפריקה.
לכן הוא לא נחשב מספיק "אמין" בכל רגע נתון בכדי לספק נתונים אודות היתרה .

תדמייני את התלונות של "התקשרתי ולקו המידע של הרב קו והוא אמר שיש לי יתרה של 40 שקל . עליתי לאוטובוס והיה שם 0".
 

שלס

משתמש מקצוען
בכל ילדי וגם אצלי, בפירוט החוזים שיש לנו ברב קוים מופיע כל מיני חוזים בכל מיני חברות תחבורה, ועם כסף מלא, אבל הנהג טוען שאין כסף בכרטיס, למרות שהדפסתי פירוט הוכחה, הנהגים טוענים שאין וזהו. אין מתמודדים עם זה? ושמעתי זה אצל מאד הרבה
זו תופעה באמת מוזרה, אני נתקל בה הרבה.

שכל אחד יבדוק את היתרה שלו בכרטיס באתר רב קו אונליין, שם רואים את מה שהמכשיר באוטובוס רואה,
ושיבדוק אח"כ באתר HOPON, צפויות הפתעות...
 

קצרה

משתמש מקצוען
לטעמי, לא משנה משך זמן ההמתנה הנצרך. הנוהל שרב קו חדש מתאפשר לעשות מיד והחזר לקבל לאחר זמן, מהווה סירבול מיותר.

שוב כאמור זה בגלל שהמידע על הכרטיס ומתעדכן ברשת רק מאוחר יותר ולא תרצי לקבל החזר לא מלא.

מי שזוכר את הדיון הקודם שלנו יודע שאני נגד השיטה ובעד רישום הנסיעות ותשלום בסוף החודש.
אבל במצב כרגע הטכנולוגיה שבה בחרו שאנו נותנים מראש אשראי למשרד התחבורה - אלו מגבלות הטכנולוגיה ההגיוניות.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
שוב כאמור זה בגלל שהמידע על הכרטיס ומתעדכן ברשת רק מאוחר יותר ולא תרצי לקבל החזר לא מלא.

מי שזוכר את הדיון הקודם שלנו יודע שאני נגד השיטה ובעד רישום הנסיעות ותשלום בסוף החודש.
אבל במצב כרגע הטכנולוגיה שבה בחרו שאנו נותנים מראש אשראי למשרד התחבורה - אלו מגבלות הטכנולוגיה ההגיוניות.
אוקי,
אז שיהיה מידע המעודכן לעד לפני 24 שעות
אוכל להתעדכן על מצב הכסף בכרטיס, ואוסיף על כך את השעות האחרונות...
כמו שיש במידע על דקות השיחה בחברות התקשורת, שבמידע נאמר שהנתונים נכונים עד ליום X שעה X.
(כמובן, יעזור רק למידע על הסכום ולא בענין זיכוי וכו')
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שוב כאמור זה בגלל שהמידע על הכרטיס ומתעדכן ברשת רק מאוחר יותר ולא תרצי לקבל החזר לא מלא.

מי שזוכר את הדיון הקודם שלנו יודע שאני נגד השיטה ובעד רישום הנסיעות ותשלום בסוף החודש.
אבל במצב כרגע הטכנולוגיה שבה בחרו שאנו נותנים מראש אשראי למשרד התחבורה - אלו מגבלות הטכנולוגיה ההגיוניות.

בימינו הסיבה הזה היא בדיחה לא מוצלחת. הכל מתעדכן אונליין. וגם נתונים אלו אמורים להתעדכן בהתאם.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
תיקוף כפול בתוך 90 דקות קורה המון!!!
לאחר כמה פעמים אני כבר ביקשתי מילדי לתקף רק אצל הנהג, כי רק שם יוצא דף
ואם בתוך 90 דקות יצאו 2 דפים יש לי איך לדעת ולהוכיח.

ואח"כ לרוץ - להגיש תלונה באתר - לקבל אישור על זיכוי של 3 ש"ח - לגשת למרכזית ירושלים - להמתין בתור - להטעין לרב קו 3 ש"ח....:mad::eek:
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בימינו הסיבה הזה היא בדיחה לא מוצלחת. הכל מתעדכן אונליין. וגם נתונים אלו אמורים להתעדכן בהתאם.
גם כשאת קונה בחנות שבה המלאי מנוהל באופן ממוחשב העדכון הסופי יתבצע רק לאחר 24 שעות.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
גם כשאת קונה בחנות שבה המלאי מנוהל באופן ממוחשב העדכון הסופי יתבצע רק לאחר 24 שעות.

ויש מקומות שהעידכון הסופי יתבצע רק לאחר שבוע/חודש אז מה?

ביקשו כאן באשכול לדבר על נקודות הטעונות שיפור.
לי זה נראה צורך בסיסי כחלק מהשירות.

אפשר לחשוב אחרת. ולצדד בהתנהלויות של אגד. ואפשר לנסות לקדם את השירות לטובתינו:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה