duka.jpg

מאבד גולשים בביקורם הראשון?! הנה מה שפספסת עד עכשיו

אם יש לכם אתר אינטרנט, ואתם מאבדים את הגולש. אם אתם רוצים להגיע לדרוג גבוה של גוגל באתר שלכם; קבלו סקירה זריזה של כמה דברים קטנים שתוכלו ליישם כבר...
נכתב ע"י משה וול · ‏28/8/19 ·
  1. משה וול
    יש לך אתר אינטרנט פעיל, אתה משקיע את המירב בכל פוסט, השקעת שנים ארוכות בלימוד המקצוע, וכשאתה מקבל את נתוני הסטטיסטיקה בגוגל אנטליקס, חושכות עינך…

    אז רגע לפני שאתה מאבד מוטיבצייה, מספיד את העסק שלך, או מפסיק לעדכן את הבלוג, הבאתי לך כמה טיפים שיעזרו לך לצמצם את שיעור העזיבה ולהאריך את שהות הגולשים באתר.

    למה זה חשוב?!
    מעקרונות היסוד של קידום האתר בגוגל הם שיעורי העזיבה, השהייה הממושכת, וחזרת הגולשים הקיימים.
    כשגולשים מציגים דף אחד/פוסט בודד ויוצאים לאחר מכן, גוגל מניח שהם לא מצאו את אשר חיפשו. או לחילופין, חוו חווית משתמש גרועה.
    ולכן אחד היעדים העיקריים שלך כבעל אתר/בלוג, יהיה לעודד את המבקרים בו להמשיך ולצרוך תכנים נוספים..

    אולי תרצה לקרוא גם?!…
    מכיר את הקטע הזה שלאחר שהזמנת מוצר מסוים, או אפילו צפית בסרטון ביוטיוב, יופיעו לך בתחתית, תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך?!
    כך גם באתר האינטרנט שלך, תמיד עליך לנסות לעניין אותם במאמרים קשורים… או כל סרטון מעניין שהעלית לאחרונה, ולתפוס אותם קצר.

    רק שים לב לכמה דגשים,
    • לתת לחלונית הזו מעט מרחב, על מנת שיהיה ברור ובולט.
    • תמונות ממוזערות- חלק בלתי נפרד ממלאכת השכנוע. טקסט יבש הם כנראה קראו מספיק.
    • התאמה אישית של הכותרת- עודד את המבקרים שלך להקשיב לפוסט שלך.

    שואו?! מה זה, מגילת אסתר??
    אנשים לא אוהבים טקסטים ארוכים.. גם אם אתה צריך להעביר מסר ב300 שורה, חלק את הפוסט לפסקאות, כותרות, וכותרות משנה. אנשים מעדיפים תוכן מתומצת וענייני, מאשר תוכן רב והיקפי.

    והכי חשוב; פיסקאות הן קריטיות על מנת לשמור על הקשב והריכוז של הקורא..
    ואגב, הרבה יותר מעניין לחלק נושא למספר פוסטים, זה גם נראה מלא...

    תמונות?! מה הקשר?!
    כן, אנשים אוהבים תמונות ותוכן ויראלי, כל תמונה/סרטון וידאו שלך, מהוה דרך נוספת להעביר עומק נוסף למסר שלך, ויצירתית לא פחות.
    תמונות, הופכות את האתר לידידותי, חברתי, ומזמין. וכמובן שיווקי. עכשיו תבין למה עפ"י דו"ח שפורסם בשנת 2016, נמצא שהרשת החברתית הייתה אחראית על כ75% מהמכירה דרך תוכן באותה השנה. תוכל לקחת את זה מכאן(באנגלית).

    איך אני מגיע ל..?!
    תיבת חיפוש היא חלק בלתי נפרד מחווית המשתמש.. לפעמים גולשים מעוניינים לקבל מידע ספציפי ונוגע, בדיוק כמו שאתה נוהג להיכנס לויקיפדיה..
    אל תשכח להוסיף את תיבת החיפוש במקום גבוה ובולט, עדיף אפילו בהידר/פוטר של האתר.

    ואם תרצה להיות מקצועי, הוסף במידת האפשר, חיפוש לפי קטגוריות, נושאים, תאריכים. או כל דרך אחרת, שבה יוכלו לכוונן את השאילתות האפשריות והמדויקות ביותר.

    חתוך לי את זה בבקשה ב 05*20 מגה פיקסל..
    עשה הכל על מנת להתאים את האתר/הבלוג שלך לכלל הרזולוציות והמסכים. ובדגש בלתי נמנע על ניידים, טאבלטים, ואפילו דפדפנים ישנים ולא רלוונטיים. כנס ממספר מכשירים ודפדפנים ובדוק את ההתאמה.
אתר רפונסיבי יעזור לך גם להפחית את שיעורי היציאה מעמוד הבית, ישפר את ההמרות, וכמובן, את דירוג מנוע החיפוש..

    בסרטוני וידאו, כשהסרטונים הם חלק בלתי נפרד מהתוכן שלך, אל תשכח תמיד לבדוק את הסרטון טרם העלאתו. מנסיוני, העדף תמיד להשתמש בקישורים ישירים ובהטמעתם מכלל הרשתות, ובדגש על יוטיוב ווימאו ככלל.

    ורגע לפני השליחה…
    שגיאות הקלדה ודקדוק חיוניים, היות ומלבד והדבר יגרום לך להיראות בלתי מקצועי, שגיאות כתיב ודקדוק יגרמו למבקרים רבים לעזוב את האתר, עוד בטרם יסיימו לקרוא את מלוא הפוסט.

    אל תהסס אף להשתמש במערכת ההגהה האוטומטית של וורדפרס שאף יודעת למצוא ביטויים מורכבים, כפולים, ושליליים.

    בהצלחה…

    נ.ב. זה המאמר הראשון שלי כאן באתר, אשמח לשמוע בתגובות פידבקים והערות, ועל מה תרצו לשמוע פעם הבאה.

    תגיות מאמרים

    אודות הכותב

    משה וול
    משה וול, בוגר תואר ראשון בשיווק ופרסום. נושם קופי מאז 2017. עוסק בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ודפי נחיתה. מתמחה בהקמה וניהול של ניזלטרים ורשימות תפוצה.
    רוצים להתעדכן לפני כולם?! הצטרפו לניוזלטר

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. שקדיה
    שאלה נוספת שעלתה לי היא
    מהו פרק הזמן המקסימלי שניתן למשוך בהוספת מאמרים
    כדי שגוגל יבין שזהו אתר פעיל ומעודכן
  2. park
    ישר ולעניין, תודה על המאמר המועיל.
    לגבי אורך הטקסט. אני מכיר בלוגים מצויינים שמקפידים על מאמרים ארוכים ומנומקים, לדוגמה יזמניק.
    כאשר מטרתם לתת לאנשים שבעניין טקסט מקיף ומועיל, ובעצם פונה לפלח האוכלוסיה בעל הקשב הארוך יותר, אשר מעוניין להעמיק.
    בדר"כ אנשים באמת נוטים יותר לטקסטים הקצרים, ובוודאי למתומצתים.
    מה שהכי נכון בסופו של יום זה לתת את מה שיש לכם באמת, תשקיעו בתוכן אמיתי, ותראו איך אתם נותנים את עצמכם ואת מה שיש לכם באמת.
  3. א-ירושלמית
    מאמר מצויין.
    אני מנותבת. אני מניחה, שגם מצד שאר חברות החסימה, יש בעיות בהעלאת סרטונים לשרתים חיצוניים ואישורם.
    אשמח לקבל טיפים כיצד לפתור את החלק הבעייתי הזה. לשים קליפ באתר? שוקל ותופס נפח. בשרת חיצוני? חסום.

    ועוד שאלה: איך משכנעים את יוסט שהסרט מעניין? הוא דרוש מלל כתוב למרות שאורך הסרט יכול להיות 3 דקות ומעלה...
    1. משה וול
      היי. תודה על הפידבק.
      ולשאלתך, אמנם לא יצא לי להיתקל בזה יתר על המידה, אבל לדעתי אין סיבה שמערכות ניטור יחסמו סרטונים מוימאו. (בהשוואה ליוטיוב)..
      אבל אם בכל זאת זה נחסם, הייתי ממליץ לך לחפש תוספי וורדפרס רלוונטיים. אשמח לעדכון.

