פרסמתי מודעה בעיתון וזה לא עבד לי בכלל! לפרסם שוב?

O7DD791.jpg


עולה לדיון הבוקר: שגיאות נפוצות בפרסום
מה זה משפך שיווק, ועוד :)


זה פוסט ארוך - מזהירה מראש - אז לכו תכינו קפה קודם :)
כבר הרבה זמן אני רוצה לכתוב על הנושא הזה,
אבל לאחרונה קיבלתי פוש לעניין בעקבות חקר שוק שערכתי למרב, הצלמת המוכשרת ששיתפתי את הפרוייקט שלה כאן לא מזמן.

בדקנו את השטח: איך אנשים בוחרים צלמת, איך הם מגיעים אליה, מה גורם להם לסגור, מה היה להם נחמד בחווייה ומה פחות.
שימו לב לנתון הבא:
‏‏לכידה.JPG


מתוך למעלה ממאה תגובות, רק 3 נשים ענו שהן הגיעו לצלמת בעקבות מודעה בעיתון.

כמה עולה מודעה בעיתון? בסביבות 200 שח לרבע עמוד, נניח?
יש נתון סטטיסטי (מבאס) שאומר שרק 2% מהאנשים ינועו לפעולה אחרי חשיפה ראשונה למותג.
כלומר, רוב הסיכויים שהם ראו את המודעה הזו כמה פעמים (זתומרת מאתים שח כפול מספר שבועות)
עד שאכן הרימו טלפון כדי לברר, לראות עבודות ואולי לסגור.

זה אומר שיש לא מעט בעלי עסקים שפשוט זורקים כסף לפח הגדול שנקרא פרסום במקומונים.

אני לא באה לשלול את אפיק הפרסום הזה,
או לשלול את עניין הפרסום בכלל ולהגיד שהכל זה מפה לאוזן. ממש לא.
אלא רוצה לדייק כמה מסרים סופר חשובים, לכל מי שעדיין מנסה לפרסם במקומונים או מגזינים דיגיטליים, ולא מבינה למה זה לא עובד.

יש עסקים שמבוססים על אמון והיכרות אישית, ואליהם כמעט אף פעם לא יבואו אחרי מודעה אחת.

עסקים כאלו צריכים ליצור משפכי שיווק מדויקים, שיעבירו את הלקוח הפוטנציאלי תהליך הדרגתי כדי להניע אותו לרכישה.

מה יעשו עסקים חדשים, שעדין אין להם לקוחות וצריכים לתפוס את הכמה הראשונים כדי להיכנס לעניינים?
או כאלה שרוצים להגדיל חשיפה?
מעולה. פרסמו מודעה. אבל תפרסמו חכם!

לא נכון אסטרטגית ליפול על לקוח חדש, שאין לו מושג מי אתן בכלל, וישר לומר לו:
בוא אליי לחבילת צילום של 2000 שח. בואי לסגור איתי סדרת פגישות יעוץ רגשי למתבגרת שלך. זה לא עובד ככה.

אם אני רוצה לקנות נעליים ממילא, ורק מחפשת לדעת איפה יש סייל -
אז סבבה, פתחתי מקומון, בדקתי מבצעים, הלכתי לחנות שהכי התאימה לתקציב ולטעם.
אבל לא אשים את הנפש שלי בידי מישהי אלמונית בעקבות מודעה בעיתון, או ארכוש דירה בגדרה להשקעה כי כתוב במודעה שזו מציאה. אנשים צריכים לעבור תהליך עד שהם משתכנעים לרכוש.


יש הבדל ענק בין רכישת מוצר לרכישת שירות

מוצר: באת, ראית, קנית. לא טוב? מחזירה.
אבל בשירות הכל לוט בערפל. אין לך מושג מה תקבלי, ואם בסוף לא תאהבי?
אכלת אותה.
לכן, כשבאים לפרסם שירות - קריטי לעבוד נכון.

אפקט החשיפה המתמשכת

כאמור, רק 2% מהאנשים יעשו משהו אקטיבי אחרי חשיפה ראשונה למותג.
זה בסדר אם את מפרסמת במשך חודש, ורק בשבוע השלישי והרביעי מתחילות להגיע פניות. זה עדיין תקין. יש משמעות לחשיפה של המותג שלך שוב ושוב ושוב עד שהיא נקלט במוח. כמובן שעדיין תמיד נשאף למודעה חזקה שתביא פניות כמה שיותר מהר.

אל תקנו לאפה שלמה, רק תקחו ביס

ברכישת שירות בעצם ללקוח אין מושג מה הוא הולך לקבל, ולכן לרוב הוא יירתע מהתחייבות לרכישה גדולה או עסקה רצינית, רק על סמך מודעה.
מה עושים? מזמינים אותו לטעימה. בוא קח ביס!
אם יהיה לו טוב הוא ישמח לרכוש את המוצר המלא, ואם לא? אז לא! אין לנו מטרה למכור למי שהשירות שלנו לא נדרש עבורו, ועדיף גם לנו וגם לו לדעת את זה מראש.

אילו ביסים למשל ניתן להציע ללקוחות?
כדאי להישאר על הפלטפורמה של המוצר.
חנויות יכולות להציע הפנינג פתיחה, יום השקה, או מוצר קטן במתנה לכל רוכשת או מבקרת.
פותחת קורס? ברכות! הזמיני את הנשים ליום פתוח בו הן תוכלנה להתרשם ממך, מהתוכן ומהסגנון, או הציעי שיעור ראשון לא עלות והתחייבות.
לשיווק של קורס דיגיטלי מציעים לרוב וובינר חינמי.
מעקב בסטטוס או ברשימת תפוצה הוא גם חלק ממשפך שיווק מקובל.

חשבי על דרך לאפשר ללקוחות פוטנציאלים לטעום מהשירות שלך, מבלי להתחייב או להוציא את האשראי :)

מודעה לא צריכה להיות רק יפה, אלא קודם כל נכונה

“השקעתי המון כסף על עיצוב מדהים, ועוד סכום נאה מאד כדי לפרסם עמוד שלם, ובקושי היו פניות!”
אני שומעת סיפורים כאלה מהרבה בעלות עסקים, שמאבדות אמון במעצבות אחרי מקרים כמו זה. כי - היא עיצבה, ואני שילמתי, וזה לא עבד. מישהו חייב להיות אשם!
אז אין אשמים, רק טועים :)

בעלי עסקים שנעזרים בגרפיקאיות מתחילות שאולי מעצבות נהדר, אבל אין להן שום ידע באסטרטגיה ובשיווק - עלולים להתאכזב מאד.
פרסמתי, אז למה זה לא עובד? אולי המודעה שעיצבו לי לא היתה מספיק יפה?

זה לא קשור. מודעה יכולה להיות מהממת ולא לעבוד בכלל, ומחרידה כל לב בכיעורה - ולמכור היטב, כי היא בנויה נכון ומדברת לקהל היעד.

איך באמת בונים מודעה שכן תמכור?

א. עושים אסטרטגיה מדויקת.
אל תוותרו על זה.

ב. טקסטים מקצועיים, כתובים נכון שיווקית ומותאמים לקהל היעד שלכם הם לא מותרות. זה מה שגורם למודעה לעבוד.
הדרך לפנות לאימהות לבני שלוש ומטה שונה מהדרך בה תדברו ליזמי נדל"ן, ואם המודעה שלכם נועדה לבחורי ישיבה - כדאי שתפנו בשפה שתיכנס להם טוב לאוזניים.
קופירייטר וכותב תוכן מקצועי ידע להתאים את הטון והנימה הנכונים לקהל שלכם.

עברו הימים בהם מודעות היו מתאפיינות במשלב גבוה, שפה פיוטית והרבה הצהרות מרגשות. היום מדברים לבנאדם כאילו הוא עומד מולכם. שפה תקינה - אבל מדוברת. לא ספרותית ולא פיוטית.
ודאו שיש הנעה ברורה לפעולה בסוף המודעה. אנשים צריכים שיגידו להם מה לעשות:)

ג. בסוף בסוף: שתהיה יפה ומעוצבת נכון.

אם אתן קוראות את זה ונבהלות מכך שעליכן לחפש עכשיו אסטרטגית, כותבת ומעצבת בשביל מודעה אחת, אז קודם כל נשימה עמוקה :)
החדשות הטובות הן שיש הרבה מעצבות מוכשרות שלמדו פרסום ושיווק - ומציעות את השירות הזה מלבד העיצוב.
בסטודיו שלי למשל, כל מודעה מקבלת את התהליך הזה. ויש עוד הרבה מאד מעצבות שעושות גם אסטרטגיה וקופי, ובעצם מספקות שירות של משרד פרסום כמעט לכל דבר ועניין.
חפשו את המעצבת שהכי מתאימה לעסק שלכם (טיפ שהוא גם ספוילר לפוסט הבא: אם אתם עסק קטן, העדיפו סטודיו בוטיק ולא משרד פרסום המוני) ולכו על זה. כשעובדים נכון בעז"ה רואים תוצאות.
על המחבר
סטודיו מנטה

סטודיו מנטה הוא בוטיק למיתוג, פרסום וקידום עסקים בקו צעיר, רענן ומלא השראה.

מעבר למותגים שאני יוצרת ללקוחותיי, יש לי ידע רב בשיווק, אסטרטגיה וניהול עסקי נכון, שנצבר בשטח בשנים בהן הקמתי את העסק שלי, ואותו אני מעניקה ללקוחות כחלק מכל תהליך. הדרך לעסק פעיל ורווחי מתחילה במנטה :)

תגובות

יפה מאוד
אבל נראה לי שלא ראיתי יחס לזה שכששתי חברים ימליצו על שתי צלמים
למרות שאני יגדיר שחבר המליץ
יש סיכוי טוב שאני אלך על החבר שראיתי בעיתון
זה כי הפרסום כבר גרם לך להתחבר לצלם, והצליח קצת לרכוש את האמון שלך.
זה כבר שלב 3 בתהליך המכירה הפסיכולוגי שעברת , מאז שראית או שמעת על הצלם, ועד שהחלטת לקחת את השירות שלו.
לכן גם אני לא פוסלת פרסום בעיתונים וכו'
אבל אין להם אפקט מיידי
זה נכנס למודעות לאט לאט לאט.


ורעיה, כל מילה זהב :)
 
ואני גם חייבת להגיד עוד משהו,
(ואת מעלה לי כיוון לכתוב על זה פוסט. לגמרי.)
הרבה בעלי עסקים שבאים לחבילת מיתוג, יוצאים עם לוגו ופרסום מדויק, מושך ומשכנע.
אבל גם מודעה שכתובה ובנויה נכון על אסטרטגיה מדוייקת הכי שיש, לא תמכור ולא תביא רווחים בלי שיווק. ובלי ידע במכירות.
שיווק ומכירות זה תהליך ועבודה קשה מאד, וכבר ראיתי הרבה עסקים שעדיין מדשדשים ולא מצליחים לכסות הוצאות כי פה הם לא הצליחו להתקדם.
זה כבר לא ללכת למעצבת תותחית לשלם לה , לעבור חודש הלוך ושוב ולקבל תוצאה.
זה לעבוד בעצמך, לבנות רשימת תפוצה, להכין משפך מדוייק, לדייק את הקהל שלך, למצוא איפה הוא בכלל, לדעת איך לדבר אליו, איך לחמם אותו, ואיך למכור לו. אין פה קסמים, ואין מי שיעשה את זה במקומך. ואם נחת חודש ולא עשית שיווק, אז ההכנסות בהתאם.
ואני חייבת להגיד שבאמת ראיתי מודעות מעוצבות מזעזע שעושות מכירות מטורפות , כי הן כתובות בצורה שיווקית מדוייקת, וכל התהליך של השיווק והמכירות - הם אלו שבפועל הגדילו רווחים.
 
