גמרא מפורשתיש דרך ארוכה שהיא קצרה ויש דרך קצרה שהיא ארוכה
גמרא מפורשתיש דרך ארוכה שהיא קצרה ויש דרך קצרה שהיא ארוכה
בדרך כלל זה באמת ככה אבל לא חסר פעמים שאנשים עושים קיצורי דרך בחיים ועוקפים את כולם!גמרא מפורשת
ואם מתכוונים לסוג האמונות טפלות שהביאו כאן -
אסור לכבות את הנר עם הפה
אסור לאכול מהקצה של החלה
אסור לשבת בשפיץ של השולחן
אסור לומר שדברים רעים עלולים לקרות
אסור לסרק עם מסרק יבש
זו בדיוק השאלה שלי
שתפוח גודל על עץ אין ויכוח כי ברור באופן אובייקטיבי ואבסולוטי שזה העובדה
השאלה מה קורה במקרה שזה משפט שני חושב שזה במצב כמו תפוח על עץ ואחר חושב שזה לא נכון באופן אבסולוטי,
אני טוען שאי אפשר להתווכח על המשפט והוא טוען שאפשר
אז מה עושים, זה נקרא שאני מתווכח או לא??
אני מבין שגם זה נתון לוויכוח...לא להוריד פח בלילה
לא להגיד תהילים לאחר השקיעה
לא לעבור מתחת לידיים או רגליים של מישהו
לא לשים טבעת על אצבע של מישהו (חוץ מבחופה...)
לא להגיד אמונות טפלות על משהו שלא מבינים ואין לנו זכות לבטל.
בלתקאסור לכבות את הנר עם הפה
וזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלובלתק
במקרה זה לא אמונה תפלה
זה כתוב בגמרא
יש מלאך רע ששמו "פווו" או משהו כזה ולא כדאי לומר את שמו
סבי שליט"א (אחד מגדו"י) מאד מקפיד ומזהיר שלא יכבו עם הפה אף פעםוזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלו
במקרה זה לא אמונה תפלה
זה כתוב בגמרא
יש מלאך רע ששמו "פווו" או משהו כזה ולא כדאי לומר את שמו
כבר הרבה זמן לא צחקתי כך, איפה הגמרא על המלאך?וזה רק במוצאי שבת שאז זה הזמן שלו
נא לא לזלז לפני שאתה יודע בוודאות שאין מקור,[
כבר הרבה זמן לא צחקתי כך, איפה הגמרא על המלאך?
המקור לזה זה כלבו (סי' קיח) ולא כתוב מה הסיבה: "ארבעה דברים העושה אותם דמו בראשו...והמכבה את הנר בפיו הרי זה נכפה". המלאך זה סיפור של הסבתות, ובעצם אולי זה נכון, אבל זה לא כתוב בשום מקום. ודרך אגב, יש קולות בזה, שכל אחד ישאל את רבותיו וישמע דעתם, או יחפש בספרים.
בכל אופן זה נושא יפה לדיון, בפרט אם יעופפו שם מלאכים וסבתות.
יש לזה מקור ברור!לא להגיד תהילים לאחר השקיעה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכט
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה: