שליחות, אוכל נפש – הזמרים המובילים בפעילות Coke-מיוזיק חושפים סודות מאחורי הקלעים

בשיתוף קוקה-קולה

בימים אלה יוצאת קוקה-קולה בפעילות קיץ מלאת קצב ושמחה שבמסגרתה משתתפים באתגר מוזיקלי ומקבלים הזדמנות לזכות בכרטיס כניסה למתחם הקריוקי Coke מיוזיק של קוקה-קולה וליהנות מחוויית מוזיקה בלתי נשכחת עם המשפחה או חברים.

במתחם הקריוקי של קוקה-קולה ייהנו הזוכים מחוויה מוזיקלית מקפיצה עם הרבה הפתעות ואל חלקם אולי יצטרף בהפתעה אחד מגדולי הזמרים: ארי היל, פיני איינהורן, אבי אילסון, שמחה פרידמן, יואלי דיקמן ועוד.

לקראת פתיחת שערי מתחם הקריוקי Coke מיוזיק, שוחחנו עם חמשת המוזיקאים על חוויית המוזיקה האישית שלהם. תיכנסו לקצב!


יח״צ - זמרים (1).jpg



מה זה מוזיקה בשבילכם?

ארי היל:
מוזיקה זה הנשמה שלי, זה בשבילי שפת הלב. אני מרגיש שאני מתחבר אליה וגם מתחבר בעזרתה לאנשים. בכלל, למוזיקה יש כוח מיוחד לחבר בין אנשים.

פיני איינהורן: למוזיקה יש כוח מיוחד שיכול להשפיע עלינו. מוזיקה מסמלת בשבילי נתינה, שמחה ואהבה, ומדהים לראות בכל פעם מחדש איך באמצעות המוזיקה אפשר ליצור בקלות אחדות וחיבור בין אנשים.

אבי אילסון: מוזיקה בשבילי היא חלק בלתי נפרד מהחיים, משהו שמלווה אותי בכל דקה ודקה. לעסוק במוזיקה זה סוג של שליחות, זכות לגעת באנשים ולגרום להם לשמוח או לדמוע, וזה כוח אדיר.

שמחה פרידמן: מוזיקה היא, הקסם שיכול לקשר בין אנשים, לגעת בלבבות, לשנות את מצב הרוח, להרים אותך, לגרום לך לדמוע ולרגש אותך. לא חסרים אנשים שבעקבות שיר או ניגון השתנו להם החיים…

זה המקום להגיד תודה להשם שהעיסוק שלי הוא במוזיקה ואני יכול לגעת באנשים, לרגש ולשמח!

יואלי דיקמן: מוזיקה היא בשבילי אוכל נפש. היא ממלאת אותי, מספקת אותי, אני משתמש בה כדי לשמח כמובן, בשביל לרגש בשביל ליצור השראה לאחרים וגם לי בעצמי. בקיצור, מוזיקה זה החיים שלי.


מתי שרתם בפעם הראשונה?

פיני:
אפשר לומר שהדרך המוזיקלית שלי התחילה כשהייתי בחור צעיר. בישיבה שלמדתי בה אני הייתי מארגן את המקהלה באירועים שונים, ומאז – הכול היסטוריה.

אבי: החיבור החזק שלי למוזיקה התחיל מגיל צעיר ממש, מגיל שש-שבע, אז התחלתי לנגן בפסנתר. כילד השתתפתי במקהלת ילדים, אבל לשירה המקצועית התחלתי להיכנס בעיקר באירועים של חברים ומכרים, ומשם ברוך ה' זה התפתח לעוד אירועים וחתונות וכן הלאה.

שמחה: מאז שאני זוכר את עצמי, אני שר כל הזמן… בכיתה ו' הקמתי מקהלה עם חלק מחברי הכיתה שלי, ואני הייתי הסולן הראשי, המנצח, וגם המלחין של חלק מהשירים. אלו היו הפעמים הראשונות שהופעתי מול קהל וזה היה כיף ומיוחד מאוד.

בג' תמוז תשנ"ו היה אירוע חב"די גדול ביד אליהו עם אברהם פריד. הייתי אז ילד בן 12 ועמדתי מאחורי הקלעים לראות את הבמה. המנהל של פריד, אלי יזרלביץ', אומר לי: "נו, תעלה לשיר קצת" ופשוט 'דחף' אותי לבמה. זו הפעם הראשונה שהייתי על במה ענקית כזו עם אלפי אנשים מסביבי.

זכורה לי אנקדוטה משעשעת: מישהו שאל אותי 'איך לא פחדת לשיר בפני כל כך הרבה אנשים?' ועניתי לו שלא היה ממה לפחד, משום שהזרקורים האירו חזק כל כך לכיוון הבמה, כך שאתה רואה רק אורות ואפילו לא בן אדם אחד… בכל אופן, זו הייתה טבילת האש הראשונה והמשמעותית שלי.

יואלי: כשהייתי ילד השתתפתי בקייטנת תודעה, והייתה בה תחרות שירה. זאת הייתה הפעם ראשונה ששרתי במיקרופון מול קהל. ובנוסף בבית, היה לנו מסדרון וכשהיינו סוגרים את הדלתות היה נוצר אפקט של הד. ובכל יום שישי הייתי נכנס לשם ומנסה לשיר משירי פרחי מיאמי .

ארי: את הדרך שלי במוזיקה התחלתי בליווי של קולות שניים וכדומה, ואחרי כמה חודשים התחלתי לשיר בעצמי. בגיל 18 היה הסולו הראשון שלי, בשיר 'לבקש רחמים – שיר חזק מאוד, שעד היום שרים אותו בכל חופה וקומזיץ.


מתי לאחרונה התרגשתם ממש ממוזיקה?

אבי
: לפני כחודש נסעתי להופעות בדרום אמריקה, ובדיוק כשאני רחוק מהילדים, מהאישה, מהמשפחה, קיבלתי לחן מהמלחין אלחנן אלחדד, והשיר מדבר על החיבור והקשר בין אבא לילדים. השיר הזה מהשנייה הראשונה ריסק אותי עד דמעות, ופשוט עצרתי בצד, ישבתי והקשבתי ופשוט דמעתי, גם בגלל הסיטואציה וגם כי הלחן והטקסט מרגשים מאוד. כמובן לקחתי את השיר הזה, והוא יחכה לכם באלבום הבא.

שמחה: לאחרונה?... בכל יום! בכל אירוע, הופעה, או חתונה. אם אתה לא מתרגש – אתה לא מצליח לרגש.

מעבר לכך, אני עובד כרגע על שלושה שירים במקביל ובמהלך השעות הרבות שבהן אנו מקליטים באולפן תמיד יש רגעים מרגשים כאלה כשאתה מצליח להגיע לאיזו נקודה שרצית, כשאתה מצליח להתחבר פתאום לשיר ולהוציא את הפנימיות שלך החוצה דרך הקול.

ואם תשאלו איזה שיר מרגש אותי בזמן האחרון, זהו השיר 'אני אחר' של אהרון רזאל ואביתר בנאי. המילים מתוך הלכות תשובה של הרמב"ם, הלחן המיוחד והשירה הפשוטה והנקייה מכל הלב מצליחים לרגש אותי בכל פעם מחדש. שווה האזנה!

יואלי: טוב, יש לא מעט, אבל אשתף במשהו שקשור לתקופה האחרונה ממש, כשאיבדנו את מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצק"ל. אחד הרגעים המרגשים בשבילי היה כשזכיתי לקבל את מרן ראש הישיבה בברכת 'ימים על ימי מלך תוסיף' ובשירת "לאורו נסע ונלך" בכנס של יהדות התורה שהתקיים לקראת הבחירות האחרונות. קשה להסביר במילים את הרגע המרגש והמרומם הזה פשוט עוצמות אדירות!

ארי: בכל יום מחדש אני מתרגש ממוזיקה. כשמסתכלים על השמים ומתחברים לה' דרך המוזיקה, זה מרגש וזה חיבור מיוחד. בימים האלה אני עובד על אלבום ראשון משלי, וכשאמן גדול שלח לי שיר עבור האלבום הזה, בפעם הראשונה ששמעתי אותו פשוט הסתכלתי על השמיים והתרגשתי מהשיר ממש עד כדי דמעות, כפשוטו.

פיני: הוזמנתי להופיע ולשמח באירוע של חתן בר מצווה יתום. לפני תחילת האירוע ניגש אליי בחור הבר מצווה ואמר לי: תדע לך שאתה הערב כמו אבא שלי, ויש לך היום תפקיד חשוב. בסוף האירוע הוא בא לומר לי בשקט שבזמן ההכנות לבר מצווה הוא חווה עצבות גדולה וגעגועים לאבא שלו, אבל במשך הערב בזכות המוזיקה הוא הצליח לשמוח ביום הגדול שלו. המשפט שלו מלווה אותי עד היום.


מה עוד משמח אתכם חוץ ממוזיקה?

שמחה
: להיות עם המשפחה בבית, ליהנות מהרגעים הקטנים של החיים – שהם הגדולים באמת. לחיות את הרגע, לעמוד באתגר שהצבת לעצמך, וכמובן - לעשות טוב למישהו אחר, לעזור למישהו שצריך. "אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך"... אם אתה דואג לשמח אחרים, אתה נהיה שמח בעצמך. לחיים!

יואלי: אחשוף פה משהו מפתיע, משהו שמשמח אותי במיוחד חוץ ממוזיקה, ולמשהו הזה קוראים... מוזיקה!!!

וברצינות, לחזור כל יום אחרי העבודה, הרדיו, ההופעות ומה שזה לא יהיה ולפגוש את המשפחה המדהימה שלי, זמן האיכות עם המשפחה הזה גורם לי לאושר ענק.

ארי: אחד הדברים שמשמחים אותי במיוחד זה לשבת יחד, עם אנשים וחברים כשהאווירה טובה ובידידות. יושבים, מדברים, מתקרבים זה לזה – זה משהו שיוצר שמחה בלב.

פיני: שבתות עם המשפחה. אין כמו שבתות בבית, כשלא ממהרים לשום מקום, אפשר לשבת בנחת וליהנות עם כולם.

אבי: כמובן הרגעים הקטנים עם המשפחה, עם הילדים, לילות שבת שבהם כל המשפחה יושבת יחד. מעבר לזה, ישנם גם הרגעים מאחורי הקלעים של המוזיקה: כמה השירים והמוזיקה שביצענו ריגשו ילד חולה או שימחו ילדה שמאושפזת. כל הדברים האלו שקורים מסביב מנציחים את השליחות שבמוזיקה ואת הכוח שיש בשירים, וזה תמיד משהו שתופס ומרגש אותי.


מה צריך לעשות כדי לזכות בכרטיס לחוויית המוזיקה של הקיץ?

פשוט מאוד! רוכשים את אחד ממוצרי קוקה-קולה (בקבוק או פחית של קוקה-קולה קלאסי, זירו או דיאט), מתקשרים לטלמסר 9334*, מקישים את הקוד המופיע על אריזת המוצר (בבקבוקים – על צוואר הבקבוק, ובפחיות – בתחתית הפחית) ועונים על שאלות שונות מעולמות המוזיקה. המשתתפים שיענו הכי הרבה תשובות נכונות בזמן הקצר ביותר יוכלו לזכות בכרטיס קבוצתי למתחם Coke מיוזיק!

רוצים להשתתף שוב? בשמחה! כל קוד נוסף של מוצר קוקה-קולה מאפשר לכם להשתתף שוב באתגר ואולי לזכות בכרטיס קבוצתי לחוויית המוזיקה של הקיץ!

הזוכֶה או הזוכָה יוכלו לבחור קבוצה הכוללת עד 19 איש נוספים שיצטרפו אליהם. הם יכולים להיות בני משפחה, חברים, חברות או כל מי שהזוכים ירצו לצרף אליהם לחוויית מוזיקה בלתי נשכחת.

לפרטים ולהשתתפות באתגר חייגו והיכנסו לקצב: לחצו כאן

בכפוף לתקנון | ההרשמה לפעילות מותנית בהסכמה לקבלת דואר שיווקי | תקופת הפעילות: כ"ו בסיוון 15/6/23 עד ט"ז בתמוז 5/7/23 | ההשתתפות הינה מגיל 16 ומעלה | מותנה ברכישה ממגוון המוצרים כמפורט בתקנון הפעילות