מידע שימושי מתנה כספית לרב'ס בחיידר לפורים? כמה אתם נותנים?

מצב
הנושא נעול.

לא מוגדרת

משתמש פעיל
זה נכון מאד ואני מכירה מקרוב אברכים שהלכו להיות רבה כי צריכים פרנסה ואי אפשר להתעלם מכך והסיבה שהולכים להיות רבה זה כיוון שאחרי הכל רוצים להשאר שמורים ורבה בחיידר זה בכל זאת עדיין עבודת קודש מי שמתאים לאורח חייו לעבוד בכל עבודה אני לא בטוחה שהייתי רוצה שיחנך את הילד שלי !!הרבס צריכים לבוא בהרגשה שהתפקיד שלהם לגדל את גדולי הדור הבא!!! אנחנו חינוך חרדי לא חילוני שם יוצאים לעבוד כדי לפרנס ולרבס שמגיעים בתחושת שליחות קודש מגיע את כל ההערכה והכבוד!!!!מלמד זה שליחות!זה לא עוד מקצוע!
 

אנה 433

משתמש פעיל
ברור שמביאים ביחד,
ולכן זה בזיון.

אני רב'ה, לפי שמך, את לא.
עדיף כבר לא להביא.

מורים אחרים הנמצאים פה. האין אני צודק?
רק מורים ורב'ס שיענו. (לא מורות, זה שונה ממורים)
אני לא מבינה מה זה תאוות הבצע הזאת
אפשר לחשוב
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
זה נכון מאד ואני מכירה מקרוב אברכים שהלכו להיות רבה כי צריכים פרנסה ואי אפשר להתעלם מכך והסיבה שהולכים להיות רבה זה כיוון שאחרי הכל רוצים להשאר שמורים ורבה בחיידר זה בכל זאת עדיין עבודת קודש מי שמתאים לאורח חייו לעבוד בכל עבודה אני לא בטוחה שהייתי רוצה שיחנך את הילד שלי !!הרבס צריכים לבוא בהרגשה שהתפקיד שלהם לגדל את גדולי הדור הבא!!! אנחנו חינוך חרדי לא חילוני שם יוצאים לעבוד כדי לפרנס ולרבס שמגיעים בתחושת שליחות קודש מגיע את כל ההערכה והכבוד!!!!מלמד זה שליחות!זה לא עוד מקצוע!
ההודעה בכלל לא מתיחסת להודעות קודמות רק בלתק חושבת כך
 

יצירות

משתמש רשום
זה נכון מאד ואני מכירה מקרוב אברכים שהלכו להיות רבה כי צריכים פרנסה ואי אפשר להתעלם מכך והסיבה שהולכים להיות רבה זה כיוון שאחרי הכל רוצים להשאר שמורים ורבה בחיידר זה בכל זאת עדיין עבודת קודש מי שמתאים לאורח חייו לעבוד בכל עבודה אני לא בטוחה שהייתי רוצה שיחנך את הילד שלי !!הרבס צריכים לבוא בהרגשה שהתפקיד שלהם לגדל את גדולי הדור הבא!!! אנחנו חינוך חרדי לא חילוני שם יוצאים לעבוד כדי לפרנס ולרבס שמגיעים בתחושת שליחות קודש מגיע את כל ההערכה והכבוד!!!!מלמד זה שליחות!זה
את לא בטוחה שהיית רוצה
כאילו שיש רב"ס שעומדים בתור להיות רב"ס
המצב היום הרבה יותר קשה
לא עוד מקצוע!
וסליחה שאני אומרת, לדעתי אלו שלא מרוצים מהמשכורת שלהם וחושבים שיש אנשים שאשמים בזה אולי באמת כדאי שילכו ללמוד בכוילל
אני לא מבינה מה זה תאוות הבצע הזאת
אפשר לחשוב
אתם פשוט חיים בסרט
אם אתם רוצים רק רב"ס תמימים שכל כולם חרדת קודש לעבודה הקדושה
תחזרו לפולין ולליטא
ואם אתם רוצים רב"ס טובים ומקצועיים נחמדים וסבלניים בעלי משמעת
שישלמו טוב לרב"ס היום יש ביקוש כל כך חזק למלמדים ואין את מי לקחת......
תמשיכו לחשוב שישלמו קצת ושיסתפקו במועט
וגם יהיה רב"ס טובים
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
את לא בטוחה שהיית רוצה
כאילו שיש רב"ס שעומדים בתור להיות רב"ס
המצב היום הרבה יותר קשה



אתם פשוט חיים בסרט
אם אתם רוצים רק רב"ס תמימים שכל כולם חרדת קודש לעבודה הקדושה
תחזרו לפולין ולליטא
ואם אתם רוצים רב"ס טובים ומקצועיים נחמדים וסבלניים בעלי משמעת
שישלמו טוב לרב"ס היום יש ביקוש כל כך חזק למלמדים ואין את מי לקחת......
תמשיכו לחשוב שישלמו קצת ושיסתפקו במועט
וגם יהיה רב"ס טובים
עצוב וחבל שהמצב כך אני בטוחה שיש עדיין אנשים מיוחדים
 

יצירות

משתמש רשום
עצוב וחבל שהמצב כך אני בטוחה שיש עדיין אנשים מיוחדים
אני לא חושב שאנשים שרוצים להתפרנס בכבוד
ולא לקרוע את עצמם בתלמוד תורה ולקבל כמו קופאי או המנקה של הבית כנסת
הם לא אנשים מיוחדים
נראה אותך הולכת להתנדב בבית ספר בשביל 45 שעה.....
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אתם פשוט חיים בסרט
אם אתם רוצים רק רב"ס תמימים שכל כולם חרדת קודש לעבודה הקדושה
תחזרו לפולין ולליטא
ואם אתם רוצים רב"ס טובים ומקצועיים נחמדים וסבלניים בעלי משמעת
שישלמו טוב לרב"ס היום יש ביקוש כל כך חזק למלמדים ואין את מי לקחת......
תמשיכו לחשוב שישלמו קצת ושיסתפקו במועט
וגם יהיה רב"ס טובים
פעם ידע תורני וירא"ש היה 90% ממרכיב של מלמד ו10% שאר הכישורים
היום 70%-80% זה יכולת הטלת משמעת והחזקת כיתה
והשאר זה הנ"ל ועדיין רוב המלמדים שאני מכיר הם יראי שמיים מרבים
ייתכן שזה בגלל שינוי הגישה לעונשים
והרבה יותר מזה בגלל שהילדים וההורים של היום הם גם לא אותם ירא"ש כמו לפני 100 ו 50 שנה
ולכן על כל מקצוע ובעלי מקצוע צריכים לשלם
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
אני לא חושב שאנשים שרוצים להתפרנס בכבוד
ולא לקרוע את עצמם בתלמוד תורה ולקבל כמו קופאי או המנקה של הבית כנסת
הם לא אנשים מיוחדים
נראה אותך הולכת להתנדב בבית ספר בשביל 45 שעה.....
אני לא רבה אבל אני מצפה מהאברכים המיוחדים שהלכו להיות רבס בחידרים שנאמר עליהם מצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד השקפה כזו ואני לא מדברת על מורים מקצועיים אלא מחנכים
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אני לא רבה אבל אני מצפה מהאברכים המיוחדים שהלכו להיות רבס בחידרים שנאמר עליהם מצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד השקפה כזו ואני לא מדברת על מורים מקצועיים אלא מחנכים
דהיינו שלצדיקים צריך לשלם משכורת רעב?
 