      ולגבי שאלתך השניה, אדגיש ואומר, כל הרעיון של סרטוני הוידאו עליהם המלצתי, יהיה בשביל להאריך את שהותו של הגולש..
      לצורך העניין, את יכולה גם לשים סרטונים שאינם שלך (מבלי להיכנס לעניין זכויות יוצרים). מטרתך המוצהרת אמורה להיות; להשאיר אותם שם זמן רב ככל האפשר. בהצלחה.
      שקדיה ו-א-ירושלמית מודים על התגובה.
    2. א-ירושלמית
      אכן, ידוע לי שזו המטרה.
      א. יוסט יכול, בתיאוריה, 'לקרוא' את אורך הסרט ולתרגם אותו לזמן שהות, ועל ידי כך "לוותר" על דרישת 300 המילה. למה זה לא כך?
      ב. וימאו חסום בנתיב... למעשה, בקשות פרטיות נפתחות לאחר בדיקה, אבל זה מסורבל. יש פתרון כללי?
    3. משה וול
      שהות הגולש הוא קריטריון אחד מני רבים מעולם הseo.
      לקידום אורגני, ישנם מאפיינים רבים;
      איכות התוכן, זמן טעינה, רספונסביות, חווית משתמש, ועוד. וגם, פוסטים ארוכים שנותנים ערך.
      במאמר זה, ניסיתי להתמקד בטעויות נפוצות שעושים בעלי אתרים, שגורמים לבעוט בגולש החוצה בתחילת הגלישה..
      ולגבי הפיתרון שביקשת, אני פחות מכיר כלים טכניים.
      (מאידך, עניין הקידום הוא חלק בלתי נפרד מעולם כתיבת התוכן..)
      א-ירושלמית ו-שקדיה מודים על התגובה.
  4. sweetpanda1
    הייתי שמחה לדעת מה אתם מציעים עבור אתרים שהם יותר כמו תיק עבודות? אין הרבה מלל כי זה לא המטרה, אלא, יותר גלריות.
    1. משה וול
      היי, אצטט פתגם אותו שמעתי רבות בזמן לימודיי, ״שיווק באינטרנט, הוא בדיוק כמו דייט ראשון; אם תדבר רק על עצמך, לא תהיה פגישה נוספת..״
      בשביל להגיע למקום ראוי בגוגל, את חייבת לתת תוכן..
      זה יכול להיות למשל סרטונים קצרים עם טיפים, או אולי רק לשתף אותם במהלך העבודה. (מאמין שבפורומים של פרסום ושיווק יתנו לך רעיונות נוספים)..
      sweetpanda1 ו-שקדיה מודים על התגובה.
  5. שקדיה
    תודה רבה
    לפני חודשים הקמתי אתר בוורדפרס וזה ממש מעשי עבורי
    אגב, התקנתי את יוסט ושם הוא מציע לי לכתוב מאמר לא פחות מ300 תוים כי גוגל לא אוהב דפים קצרים
    מצד שני אתה כותב כאן שהגולשים לא אוהבים ארוך....

    דבר נוסף אני אשמח גם לטיפים של תוספים מוצלחים שהופכים את האתר לנגיש יותר ומעוצב
    לדוגמא התקנתי תוסף הדפסה אבל התברר לי שיש איתו בעיות בנטפרי
    או שאני מחפשת מידע/תוסף שגולשים יוכלו לחפש/למיין לפי תגיות ולפי מחבר
    ואיך אני מגדירה שאוכל לעשות מיון לפי המאמרים שקיבלו הכי הרבה נקודות/תגובות
    בקיצור - כל טיפ/הסבר מעשי בנושא השבחת אתרי וורדפרס יתקבל בברכה :ׂ)
    1. משה וול
      היי.כיף לשמוע...
      בעיקרון, אין כל בעיה לכתוב מאמר בגודל כזה.(לצורך העניין, המאמר הנוכחי ארוך יותר מ300). אני דיברתי על הצורך לחלק בפסקאות...
      ולגבי שאר הנושאים עליהם ביקשת לדעת, אני פחות מתמצא, אני מתמקד בעיקר בכתיבת תוכן.
      נעמה :) ו-שקדיה מודים על התגובה.
    2. א-ירושלמית
      300 מילה זה לא הרבה בכלל. זה טיפה יותר מחצי עמוד A4 בפונט אריאל, ברירת מחדל.
      אני עושה את זה על בסיס קבוע.
      החכמה היא לתת מקסימום, במינימום.
      ואגב, החל מ-200 מילה, היוסט מוותר. פחות מזה - הוא מתעצבן ולא נותן ציון טוב (אור ירוק.)
  6. Y.E.S violinist
    לי אמנם אין אתר,
    אבל בתור גולש - מסכים במאת האחוזים עם מה שכתבת!
      נעמה :) ו-משה וול מודים על התגובה.