איך דמותג מגיע לשטח? וקצת על אשליה אופטית

1704840274665.jpeg

עם שאלתיאל עשינו היכרות, כאן לראשונה. זה היה מזמן...
טולי הלך והתפתח לקראת ניסן עם בובת בד. (נושא למאמר נפרד בעז"ה.)
והוא- עוד קודם לכן מתקדם בצעד אורבני:
הלקוח רצה לארח אותו בכל סניף כסטנד עבור המגזין.
(את האמת: גם זה כבר היה מזמן...)
אז הגיעה ההזדמנות לאפיין אותו רשמית (ותנ"כית) 'לפי סדר העבודה'.

התהליך היה עמוס, מורכב ועשיר בתובנות.
אפרט כאן, לאו דווקא לפי סדר הדברים אלא יותר מהסוף להתחלה.

כדי לתת מראה כאילו הוא עומד בחנות- שמתי את שאלתיאל עומד מעל אבן:
תעתוע ראיה מתוכנן היטב.
האבן הזו מאפשרת גם הדבקה פרקטית לבסיס. בלעדיה- היה צורך במערכת חיבורים מורכבת בעלת מראה אסתטי שאינו מובטח.
האבן תורמת גם ליציבות החיבור של הסטנד לבסיס שלו.
זו דוגמה לשיקול פרקטי של התאמה לשטח המשפיע על תכנון האיור.

1704810523951.jpeg


אפשר לשים לב כמה האבן מתעתעת כאילו היא מונחת על הרצפה בשעה שלמעשה היא חלק מהדפסה שעומדת כולה במאונך!
כמובן, ביחס לבסיס האמיתי זו אינה אותה נקודת מגוז, אבל
לא נורא.


1704826966764.png


הכנה לדפוס:

עבודה על קו סכין כדי לאפשר חיתוך צורני. תודה לחסידיש פלוס על ההדרכה המפורטת והחינמית.

הקדמה לקו סכין:
היה לי פה הרבה כאב ראש שיכולתי לחסוך מראש. (למעשה לא יכולתי כי חובה ללמוד מנסיון)
את האינק יצרתי עם מברשת מחוספסת ונפלאה. (ונוחה לעבודה)
(בעברית: 'גי' פן האמיתי', קליפ)

אבל!
כשצריך להפוך לקו סכין- מוטב (כלומר, חובה) כי האינק יהיה בקו חלק נטול רשרושים!
לא הייתה ברירה והלכתי לעבוד קשה (וגם ללמוד כמה דברים על הדרך)
הבאתי את האינק בלבד לאילוסטריטור שם הפכתי אותו לוקטורי (טרייס).
משם בחזרה לקליפ, להדביק את הקו החיצוני בלבד מחדש על הצבע.
אבל זו הייתה חתיכת עבודה, כי את החלק הפנימי של הקו החיצוני השארתי מחוספס כפי שהיה.
יחשבנו הצופים את הסיבה לדבר בעצמו. ויש סיבה.
זו הייתה עבודת נמלים של הנחה מדוייקת של הקו הוקטורי על האינק בשכבה מעל
ואז מחיקה של הקו הפנימי שלו.
לשם כך נתתי לקו המקורי צבע אחר באופן זמני, על מנת להבדיל ולהקל על תוספת העבודה.
מסובך? ככה זה היה, באמת.

(אם כי למען האמת 'היה אפשרי' גם, כמובן, לאייר את הכל מחדש במברשת חלקה...)
טוב, ככה לומדים.

1704810824225.png

* אגב: המונח AI מתייחס כאן לקיצור של 'אילוסטרייטור'. טרם עידן בינת ה AI.


1704811654025.png




משם בחזרה לאילוסטריטור- בשביל קו סכין.
חגיגה של טיולים.

קו סכין מקרוב נראה כך.
בהגשה לדפוס הוא בשכבה נפרדת. והוא כמובן בצבע שחור.

1704811255779.png


הוספת בליד : גלישת שוליים מסביב לאיור לבטחון במידה ותהיה תזוזה של החיתוך בפועל.
המלצה רבה: להוריד ולהשתמש באקשן מתנה של חסידיש פלוס, כי זו עבודה מונוטונית ומייגעת.
זהו?

רגע!!!
נשלחה בקשה מעודכנת להתאמה מקסימלית: נא להוריד קו חיצוני שחור.
אוקיי.
זה אומר לתת לקו את הצבע הפנימי שיש לידו. יעני, למראה חסר אינק.
התוצאה בשטח הצדיקה את המאמץ, בתקווה שגם אתם חושבים כך.

1704832933567.jpeg



קדימה להדפסה: (כבר לא בתפקידי. סתם שיתוף)
חומר קשיח. (בזמנו דברו על פרספקט, לא וידאתי שזה החומר הסופי) יותר פלסטיק מאשר קרטון.
אורך- +1.11
לאחר הדפוס הודבק כיס פלסטיק שקוף בין ידיו של שאלתיאל. שם מחכים לכם המגזינים בסניף.
תכנון היד לקח בחשבון את התפיסה הזו, זה היה אתגר!

זה מזכיר לי את שלב מדידות ההתאמה של גודל מגזין בשטח ליחסי המרחק שבין שתי הידיים על המסך
באופן שלאחר ההדפסה תחזקנה אותו במדוייק. (ועוד קצת מקום לכיס פלסטיק)

1704840746391.jpeg


גימיק קטן: למקרה של גשם סוער או כל סיבה אחרת- יש גם וריאציה עם גרביים:
למתעניינים, נבחרה האופציה השניה.

1704840787164.jpeg


עד כאן, למרות שזה לא הכל.
בפעם הבאה כשתראו את שאלתיאל מחייך אליכם תוכלו לומר לו שאתם יודעים עליו יותר מאי פעם...
על המחבר
מ
ציור זה שפה.
שפה יפה מאוד כדי לבטא ערכים ולספר דברים חשובים.
כל פרויקט הוא אירוע מדהים שמתחיל עם הרבה חקירה ולמידה, ממשיך עם אפיון ובניה מסודרת , עובר את שלב הבלגן של סיעור מוחות ויציאה מהקופסה (שכנראה נבראה רק כדי לצאת ממנה... לא?)
לא מפספס את שלבי הליטוש והגימור והאישור של הלקוח
(וזו אג'נדת שירות רשמית)
עד להפקה מרגשת , מפתיעה ומזמינה!
שאומרת משהו. זה הרי, העיקר.
אתם יכולים לקרוא לזה 'ספר' או 'דמותג' או 'דיוקן'
או גם 'אנימציה' ואפילו 'לוגו'
אבל באמת, באמת זה מה שהשפיע עליכם וממשיך ללכת אתכם גם אחר כך.

תגובות

אכן, לכאורה קו סכין שייך כבר למחלקה של גרפיקה והכנה לדפוס - ולא קשור לאיור.
אבל הרקע שלי בגרפיקה הניע אותי לצאת למחקר על הנושא
ולמסקנה- אם אפשר לתת ללקוח מעטפת מושלמת יותר, אני בעד.
 
אפרט את הדרך.
כדאי לציין כי לאחרונה למדתי מ @אנאל- ציור עם לב כי יש דרך מובנית ופשוטה יותר.
(שעלי ללמוד)
אז איך צבעתי את הקו החיצוני?
1. להפוך שכבה וקטורית לראסטר.
2. לבחור את הקו ע"י לחיצה על CTRL ּוהשכבה בו זמנית
3. צביעת הקו בהתאם לצבע הנמצא לידו, ע"י דגימה.
כמובן שצבע הקו השתנה מאיזור לאיזור.

חשוב לומר שכאן סדר העבודה היה הפוך, לאחר שהכל כבר היה מוכן.
נסכם כי כאשר רוצים לצבוע קו ישנן שתי אפשרויות:
1. לתת אינק צבעוני משתנה בהתאמה
2. לעבוד כאילו אין אינק.
דעתי האישית היא שהאפשרות השניה דורשת רמת ביצוע גבוהה מאוד
מאחר וכל סטיה מקצועית: הן במבנה והן באופן הצביעה - מודגשת ונראית הרבה יותר.
מה שעלול לפגום בסך הכללי, בסופו של דבר. (אם אכן ישנן סטיות)
סיבה נוספת לרמה הנדרשת היא הכיוון הסופר ריאליסטי המתקבל
ויש כאלו (כמוני) שיראו בכך תוצאה אמנותית פחות במידה ולא מודגש לצופה כי מדובר בציור ולא בתמונה.
זוהי הבעת הסתייגות קלה, עם איזון לצד השני: ישנן גם סגנונות שאינק רק יוריד מרמתן.
 
ממש מקסים!

זו דמות תנכי"ת?
אז הגיעה ההזדמנות לאפיין אותו רשמית (ותנ"כית) 'לפי סדר העבודה'.
לא כ"כ נראה לי
זה אולי דמות של ילד ג'ינג'י חסידי ומתוק שמחופש בפורים, רחוק מלהיות דמו"ת תנכית, גם אם שמו לו גלימה אדומה.
אבל אני מאמין שבדקתם ותחקרתם את הנושא, אשמח אם תוכלו לשתף אותנו
 
האם בעבר לא היו ילדים ג'נג'יים?...
וכעת בקטע טוב: מדובר בסדרה של סיפור בהמשכים על ילד בן זמננו הנשאב אל העבר.
הוא, וסבא זמניאל.
כן, חקרתי הרבה ככל שתמונות מאפשרות הצצה אל זמנים עתיקים.
הייתי אומרת שאם כבר צבע הגלימה פחות אותנטי, אבל היו שיקולים נוספים.
נעזרתי בסרטונים המציגים דמויות מן העבר.
חקרתי הרבה בתמונות עתיקות.
(ויסלח לי הקהל הקדוש, גם עממים ולאומים זרים אשר לבושם נשאר כימות קדם, תמונות על אופן לבושם נחקרו הרבה.
לא מצד הזיקה ליהודים, שהרי ברור כי להיהודים הייתה הבדלה. אלא מצד הזיקה אל העבר, שימוש נרחב בבדים.)
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

More from שרה פרויליך

שתף את המאמר

למעלה