האם לענות לטלפון או לרוץ לילד שמחכה לנטילת ידיים?
האם להכניס עוד פגישה או לאותת למזכירה שאתם הולכים הביתה- כי הילדים כבר ממש חסרי סבלנות.
לצאת לנופש עם המחשב או בלעדיו? ומה לגבי מענה טלפוני?

מיכה שולם, אתי קצבורג ונעמי סעדה- יועצים עסקיים מהשורה הראשונה- נרתמו לכתוב לכם רשימה מנצחת!




מיכה שולם

יש קצת רעשי רקע, לא נעים. מוישה צועק על רחמים, דיצה מבקשת עוד סנדוויץ, התינוק רוצה על הידיים ו...הטלפון מצלצל. מישהו מוכן לתת גם לכם חופש מהעבודה?

1. תזכרו שהלקוח מעבר לקו לא יבין אם אתם עצבניים עליו או עצבניים על הילדים, ותזכרו שהילדים לא יבינו האם אתם עצבניים עליהם או על זה שהלקוח איחר בתשלום. העצה הכי טובה היא "גם בחופש, תפרידו בין הילדים לעסק...!"

2. קחו יום שאין מענה ללקוחות (תודיעו להם מראש, בשבוע הבא, ביום שלישי אהיה זמין רק בווטצאפ. או בכלל לא) תעדכנו ותתכוננו ליום הזה מראש, ותגמרו כמה שיותר התחייבויות שנופלים על התאריך.

3. תעדכנו גם את הילדים שאנחנו איתם ביום הספציפי הזה, ובשביל שנהיה איתם, אנחנו צריכים שקט עד התאריך ההוא. ככה כולם ישתפו פעולה למען אותה מטרה.... (אותו דבר אפשר לעשות גם על שבוע שלם, אבל זה כבר החלטה שלכם רבותי)...

4. אתם אלופים בלבנות אסטרטגיות ללקוחות שלכם. תבנו אסטרטגיה כזו לחודש הקרוב! מתי יש ימים בעייתיים מתי אי אפשר לקחת חופש בשום אופן. מתי יש ימים שאפשר לעבוד חצי יום. ומתי "המדיה" יקרה מידי, או מתי יש איזשהו "פילר" שאפשר לנצל. כשיש לוח מול העיניים, הכל יותר ברור. הרי זה מה שאנחנו מוכרים ללקוחות שלנו. לא?

5. תציבו לעצמכם יעדים ותשתפו בהם את בני המשפחה. תנסו למצוא זמנים גם מעבר למה שקבעתם לעצמכם ולבני המשפחה. "אם אני מסיים את הרשימה הקצרה הזו- יוצאים עוד שעה לחצבאני!" תבקשו מהם עידוד ותראו שהם יגלו הבנה, אפילו אם באמצע המסלול הטלפון שלכם יצלצל (וכמובן תחזרו מאוחר יותר...)





shutterstock_738728617 (Large).jpg





אתי קצבורג

אז איך למען ה' עובדים בחופש, נותנים מענה לכל הלקוחות מבלי שזה יפגע בהווי ובמרקם המשפחתי, אז בואו, חופשה מוחלטת לעצמאים אין חיה כזו, וגם אם כן זו חיה בסכנת הכחדה.

1. נוסעים לחול, ככה יוצרים ניתוק מוחלט, נכון עקב אכילס זה שהיום בחול ניתן להתחבר לרשת בקלות מדייי, אז ההצעה שלי תשאירו את עצמכם על מצב טיסה כמה שאפשר.

2. תעדכנו חודש מראש את הלקוחות, תכינו אותם פיזית מעשית וטכנית, ובפן הפסיכולוגי תסבירו להם שבכדי שתחזרו נקיי מוח ותעלו שיזוף על עורכם הלבנבן שראה טו מאצ' שעות משרד, מוטב שהם יניחו לכם (תוכלו לתקשר איתם במייל, בכיף).

3. קחו אתכם את הילדים לפגישות, תושיבו אותם לידכם, תנו להם לבחור את הפלייליסט ותוך כדי תלמדו אותם מיומנויות עסקיות חברתיות, גם אם הם יהיו שותפים כמעט אקטיביים בפגישה זה יכול להיות סבבה, כי הם ילמדו דרך זה מליון דברים שאתם לא תמיד מצליחים להעביר להם בשגרה.

4. תכינו לוח מאורגן תלוי על דלת הבית, תציינו שם את הגאנט לחודש הקרוב, תנו לילדים לרשום עליו בדיחות, חלומות, רצונות, ותזכירו להם כל יום מה הולך להיות מחר, גם אם זה אומר שאתם יום שלם בעבודה.

5. תנו לילדים להלחין שיר שיכלול בתוכו את צמד המילים הסיוטי של כל הורה 'משעמם לי'... אם אתם יצירתיים, לכו לאולפן, תנגנו את זה , תשירו ביחד. ותשמיעו אותו בכל הזדמנות באוגוסט הקרוב, רק לא לשכוח לרשום זכויות יוצרים.




shutterstock_739518553 (Large).jpg




נעמי סעדה

השעון מעורר מצלצל. השעה 7 כבר אוטוטו כאן והילדים שחשבתם שישנו יופי יופי בבקרים האלו, ויתנו לכם להשתחל למשרד- דווקא ערניים להפליא.... אתם בטוחים שאפשר בכלל לעבוד כאן בתקופה הזו??

1. שעות הלילה הן נעימות וקרירות ויותר קל לעבוד בהן בתקופה הזו שהילדים לצידנו בשעות היום. אין מה להיאבק דווקא על שעות הבוקר- אם את העבודה המרבית כמו שליחת מיילים, כתיבת סיכומים ומילוי טפסים- ניתן לעשות בערב.

2. תכנון שנתי נכון יעזור לנו מאד גם בתקופה הזו. אל תשכחו שחודש אחרי החופש הגדול נגיע לתקופת החגים. היערכות מראש ותכנון שיעזור לנו להגיע לחגים ולחופש הבא שאנחנו יותר רגועים ופחות עמוסים.

3. גם לילדים, כמובן בהתאם לגיל, אפשר לתת משימות שקשורות לעסק שלנו. אם זה הקלדה ואפילו קצת להכין מצגת, או להעתיק חומרים, או למלא בקובץ אקסל. כל הדברים האלה יכולים לתת לילדים תחושה של לקיחת חלק ואפילו אפשר לתגמל אותם באיזה שהוא סכום, כך הם מרגישים שהם עובדים בקיץ וזה נותן להם גם תעסוקה וגם שייכות לעסק שלנו.

4. לנשום! החופש הוא גם בשבילנו! העסק שלנו יעבוד קצת פחות- אבל אחרי זה יבואו חודשים שבהם נוכל לתת גז ולהשלים את מה שהקיץ דרש מאיתנו. פשוט לשחרר, אנחנו פה בשביל העסק, אמנם לא תמיד אנחנו בפנים. גם ככה העולם עובד בלעדינו- הכל בסדר.

5. הלקוחות שלך שומעים רעשי רקע? תסבירו להם שאלו הילדים המתוקים שלכם, והם בחופש. אז אם אפשר שיתקשרו מאוחר יותר או מחר.




shutterstock_731225281 (Large).jpg





מה נאחל לסיום?
שתהיה לכם חופשה מהנה ומלאת נחת מהילדים, כן, אלו שרק בשבילם אתם עובדים כל השנה... ועכשיו רוצים אתכם פשוט איתם. זמינים, נמצאים.

תאגרו כוחות שרק המשפחה יכולה לתת, כי כשיסתיים החופש, בעוד שלושה שבועות בלבד.... זה יהיה הדלק לעליה למסלול!

קיץ בריא ועמוס באושר!