איך קשור הקב"ה לטעם האישי שלה עכשיו?!

בס"ד

הנה סיטואציה מוכרת:

פונה אלייך לקוחה, היא כבר בשלה לסגירה, מכירה אותך ועוקבת אחרי העבודות שלך, יודעת כמה את מוצלחת ושיש לך קבלות אינסוף, ומבקשת ממך מיתוג לעסק החדש שלה.

את קובעת איתה פגישה, מתאמצת למצוא בית קפה נעים שיתאים לכשרות של שתיכן ומשקיעה בנסיעה לעיר מרוחקת.

כבר עשית שיעורי בית והגעת מוכנה לשאוב ממנה מקסימום מידע עם שאלוני עומק מדויקים שהכנת מבעוד מועד,

ואת גומעת כל מילה שלה בצמא כדי שאחר כך כל הטוב הזה יישפך למחסני הדיו שיש לך במוח או ביד המעצבת...

את מקדישה זמן יקר לתחקיר עומק של התחום שלה והמתחרים והשוק, כותבת לעצמך ערימת רעיונות וקישורים ומתחילה לשרבט סקיצות.

בסוף, את גם יוצרת לה 3 סקיצות מופלאות שמעוררות בך גאווה של אמא ומציגה לה אותן במצגת מרגשת ומרתקת שהכנת מראש,

עם כל ההדמיות הכי טובות שיש ל-AI להציע...

היא מגיבה בוואו ענק, נלהבת ממש, ומבקשת לקחת יומיים לחשוב על זה ולבחור את הסקיצה הטובה מכולן.

את מצידך מהנהנת בהסכמה ובתוך הלב גם יודעת מה הסקיצה שהכי טובה בשבילה וממש בא לך שהיא תבחר בה.

אחרי יומיים של מתח לדעת מי הזוכה הגדולה את מתחילה לגשש בעדינות ואז מקבלת את ההודעה הבאה:

"אמממ, האמת שכולן יפות (וכולן חכמות...) אבל הן לא כל כך קולעות לטעם האישי שלי.

לא התחברתי כ"כ לפונטים, ואני אוהבת סגנון יותר צבעוני/ אלגנטי/ דרמטי/ פשוט (מחקי את המיותר...)".

טוב, קחי נשימה עמוקה. אני יודעת שמיותר להמשיך ולתאר את המחשבות שעוברות לך בראש ברגע שכזה...

הרי ברור גם לך וגם לי, ובעצם לכולם חוץ ממנה, שאת (!) יודעת מה את עושה!!

אז איך יוצאים מהבוץ הזה עכשיו??? איך מסבירים לה שהטעם האישי שלה כל כך לא רלוונטי עכשיו?

הנה כמה טיפים באהבה ממני:

1.
לפני הכל, הכלל הכי חשוב פונה דווקא אלייך ולמיינד-סט שלך!

תאמיני בעצמך וביכולות שלך!

קחי כמה רגעים להזכיר לעצמך למה את עושה את מה שאת עושה, כמה את טובה במה שאת עושה (אחרת בשביל מה את פה...?),

וכמה השקעת ולמדת וחקרת ובעיקר כמה את לא מפסיקה לצבור ידע וניסיון. כי את טובה! ואת אוטוריטה בתחומך! ויש לך הרבה מה להציע!!

עכשיו אחרי שהזכרת את זה לעצמך, הגיע הזמן להעביר את המיינד הזה הלאה ללקוחה שלך שכל כך רוצה לוגו "בועט אבל קלאסי"

או כל הברקה אחרת שעולה לה בראש וקולעת לטעם האישי שלה, אבל עשויה להסב לעסק שלה נזק גדול.

חכמה גדולה מירב, אבל איך עושים את זה?! ?

הנה, ככה:

2.
אני קוראת לזה 4 שלבי הקב"ה:

  • שלב ההכלה- תכילי. כן, קודם כל תכילי את הדברים שלה. תביעי הבנה ואמפתיה לרצונות שלה, תקשיבי לה ברצינות ותזכרי שהיא מדברת מתוך תום ולא טמטום וגם היא, בדיוק כמוך, רוצה את הכי טוב לעסק שלה.תני מקום לדברים שלה, תראי לה שאת שומעת, תשקפי לה את מה שאת מבינה מהרצונות שלה ו... תעברי לשלב הבא.

  • שלב הקירוב- זה הזמן לקחת נשימה ולבקש ממנה לעבור איתך ביחד על כמה עבודות אקראיות שכבר יצרת בהצלחה והביאו תועלת עצומה ללקוחות שלך.
    הציגי בפניה טעימה קטנה אבל משמעותית.
    תני לה להבין את העומק שמאחורי כל יצירה, שתפי אותה בהלך המחשבה שעומד מאחורי כל עיצוב, מה מסמלים כל צבע, פונט ועיגול פינה...
    דברי בתמציתיות ובמקצועיות ואל תתביישי להשתמש בנגיעה קלה של מילים שרק מעצבות מבינות שיזכירו לה את מה שהזכרת לעצמך בטיפ מס' 1.
  • שלב הביזנס- דברי על כסף. כן, כן, אל תיבהלי!
    בסוף כסף הוא הסיבה שכולנו התכנסנו כאן היום... (ובכל יום בעצם, לא?).
    דברי איתה על הכסף שהיא תוכל להרוויח אם הפניה לקהל היעד שלה תישען על שפה גרפית מדויקת שיודעת לזמן לקוחות משלמים.
    שפה גרפית שתדבר לכל(!) קהל היעד שלה ולא רק לאלו שיש להם טעם דומה לשלה (בועט אבל קלאסי היא אמרה?).
    דברי איתה גם על הכסף שהיא משלמת לך. כסף שהיא משקיעה כדי לקבל תוצאות ולא רוצה לזרוק לפח... כי הרי את אוטוריטה, וכדאי לה להקשיב ולזרום אל המקום בו מונח הכסף שלה...
    וביטחון. כל הזמן תשדרי ביטחון בעצמך ובדברים שלך. תחזיקי מעצמך בעיניי עצמך- יש לך על מה!

  • שלב ההתאמות- בשלב הזה, את צועדת צעד קטן לכיוון הלקוחה ומציעה התאמות קלות של הסקיצה שיותר יישאו חן בעיניה ויכוונו קצת יותר לטעם האישי שלה, מה שנקרא- יחליקו לה יותר בגרון. רק אל תלכי לאיבוד בדרך ואל תשכחי לדבוק בקווים המנחים שכבר יצרת לפני כן.

    3. דברי עם ה' הכל יכול, בקשי ממנו שיכוון אותך וישים לך בפה את המילים הכי מדויקות עבור הפרנסה שלך. תזכרי שהוא תמיד איתך, וכל מה שהוא מכוון מדויק עבורך, כי הוא הרי אוטוריטה בתחומו 😉
מה את אומרת? נכון שעכשיו את מרגישה קצת יותר בטוחה בעצמך?

יש לך עוד טיפים ורעיונות? שתפי אותי!

תגובות

וואו
את צודקת בהמון דברים פה.. נהניתי לקרוא
מצד שני
אני חושבת שאפשר ליצור לוגו שהוא נכון ומתאים לערכים, ושגם יהיה בטעם של הלקוח
(כמובן אם לא מדובר על משהו קיצוני כמו לוגו קיטשי וצבעוני עם פונט שלוק ונצנצים לאדריכלית.. שזה בדכ אפשר להסביר ללקוחה ולכוון אותה.)

אם תביאי ל10 מעצבות לעצב את אותו לוגו תראי שכל אחת תעצב את זה אחרת לגמרי! וכולם יהיו נכונים וטובים ועובדים!!
חשוב שהלקוח יאהב ויתחבר לעיצוב ואני הכי רוצה שהלקוח יאהב את העבודה ויהיה הכי מרוצה!
תחשבי עליו- ששילם ככ הרבה כסף ויצא מאוכזב מהעבודה כי הוא שונאא צבע ירוק..
כמובן הכל במסגרת הערכים ובלי להתפשר על דברים שעלולים לגרום נזק לעסק.

חייב כשמציגים ללקוח את הלוגואים להראות לו הסבר מדוייק על כל בחירה של צבע וכל קפיצה בטיפוגרפיה-
זה מסביר בצורה הכי טובה מה עשיתי ועל מה עבדתי, ושהלוגו זה לא עוד ציור חמוד בטעם שלי- אלא משהו עם משמעות.
 
וואו
את צודקת בהמון דברים פה.. נהניתי לקרוא
מצד שני
אני חושבת שאפשר ליצור לוגו שהוא נכון ומתאים לערכים, ושגם יהיה בטעם של הלקוח
(כמובן אם לא מדובר על משהו קיצוני כמו לוגו קיטשי וצבעוני עם פונט שלוק ונצנצים לאדריכלית.. שזה בדכ אפשר להסביר ללקוחה ולכוון אותה.)

אם תביאי ל10 מעצבות לעצב את אותו לוגו תראי שכל אחת תעצב את זה אחרת לגמרי! וכולם יהיו נכונים וטובים ועובדים!!
חשוב שהלקוח יאהב ויתחבר לעיצוב ואני הכי רוצה שהלקוח יאהב את העבודה ויהיה הכי מרוצה!
תחשבי עליו- ששילם ככ הרבה כסף ויצא מאוכזב מהעבודה כי הוא שונאא צבע ירוק..
כמובן הכל במסגרת הערכים ובלי להתפשר על דברים שעלולים לגרום נזק לעסק.

חייב כשמציגים ללקוח את הלוגואים להראות לו הסבר מדוייק על כל בחירה של צבע וכל קפיצה בטיפוגרפיה-
זה מסביר בצורה הכי טובה מה עשיתי ועל מה עבדתי, ושהלוגו זה לא עוד ציור חמוד בטעם שלי- אלא משהו עם משמעות.
מכירה אנשים שהטעם האישי שלהם לא משהו... כן, זה גם כישרון. לא ראית פעם מישהי שלא חסר לה כסף והיא מתלבשת בחוסר טעם?? או לחילופין חוסר טעם בעיצוב הבית? בדר"כ בעלת המקצוע מבינה הרבה יותר מהלקוחה שלפעמים טועה, או שהטעם האישי שלה לא מפותח מספיק. ולכן אני חושבת שזה לא קשור לבעלת המקצוע אלא הבעיה נעוצה בלקוחה שמדרשת להבין כי בתחומים מסויימים בחיים היא לא 100%.. (כמו כולנו!!)
 
לקחת את המילה הקדושה הזו
ולהפוך אותה לראשי תיבות של כמה שלבים טכניים, נכונים ככל שיהיו?!
לאן הגענו?
מקבלת את הביקורת ולומדת לעתיד. תודה.
 

הסטטוס שלנו

איך ליצור עיטורים לספר שלכם בקלות ובמהירות?
הגשות פרויקט יחידה א' קורס סאונד גברים
פתיחת קורס עיצב גרפי ודיגיטל
על העיבוד: שרוליק מנדלסון מרצה בפרוג למוזיקה אלקטרונית
קורס עיצוב גרפי ובניית אתרים
לא לוותר!
שוויץ או האיים הקריביים?
פרוייקט אמצע עיצוב ומיתוג
בניית אתרים עם ישראל פאר
איך נמיר פיקסלים לאחוזים?

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק מו

א לַמְנַצֵּחַ לִבְנֵי קֹרַח עַל עֲלָמוֹת שִׁיר:ב אֱלֹהִים לָנוּ מַחֲסֶה וָעֹז עֶזְרָה בְצָרוֹת נִמְצָא מְאֹד:ג עַל כֵּן לֹא נִירָא בְּהָמִיר אָרֶץ וּבְמוֹט הָרִים בְּלֵב יַמִּים:ד יֶהֱמוּ יֶחְמְרוּ מֵימָיו יִרְעֲשׁוּ הָרִים בְּגַאֲוָתוֹ סֶלָה:ה נָהָר פְּלָגָיו יְשַׂמְּחוּ עִיר אֱלֹהִים קְדֹשׁ מִשְׁכְּנֵי עֶלְיוֹן:ו אֱלֹהִים בְּקִרְבָּהּ בַּל תִּמּוֹט יַעְזְרֶהָ אֱלֹהִים לִפְנוֹת בֹּקֶר:ז הָמוּ גוֹיִם מָטוּ מַמְלָכוֹת נָתַן בְּקוֹלוֹ תָּמוּג אָרֶץ:ח יְהוָה צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה:ט לְכוּ חֲזוּ מִפְעֲלוֹת יְהוָה אֲשֶׁר שָׂם שַׁמּוֹת בָּאָרֶץ:י מַשְׁבִּית מִלְחָמוֹת עַד קְצֵה הָאָרֶץ קֶשֶׁת יְשַׁבֵּר וְקִצֵּץ חֲנִית עֲגָלוֹת יִשְׂרֹף בָּאֵשׁ:יא הַרְפּוּ וּדְעוּ כִּי אָנֹכִי אֱלֹהִים אָרוּם בַּגּוֹיִם אָרוּם בָּאָרֶץ:יב יְהוָה צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

י"ז בתמוז • אתגר 70

לוח מודעות

More from סטודיו מירב כהן

שתף את המאמר

למעלה