פ.נ

משתמש מקצוען
כל אחד צריך לשלם כפי יכולתי ולמי שאין(שזב ביכלל לא נדיר לצערי יש מלא)לפחות יבטא במיכתב.....
מי שהולך להיות רבה בשביל כביכול המתנות יכול להיתפטר......(זה נכון שצריך לשלם ולהעריך אותם ולקנות מתנה יוקרתית כי רק זה ידרבן אותם אבל עד הגבול שהבן אדם יכול לתת ולא מעבר*
99 אחוז עם היה מיתוודה לרבה שילד לא אכל ארוחה כי היה צריך להביא כסף למתנה אותו רבה לא היה מוכן לקבל את המתנה
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
דהיינו שלצדיקים צריך לשלם משכורת רעב?
חס וחלילה ממש ממש לא אבל אברכים מקבלים 1000 שקל או יותר לפי הכולל ואחר כך הרבס מקבלים עוד כמה אלפים
לא כמו אדם שעובד אבל זה מקצוע שמתאימה לאלה שעובדים מתחושת שליחות ולכן משלוח מנות כל אחד כפי יכולתו
ומי שיש לו הם הראשונים שמגיע להם בהצלחה!
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אתה כנראה אי שם ב @מקצה הארץ-:) אך ב"ה שהרבה מאוד ואולי רוב רובם הלכו בשביל השליחות... :)
אה, כן, מגיע להם גם משכורת יפה כי זה עבודה קשה.
האיזור הגיאוגרפי לא רלוונטי כלל!!
יש מציאות בשטח שבה אני חי ונושם אותה יום יום!
שוב, לא הכללתי חלילה. ברור שיש רבים וטובים ואכמ"ל.
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
חס וחלילה ממש ממש לא אבל אברכים מקבלים 1000 שקל או יותר לפי הכולל ואחר כך הרבס מקבלים עוד כמה אלפים
לא כמו אדם שעובד אבל זה מקצוע שמתאימה לאלה שעובדים מתחושת שליחות ולכן משלוח מנות כל אחד כפי יכולתו
ומי שיש לו הם הראשונים שמגיע להם בהצלחה!
זהו, יש כאן הבדלי גישה קיצוניים, ואני אסביר;
אקדים ואומר, המשכורת שניתן היום לאברך כולל זה מתחת לכל ביקורת! אבל זה לא הנושא לאשכול זה.
השאלה היא, למה יש מחסור במלמדים?
והתשובה היא שהם לא מוערכים מספיק, ולא משלמים להם מספיק.
זה התשובה חד משמעית.
רמים בישיבה אכן יש כאלו שזה כמו אברך כולל, מכמה בחינות. אבל אצל מלמדים זה בהחלט לא כך מכמה סיבות שאין כאן המקום לפורטם.
כאשר אברך מחפש עבודה במקצוע קודש, יש לו מבחר גדול של מקצועות קודש שמתוגמלות הרבה יותר טוב;
סופר סת"ם,
מגיה סת"ם,
שוחט,
בודק,
בעל דרשן,
ארבעת המינים,
מצות,
חזן,
בעל קורא,
משגיח כשרות [עם נסיעות לחו"ל].
חלק מהמקצועות הנ"ל משתלבות היטב בלהשאר אברך כולל ברוב שעות היממה.
וכן ע"ז הדרך.
אם רוצים שמלמדים טובים יישארו מלמדים, צריכים לתת להם את ההערכה המגיע להם, אחרת השכ"ל יעלה...
 
נערך לאחרונה ב:

לארג'

משתמש מקצוען
זהו, יש כאן הבדלי גישה קיצוניים, ואני אסביר;
אקדים ואומר, המשכורת שניתן היום לאברך כולל זה מתחת לכל ביקורת! אבל זה לא הנושא לאשכול זה.
השאלה היא, למה יש מחסור במלמדים?
והתשובה היא שהם לא מוערכים מספיק, ולא משלמים להם מספיק.
זה התשובה חד משמעית.
רמים בישיבה אכן יש כאלו שזה כמו אברך כולל, מכמה בחינות. אבל אצל מלמדים זה בהחלט לא כך מכמה סיבות שאין כאן המקום לפורטם.
כאשר אברך מחפש עבודה במקצוע קודש, יש לו מבחר גדול של מקצועות קודש שמתוגמלות הרבה יותר טוב;
סופר סת"ם,
מגיה סת"ם,
שוחט,
בודק,
בעל דרשן,
ארבעת המינים,
מצות,
חזן,
בעל קורא,
משגיח כשרות [עם נסיעות לחו"ל].
חלק מהמקצועות הנ"ל משתלבות היטב בלהשאר אברך כולל ברוב שעות היממה.
וכן ע"ז הדרך.
אם רוצים שמלמדים טובים יישארו מלמדים, צריכים לתת להם את ההערכה המגיע להם, אחרת השכ"ל יעלה...
זה ממש לא נכון,כי רוב רובם של האברכים שיוצאים לעבוד לא בנויים לכל העבודות שציינת
ולכן תמיד יהיו אברכים שירצו להיות מלמדים ולקבל משכורת ולא מלגה זעומה, גם כבוד וגם מלמדי תורה
ולכן שאפאחד לא יאיים פה שאם לא יתנו לו מעטפה כדרישותיו,לא יהיו מלמדים בדור הבא....
אולי הגיע הזמן להפסיק עם ההתבכנויות האלה בתחום החינוך,המשרה באה מרצון ולא מכפייה של מישהו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה