רגע לפני שהמדינה משתלטת על הכותל המערבי ועושה שם ככל העולה על רוחה - - -

יום אחד החלטתי לנסוע לכותל.
ירדתי מהאוטובוס רחוק, פשוט העסקנים לא הצליחו לקבל אישור להביא את האוטבוס קרוב. מה-זה קינאתי בכל המקורבים למכובדים שמקבלים אישור להגיע עם הרכבים ממש עד הכותל. והם עוד חוסמים את הכביש, קוראים לזה "כביש בומבה".

אני איש פשוט בלי קשרים, אז כמו כל העמ'ך הלכתי על שני גשרוני מתכת מאולתרים, כמעט נפלתי במדרגות העקומות, אבל ב"ה עברתי בשלום.
בשער היה רמקול בווליום משוגע שביקש ממני לתרום לאחזקת הקרן למען הכותל, ועד שהתחמקתי ממנו היה מולי עוד רמקול מפלצתי עם קשיש שיילל וילל שאתרום למען עניי ירושלים ומעלות תרשיחא, וכל השמות יוזכרו בקברו של הגר"ח זצ"ל.
מישהו סיפר לי שמנכ"ל הקרן גר במעלות תרשיחא, זה מסביר הרבה אני חושב.

מייד אחרי השער המסתובב חדרו לאפי הריחות הערבים של קוגל ירושלמי, וצעדתי מעדנות לאוהל הכנסת אורחים ע"ש זלטה וחונא.
בכניסה לאוהל דחפו אותי בחורים אז דחפתי חזרה, אבל הם התעקשו וככה התייבשתי בתור. צמא צמא ורעב רעב. בסוף הצלחתי קצת לקצר את התור, מבטיח שרק באמצעים כשרים, והגעתי בעקשנות לראשו. שם קיבלתי צלחת מהבילה וכוס קולה חמה מוגזת "לעילוי נשמת חנא ממז'יבוז' ולהצלחת התורמים". זקן אחד נענע לי בראשו, המום מכך שעקפתי אותו בלי בושה. לא אמרתי לו כלום, פשוט הייתי צמא ממש.

קיצער, לא כ"כ מצאתי איפה לשבת, התיישבתי על איזו אבן גדולה בצד.
אחרי ה'ביס' הראשון ביקשו ממני לקום כדי שנכה אחד עם כיסא גלגלים יוכל לעבור. קמתי באי חשק, ולא הבנתי איך הוא בכלל הגיע לפה. שאלתי אותו, והוא אמר שבאמת ממש קשה להגיע עד הכותל, אבל הוא מגיע הכי קרוב שהוא יכול.
"כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה", מלמל הנכה.

אחרי שאכלתי רציתי גם לאכול פיצה, הריח היה ממש חזק והתגריתי. מישהו שאל את המוכרים אם אין בעיה של זלזול לאכול פיצה בכניסה לכותל, אבל הם הצביעו על התמונה של באבא מאלי זצ"ל, ואמרו שהם הנכדים שלו והוא כתב להם בצוואה שהם צריכים למכור דווקא כאן פיצה. שיהיה.

חיפשתי את השירותים.
יש את השירותים למטה של אגודת קיר הנצח, אבל שם תמיד מלוכלך, אז עליתי במדרגות הלולייניות לשירותים של אוהל ר' מוישל'ה. שם תמיד יש נייר. אבל הדלת הייתה נעולה, אז הלכתי קצת יותר רחוק לשירותים של עמותת אתרא קדושתא.

בדרך חשבתי לעצמי שבאמת מעניין איך מסתדרים פה זקנים ומבוגרים שאין להם כוח לעלות מדרגות.

PikiWiki_Israel_71483_the_western_wall.jpg


נכנסתי למערת הכותל והתפללתי, היה קצת קשה למצוא פינה נוחה, כי המאוררים מועטים ומכוונים רק לקיר האחורי. שם כל הכיסאות היו תפוסים.

מצאתי כיסא קרוב, התיישבתי עם ספר תהילים, וחטפתי מכה לא נורמלית. הסתכלתי וראיתי שחטפתי אותה מקופת צדקה ענקית שבולטת מהקיר, כתוב עליה: "קופת אוהל חנא וזלטה". למה אף אחד לא עושה פה סדר?

כל הזמן שהתפללתי דחפו אותי אנשים, והיה לי ממש צפוף ומחניק. באמצע התפילה נדלקו פתאום רמקולים ענקיים בתוך המערה, וכל המתפללים שרק רצו להתפלל שמעו יום שידורים מיוחד עם מנדל טוקר בדמעות בצל וגדי מימרן בדמעות עלי אקספרס שבוכים, וביקשו מכל המתפללים לתרום כסף.

באמצע השידור שמענו צעקות ברמקולים "הצלה! הצלה! הצלה לעזרת נשים! תנו להם לעבור!", ואז שוב פעם גדי בכה ברמקולים. אוף! למה יש פה כאלו הפרעות? רק רציתי לבוא ולהתפלל.

אגב, שמעתי שהמדינה רוצה להשתלט על כך המתחם של הכותל ולמחוק ממנו את כל הפחונים והחזקות למיניהם. אולי משהו פה יהיה אחרת, מי יודע. כרגע אני נגד. שלא ייגעו לנו במקום הקדוש הזה, ככה בדיוק כמו שהוא היה עשרות שנים - ככה צריך להישאר.

תכל'ס בינתיים השמש שקעה, אז החלטתי לחזור.
חזרתי לאוטובוס, הלכנו בשביל העקום שחלק ממנו מרוצף וחלק לא, אין שום מעקה ושום דבר, והתאורה חלשה ממש. למרות שאני איש צעיר החלקתי על משהו ונאחזתי בכוח במישהו לפני.

בושות!!!
זה היה הזקן שעקפתי בתור יותר מוקדם כדי לקבל קוגל.
על המחבר
Natan Galant
מצב
הנושא נעול.

תגובות

תפסיק כבר להדד את השקר הזה.
המשטרה הייתה אחראית בשנה שעברה כמו במשך עשרות שנים.
כל מי שעולה למירון חווה את זה, וכך מספרים אנשי החסידויות הגדולות שעשו הדלקה.
במשך עשרות שנים היו חברות אבטחה, הילולא דרשב"י, ועוד אחראים שבשנים האחרונות נהדפים לצד לטובת המשטרה
 
במשך עשרות שנים היו חברות אבטחה, הילולא דרשב"י, ועוד אחראים שבשנים האחרונות נהדפים לצד לטובת המשטרה
חברות האבטחה לא לקחו אחריות ולא ניהלו את האירוע מעולם.
הם נדרשו ע"י המשטרה לצורך שמירת הסדר בכל השנים כמו בשנה שעברה.
 
המשטרה מנסה למנוע את השמחה של רשב"י גם בלי ש"מעוררים פרובוקציות"
(כמו להגיד שהפיגועים זה רק כי מתסיסים את הערבים)
אותו אברך מסר נפשו למחות מתוך ידיעה שזה הדבר היחיד שיכול למנוע מהם להמשיך להשבית את ההילולא, כפי שהוכח בשנים קודמות
להרוס את הרמקולים כן ירחיב את ההילולא? נשגב מבינתי...
למנוע צפיפות במירון על ידי ביטול ההילולא=פגיעה ברשב"י ובשמחה של ל"ג בעומר
עצוב שאתם עדיין שבויים בקונספציה של 'הציבור החרדי קטן ונכנס במירון בריווח'. כמה קרבנות עוד נצטרך להקריב רח"ל?
ומי שעולה למירון הוא לא גורם צפיפות בזה שהוא עולה
ודאי, הוא רק מוסיף עוד מקום... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
אז באמת כל הכבוד לרוצחים שמחטיפים לנו מכות כדי לשמור עלינו...
הם אותם אלא שבזכות שעומדים ושומרים כשאתם הולכים לכותל
ואליהם אתם מתקשים כשיש פיגוע כדי שיצילו אתכם
פתאום כשנח הם ניהים "רוצחים" אה?
 
1. תראו כמה דעות יש כאן, ותבינו שא"א באמת לנהל את המקום בצורה מוסכמת על כולם.
2. אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו.., זה הבעיה שהייתה במירון למרות הסדרנים מאנ"ש. ואין תחליף למוראה של מלכות.
3. כמובן שהמדינה שמחה לשים יד על המקום הזה, ולגמור את המלחמות שהיו לה עם ההקדשות במשך שנים.
4. כמובן שגם אנשי העמותות וכן אנשי הגיוואלד מירושלים שמחים לפרש כל דבר כאילו זה נגד קודשי היהדות וכו' כדי לגרור את הציבור התמים למלחמות האישיות שלהם והאינטרסים שלהם.
ממילא, כמובן שהמלחמות יהיו שם בשיא העוצמה..
5. כמדומני, שכל זמן שאנו חיים במדינה מטורפת בה כל שריטה נגמרת בתביעה נגד בעל המקום, שום שוטר/שר/ מנכ"ל לא יסכים להבין את מה שאנו רוצים ממנו, מצידו ייחרב האירוע והוא לא יצטרך לשבת לפני ועדת חקירה ממלכתית..
6. מי החליט שההילולא של רשב"י צריכה להיות עם הופעה של מוטי שטיינמץ ואהרהלה סמט ?, כשהאור החיים עלה לשם זה היה עם המון אקשן או עליה מרוממת ועם ריקוד של "טובים מאורות"?,
מי החליט שההילולא של רשב"י צריכה להיות עם דחיפות להמבורגר ואביטיחים אצל פלוני, ומושטים וקוגל אצל פלמוני וכו', הריצה מאהל הכנסת אורחים אחד למשנהו עם עדכונים בטלפון (איציק, איפה אתה? בא מהר לדירה של יצחק שיינין יש שם אוכל משובח...)
7. אין ספק שהאווירה המיוחדת והשמחה של המקום גרמה להמוני ציבור חילוני להגיע למקום בפריצות אדירה, והשנה זה כבר לא יהיה בעז"ה.
8. אם יש שוטרות שרוקדות ודוחפות אנשים וזה נורא מאד, כדאי לעשות הכל כדי שזה לא יהיה גם במחיר של ביטול התזמורת.
9. כמה ניסו ראשי הישיבות וגדולי הדור למנוע את נסיעת הבחורים (בעיקר בציבור הליטאי ) להילולא, וללא הצלחה, כי האקשן והמוזיקה יצרו אירוע שאין לו תחליף. רובם של הבחורים לא נסעו לשם להתפלל בכובד ראש אלא לחגיגות, ובחלקם הגדול אף ללא כובעים וחליפות.

לכן, לטעמי:
המדינה היא כמאמר רבי שמעון בר יוחאי : לא למענינו עשו אלא בשביל עצמם.
הם לא דואגים למתפללים, אלא למנוע מעצמם בעיות. ולכן הם ינסו לסגור כמה שיותר.

מנגד,
לא חושב שלאירוע של השנים האחרונות היה קשר לרשב"י, למרות האלפים ויותר של אנשים שבאו והתפללו בבכיות.
 
