אני בטח לא מחדש לכם שום דבר באמירה ש"האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו"
אבל עד כמה הוא חלק מהחיים? האמת קשה כבר לעקוב.


יום אחד כשסיימתי תפילת מנחה ב "זיכרנמוישה" (כן, אני ירושלמי) והאביון שביקש צדקה עם מכשיר סליקה
נייד שמחובר לאינטרנט (לצרכי פרנסה, כן?) הסביר בנחת ש"העסק שלו מקבל כרטיסי אשראי" זה היכה בי.
העולם דוהר לדיגיטל בקצב מטורף!

ולא רק הטכנולוגיה מתקדמת, גם נפח השימוש ומספר המשתמשים הולך וגדל.
רק בשביל לסבר את האוזן עם נתון יבש, נכון לשנת 2023, ישנם כ-4.9 מיליארד משתמשים פעילים באינטרנט
ברחבי העולם ומספר זה צפוי להגיע ל-5.9 מיליארד עד שנת 2025.

אגב, בארץ, השימוש באינטרנט פופולרי במיוחד ולפי מחקרים, כ-90% מהאוכלוסייה בישראל משתמשת באינטרנט.
אז אם תכל'ס כולם באינטרנט והשימוש בו רק הולך ומתפתח, נראה לכם שבעולם השיווק
והפרסום דברים לא ישתנו ושהעניין לא ינוצל כראוי?
שאלה רטורית.
השיווק באינטרנט כבר מזמן לא מסתכם רק ב"בניית אתרים".
בימינו מושקעים הרבה מאמצים ואמצעים מגוונים לשיווק, מיתוג, פרסום וקידום מכירות של מוצרים, עסקים, שירותים ורעיונות.
אלא שלא כמו בפרסום המסורתי (מה שנקרא אוף-ליין) כאן הכל יותר מהיר, נתון לשינוי, תלוי פחות ופחות
באמצעים פיזיים (כגון כרזות, פליירים, פשקווילים וכדומה) והכי חשוב -
ניתן למדידה מדויקת!

פעם לדעת תוך 24 שעות, איזו מודעה מביאה הכי הרבה מכירות, באיזו פלטפורמה נמצא קהל היעד
של המפרסם או איזה גיל ומגדר הכי מגיב לפרסום, נשמע חלום רחוק, אבל היום זה רק הבסיס של הבסיס
של הנתונים שאליהם חשוף כל משווק בדיגיטל.

אז למה בעצם השיווק בדיגיטל כל כך יעיל?
1. אפשרות ליצירת קשר ישיר עם קהל היעד: רשתות חברתיות מאפשרות לעסקים ליצור קשר ישיר
עם קהל היעד שלהם ולשתף איתם תוכן רלוונטי.
2. יצירת מעורבות עם קהל היעד: רשתות חברתיות מאפשרות לעסקים ליצור מעורבות
עם קהל היעד שלהם באמצעות פוסטרים, תמונות, סרטונים ועוד.
3. מדידה של תוצאות: רשתות חברתיות מאפשרות לעסקים למדוד את התוצאות של
הקמפיינים השיווקיים שלהם, כגון מספר החשיפות, מספר הקליקים, המרות ועוד ועוד…

אז מבלי להכנס יותר מידיי לפרטים, רק כדי לתת טעימה קטנה, הנה כמה משיטות
השיווק הנפוצות בדיגיטל בימינו:

1. קידום אתרים אורגני (SEO): שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש באמצעות תוכן איכותי
וממוקד מילות מפתח (כי מה מועיל אתר אם אף אחד לא נכנס אליו)
2. פרסום ממומן (PPC): הצגת מודעות ממומנות בתוצאות החיפוש, ברשתות החברתיות
ובאתרים אחרים (כן, גם המודעות האלו שרודפות אחרינו אחרי פעם אחת שביקרנו באתר)
3. שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing): יצירת תוכן איכותי ומעניין לקהל היעד,
במטרה ליצור אמון ולעודד רכישות.
4. שיווק ברשתות חברתיות (Social Media Marketing): שימוש ברשתות חברתיות
כדי ליצור מעורבות עם קהל היעד ולקדם את המותג.
5. שיווק במייל (Email Marketing): יצירת רשימת תפוצה של לקוחות פוטנציאליים
ומשלוח דיוור ישיר.

בקיצור, השיווק באינטרנט הוא כלי עוצמתי שפשוט "שם על המפה" עסקים קטנים וגדולים כאחד
ומאפשר להם להגיע לקהל יעד רחב ומדויק ובכך להשיג את מטרת הפרסום.
לכן, לא פלא שיש ביקוש עצום למומחים לשיווק בדיגיטל.


אהבתם? מעניין אתכם?
אז אם אתם רוצים ללמוד עוד על שיווק באינטרנט, ישנו מגוון עצום של מקורות מידע זמינים ברשת בנושא
או שפשוט תרשמו לקורס שיווק דיגיטלי שיהפוך אתכם למקצוענים אמיתיים בתחום.ppxh 2.png