לאחרונה כשהצעתי לכמה לקוחות שלי להוסיף בלוג לאתר התשובה שלהם היתה - מה העניין? מישהו קורא את זה בכלל? זה סתם דבר משעמם שאף אחד לא פותח.

אז זהו שלא.
לבלוג/טיפים איכותיים באתר יש המון יתרונות שרק מקפיצים את העסק.

אז קצת פירוט:
  1. צד לקוח (גולש)
כשלקוח פוטנציאלי נכנס לאתר, ברגע שהוא רואה שיש לבעל העסק טיפים או בלוג שהוא יכול ללמוד מהם ולהחכים - אפילו בלי להיכנס לעמוד, כל שכן ברגע שהוא נכנס וקורא - הוא מבין ישר שבעל העסק הוא אחד עם הרבה ניסיון שמקנה לו את האפשרות לחלוק אותו עם אחרים. והכי כיף שזה בחינם.

התוצאות:
  • הגולש מבין שהוא באתר של מישהו מקצועי עם ניסיון.
  • במהלך הזמן מתחיל להתפתח קשר מצד הגולש לבעל העסק כי הוא יכול לרכוש מידע איכותי שהוא זקוק לו - בחינם ובצורה מסודרת. מה שיגרום לו ללכת שוב לאתר הזה ברגע שיצטרך עוד מידע כי הוא כבר 'סומך' על בעל העסק.
  • כל עוד המאמרים/טיפים מקצועיים ואיכותיים כרגע יש לגולש סוג של 'מנטור' בתחום הספציפי הזה וברגע שחבר/משפחה יחפש בעל מקצוע בתחום הזה - ישירות הוא ימליץ על בעל העסק שנראה לו מקצועי ומבין בתחום.

כל היתרונות האלו הם רק מצד הגולש, עכשיו נעבור לצד של גוגל.

  1. צד שרת (גוגל)
ברגע שגולש מחפש משהו בגוגל - גוגל מביאה את התוצאה הכי רלוונטית לחיפוש של הגולש מסיבה פשוטה - אם הוא לא יקבל את התוצאה הרלוונטית הוא יתייאש וינסה לחפש בדפדפנים אחרים.
בתוצאות החיפוש של הגולש תחילה יופיעו האתרים הכי איכותיים ורלוונטים ורק בסוף שאר האתרים שעונים גם הם על שאלת החיפוש. (כל זה חוץ מאתרים מקודמים שיופיעו בהתחלה)

אחד הדברים שגורמים לגוגל להבין שהאתר איכותי ורלוונטי לגולשים זה אתר שגולש שוהה בו פרק זמן ממושך, זה אומר לגוגל שיש פה חומר חשוב שאנשים מעדיפים להישאר באתר ולקרא אותו והוא זה שיתן להם מענה לחיפוש שביצעו.

למעשה:
ברגע שיש מאמר באתר והגולש קורא אותו - זה גורם לו להישאר זמן ממושך באתר כי מה לעשות, מאמר מקצועי לוקח כמה דקות לקרא אותו.
כל זה גורם לגוגל להבין שיש כאן אתר רלוונטי שיכול לעזור גם לגולשים אחרים.
ויופי, קיבלתם גם נקודת זכות אצל גוגל על פני שאר העסקים.

נקודה חשובה -
קידום אתר הוא מונח רחב המורכב מהמון פרטים קטנים. מה שהבאתי זה חלק קטן שמתקשר לנושא המאמרים/טיפים.

טיפ קטן:
  • ניתן לגרום לגולש להכפיל את שהותו באתר ע"י העברתו בסוף המאמר למאמר הבא שהוא 'המשך' של הראשון.
  • טיפים זה דבר מגניב, קליט וקליל וכמה שיש מהם יותר ועל רמה - זה גורם למי שאין לו זמן למאמרים עכשיו לדלג מטיפ לטיפ ולשהות באתר.

אז ממליצה בחום לנסות את זה, זה עובד!
בהצלחה ;)