1. תראו כמה דעות יש כאן, ותבינו שא"א באמת לנהל את המקום בצורה מוסכמת על כולם.
2. אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו.., זה הבעיה שהייתה במירון למרות הסדרנים מאנ"ש. ואין תחליף למוראה של מלכות.
3. כמובן שהמדינה שמחה לשים יד על המקום הזה, ולגמור את המלחמות שהיו לה עם ההקדשות במשך שנים.
4. כמובן שגם אנשי העמותות וכן אנשי הגיוואלד מירושלים שמחים לפרש כל דבר כאילו זה נגד קודשי היהדות וכו' כדי לגרור את הציבור התמים למלחמות האישיות שלהם והאינטרסים שלהם.
ממילא, כמובן שהמלחמות יהיו שם בשיא העוצמה..
5. כמדומני, שכל זמן שאנו חיים במדינה מטורפת בה כל שריטה נגמרת בתביעה נגד בעל המקום, שום שוטר/שר/ מנכ"ל לא יסכים להבין את מה שאנו רוצים ממנו, מצידו ייחרב האירוע והוא לא יצטרך לשבת לפני ועדת חקירה ממלכתית..
6. מי החליט שההילולא של רשב"י צריכה להיות עם הופעה של מוטי שטיינמץ ואהרהלה סמט ?, כשהאור החיים עלה לשם זה היה עם המון אקשן או עליה מרוממת ועם ריקוד של "טובים מאורות"?,
מי החליט שההילולא של רשב"י צריכה להיות עם דחיפות להמבורגר ואביטיחים אצל פלוני, ומושטים וקוגל אצל פלמוני וכו', הריצה מאהל הכנסת אורחים אחד למשנהו עם עדכונים בטלפון (איציק, איפה אתה? בא מהר לדירה של יצחק שיינין יש שם אוכל משובח...)
7. אין ספק שהאווירה המיוחדת והשמחה של המקום גרמה להמוני ציבור חילוני להגיע למקום בפריצות אדירה, והשנה זה כבר לא יהיה בעז"ה.
8. אם יש שוטרות שרוקדות ודוחפות אנשים וזה נורא מאד, כדאי לעשות הכל כדי שזה לא יהיה גם במחיר של ביטול התזמורת.
9. כמה ניסו ראשי הישיבות וגדולי הדור למנוע את נסיעת הבחורים (בעיקר בציבור הליטאי ) להילולא, וללא הצלחה, כי האקשן והמוזיקה יצרו אירוע שאין לו תחליף. רובם של הבחורים לא נסעו לשם להתפלל בכובד ראש אלא לחגיגות, ובחלקם הגדול אף ללא כובעים וחליפות.

לכן, לטעמי:
המדינה היא כמאמר רבי שמעון בר יוחאי : לא למענינו עשו אלא בשביל עצמם.
הם לא דואגים למתפללים, אלא למנוע מעצמם בעיות. ולכן הם ינסו לסגור כמה שיותר.

מנגד,
לא חושב שלאירוע של השנים האחרונות היה קשר לרשב"י, למרות האלפים ויותר של אנשים שבאו והתפללו בבכיות.
חזק וברוך
תודה רבה על התגובה
מביאה בצורה ברורה ובהירה את הדעה החרדית הרווחת על הארוע ללא התלהמות.
 
רשבי לא היה חסיד ולא ספרדי....
גם חגיגות לג בעומר שימו לב רק האשכנזים השמרנים אומרים בעומר הספרדים החסידים אומרים לעומר כך שוודאי לא אצלם הומצא המונח הזה.
היום כולם כבר יודעים שבזוהר ובכתבי הארי ובשום מקום לא כתוב שלג בעומר הוא יום פטירת רשבי כתוב יום שמחתו מי ששמח בפטירתו מוזמן....

היהודים המקוריים לא שמחו במות קדושים עשו אפילו יום תענית ביום פטירת צדיקים ככתוב בשולחן ערוך סימן תקף ועוד.

במקורות קדומים יש רשימות של ימי תכניות בגלל דברים שקרו באותם ימים גירסה אחת מהם הועתקה השולחן ערוך שם. בחלקם יש יום י"ח באייר כיום צום כי בו מת יהושע בן נון ורעשה הארץ (זה סיפור נפרד קוראים לו רעש שביעית ע"ע).
מה שברור שהתרופה ההיא לפני 1500 שנה פלוס בארץ ישראל לא היה מוכר יום זה כיום חגיגה.

בכל מקרה קברו של יהושע בן נון הוא בכיף אל חרס וראו מאמר של פרופסור משוגע בשם .... שהייתה קיימת מסורת ישנה על הר מירון כמקום קבורת יהושע בן נון. מה שאין נכון כל אבל לפחות יש קשר גם לתאריך כנל.
הוא מנסה לקשר ליהודי הגלילי שהיה קצת לפני תקופת רשבי שהוא היה במקור מאזור זה.

הבעייה
 
מה שקרה בדורות האחרונים ועצוב שכך היא הפיכת רשבי מאדם לאל (כמו שקרה ליהושע הגלילי)

כל אחד לפום דרגא דיליה יש כאלה ששרים התנא האלהי (וטועים בניגוד לדאבונם)

יש שמזבחים כבשים (היום זה נפסק) ויש מדליקים נרות.

"וכי יאמרו אליכם דרשו.... הלא עם אל אלוהיו ידרוש בעד החיים אל המתים" (ישעיהו).

סוף דבר ההתנגדות למנשקי ומשתחוים על הקברים לא נולדה אצל גרבוז וחביריו אלא תורת ישראל רואה בזה סטיה ואלילות ובכלל בתורה קברים זה מקום שמטמא ולא מקום קדוש.


תהנו
 
הם מתו מצפיפות, בלי קשר ל'מי היה הגננת'.
כל מי שיגרום לצפיפות השנה יהיה האחראי הבלעדי לאסון הבלתי נמנע.
נשגבת מבינתי עבודת הקודש של 'חיתוך חוטי הרמקולים' שנועדו לאפשר לקהל לשמוח בשמחתו של רשב"י על פני שטח נרחב יותר. ואילו היה מדובר במסכים החרשתי כי אין הצר שווה וכו', ועל זה כתבתי שברור שידו של רשב"י הייתה באותו אחד שבא להשבית את השמחה, וק"ו לאלו שכל מטרתם בעלייה לרשב"י היא לעורר ריב ומדון תחת השמחה הראויה ליום הקדוש הזה.

נ.ב. אולי כבר מספיק עם הקונספירציות האלו? מוזר שהמשטרה לא "רצחה" כמה בחורי ישיבה כדי "לכפות" את גזירת הגיוס ו"להשתלט" על הישיבות...
אם המשטרה לא היתה נערכת לאירוע בצורה האוילית בה היא נערכה - הרי שלא היה צפיפות. המפחיד ביותר הוא שגם השנה הם נערכים באותה הצורה...
תפסיק כבר להדד את השקר הזה.
המשטרה הייתה אחראית בשנה שעברה כמו במשך עשרות שנים.
כל מי שעולה למירון חווה את זה, וכך מספרים אנשי החסידויות הגדולות שעשו הדלקה.
לא נכון, ואני מאנשי החסידויות הגדולות ואפי' הייתי אומר מעסקני מירון של החסידויות הגדולות!
הם אותם אלא שבזכות שעומדים ושומרים כשאתם הולכים לכותל
ואליהם אתם מתקשים כשיש פיגוע כדי שיצילו אתכם
פתאום כשנח הם ניהים "רוצחים" אה?
אין לי שום בעיה שהמדינה תעזוב את הכותל הקדוש לנפשו וזה יפסיק להיות אתר תיירות משוקץ.
1. תראו כמה דעות יש כאן, ותבינו שא"א באמת לנהל את המקום בצורה מוסכמת על כולם.
2. אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו.., זה הבעיה שהייתה במירון למרות הסדרנים מאנ"ש. ואין תחליף למוראה של מלכות.
3. כמובן שהמדינה שמחה לשים יד על המקום הזה, ולגמור את המלחמות שהיו לה עם ההקדשות במשך שנים.
4. כמובן שגם אנשי העמותות וכן אנשי הגיוואלד מירושלים שמחים לפרש כל דבר כאילו זה נגד קודשי היהדות וכו' כדי לגרור את הציבור התמים למלחמות האישיות שלהם והאינטרסים שלהם.
ממילא, כמובן שהמלחמות יהיו שם בשיא העוצמה..
5. כמדומני, שכל זמן שאנו חיים במדינה מטורפת בה כל שריטה נגמרת בתביעה נגד בעל המקום, שום שוטר/שר/ מנכ"ל לא יסכים להבין את מה שאנו רוצים ממנו, מצידו ייחרב האירוע והוא לא יצטרך לשבת לפני ועדת חקירה ממלכתית..
6. מי החליט שההילולא של רשב"י צריכה להיות עם הופעה של מוטי שטיינמץ ואהרהלה סמט ?, כשהאור החיים עלה לשם זה היה עם המון אקשן או עליה מרוממת ועם ריקוד של "טובים מאורות"?,
מי החליט שההילולא של רשב"י צריכה להיות עם דחיפות להמבורגר ואביטיחים אצל פלוני, ומושטים וקוגל אצל פלמוני וכו', הריצה מאהל הכנסת אורחים אחד למשנהו עם עדכונים בטלפון (איציק, איפה אתה? בא מהר לדירה של יצחק שיינין יש שם אוכל משובח...)
7. אין ספק שהאווירה המיוחדת והשמחה של המקום גרמה להמוני ציבור חילוני להגיע למקום בפריצות אדירה, והשנה זה כבר לא יהיה בעז"ה.
8. אם יש שוטרות שרוקדות ודוחפות אנשים וזה נורא מאד, כדאי לעשות הכל כדי שזה לא יהיה גם במחיר של ביטול התזמורת.
9. כמה ניסו ראשי הישיבות וגדולי הדור למנוע את נסיעת הבחורים (בעיקר בציבור הליטאי ) להילולא, וללא הצלחה, כי האקשן והמוזיקה יצרו אירוע שאין לו תחליף. רובם של הבחורים לא נסעו לשם להתפלל בכובד ראש אלא לחגיגות, ובחלקם הגדול אף ללא כובעים וחליפות.

לכן, לטעמי:
המדינה היא כמאמר רבי שמעון בר יוחאי : לא למענינו עשו אלא בשביל עצמם.
הם לא דואגים למתפללים, אלא למנוע מעצמם בעיות. ולכן הם ינסו לסגור כמה שיותר.

מנגד,
לא חושב שלאירוע של השנים האחרונות היה קשר לרשב"י, למרות האלפים ויותר של אנשים שבאו והתפללו בבכיות.
חזק וברוך
תודה רבה על התגובה
מביאה בצורה ברורה ובהירה את הדעה החרדית הרווחת על הארוע ללא התלהמות.
הדעה הליטאית, לא החסידית שאומרת שהענין במירון הוא לרקוד ולאכול בלבד, וכמו בחתונה, להתפלל זה תמיד טוב, אך לא מסמר האירוע.
רשבי לא היה חסיד ולא ספרדי....
גם חגיגות לג בעומר שימו לב רק האשכנזים השמרנים אומרים בעומר הספרדים החסידים אומרים לעומר כך שוודאי לא אצלם הומצא המונח הזה.
היום כולם כבר יודעים שבזוהר ובכתבי הארי ובשום מקום לא כתוב שלג בעומר הוא יום פטירת רשבי כתוב יום שמחתו מי ששמח בפטירתו מוזמן....

היהודים המקוריים לא שמחו במות קדושים עשו אפילו יום תענית ביום פטירת צדיקים ככתוב בשולחן ערוך סימן תקף ועוד.

במקורות קדומים יש רשימות של ימי תכניות בגלל דברים שקרו באותם ימים גירסה אחת מהם הועתקה השולחן ערוך שם. בחלקם יש יום י"ח באייר כיום צום כי בו מת יהושע בן נון ורעשה הארץ (זה סיפור נפרד קוראים לו רעש שביעית ע"ע).
מה שברור שהתרופה ההיא לפני 1500 שנה פלוס בארץ ישראל לא היה מוכר יום זה כיום חגיגה.

בכל מקרה קברו של יהושע בן נון הוא בכיף אל חרס וראו מאמר של פרופסור משוגע בשם .... שהייתה קיימת מסורת ישנה על הר מירון כמקום קבורת יהושע בן נון. מה שאין נכון כל אבל לפחות יש קשר גם לתאריך כנל.
הוא מנסה לקשר ליהודי הגלילי שהיה קצת לפני תקופת רשבי שהוא היה במקור מאזור זה.

הבעייה
חחחחחחחחח
בגלל שבעברית כיום אומרים טו בשבט ואומרים לג בעומר?
פעם באמת היו אומרים חמישה עשר בשבט ולג לעומר...
והאריז"ל והאוה"ח הק' וכל גדולי החסידות והקבלה הספרדים דיברו מהיום הנשגב הזה.
עמרצות לשמה!
מה שקרה בדורות האחרונים ועצוב שכך היא הפיכת רשבי מאדם לאל (כמו שקרה ליהושע הגלילי)

כל אחד לפום דרגא דיליה יש כאלה ששרים התנא האלהי (וטועים בניגוד לדאבונם)

יש שמזבחים כבשים (היום זה נפסק) ויש מדליקים נרות.

"וכי יאמרו אליכם דרשו.... הלא עם אל אלוהיו ידרוש בעד החיים אל המתים" (ישעיהו).

סוף דבר ההתנגדות למנשקי ומשתחוים על הקברים לא נולדה אצל גרבוז וחביריו אלא תורת ישראל רואה בזה סטיה ואלילות ובכלל בתורה קברים זה מקום שמטמא ולא מקום קדוש.


תהנו
לא נכנס לעניני חסידות, אבל נא עיין בזוהר הק' פרשת אמור על הפסוק "שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי הָאָדֹן ה' אֱלֹקי יִשְׂרָאֵל" ותרווה נחת...
מתכונן לביקורת אם מישהו חושב שטעיתי
 
נערך לאחרונה ב:
חחחחחחחחח
בגלל שבעברית כיום אומרים טו בשבט ואומרים לג בעומר?
פעם באמת היו אומרים חמישה עשר בשבט ולג לעומר...
והאריז"ל והאוה"ח הק' וכל גדולי החסידות והקבלה הספרדים דיברו מהיום הנשגב הזה.
עמרצות לשמה!

מעניין אם תמצא מקור אחד (!) לביטוי לג לעומק בקשר להילולא וכו׳.

לא נכנס לעניני חסידות, אבל נא עיין בזוהר הק' פרשת אמור על הפסוק "שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי הָאָדֹן ה' אֱלֹקי יִשְׂרָאֵל" ותרווה נחת...

ראית איך נפלת בפח 1 אתה מודה באשמה. 2 אתה מנסה לטעון שגם בספר הזוהר שאין חולק שהרבה מדבריו לא מובנים לקטנים אנוש שכמונו כביכול גם כתוב דברי כפירה ובזה אתה מרגיע את עצמך.
 
מנהלי האתר היקרים
אשמח לדעת למה הושעתי מלתת תגובות
אחרי שפה יש אשכול עם עשרה דפים שכל אחד מגדף ומחרף למשנהו
רק מה אני צדדתי טיפה לעמדת הקנאים (שאגב יש להם גם רבנים וגם בי"ד)

כל המאמר פה זה לזלזל בעשרות אם לא מאות עסקנים שעמלו שנים רבות לעזור לכלל הציבור
אמנם היו כמה שגרפו את הקופה לכיסם גם בכותל אפשר להגיד בחו"ל שמחלקים שום עוגה בסוף הצום ולגרוף על זה קופה (כמדומני ששמעתי שיש כזה ארגון שאוסף כסף בחו"ל).

איפה כל הכסף שהמדינה הקצתה עד היום במירון, תסעו עכשיו למירון ותגידו איפה יש הם השקעה של 50 מליון שח.

היו עשרות אם לא מאות עסקנים שבכל השנים ניסו לעזור לעולים למירון ואכן למדינה לא היתה שום מטרה לעזור בזה (לא בתוכניות ולא במימון)
וכעת גם אין להם ענין לעזור רק להפריע ולהפריע
מי שרוצה שיסע כעת למירון ויראה במו עיניו שהמון שטחים פתוחים צומצמו לחצי בלי שום טעם.
דרך המהדרין נהיה חצי מהרוחב ופעם היה יכול לנסוע שם אמבולנס וכעת לא.
המערה עצמה היה להם פתחי מילוט למרפסת ומשם ללמטה והשנה הם רוצים לסגור את זה
עוד המון דברים מטומטמים.

הגבלת הכרטיסים שכל עמך ישראל זועם על זה עושה מצב של מרד
המון אנשים הולכים להגיע בלי שום סדר ולעשות בלגנים.

אכן הקיצונים יעשו את הוונדליזם שלהם שגם זה לא צודק אבל המון הזועם ישתתף בזה כיון שכל פעולות המדינה עד היום היא נגד הציבור וזה גורם לזעם אדיר...
 
מעניין אם תמצא מקור אחד (!) לביטוי לג לעומק בקשר להילולא וכו׳.



ראית איך נפלת בפח 1 אתה מודה באשמה. 2 אתה מנסה לטעון שגם בספר הזוהר שאין חולק שהרבה מדבריו לא מובנים לקטנים אנוש שכמונו כביכול גם כתוב דברי כפירה ובזה אתה מרגיע את עצמך.
אין שום אשמה או חטא בתפילה על קברי צדיקים, ודבר זה יסודתו בהררי קודש, פוק חזי מכלב בן יפונה שהשתטח על קברי אבות...
הוי האמרים לרע טוב ולטוב רע...
 
אכן הקיצונים יעשו את הוונדליזם שלהם שגם זה לא צודק אבל המון הזועם ישתתף בזה כיון שכל פעולות המדינה עד היום היא נגד הציבור וזה גורם לזעם אדיר...
תמחק את השורה הזו גם אם אתה עומד מאחוריה כי זו קריאה להסתה, וסביר להניח שמאן דהו כבר יחפש במהרה את הדרך להעביר את התגובה הזו להיסטוריה...
 
תמחק את השורה הזו גם אם אתה עומד מאחוריה כי זו קריאה להסתה, וסביר להניח שמאן דהו כבר יחפש במהרה את הדרך להעביר את התגובה הזו להיסטוריה...

זה המציאות זה לא קריאה להסתה
זה התחושות ששמעתי מכמה אנשים שהיו שם השבת
שהתחושות והזעם בציבור מתחיל להצטבר
 
זה המציאות זה לא קריאה להסתה
זה התחושות ששמעתי מכמה אנשים שהיו שם השבת
שהתחושות והזעם בציבור מתחיל להצטבר
האנשים מסביבי לא מכירים את התחושות האלו.
נראה שהתחושות האלו קיימות רק אצל אנשים שמישהו מנסה לשלהב אותם ודו"ק...
 
בלת"ק

שמעתי שהגרש"ז אויערבך זצ"ל אמר על אחד מגדולי התורה והחסידות שעקב הנהגות מסוימות הוא ראוי לקבל גערה, אבל אין מי שראוי לתת לו אותה.

לענ"ד הוא הדין לענין המקומות הקדושים. המקומות הללו זקוקים להכוונה וסדר ממשלתיים, אבל ממשלת מדינת ישראל אינה ראויה להיות המכוונת והמסדרת. ממש לא, רחוק מאוד מכך.
 
מעניין אם תמצא מקור אחד (!) לביטוי לג לעומק בקשר להילולא וכו׳.
אני מסנה להסביר לך שהביטוי "לג בעומר" הוא ביטוי חדש בעברית. וכמו שט"ו בשבט נקרא רק בהברה ליטאית (ולא טי בשבט....) וזאת לא מהסיבה שזה רק אצל ליטאים אלא מפני שאצלינו קוראים לזה "חמישה עשר בשבט" ובעברית המציאו לזה שם "טו בשבט".
כן לענינינו, אם עד היום זה היה "יומא דהילולא קדישא דהתנא האלקי רשב"י" הרי שכהיום בעברית זה נהפך ל"לג בעומר".
ראית איך נפלת בפח 1 אתה מודה באשמה. 2 אתה מנסה לטעון שגם בספר הזוהר שאין חולק שהרבה מדבריו לא מובנים לקטנים אנוש שכמונו כביכול גם כתוב דברי כפירה ובזה אתה מרגיע את עצמך.
1. איזה אשמה?
2. אני כופר כמו רשב"י (עפ"ל)... יש לך עם זה בעיות?
 
הוא אינו חשוד בקנאות
חכ״ל מנחם אליעזר מוזס לרונן כץ ב׳קול ברמה׳ - ״יש לי את הרושם שעושים את הכל כדי שיגיעו כמה שפחות אנשים למירון, כדי לומר אחר כך שהיתה הצלחה כבירה. אני יודע שככל שיש יותר שוטרים, יש יותר בעיות״.
 
מתכונן לביקורת אם מישהו חושב שטעיתי
אולי כי זה מה שאתה רוצה, להיכנס לויכוחים... אתה נהנה מזה.

טעית ועוד איך. אין לך טיפת מושג בנושאים עליהם אתה מדבר. אתה כותב בבורות וניכר שלא למדת כלום מהספרים הקדושים העוסקים בנושאים אלה, הן בעניין רשב"י, והן בעניין הצדיקים וקברותיהם בכלל.

העניין שאני בניגוד אליך, לא נהנה מזה, וגם מתאר לעצמי שלא תאבה ולא תשמע, כך שאין לי כל עניין לנסות לשכנע אותך להיפך, ובפרט שלענ"ד מבין השורות ניכרת ההשקפה הדרדעית.

אז רק בתגובה הבאה אעתיק (לא עבורך אלא לתועלת כלל הקוראים שלא יהיה מי שיטעה מדבריך) חלק מהמקורות הרבים להשתטחות על קברי צדיקים, מחז"ל ומשאר הספרים.
 
נערך לאחרונה ב:
הנה מספר מקורות, מהזוהר, מהאר"י ומהרח"ו, מהגר"א, מהרי"ל, שדי חמד, מוהר"ן ומוהרנ"ת, תפא"ח ובן איש חי ועוד

"אף על פי שאינו ראוי"
מעלת ההשתטחות


העליה וההשתטחות על קברי צדיקים, להתפלל ולעורר רחמי שמים בזכותם, ולבקש מנשמותיהם לעמוד ולהמליץ זכות עבור החיים, נהוגות היו מימי קדם, עוד מימי אבותינו הקדושים. המעשה המפורסם ביותר, אותו מזכירים כל הספרים בענין קברי צדיקים, הוא סיפורו של כלב בן יפונה. כששלח משה רבינו מרגלים לארץ כתוב בענין זה "ויעלו בנגב ויבואו עד חברון" ושואלת הגמרא "ויבואו מבעי ליה" (כלומר אם התחילו הפסוק בלשון רבים "ויעלו" היה צריך להמשיך גם כלשון זו ולכתוב "ויבואו" ומדוע כתב, אם כן, "ויבואו" בלשון יחיד? ומתרצת הגמרא) " אמר רבא: מלמד שפירש כלב מעצת מרגלים, והלך ונישתטח על קברי אבות, אמר להם: אבותי, בקשו עלי רחמים שאנצל מעצת מרגלים" וכן מצינו שרב מני השתטח על קבר אביו. (מסכת תענית גף כ"ג) ורבי יהושע השתטח על קברי בית שמאי. (חגיגה כ"ב)

וכן מובא (בשער רוח הקודש דף כ"ח) "טוב ללכת על קברי צדיקים ולהתפלל שם ואמנם הצדיקים אשר קברותיהם נעלמים מבני אדם ואינם ידועות להם אלא לפרטים, הנה התפלות שאדם מתפלל עליהם הם יותר מתקבלות לפני הקב"ה ויותר נשמעות.

ועוד מובא (בזוהר הק' פרשת שמות דף ט"ז ע"ב) שאלמלא תפלת המתים לא היו החיים מתקיימים בעולם אפילו חצי יום.

ביאר מנהג זה המהרי"ל (והובא ב"משנה ברורה" הלכות ראש השנה תקפ"א סימן י"ז ב"באר-היטב") "בית הקברות הוא מקום מנוחת הצדיקים. ומתוך כך הוא מקום קדוש וטהור, והתפילה מקובלת ביותר". וכן כתב "מגן האלף": זכות גדול הוא להשתטח על קברי הצדיקים וטוב ומועיל מאוד הדבר הזה, שעל ידי זה יכולים לזכות לתשובה שלימה ולהינצל מכל הצרות בגשמיות וברוחניות"!

