סביבה למסיבה

כל מורה רוצה שאצלה השיעור יראה אחרת, שהחומר שהיא מלמדת לא יישכח לנצח, שאצלה הלמידה תהפוך לחוויה. משאבים רבים של זמן, כוחות, לילות לבנים וכל האפשרויות האפשריות ליציאה מחוץ לכל קופסא משקיעות הורות המסורות בהכנת השיעורים שלהן. אך חבל שלפעמים הן שוכחות שכל שפע זקוק לכלי, אם אין כלי הטוב שלך פשוט נמוג מאליו וכמו כל מורה את יודעת לדקלם שעל הכלי להיות כלי מחזיק ברכה.



אז מהו הכלי? מה יחזיק את הלמידה ויהפוך אותה לנרכש?


בשביל זה צריך להבין כמה דברים. מה יש בה, בתחילת שנה שמצית אור בעיניים לתלמיד? כולם יודעים לדקלם שההתחלה החדשה המביאה בכנפיה הזדמנויות והחדשות עושה לו רק טוב, אבל אם נחקור יותר לעומק נגלה שהאווירה הטובה ביותר הנושבת בתחילת השנה מורכבת גם מהסביבה הלימודית.

אז דבר ראשון מהי בכלל סביבה לימודית?

הסביבה הלימודית כשמה היא כן, היא המרחב העוט הלמידה, אליה נכנסו מידע ידע וממנה הם יוצאים עם חדש. אם עדיין לא הבנתם היא הכיתה בכבודה ובעצמה, על כל תכולתה

ו, אחרי שהבנו, נכיר כמה נקודות חשובות עכשיו שמשפיעות על התת – מודע הלימוד של כל אחד.





כיתה נאה מרחיבה דעתו של תלמיד

איזה מורה לא יחפוץ בתלמידים על דעת רחבה? איך יוצרים זאת?

כל אחד מכיר את הניצוץ של האור בעיניים שמופיע במפגש עם כל הסביבה נאה ותחושת המחנק והכבדות השמות עלינו סביבה בלתי מלבבת. התחילו שנה התחלה פוגשים סביבה לימודית אחרת לגמרי מזו שהותירו אחריהם עם סיום שנת הלימודים הקודמת. החל ממכשירי הכתיבה, הקלמרים והתיקים החדשים והנוצצים וכלה בכיתה החודשית, הנק. לא עוד המקול למחצה משרידי קישוט הקיר דאשתקד אלא הכל רענן, טרי, חדיש ומגוון זמין ללמידה.

הכיתה היא חי, דינאמי, פעיל וססס ומטבע הדברים קילופס לצוץ על הביקורות, כתמים אפורים הרבה מנמרים כל מיני אזורים ויש לה נטייה הופכים למקום ללא מזרים אנרגיות חיוביות לתלמידים הבאים בשעריו ואוי ואבוי לו, למורה, תלמידים חסרי אנרגיות חיוביות...





התגובות מלמדים בעד אנשים

עיצוב של כיתה בהקשר לחומר הנלמד יוצר את חלל הכיתה לחלק דינאמי במערך השיעור, ניתן ליצור בכיתה אזורים המתקשרים לנושאי הלימוד. באופן זה הכיתה ומושכת את החומר לתלמיד, אם בהצבת כמות למבני משפטים או תרגילים בצורה מעוצבת ומושכת את העין, אם בחידוד הרגלי למידה נאה ומתחבר ללב ואם בשלל דרכים שונות כיד הדמיון הטובות שמציבות לתלמיד את היכולת להצליח בלימוד במבט עין מרפרף. שמולו. הוא יכול כך להיזכר בחומר, לתכנן פעולות ולהצליח. כמובן שהשילוב בין הפן החזותי – ביקורות המעוצבים בהקשר לחומר, יחד עם הפן השמיעתי – המורה המסביר את החומר מילולית יוצר למידה אפקטיבית הרבה יותר.



להכיר דרך הקיר

בנוסף יש ליכולת עצומים של תלמידים באופנים עובדים רבים דורשים מהם אומץ בהצגה עצמית. בכיתות רבות מומלץ לייחד אזורי קישוטים לתחומים ההומניים הנלמדים בבית הספר ומאפשרים לתלמיד להציג יצירות כמו בספרות, ציור ועוד על הקיר והרווחים הכרה והעצמה על הדרך. ישנן פינות שמטרתן לטפח כישורי חברה וישנן עוד דרכים אחרות להגיע באופן זה לכל תלמיד. גם מי שחושש להביע את עצמו בפורום כיתתי, יכול לעשות זאת בקלות רבה יותר באמצעות הקיר.



לסיכום

כמו כל מורה אתה רוצה לדעת איך לעשות זאת, איך להפוך את הכיתה למקום אחר מבחינת המראה, איכות הלמידה ואיכות הכישורים של הלימוד בה.

כאן, נלווה אותך יחד במדור שבועי בדרך למראה הכיתה המושלם והייחודי עבורך,

אז ניפגש בעז"ה בשבוע הבא יפ ראשון ומלא השראה (לימודית ולא רק...)