עזרה היגדים שאפשר להתווכח עליהם

פרפר סגול

משתמש מקצוען
מי שהולך עם כיפה בלי סרט ילך לסרט בלי כיפה

לכל דבר יש סוף והתחלה

עם הצלחות לא מתוכחים

סדר זה הדבר הכי חשוב בחיים

רוקות מבוגרות הן בררניות

ילדים שגדלים בעושר מופרז סובלים מהבעיות איתן מתמודדים ילדים הגדלים בעוני

גם אם נדמה לך שהאופציות הסתימו-תמיד יש עוד אפשרויות

גמישות היא כח

ישראלים הם חצופים
 

שמרלינג

משתמש מקצוען
גזר גמדי זהו גזר רגיל שמקלפים אותו עד שקטן.
מי שעובר דרך החלון לא גובה.
אם פותחים מטריה בבית לא מתחתנים7 שנים.
אם ישנים עם נעלים מתחת לראש יש חלומות רעים.
אם אני מבין שאני לא מבין ,סימן שאני מבין?
בננה רקובה זה אכן דבש כמו שסבתא תמיד אומרת?
אם נאכל הרבה גזר לא נצטרך משקפייים
מצח גבוה מראה על חכמה
גינגים הם שובבים
 

ETA

משתמש פעיל
ואם מתכוונים לסוג האמונות טפלות שהביאו כאן -
אסור לכבות את הנר עם הפה
אסור לאכול מהקצה של החלה
אסור לשבת בשפיץ של השולחן
אסור לומר שדברים רעים עלולים לקרות
אסור לסרק עם מסרק יבש


לא להוריד פח בלילה
לא להגיד תהילים לאחר השקיעה
לא לעבור מתחת לידיים או רגליים של מישהו
לא לשים טבעת על אצבע של מישהו (חוץ מבחופה...)
לא להגיד אמונות טפלות על משהו שלא מבינים ואין לנו זכות לבטל.
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
זו בדיוק השאלה שלי
שתפוח גודל על עץ אין ויכוח כי ברור באופן אובייקטיבי ואבסולוטי שזה העובדה
השאלה מה קורה במקרה שזה משפט שני חושב שזה במצב כמו תפוח על עץ ואחר חושב שזה לא נכון באופן אבסולוטי,
אני טוען שאי אפשר להתווכח על המשפט והוא טוען שאפשר
אז מה עושים, זה נקרא שאני מתווכח או לא??

יש דברים שמוכחים באופן אבסולטי לכולם וזה דברים שמוכחים מדעית
דבר שמוכח לך באבסולוטיות כי ככה מסתדר לך יכול בוודאות להיות מוכח אצל השני אחרת
המשפט שיש משפטים שאי אפשר להתווכח עליהם נתון לויכוח ואינו סותר את עצמו.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא להוריד פח בלילה
לא להגיד תהילים לאחר השקיעה
לא לעבור מתחת לידיים או רגליים של מישהו
לא לשים טבעת על אצבע של מישהו (חוץ מבחופה...)
לא להגיד אמונות טפלות על משהו שלא מבינים ואין לנו זכות לבטל.
אני מבין שגם זה נתון לוויכוח...
אם לא מבינים, ואין מקור מוסמך, זה בדרך כלל אמונות טפלות.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

מרחבית

משתמש מקצוען
חשבתי שלכתוב אמונה טפלה זו טעות, והנכון הוא אמונה תפלה.
כי טפל - פירושו משני בחשיבותו.
ותפל - חסר מלח, בלי טעם, ומתפרש גם במובן של חסר משמעות.
התברר שאפשר להתווכח על זה... ושתי הצורות מקובלות.
 

משה10

משתמש פעיל
[
במקרה זה לא אמונה תפלה
זה כתוב בגמרא
יש מלאך רע ששמו "פווו" או משהו כזה ולא כדאי לומר את שמו
וזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלו
כבר הרבה זמן לא צחקתי כך, איפה הגמרא על המלאך?

המקור לזה זה כלבו (סי' קיח) ולא כתוב מה הסיבה: "ארבעה דברים העושה אותם דמו בראשו...והמכבה את הנר בפיו הרי זה נכפה". המלאך זה סיפור של הסבתות, ובעצם אולי זה נכון, אבל זה לא כתוב בשום מקום. ודרך אגב, יש קולות בזה, שכל אחד ישאל את רבותיו וישמע דעתם, או יחפש בספרים.
בכל אופן זה נושא יפה לדיון, בפרט אם יעופפו שם מלאכים וסבתות.
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
[


כבר הרבה זמן לא צחקתי כך, איפה הגמרא על המלאך?

המקור לזה זה כלבו (סי' קיח) ולא כתוב מה הסיבה: "ארבעה דברים העושה אותם דמו בראשו...והמכבה את הנר בפיו הרי זה נכפה". המלאך זה סיפור של הסבתות, ובעצם אולי זה נכון, אבל זה לא כתוב בשום מקום. ודרך אגב, יש קולות בזה, שכל אחד ישאל את רבותיו וישמע דעתם, או יחפש בספרים.
בכל אופן זה נושא יפה לדיון, בפרט אם יעופפו שם מלאכים וסבתות.
נא לא לזלז לפני שאתה יודע בוודאות שאין מקור,
כי אני ראיתי בעיניים שלי את המקור כתוב
אשאל את בעלי בערב
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ייתכן שכדאי להתמקד בהיגדים שמביעים דעות, רגשות, תחושות, טעמים.
מאוד נפוץ שאנחנו בטוחים מאוד בדעה שלנו, בהרגשה או בטעם שלנו, ומשוכנעים שזו האמת היחידה הקיימת. פתאום מתברר, שאפשר להתווכח על זה...

כל התחום של אמונות תפלות או לא תפלות - הוא סוג אחר. צריך לברר היטב אם יש להן מקור אמין או אין מקור אמין. ורק זה קובע מה אמונה תפלה ומה לא.
 
נערך לאחרונה ב:

פרפר סגול

משתמש מקצוען
לפעמים בחיים צריך לותר

כבנ"א אנו בוחרים את הטוב ביותר ברגע נתון.

צריך לקחת 100% אחריות על החלקים שלך.

לכל אחד יש יכולת השפעה.

שבחים על תוצאות גורמים לנזק אצל ילדים.

כציבור- החרדים לא יודעים לעמוד על שלהם.

מי שעושה דברים טובים-תמיד מרויח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה