אתרים: הסוגים וההבדלים, היתרונות וההדגשים

כל עסק מתקדם מבין את החשיבות והצורך שיש לעולם הדיגיטל להעניק לנו. עסקים רבים יותר ויותר מקימים לעצמם אתר, על מנת להעלות את הנוכחות שלהם ברשת, להגיע לקהל יעד גדול יותר, לאפשר ללקוחות להכיר אותם ואת השירות או המוצר שלהם, וכמובן- המטרה הסופית היא להגדיל מכירות .

כמי שמתמחה בבניית אתרים ועיצוב אתרי וורדפרס, אני נתקלת לא מעט בשאלות שחוזרות על עצמם ובלבול גדול שיש אצל הלקוחות שצועדים לקראת בניית האתר הראשון לעסק שלהם.



אתר תדמית או אתר מכירות? וואן-פייג' או דף נחיתה?

התבלבלתם? חכו רגע. ננסה להרחיב מעט על סוגי האתרים השונים הקיימים בעולם הדיגיטלי, על ההבדלים ביניהם, ולאיזה עסק או מטרה מתאים כל אחד מהם. אחרי שתקראו את המאמר הזה- בטוחה שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ורגועה יותר : )



אז קחו נשימה עמוקה ונצלול יחד לעומק האוקיינוס של האתרים:

  • אתר תדמית
אתר שמטרתו העיקרית היא חלון ראווה לעסק. הוא בא לפרט עליכם כבעלי עסק או על החברה שלכם- בד"כ בעמוד האודות. הוא בא להדגיש את המעלות הייחודיות שלכם, את הבידול העיקרי של העסק, הוא מציג בצורה מפורטת את כל השירותים שאתם מעניקים לעסק שלכם וכמובן כולל טופס יצירת קשר. החלק העיקרי באתרי תדמית הוא תיק עבודות/גלריה שמפרסמת אתכם און-ליין.

אתר תדמית מתאים בעיקר לעסקים אשר מעניקים שירות ופחות מכירת מוצרים- אלו יעדיפו אתר חנות עם אפשרות לרכישה מקוונת.



  • אתר מכירות
אתר מכירות או אתר חנות כשמו כן הוא- אתר אשר מכיל חנות מקוונת עם אופציות לרכישה מהירה ע"י סליקה בכרטיס אשראי. אתר חנות כולל מעבר לדפים שיש באתר רגיל- גם מערכת שלמה שכוללת תמונות של המוצרים השונים עם פירוט על כל מוצר, וכמובן אפשרות סינון על פי מחיר /קטגוריה, רשימת משאלות וכו'. ככל שהחנות מרובה מוצרים יותר- הבניה של האתר תהיה מורכבת יותר ותארך זמן רב.



  • אתר קטלוגי
אתר קטלוג דומה מאוד לאתר מכירות והוא כולל תמונות של המוצרים השונים ומידע, הוא מחולק בד"כ לקטגוריות, תתי קטגוריות ומוצרים אך בניגוד לאתר חנות הוא אינו מציג מחירים ואינו מאפשר סליקה. המכירה מתבצעת מול בעל העסק או בהגעה לחנות. אתר כזה מתאים במיוחד לעסקים בהם המחירים של המוצרים משתנים מלקוח ללקוח ונגזרים משיקולים שונים כמו כמות ההזמנה וכדומה.



  • וואן-פייג' one-pager / מיניסייט
אתר בעל עמוד אחד הנגלל עם תפריט עליון. הוא כמין כרטיס ביקור מורחב של העסק וכולל בעצם דף אחד ארוך עם כל המידע שיש באתר רגיל: אודות העסק /הצגת השירותים השונים / בידול או "למה דווקא אנחנו" וכמובן המלצות וטופס צור קשר. מה כן חסר בו? אתר כזה לא יכלול פירוט של מוצרים כמו באתר קטלוגי או חנות וכן לא יכלול בלוג ומאמרים, משום שאלו כבר ידרשו עמודים נוספים באתר.

הוא מעולה לעסקים קטנים שרוצים להתחיל בקטנה משום שהוא יותר זול מאתר מרובה דפים.



  • דף נחיתה
דף נחיתה מטרתו העיקרית היא פרסום מכירתי בד"כ כחלק ממשפך שיווקי. דף נחיתה מעולה ליצירת לידים והנעה לפעולה ספציפית. הוא שונה לגמרי מאתר רגיל- תדמית או חנות. דף נחיתה הוא דף אחד, לא ארוך בד"כ, המציג באופן ממוקד מוצר אחד או שירות אחד של העסק. הוא אינו נותן מידע רחב ולא מסיח את דעתו של הצופה אלא מוביל אותו בצורה מבוקרת למטרה הסופית של הדף- והיא הנעה לפעולה. הפעולה יכולה להיות כל דבר כגון: הרשמה /רכישה/ הורדת קובץ וכו'.



מה חשוב שיהיה באתרים? על מה לשים דגש?

כמה נקודות שצריך לשים לב אליהם:

  • הכניסו כמה שיותר פרטים ליצירת קשר. כדי שכל לקוח פוטנציאלי ימצא את הדרך הנוחה עבורו לתקשר אתכם וכדי להגביר אמון בבעלים של האתר.
  • בלוג- מומלץ שיהיה מערכת תוכן באתר- בלוג אשר יכלול מאמרים ושיתופים. מטרת הבלוג היא קודם כל קידום בגוגל אבל מעבר לכך- היא נותנת ערך מוסף לגולש ומגביר את המקצועיות שלכם בעיניו.
  • עדכון און ליין- מומלץ לבצע עדכונים שוטפים באתר, אפילו כל שבוע או כל מס' ימים בודדים כי בצורה כזו גוגל מזהה אתכם מהר יותר וגם ללקוחות שלכם לא משעמם אף פעם!


במאמרים הבאים ננסה להרחיב עוד יותר על כל סוג של אתר או דף אינטרנט ועל הדגשים נוספים חשובים. הישארו איתי

למאמרים קודמים>>>
לאתר סטודיו פי מאה פלוס>>>
על המחבר
P100PLUS
סטודיו פי מאה פלוס הוא סטודיו צעיר ואנרגטי של עיצוב גרפי ובניית אתרים מבריקים.
אנחנו משקיעים את המיטב כדי שיצא לכם מיתוג ואתר מרשים, עוצמתי ומניע לפעולה.
זה מתחיל בשיחת אפיון, מחקר, פיתוח קונספט ושפה תדמיתית. אותה נתאים למיתוג מוצלח ואתר מוכר ומרוויח.
אוהבים להזניק לכם את העסק, ולהוציא ממנו את המיטב, על מנת למקסם את הפוטנציאל שלו.
הדבר הכי חשוב בשבילנו זה לשמוע כמה העסק שלכם מצליח ומביא לקוחות מרוצים.

----
מבולבלים בין סוגי האתרים? כנסו לסדר בראש>>
העסק שלך עדיין בלי מיתוג? חבילה מושלמת לעסק המתחיל>>

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  38  פעמים

לוח מודעות

More from P100PLUS

שתף את המאמר

למעלה