הגדיל לעשות הגאון מוילנא שאמר: "עיקר השראת השכינה בדורותינו אלה – בקברי צדיקים"! (מובא ב"לשם" חלק ב' בשם הגר"א) ועוד כתב בעניין זה רבי נחמן מברסלב: "על-ידי השתטחות על קברי צדיקים, הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות אף על פי שאינו ראוי לכך!" (ספר המידות ערך "צדיק" סעיף קע"ג) דבר זה מבאר רבי נתן, מבואר מן הפסוק בתהילים (ט"ז ב' ג') "טובתי בל עליך לקדושים אשר בארץ המה" ופירושו, כותב רש"י: "טובתי בל עליך – טובות שאתה עושה לי, לא עליך הם לגמלני, כי לא בצדקתי אתה מיטיב לי (שעל פי מעשי אינני ראוי, אלא זכותי היא בכח) "לקדושים אשר בארץ המה" – בשביל הקדושים אשר המה קבורתם בארץ. הנה כי כן, על-ידי השתטחות על קברי הצדיקים, והתפילות והבקשות בכוחם ובזכותם, הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות עף על פי שאינו ראוי לכך".

כל האמור לאו דווקא בארץ ישראל, כי אם גם בחוץ לארץ, כמובא ב"שדי חמד" (מערכת ארץ ישראל אות א') ובשערי תשובה סימן תקסח – "מותר לצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ להשתטח על קברי צדיקים, מצד שהיא מצווה רבה".

לשם הבנת פנימיות עניין ההשתטחות, נביא כמה מקורות מדברי רבי נתן, תלמיד רבינו נחמן מברסלב ב"ליקוטי הלכות": "גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם, והם מתקנים נישמות ישראל במיתתן יותר מבחייהם. ומכניעין הסיטרא אחרא והקליפות הנאחזין בנשמות הנפולות בעוונותיהם, כי הצדיקים מכניעין, מבטלין אותם במיתתם יותר מבחיהם. בבחינת "ויהיו המתים אשר המית במותו רבים מאשר המית בחייו", שהצדיק האמת, מנהיג הדור האמיתי, ממית שונאי הקדושה והקליפות והסיטרא אחרא במות יותר מבחייו". (הלכות נזיקין ג' סעיף ח')

"וזה בחינת מעלת קברי הצדיקים האמיתיים כי שם על קיברו שורה השארת נפשו הקדושה כמבואר בכתבי הארי ז"ל, ועל ידי זה יכולין הכל להיתקן שיש שפגמו כל כך, בפרט עתה בדורות הללו, שאי אפשר להם להיתקן, כי על ידי כח הצדיקים שוכני עפר, שעל ידי שבאים על קבריהם הקדושים, על ידי זה יכול גם הוא להיתקן" (הלכות הכשר כלים ב' סעיף ז').

"וכשבאים על קברם ומשתטחין עליו, אזי נכללין בנפש הצדיק הנכלל באור אין סוף בחיות עולם הבא, בחיות כולו טוב, ועל ידי זה נתבטל כל הרע ונתכפרין כל העוונות"! (ברכות הראיה ג' סעיף ט')

"ושם, במקום גניזת הצדיק, זוכה כל אחד שירחמו עליו מלמעלה וידונו אותו לכף זכות". (שלוחין ב' י"ג)

"ועל כן הוא דבר גדול מאוד מאוד להרבות לילך על קברי צדיקים אמיתיים". (כתובת קעקע ג' ב')

"ועל כן מסוגל שם מאוד במקום קבר הצדיק האמת לעורר ליבו, להזכיר את עצמו היטב היטב מה הוא עושה בעולם הזה, ולהזכיר את הטוב הכבוש אצלו בגלות גדול, שיזכור את מעלתו, היכן הוא בעולם, כי הוא מזרע ישראל שבשבילם נבראו כל העולמות כולם. ועכשיו הוא נפל למקום שנפל"... (יורה דעה בשר שנתעלם מן העין ג' ז')

"וזה בחינת מה שנוסעין והולכין על קברי צדיקים, והעיקר בשביל תיקון הברית קודש כידוע, שעיקר מה שהולכין על קברי צדיקים הוא בשביל תיקון הברית, וכמו ששמעתי מפי רבינו ז"ל, שהוא תיקון גדול לפגם הברית". (חושן משפט הלכות חובל בחברו ג' י')

"ואיתא (מובא בזוהר הקדוש אחרי מות דף עא ע"ב) " דצדיקא שכיחי יתיר בעלמא בתר הסתלקותיה בהאי עלמא יותר מבחיוהי" (הצדיקים מצויים בעולם הזה אחר הסתלקותם יותר מאשר היו בחייהם), וזה בחינת השתטחות על קברי צדיקים אמיתייים, שהוא לצאת מהרע שלו ולשוב להשם יתברך. כי יש בני אדם שנפלו כל כך בעוונותיהם עד שנאחז בהם הרע כל כך, עד שאי אפשר להם בשום אופן לשוב להשם יתברך, רק על ידי שבאין על קברי הצדיקים האמיתיים, ואז ניכללין בנשמת הצדיק שמת, שהוא עוסק תמיד לברר בירורים. והוא בכוחו הגדול, שגדול במיתתו יותר מבחייו, הוא יכול לברר אפילו הנשמות שנפלו מאוד מאוד". חושן משפט נזיקין ג' ח')

"שפתותיו דובבות בקבר"
מעלת הלימוד בקברים


בספרים רבים אנו מוצאים דגש מיחד על לימוד התורה ליד מצבות הצדיקים וכן מצאנו סיפורים אודות גדולים ורבים שהיו הולכים ומשתטחים על הקברות ועוסקים שם שעות ארוכות בתורה. הטעם למנהג זה, מלבד עצם קדושת המקום שמשפיעה בוודאי גם על הלימוד, היא לעשות נחת רוח לצדיק הטמון שם ולעורר זכותו, וכמובא בגמרא (בבא קמא פ"ח) "וכבוד גדול עשו לו במותו" (ומבארת הגמרא שפירוש הדברים הוא) שהושיבו ישיבה על קברו".

