בטחוני תרגיל צבאי ''אגרוף המחץ''

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בצה"ל יפתח החל ממחר תרגיל רב- מערכתי שתוכנן מראש בכל הזרועות: באוויר ביבשה ובים שימשך כשבועיים- ויתפרס על פני כל הארץ מצפון ועד דרום. כחלק מההכנות לפעילות חיל האוויר, תורגש תנועה של מטוסי קרב וכלי טייס ברחבי הארץ. נתיבי טיסה בשמי ישראל שונו ואף נסגרו לטיסה של טייסים חובבים .
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
סיבה פשוטה
כנראה מעבירים כלים מסווגים, לצורך התרגיל לה הייתי מתרגש
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
גולני פתוח
 

אברהם צבי

משתמש פעיל
דובר צה"ל:

"אגרוף המחץ": החל התרגיל המטכ״לי של צה״ל

התרגיל המטכ״לי "אגרוף המחץ", החל היום (ב') ויימשך כשבועיים. התרגיל ידמה לחימה רב זירתית באוויר, בים, ביבשה, בספקטרום ובסייבר.

במסגרת התרגיל תבחן הכשירות של צה״ל למוכנות למערכה ממושכת במספר זירות.

בתרגיל ייקחו חלק כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים, מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים. הכוחות יתרגלו התמודדות עם אתגרים ואירועים מתפרצים במספר זירות במקביל.

במסגרת התרגיל, יתקיים תרגיל פיקודי של פיקוד הצפון. בשבוע הראשון, התרגיל יתמקד בתרגול עוצבת ״הגליל״ (91), ובשבוע השני בתרגול עוצבת ״געש״ (36).

כמו כן, יתורגלו תוכניות אופרטיביות במרחב האזרחי והמאמץ להצלת החיים בעורף. בנוסף, יתורגל השנה בפעם הראשונה תפעול תאי שליטה ספקטראליים, שתפקידם לגבש תמונת מצב בתחום לוחמת הספקטרום.

במסגרת התרגיל, תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון: כלי רכב צבאיים ומשוריינים, כלי טייס וכלי שייט.

התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2023.
 

Two-Or Music

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
אריה דרעי מתכוון להגיע מחר לישיבת העדכון שתיערך לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני במשרד רה''מ, אחרי שבישיבות הקודמות נעדר על אף שהוזמן.
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
זרוע הים בצה”ל ומנהלת “חומה” במפא”ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם חברת רפאל והתעשייה האווירית, השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מספר מערכות ובראשן מערכת ‘כיפת מגן’ בתצורה ימית מספינת מגן, סער 6, אל מול מגוון איומים מתקדמים.

לוחמי שייטת הסטי”לים – שייטת 3, ספינות הטילים – הובילו את הפעלת המערכת בניסוי, כחלק מתהליך מבצוע מערכות הנשק בספינות המגן.
בסדרת הניסויים נבחנו מספר תרחישים המדמים איומים קיימים ועתידיים, שעימם עשויות ספינות המגן להתמודד בזמן עימות, כגון: רקטות, טילי שיוט וכטב”מים.

בניסוי שולבו מערכות הספינה במערך ההגנה הרב-שכבתי ונבחנו טכנולוגיות חדשות להגברת האפקטיביות המבצעית של מערך ההגנה האווירית בים וביבשה. הצלחת הניסוי הינה אבן דרך חשובה נוספת בפיתוח המערכת, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירות הלחימה השונות של צה”ל.

‘כיפת מגן’ הינה נדבך משמעותי במערך ההגנה העצמית והמרחבית של ספינות המגן ומהווה קפיצת דרך משמעותית הן ליכולות הקיימות בהגנת הנכסים והאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל במרחב המים הכלכליים, והן לעליונות הימית של מדינת ישראל בזירה.

‘כיפת מגן’ בספינות סער 6 מבוססת על מערכת ‘כיפת ברזל’ ומשולבת במערך הארצי להגנה אווירית. המערכת הינה נדבך נוסף במערך ההגנה הרב שכבתית, מערך הכולל גם את מערכות “חץ” ו”שרביט קסמים” (-קלע דוד), ושאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת “חומה” שבמפא”ת.

חברת רפאל הינה המפתחת הראשית של מערכת ההגנה “כיפת ברזל”. התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת ׳אלתא מערכות׳, פיתחה את מכ”ם ה’אדיר’ הימי. חברת mPrest מפתחת את מערכת השליטה והבקרה של מערכת “כיפת מגן”.

ראש מנהלת ‘חומה’ במפא”ת, משה פתאל: “מערכת הביטחון ממשיכה, כל העת, לשדרג את יכולות ׳כיפת ברזל׳, ביבשה ובים, כדי להגביר את האפקטיביות שלה. בקמפיין הנוכחי בחנו בהצלחה יכולות חדשות נוספות למערכת בתצורתה הימית, על גבי ספינת סער 6, יחד עם נדבכים נוספים של מערך ההגנה הרב שכבתי של מדינת ישראל. באמצעות אותן היכולות, קישור מערכות הספינה למערכות ביבשה והמכ״מ שפותח במיוחד למשימת ההגנה על המים הכלכליים, המערכת זיהתה בהצלחה את האיומים – רקטות, כטב״מים וטילי שיוט ושיגרה לעברם, מלב הים, את מיירטי כיפת ברזל ימית, שהשמידו אותם בדיוק מושלם.

“ההתארגנות והביצוע של קמפיין זה באה במקביל להפעלה מבצעית מוצלחת מאוד של מערכות ״כיפת ברזל״ ו״קלע דוד״, במבצע ״מגן וחץ״. מנהלת ‘חומה’ במפא”ת ממשיכה לחזק את המערכות המבצעיות, ע״י מתן מענה מבצעי וטכנולוגי בשוטף ובבניית מענה לאתגרים עתידיים”.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
מתעצמת חרושת השמועות בעזה סביב התרגיל “אגרוף המחץ” שעורך צה”ל

כל תרגיל משמעותי שמקיים צה”ל נתפס באופן אוטומטי בקרב הפלסטינים (ובמיוחד העזתיים) כפוטנציאל להטעיה ישראלית לקראת מתקפת פתע.
כך גם נתפס התרגיל הנוכחי של צה”ל שנפתח ביממה האחרונה במיוחד לאור העובדה שהוא מגיע לאחר חיסולי הפתע במבצע “מגן וחץ” ועל רקע השיח בתקשורת הישראלית בסוגיית חזבאללה והחזית הצפונית.
העזתיים, גם הפעם חוששים במיוחד כי יהפכו שוב לשק החבטות של ישראל שתנסה לשקם את הרתעתה באמצעות מהלך פתע שיכלול את חיסול ראשי חמאס ברצועה וזאת כברירה נוחה יותר מבחינתה של ישראל, על פני התמודדות עם החזית הצפונית.

השיח סביב הסיכוי למתקפת פתע עזתית כל כך התעצם עד אשר ערוצים עזתיים מובילים נאלצו לפרסם הבהרות, להזם דיווחים המיוחסים לתקשורת הישראלית ואף להזהיר כי מתנהל קמפיין הפחדה חסר תקדים בכלי התקשורת וברשתות החברתיות במטרה לזרוע חשש בקרב האוכלוסייה בעזה וגם כדי “לקושש לייקים” כלשון אחד הדיווחים.

החשש בקרב העזתיים אמיתי. טביעות האצבע של הסבב האחרון בעזה עדיין טריות וניכרות היטב.

אבו עלי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה