אם היו מספרים לכם שאתם יכולים לתת לילדים שלכם ירושה ביד חמה בעודכם בחיים, להמשיך לגור בדירה שלכם וגם להישאר הבעלים שלה, כנראה שהייתם אומרים שזה מדע בדיוני.

אז זהו שלא !! הנכס בבעלותכם יכול להיות מקור לפרנסה ובאמצעותו תוכלו לחיות בכבוד גם אחרי שיצאתם לפנסיה..

משכנתא הפוכה או משכנתא פנסיונית זו הלוואה ייעודית לגיל השלישי, עבור כל מטרה, וכנגד שיעבוד נכס קיים אשר תספק לכם מענה לצרכים הייחודיים המאפיינים את חייכם בגיל השלישי.

חיים שלמים הקדשתם לעבודה ולהתבססות כלכלית ופתאום בגיל מתקדם מגיעה הוצאה חד פעמית גדולה או צורך בהכנסה חודשית נוספת אבל היציאה שלכם לפנסיה מביאה לרוב לירידה בהכנסה החודשית שלכם.

במקביל, הוצאות המחייה נותרות גבוהות ואף מתעוררים צרכים חדשים כמו פעילות פנאי, סיוע לילדים, מימון הוצאה רפואית או מעבר לדיור מוגן מה שמגביר את חוסר הוודאות בנוגע לעתיד,

והמציאות היא שההיבט הכלכלי לא עולה בקנה אחד עם הרצונות והצרכים.




איך זה עובד בפועל?​



ביחס למשכנתא רגילה ההליך מהיר וקצר, יחסית ואין צורך בבדיקות יכולת החזר חודשית,

תוכלו לקבל סכום כספי שנע בין 15% – 50% מערך הנכס וככול שגילכם יותר מבוגר תוכלו לקבל מימון גבוה יותר.

ישנה גמישות רבה במסלולי ההלוואה תוכלו לבחור בין פטור מתשלום החזר משכנתא מדי חודש כשתצברו את החוב כולל ריבית קבועה צמודה למדד המחירים לצרכן, תוכלו לשלם רק את הריבית כל חודש ואת הקרן לדחות לסוף תקופה וע"י כך לא תצברו ריבית דריבית או שתוכלו לשלם כל חודש קרן וריבית וכך גם תנגסו בחוב שלכם.

את ההלוואה מקבלים בסכום אחד וחד פעמי או סכום חודשי קבועה לבנק וזאת עד למועד פטירתו של הלווה האחרון והפירעון יתבצע על ידי היורשים עד שנה אחרי הפטירה.

ההלוואה אינה תלויה בזמן – ניתן להחזירה בכל עת, ללא קנסות וללא עמלת פירעון מוקדם

במשכנתא ההפוכה אין צורך לעשות ביטוח חיים שיכול לייקר משמעותית את ההוצאה החודשית.

בשיטה נוחה זו אתם תמשיכו לחיות על חשבון הנכס שלכם תוך כדי המשך הבעלות עליו וזאת בהפוך לאפשרות השנייה שהיא מכירת הנכס ובאופן שמאפשר “חיים” על כספי המכירה.




האם יש גם חסרונות?​





גובה סכום ההלוואה– על מנת להגן על הבנק ועל הלווים, ככלל, סכום המשכנתא מוגבל ל-50% משווי הנכס.

ריביות – ריבית גבוהה יחסית, ביחס למשכנתא רגילה.

סכסוכים משפחתיים – במקום שמקור המימון החדש, ייצור רווחה ונחת במשפחה, הדבר עלול לגרום למריבות ולמתחים. זאת, כיוון שמדובר בכסף ושהיקף הנכסים בירושה העתידית – פוחת.