ואני גם חייבת להגיד עוד משהו,
(ואת מעלה לי כיוון לכתוב על זה פוסט. לגמרי.)
הרבה בעלי עסקים שבאים לחבילת מיתוג, יוצאים עם לוגו ופרסום מדויק, מושך ומשכנע.
אבל גם מודעה שכתובה ובנויה נכון על אסטרטגיה מדוייקת הכי שיש, לא תמכור ולא תביא רווחים בלי שיווק. ובלי ידע במכירות.
שיווק ומכירות זה תהליך ועבודה קשה מאד, וכבר ראיתי הרבה עסקים שעדיין מדשדשים ולא מצליחים לכסות הוצאות כי פה הם לא הצליחו להתקדם.
זה כבר לא ללכת למעצבת תותחית לשלם לה , לעבור חודש הלוך ושוב ולקבל תוצאה.
זה לעבוד בעצמך, לבנות רשימת תפוצה, להכין משפך מדוייק, לדייק את הקהל שלך, למצוא איפה הוא בכלל, לדעת איך לדבר אליו, איך לחמם אותו, ואיך למכור לו. אין פה קסמים, ואין מי שיעשה את זה במקומך. ואם נחת חודש ולא עשית שיווק, אז ההכנסות בהתאם.
ואני חייבת להגיד שבאמת ראיתי מודעות מעוצבות מזעזע שעושות מכירות מטורפות , כי הן כתובות בצורה שיווקית מדוייקת, וכל התהליך של השיווק והמכירות - הם אלו שבפועל הגדילו רווחים.
נכון, צודקת ממש!
 
הנעה לפעולה? נראה לי שיותר מ95 אחוז מבעלי העסקים המפרסמים במקומונים אין להם בכלל מושג מה המטרה שלשמה הם מפרסמים. זה סגנון ה"תעשה לי". תעשה לי גרפיקה למודעה, תעשה לי משהו מושך את העין כמו טקסט אדום על רקע שחור, תעשה שיהיה משהו מוכר, תעשה תעשה תעשה.
משפכי שיווק? "מבצע לרגל הפתיחה 33 אחוז הנחה למביא מודעה זו". כן אחי, אני רץ להביא את המספריים לגזור את המודעה ולבוא אליך.
הבעיה זה לא המעצבים ולא הקופי'ז, הבמה הזאת של המקומונים מקבלת בעלי עסקים חסרי סבלנות וחסרי מעוף ואופק וחשיבה אסטרטגית בסיסית שחושבים שמקומון זה מכונת מזל בווגאס שאם ישימו מספיק מטבעות עוד יגיע ה777 המיוחל ומסתמכים על מזל וטחינת מסרים בנאליים. אני לא פוסל את הנישה, אני פוסל את הגישה(הרווחת).
 
העלת פה נקודות חשובות מאוד רעיה,
הלוואי שכל בעל עסק יבין אותן מתישהו...
מודעה זה לא רק עיצוב, תשלום לעיתון ואז הלקוחות נוהרים רצים...
בדר"כ, כמלווה עסקים בעיקר קטנים ובינונים בתחום הפרינט,
מודעה בעיתון זאת ההמלצה האחרונה שלי בשביל להשיג לקוחות ואמון-
יש עוד דרכים רבות ונכונות בעלות אפסית לפרסם ולשווק את מה שרוצים להציע לעולם.

ואני סקרנית- בסקר שעשית איך מגיעים לצלמת,
מה היה הנתון עם ה- 62% הגבוה מכולם?
והאם בדקת עד כמה אתר מקצועי לצלמת גורם לאנשים לסגור איתה?
 
ואני סקרנית- בסקר שעשית איך מגיעים לצלמת,
מה היה הנתון עם ה- 62% הגבוה מכולם?
והאם בדקת עד כמה אתר מקצועי לצלמת גורם לאנשים לסגור איתה?
הנתון הכי גבוה היה:
"פניתי לצלמת שאני מכירה מאתר / פורום / סטטוס כלשהו"
 
בסוף הכל מתנקז לרגש. הכרתי, התחברתי, אהבתי.
אני בתחום למעלה מ10 שנים, ובשנתיים האחרונות הלקוחות מבקשים גם ייעוץ - איפה לפרסם? האם כדאי כאן או כאן?
זה לא רק להבין בעיצוב ואסטרטגיה, זה להבין את הלקוחות ואת החששות והרצון שלהם להצליח.
היום כשבעלת עסק רוצה למכור שירות ולקבל לידים, הנושא של לפרסם בעיתון לא עולה על השולחן,
אני מציעה לה בפשטות - תתני ערך. ידע. תמכרי רעיונות.
אדריכלית? תפרסמי את הלפני ותראי תוצאה חלקית של האחרי.
מטפלת רגשית? תפרסמי משפט מוכר של לקוחות ותתני טיפול חלקי. או תפרסמי שיטה בצורה חלקית.
מפעילה בחוגים? תתני בעיה שנפוצה בהפעלה מסויימת או באירוע מסויים, למשל מה יכול להיות כבר מיוחד בבת מצווה?
הכל כבר מכירים.. תעלי רעיון בצורה חלקית.
לעורר סקרנות. הצד השני ירצה לשמוע.
עכשיו אני מלווה מאפרת בתחילת דרכה, והיא שואלת כל הזמן מה לעשות כדי להביא לקוחות,
הצעתי לה את הדבר הפשוט - תפרסמי טיפים לאיפור. עשיתי סקר ומחקר על קהל היעד ויש תובנות, לנצל את זה.
הרי אף אחד לא ייקח לך את המקצוע. כל אחד במה שהוא טוב.
בהצלחה, והמאמר חשוב לכולם. תודה.
 
הנתון הכי גבוה היה:
"פניתי לצלמת שאני מכירה מאתר / פורום / סטטוס כלשהו"
השורה הזו קצת מעורבבת ובעייתית מבחינת הסקת המסקנות.
אתר או סטטוס הם חלק ממשפך שיווקי, ואם יש שם נתינה של טיפים וכלים וערך ללקוח פוטנציאלי
אפשר להגיד
אני מכירה מתוך האתר/ סטטוס
וזה די דומה למודעה שנותנת ערך - שיוצרת קשר ולא מוכרת ברגע הראשון.
פורום זה באמת מקום אחר של היכרות
אישית
כוללת
ונוצר חיבור.

הפרסום בכל מדיה - לא יודעת למה הדיון פה הלך למקומונים - במגזינים המחיר כפול או פי שלושים - ופרינט זה פרינט
וגישה של למכור ברגע מאפיינת גם אותם -
הפרסום בכל מדיה צריך להיות חלק ממשפך שיווקי.
 
הפרסום בכל מדיה צריך להיות חלק ממשפך שיווקי.
נכון לגמריי, אבל לא יודעת אם עסקים מתחילים (וגם לא מתחילים) יודעים שיש דבר כזה משפך.
אנשים מקימים עסק וחושבים: אני אפרסם ואמכור.
הם לא יודעים שמדובר בתהליך וכמו כל תהליך, זה לוקח זמן. זה תקין ונורמלי שלא מצליחים מייד.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

More from רעיה אליאס | סטודיו מנטה

שתף את המאמר

למעלה