אנא"ההשפלה היא הטובה שבמתנות". קנז.
"כשזורחת השמש החיים נראים יפים הרבה יותר". מהללאל.
"להפך. בחושך לא רואים פגמים, ואור השמש רק יבליט את העוולות". אמציה.
(שלשתם בדו שיח אחד אז כתבתי ביחד...)
מי אמר? זכור לי ולא זוכרת מאיפה"אוזן ששמעה בהר סיני עבדיי הם, האם תסכים לציית לפקודותיו של בן אנוש?" (ציטוט לא מדויק-פדהאל)
בעלה של אחת מאחיותיו של דיזר ליוזבדמי אמר? זכור לי ולא זוכרת מאיפה
עמוק.בסטיאן מקאן למהללאל
"איני ראוי לחסדיך, אדוני",
"ודאי שאתה ראוי להם. אתה בני".
מהללאל, בסטיאן מקאן,
נגע בי חזק, בנמשל...
"מעולם לא היית אפס חסר כבוד וייחוס, תמיד היית בני".
בסטיאן מקאן למהללאל
"איני ראוי לחסדיך, אדוני",
"ודאי שאתה ראוי להם. אתה בני".
מהללאל, בסטיאן מקאן,
נגע בי חזק, בנמשל...
אנא
בנפרדים.
תערוך את הפוסט
לא לזרוק עלי עגבניות אבל בפדהאל המשפט הזה הפך לסוג של בומרנג לאופן בו פעל איסתרק באמת... אז בעיני הוא יוצא יומרני למדי במבחן המציאות.איסתרק, מהללאל
- מוטב לו למקאן להרוג את בנו במו ידיו ולא להשאירו חי בכוזר של דיאלידאן.
גם לטעמי זה אחד המשפטים.... בה"א הידיעה."מעולם לא היית אפס חסר כבוד וייחוס, תמיד היית - בני".
בסטיאן מקאן למהללאל
מסכימה איתך. אבל לדעתי איסתרק פשוט סמך על זה שגם אם הוא ימות, אנשיו לא יסלחו ויחלצו משם את רעואל, ויגדלו אותו בדיוק כמו שהוא היה רוצה. תחשבי על זה, נראה לך שבסטיאן מקאן, פנרס, דיליאבר או קנז היו יושבים בשקט כשהנסיך מוחזק אצל יוסף?לא לזרוק עלי עגבניות אבל בפדהאל המשפט הזה הפך לסוג של בומרנג לאופן בו פעל איסתרק באמת... אז בעיני הוא יוצא יומרני למדי במבחן המציאות.
אז רק אני לא המשלתי אותו לשום דבר?גם לטעמי זה אחד המשפטים.... בה"א הידיעה.
מרגש במשמעותו הפשוטה ומצמרר כשחושבים על הנמשל שלו.
השתמשתי ברעיון בשיעור השקפה לתלמידות, מסר עצום!
יכול להיות.מסכימה איתך. אבל לדעתי איסתרק פשוט סמך על זה שגם אם הוא ימות, אנשיו לא יסלחו ויחלצו משם את רעואל, ויגדלו אותו בדיוק כמו שהוא היה רוצה. תחשבי על זה, נראה לך שבסטיאן מקאן, פנרס, דיליאבר או קנז היו יושבים בשקט כשהנסיך מוחזק אצל יוסף?
ותכלס, כמו שאמרת, איסתרק לא דרש מבסטיאן להרוג את בנו. הוא התכוון לכך שחיים כמו החיים שדיאלידאן מציע - אינם חיים וכבר עדיף למות. ולא, אני עדיין לא חושבת שאיסתרק היה אמור לבחור באופציה השניה ששטח בפניו דיאלידאן.יכול להיות.
אבל עדיין בשורה תחתונה, במבט לאחור הוא הופך להיות קצת מגוחך. אגב זה הכי הגיוני שזה יקרה. פשוט אז כששמענו את המשפט הוא היה נשמע יפה מאד כי בפועל אף אחד לא ביקש ממקאן לחנוק את בנו בידיו.
מצד שני - זה דווקא משל לחיים - דברים שרואים משם לא רואים מכאן...
אינו דומה מלך שמדבר על הקרבה הרואית כזאת מאחורי השולחן הבטוח שלו לאבא שעושה זאת בפועל כשמאיימים על חייו של בנו.
נכון.ותכלס, כמו שאמרת, איסתרק לא דרש מבסטיאן להרוג את בנו. הוא התכוון לכך שחיים כמו החיים שדיאלידאן מציע - אינם חיים וכבר עדיף למות. ולא, אני עדיין לא חושבת שאיסתרק היה אמור לבחור באופציה השניה ששטח בפניו דיאלידאן.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלה
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהוָה הַלְלוּ עַבְדֵי יְהוָה:ב שֶׁעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בְּחַצְרוֹת בֵּית אֱלֹהֵינוּ:ג הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב יְהוָה זַמְּרוּ לִשְׁמוֹ כִּי נָעִים:ד כִּי יַעֲקֹב בָּחַר לוֹ יָהּ יִשְׂרָאֵל לִסְגֻלָּתוֹ:ה כִּי אֲנִי יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְהוָה וַאֲדֹנֵינוּ מִכָּל אֱלֹהִים:ו כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ יְהוָה עָשָׂה בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ בַּיַּמִּים וְכָל תְּהוֹמוֹת:ז מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו:ח שֶׁהִכָּה בְּכוֹרֵי מִצְרָיִם מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה:ט שָׁלַח אֹתוֹת וּמֹפְתִים בְּתוֹכֵכִי מִצְרָיִם בְּפַרְעֹה וּבְכָל עֲבָדָיו:י שֶׁהִכָּה גּוֹיִם רַבִּים וְהָרַג מְלָכִים עֲצוּמִים:יא לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן וּלְכֹל מַמְלְכוֹת כְּנָעַן:יב וְנָתַן אַרְצָם נַחֲלָה נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ:יג יְהוָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם יְהוָה זִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר:יד כִּי יָדִין יְהוָה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם:טו עֲצַבֵּי הַגּוֹיִם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:טז פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:יז אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יַאֲזִינוּ אַף אֵין יֶשׁ רוּחַ בְּפִיהֶם:יח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:יט בֵּית יִשְׂרָאֵל בָּרְכוּ אֶת יְהוָה בֵּית אַהֲרֹן בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כ בֵּית הַלֵּוִי בָּרְכוּ אֶת יְהוָה יִרְאֵי יְהוָה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כא בָּרוּךְ יְהוָה מִצִּיּוֹן שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם הַלְלוּיָהּ: