כל עסק צריך לפעול לפי אסטרטגיה מסודרת ומפורטת מראש גם מבחינה שיווקית וגם עסקית

כמו במלחמה כדי להצליח

יועץ שיווקי בונה אסטרטגיה מסודרת ומדויקת שמפורטת

דבר ראשון מה אסטרטגיה "שיווקית" ?
עכשיו זו המילה הכי פופולארית (עקב המלחמה)
לפני שאנחנו מתחילים נסביר קודם מה זה אסטרטגיה


ציטוט:
1. תורת ניהול מלחמה
2. הגדרת מטרות ואופן ביצוען, תכנית פעולה מובנית

אסטרטגיה היא תוכנית פעולה כוללת ומפורטת. מתוך ויקיפדיה

אסטרטגיה (מדעי החברה)
אסטרטגיה (באנגלית: Strategy) היא תוכנית פעולה הקובעת מטרות או יעדים רצויים בהיקפים או בטווחי זמן משמעותיים, ואת עקרונות הפעולה להשגתם. אסטרטגיה אמורה להכיל תכנון של מערך מאורגן של פעולות בהתאם לאפשרויות, לאמצעים, וללוח זמנים, תוך פרוט שלבי ביצוע ועליה להיות נתונה לבקרה ולהערכה. המושג אסטרטגיה שימש בתחום הצבאי ומשם עבר גם לתחומים אחרים, כגון: ניהול, פוליטיקה, חינוך, שיווק, כלכלה ועוד. מקור המושג "אסטרטגיה" הוא מהשפה היוונית. מתוך ויקיפדיה


אסטרטגיה (תורת המשחקים)
בתורת המשחקים, תכסיס (אסטרטגיה) היא תוכנית פעולה שמורה לשחקן איך לפעול בכל מצב אפשרי של המשחק. מתוך ויקיפדיה

סוף ציטוט. (המיכלול)



אז בואו נתחיל...

זה לבנות תוכנית פעולה ע"י שנראה את היתרונות שלנו מול המתחרים, איך אנחנו מובילים בצורה הכי טובה והכי מקצועית,
לבנות תוכנית שמפרטת
# איך צריך לפעול.
# איפה מרכז הכובד שלנו (קהל היעד).
# איך מגיעים למרכז הכובד.
# איך מדברים אל מרכז הכובד.
#איך משכנעים את מרכז הכובד לקנות/ להשתמש דווקא במוצרים / בשירותים שלנו
#להבליט את מה הכי טוב במרכז הכובד שיש אצלינו .... ואין למתחרים שלנו

למשל
בדיגיטלי אתה צריך לתחקר יום יום שעה שעה האם אתה בדרך / פונה למרכז הכובד
או שחס וחלילה אתה מפסיד כי המתחרה שלך מצליח יותר כי הוא פועל בצורה יותר מדויקת ממך
ולכן כל הזמן אתה צריך לתחקר כדי שלא תאחר את המתחרה שלך
"כי זה עניין של או אתה או הוא"


יועץ עסקי צריך לפעול לפי אסטרטגיה מסודרת מראש ולהשים נקודות ציון = נ.צ. (יעדים)

דבר ראשון אסטרטגיה עסקית
זה תוכנית פעולה שמתארת
# יעדים
#סיכונים
#יצירת רווח
#בניית תמהיל של חלוקת הכנסות והוצאות בצורה שלכל הוצאה יש כיסוי ויותר....
# בניית תקציב לשעת חירום (למשל כמו הקורונה או מלחמה וכו')

שנדע ונתכונן אליו מראש להכין תקציב לכל הוצאה
כי ככה אתה תוכל לדעת האם אתה מרוויח או שחס וחלילה אתה מפסיד

בתקציב מחלקים את העוגה שלפי הצורך המרבי שם משקיעים בעיקר את רוב המאמץ
ולכן כל הזמן צריך להיות עם היד על הדופק ולבדוק שאין תקלות

ולכן עסק שרוצה להצליח ולצמוח רחוק
יצטרך שיהיה לו גם יועץ עסקי וגם יועץ שיווקי / אסטרטגי
כדי להיות תמיד על הגל למעלה ולא להיות למטה ולרדוף כל הזמן אחרי הגל גל

כי ניהול נכון של הצד הכלכלי לא יביא לך לקוחות חדשים
בלי שתשכנע אותם בצורה שיווקית נכונה ומדויקת אסטרטגית



נתן אקרמן