מובן הדבר, שללמוד בציון הצדיק את דברי תורתו שלו היא מעלה גדולה במיוחד, וכמובא בגמרא (יבמות צ"ג) שהאומר דבר בשם צדיק שכבר נפטר הדבר גורם לו שמחה ו"שפתותיו דובבות בקבר". וכן כתב רבי נחמן (ליקוטי מוהר"ן י"ב) "כשלומד את תורת התנא, אזי התנא נושק אותו והוא נושק התנא וגורם תענוג גדול להתנא כמו שכתוב: "שפתותיו דובבות בקבר". כלומר שיש נחת רוח להצדיק שמזכירים את דבריו בעולם הזה, ואז ממילא מתעורר כביכול גם להמליץ זכות ביתר שאת עבור המשתטח על קברו.

וכן כתב ה"בן איש חי" – "טוב ונכון ללמוד על מצבות הצדיקים תורה, הנותנת חיים לעושיה, ובפרט דברי תורה השייכים לאותו צדיק". וכתב מרן ה"בית יוסף" בשולחן ערוך (ירוה דעה שד"מ) "מותר לומר פסוקים ודרשה לכבוד המת בתוך ד' אמות או בבית הקברות". ולכן נוהגים לומר קודם שלומדים לימוד זה ימשך נחת רוח לכל הצדיקים הקבורים פה".

המנהג ללמוד מתורת הצדיק על קברו הוא קדום, ומצאנו לו סמך בהרבה מקורות בחז"ל "אם היה עובר בין הקברות והיה יודע שצדיק קבור שם – צריך להזכירו במעשיו" (פסיקתא רבתי זכור) וכתב הרד"ל בהגהותיו: "מכאן מקור המנהג לקרות על קברי הצדיקים פסוקים ומאמרים מענינו של אותו צדיק". ובספר חסידים (סימן רכ"ב) כתב: "וכל האומר דבר שמועה מפיהם, הם מתפללים עליו שם וממליצים טובה עליו".

וכן כתב רבי נתן בליקוטי הלכות: "ובארץ ישראל נוהגין שעל גבי כל קבר של תנא או נביא אומרים פסוקים או מאמרים של אותו הנביא או התנא, כי שם מסוגל מאוד ללמוד תורתם הקדושה". וכן נהגו בכל קהילות ישראל לפני שמזכירים תפילתם האישית לומר בקבר הצדיק כמה פרקי תהילים.

עיתות רצון

יש ימים מיוחדים המסוגלים יותר משאר ימים, לבקר ולהשתטח בקברי צדיקים, כמובא ב"שער הגלגולים" לר' חיים ויטאל (הקדמה ל"ח): "גם ציוה אותי (האר"י ז"ל) שאם אלך להתשטח על קברי הצדיקים, יהיה בערב ראש חודש או בט"ו יום לחודש, כי אז יש יותר הכנה מכל שאר הימים.

בכתבי המקובלים הוזכרו, נוסף לערב ראש חודש וט"ו לחודש, גם ערב שבת קודש, ערב יום הכיפורים וכן ערב ראש חודש ניסן, אלול וכיסלו, כימים מיוחדים מתוכן שאר ימי ערב ראש חודש.

מקור נוסף לכך מצאנו בדברי התפארת ישראל על המשניות (עדיות ב' ע') וכך הוא כותב: משום כך בעת המולד (ערב ראש חודש) וביום היארצייט,ניאות לילך על קברי אבות, כי אז יש להנשמה השפעה גדולה להפיץ אורה".

עוד עת רצון מפורסמת וידועה היא להשתטח על קבר הצדיק ביום השנה לפטירתו, הוא יום ה"יארצייט".

שורש למנהג זה מצאנו בדברי רש"י (יבמות קכ"ב) וכך כתוב: "ובתשובת הגאונים מצאתי: "הנך רגלי דאמוראי" (יום חג של האמוראים דהיינו) יום שמת בו אדם גדול קובעים אותו לכבודו ומידי שנה בשנה כשמגיע אותו יום מתקבצים תלמידי חכמים מכל סביביו ובאים על קברו עם שאר העם להושיב ישיבה שם")

וכתבו המקובלים בשם האר"י, כי בכל שנה באותו יום שנפטר הצדיק מעלין אותו למדרגה יותר עליונה והיא נקראת "הסתלקות". וכן מובא בדברי ר' נתן בליקוטי הלכות: "וכבר מבואר בספרים מגודל הפלגת היחוד שנשעה בשעת הסתלקות הצדיק שנקרא הילולא רבא, בחינת חתונה". (נזיקין ג' ח')

וכשהיה רבי נתן מברסלב בארץ ישראל כתב לבנו: "ברוך ה', יום ו', ערב שבת קודש אתמול לפנות ערב תהילה לא-ל באתי מהילולא קדישא (של הרשב"י בל"ג בעומר) בני שיחיו, מה אוכל לשער לכם גודל יקרת הדבר הזה. אברך בכל ליבי אשר עזרני עד כה..."


(מאתר דרך צדיקים)
 
חזק וברוך
תודה רבה על התגובה
מביאה בצורה ברורה ובהירה את הדעה החרדית הרווחת על הארוע ללא התלהמות.
זו לא הדעה הרווחת בחלק הציבור החרדי היותר מקושר לרשב"י.
 
כמה שאהבתי...
איך כמה יהודים שאפילו לא מגיעים לרבבה לקחו בעלות על רשב"י.
:geek:
סתם בשביל הידע: כמה שנים מדליק האדמו"ר מתולדות אהרון במירון??
כל יהודי שמרגיש מקושר לרשב"י הינו מקושר ולא משנה מאיזה קהילה. בד"כ זה מקהילות ירושלים, אבל כל חסיד/ליטאי/ספרדי/תמני שמרגיש קשר, ונוהג לפחות בחלק מהמקרים כדעת רשב"י - הקבלה, גם הוא מקושר לרשב"י.
והאדמו"ר מתו"א מדליק כ20 שנה. אז מה?
 
אז איך בכ"ז מגיעים לתואר

מקושר??
יהודים שחיים את החיים שלהם ע"פ הרשב"י.
דהיינו גם חסידים (שזה עניין החסידות - לקבל חיות וכח לקיום התורה מפנימיותה, וזה עניין כי לא תשכח ע"י רשב"י דייקא המבואר בליקו"מ) וגם הרבה מאד מהספרדים, ולא חסר גם ליטאים.
 
מצב
הנושא נעול.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

חיבורים • אתגר 18

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה