עמוד לקומיקס.jpg

מהו תפקידם של מאיירי הקומיקס במגזר החרדי?

לכאורה
, זוהי שאלה פשוטה וקלה עד למאד – לספר סיפור בצורה מושכת ולהנות את הילדים.

אך לדעתי התשובה היא יותר מורכבת מזו.

הכלי שנקרא "קומיקס" הוא פצצה חסרת תקדים ביכולתו לחבר את הילדים לעולם הקריאה והסיפורת.

בעבר, כאשר הקריאו לנו סיפור, זה יכול היה להיות מרתק ומעניין, אך זה גם יכול היה להיות משעמם.

בינינו, מי קרא ספרון או ספר יותר מפעם פעמיים?

בשונה מכך, הקומיקס הכי יבש ולא מוצלח (שלא לדבר על המרתקים באמת), ירתק את הילדים פי אלף מהספרון הכי יפה של "מחניים", את הקומיקס הילדים יקראו פעם אחר פעם וחוזר חלילה.

ובמילים יותר פשוטות, הקומיקס הוא עולמו של הילד.

כאשר ילד (וגם מבוגר...) קורא קומיקס, הוא פשוט "נשאב" לתוכו, הוא נהפך לחלק מהסיפור, קומיקס הוא ממש כמו סרט (להבדיל אא"ה), אין מצב שהקורא יישאר אדיש, הוא יפחד עד עמקי נשמתו בקטעים המפחידים, הוא יתרגש בקטעים המרגשים והוא ישמח שמחה עצומה ב"הפי אנד" המובטח.

לכן, תפקידו של מאייר קומיקס הוא הרבה יותר חשוב ממה שכולנו חושבים.

המאייר על ידי איוריו הקלילים פשוט משפיע על הילד הקורא את ערכיו, ילד שיקרא בספר על אמונת צדיקים, על חשיבותם של המצוות ועל האמונה בבורא, הוא יחוש את זה וזה ישפיע על נשמתו.

ילד שיקרא בקומיקס על גיבורי-על מדומיינים, על זלזול בערכים ובשמירת המצוות ולא ירגיש איך שהשגחת הבורא נכנסת לכל דבר ועניין, זה חלילה גם ישפיע עליו.

כן, יש כאלו שטוענים שצריך לשנות את רמת הקומיקסים במגזר החרדי, להפסיק לצייר את סוכן המוסד מניח תפילין, להמעיט בהשגחה הפרטית של בורא העולם ולא לדחוף ערכים (וזה גם קורא לצערינו...).

אך לדעתי הם צודקים וטועים גם יחד, אכן, צריך להעלות את הרמה לקומיקסים, אך לא להפסיק לצייר את הדברים שאנחנו מאמינים בהם רק משום שבעולם בחוץ לא מציירים דברים כאלו ושזה "לא רמה" וכו'.

כן! אנחנו יהודים ואנחנו גאים בכך! אנו רוצים להנחיל לילדינו ערכים יהודיים ואמוניים! מי שלא חפץ בכך – יש מספיק חנויות ועיתוני קומיקס במגזר הכללי! ברוך השם עלינו להודות "שלא שם חלקינו כהם וגורלינו ככל המונם"! אנחנו נמשיך לקנות לילדינו ספרי קומיקס שיש בהם מוסר השכל, שטמון בהם ערכים החשובים לנו.

לצד זאת, כמובן עלינו כאמור לעלות את הרמה של הקומיקסים במגזר, להקפיד על כל פרט, לדעת להנחיל את ההיסטוריה ולעלות את רמת מוסר ההשכל הנשקפת מהסיפור.

אני אישית מאייר קומיקסים מתחיל, ואני מבטיח בל"נ כל עוד אני יכול, כן להביא לכם ולילדיכם קומיקסים איכותיים ויפים לצד מסרים וערכים שאנו רוצים שילדינו היקרים ינחלו ויקראו בשקיקה.

מצרף לכם קומיקס וספרון שהכנתי לעבודת הגמר בפרוג - כל הזכויות שמורות אין להדפיס וכו' - אך קריאה מהנה!

אשמח לשמוע את חוות דעתכם היקרה הן על דעתי בעניין הקומיקסים והן על הספרונים המצורפים!

קישור לקומיקס https://drive.google.com/file/d/1kzU3rhAx7oBQJus-FukRpiOqJsDgk3Kh/view?usp=sharing
קישור לספרון https://drive.google.com/file/d/1X_hoPI3QkhtSUzifsklfXa35AMzD6c02/view?usp=sharing