אח גדול [מאחורי הקלעים]

קרול, היא דמות מתוך ספרו של יונה ספיר- "המצולע". האתגר הגדול שעמד בפני הציירת המוכשרת המתכנה בניק 'הגיבן' היה להוציא אותו מתוך הספר, אל דף...
נכתב ע"י הגיבן · ‏29/11/18 ·
  1. הגיבן
    ברוכים הבאים להדספייס שלי.
    לא, לא. רק נדמה לכם שבלגן כאן. כל דבר מונח במקומו, אני מבטיחה לכם.
    זהירות על ערימת הספרים שם משמאל. זה מעמד למר גולגולת.
    קפה, עוגה? תרגישו בנוח, רק אל תגעו בכלום. הכל פה די נפיץ.

    הבה ניגש לעניינינו,
    https://www.prog.co.il/threads/אח-גדול.403661/

    מיד כשקראתי את עמוד 77 במצולע_יונה ספיר_ושות ידעתי שאני רוצה לצייר את קרול.

    הבעיה:
    בניגוד לפעמים קודמות, לא "ראיתי" את הציור באופן מושלם בדמיוני. אי לכך, נאלצתי לעבור דרך חתחתים כדי לגלות את הקונספט.

    ניסיון ראשוני לפיתרון:
    ביליתי מספר ימים מתישים בקשקושים על דפים אקראיים. התוצאות לא היו מלבבות. קרול היה סרבן ופשוט לא הסכים לצאת. כל הפוזה לא היתה ברורה לי. גם האביזרים הנלווים לא הסכימו להתלוות כהוגן. הביגוד היה מעורפל במקרה הפחות טוב, ודל במקרה היותר גרוע.

    חוצמזה, העט היה ביק כדורי. אני לא סובלת עטי ביק כדוריים.
    קחו לכם טיפ לחיים. אם הציור לא מצליח, תמיד-תמיד תאשימו את העט. זו גישה נבונה ומקדמת מאוד.

    קשקושים ראשונים.JPG

    המסע אחר השראה:
    יצאתי לחיפושים. חיפשתי תמונות שיהיו קשורות לסיפור אותו אני רוצה לספר.
    כל תמונה שתפסה את מבטי, נלכדה ברשת, יובשה, גוהצה, וננעצה אחר כבוד בלוח ההשראות שלי.
    (צריך שם קליט יותר. סטוריבורד? תפוס. לוח רקע? מרקע?)

    מרקע.jpg מרקע1.jpg
    חמושה בכוחות מחודשים וניצני רעיונות, חזרתי לשולחן העבודה.

    ניסוי וטעייה:

    ציירתי פוזות שונות תוך ניסוי סידורי תאורה שונים.
    (מילים גבוהות שמשמעותן הפשוטה: קשקשתי שוב ושוב על אותה דמות עד שלא ניכר היכן מתחיל האור ונגמר הצל)

    ניסוי הגלגול 2.jpg ניסוי הגלגול.jpg

    מחקר
    בשלב זה הגעתי לכמה מסקנות חשובות מאוד:
    אני רוצה שקרול יחזיק ברובה Sturmgewehr 44, או במילים אחרות סטערמגעווער. כן.
    נסו להקליד את זה 10 פעמים מהר.

    וכל כך למה?
    כי זה גדול. כי זה חדיש. כי לקרול היה מספיק כישורים כדי להצליח להתחמק מהצבא הגרמני כשבידיו הרובה הקטלני ביותר שלהם, על אף משקלו שלו הקל, ומשקל הרובה הכבד.

    המפולפלים שביניכם יטענו:
    אל"ף, ייתכן וקרול כלל לא היה באזור בזמן שהגרמנים שחררו את הנשק הזה לצבאותיהם.
    בי"ת, הרובה הזה הוא פשוט רוס"ר בלשון עמנו.

    ובכן, לטרחנים כאלה אענה:
    אל"ף, לא מצוין כלל תאריך מדויק בו קרול הועבר מאזור המלחמה אל רוסיה. היות שלא תוכלו להוכיח שהוא לא היה שם אני לוקחת על עצמי לנופף ברשיון הציורי שלי.
    בי"ת, אני יודעת. אני פשוט אוהבת לסבך אתכם במילים גרמניות מחניקות.
    -סוף מסקנות חשובות מאוד-

    לוח רפרנסים.jpg

    הביצוע
    הפעם אני גאה לציין את העובדה שהשתמשתי בעיפרון 2B בלבד.
    היו מעורבים בסיפור עוד אי אלו כלים שוליים, אבל בגדול -- 2B עשה את העבודה.

    כלים.jpg

    בחרתי בדמות הרצויה והתחלתי ליצור את הסקיצה הראשונית.
    בשלב זה אני משתמשת בצורות בסיסיות וקווים פשוטים בלבד.
    על הילד להיראות רזה ומצומק בהתאם לתנאי חייו בספר. מלבד זאת, אני יכולה להניח איזשהו עיכוב התפתחותי במבנה הגוף,
    כפי שעולה מתמונות של ניצולי אותה תקופה. אי לכך גופו בעל מבנה קטן יותר.

    סקיצה.jpg

    רינדור:
    השתדלתי שהעור ייצמד לגוגולת כדי להדגיש את הרזון של הדמות.
    בעיני התוצאה נראית תלת ממדית באופן מודגש, כאשר ה"מצלמה" מכוונת לחלקו העליון של הגוף, והמיקוד המצומצם
    מקטין את שאר החלקים.

    נקודות לעצמי:
    במבט לאחור היה עלי להקטין את הגובה של הגולגולת כדי להשאיר את הרושם של פנים צעירות.
    באופן כללי הדמות יצאה מעט בוגרת מדי, לעומת הגוף הקטן. ייתכן שזה סביר אם נקח בחשבון שמודגש בספר כמה הוא בוגר לגילו, אבל זו לא התוצאה אליה התכוונתי לכתחילה, וכדאי לזכור את זה להבא.
    לפי לדעתי עיקר התקלות התמקדו ברובה עצמו, אשר אלא אם הוא מורכב מחומר גמיש חוצני כלשהו, המבנה שלו כלל לא הגיוני, ולא מסודר לפי פרספקטיבה מוכרת כלשהי. רושמת לי: להתאמן על ציור אקדחים ורובים.:p

    לסיכום, אני מרוצה מאוד מהתוצאה ושמחה להיווכח בשיפורים מהציור הקודם שלי. אני מתרגשת כבר לנסות את
    התובנות שלמדתי על הציור הבא. הישארו איתנו.;)

    [​IMG]

    כמה מילים אחרונות המיועדות לכל חברי קהילת המאיירים היקרה:
    כאן נתקלתי בחממה נעימה ומקבלת, שמבינה ונותנת מקום גם לחובבנים שבינינו.
    הקהילה מעניקה לנו כלים וביטחון שמאפשרים לנו ללמוד ולהתקדם לרמת על.

    תודה לכם,
    הגיבן.

    תגיות מאמרים

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. יואל ארלנגר
    זה נהדר
    רק אני לא רואה את התוצאה הסופית, יש סיבה?
      אסתי !! אוהב/ת את זה.
    1. נתן גלנט
      אישי נגדך, אלא מה.
      אסתי !! אוהב/ת את זה.
    2. הגיבן
  2. Sigalit
    רק אני לא רואה תוצאה סופית???
    בדיוק זה חסום לי.
    1. הגיבן
      Sigalit אוהב/ת את זה.
  3. כבי800
    את מקור להשראה @הגיבן
    כיף לקרוא את התהליך המושקע ולעקוב אחריו,
    עם כל הפרטים הקטנים שמרכיבים כל כך יפה את היצירה השלימה והמושלמה הזו.
    תמשיכי להצליח (ולהעלות עוד הרבה כאלו מאמרים, גיבנת שכמותך:))
      הגיבן אוהב/ת את זה.
  4. אשר כותבת
    הגרסה המיועדת לפורום ציירים פורסמה כעת.
    תוכלו לצפות בה כעת בפורום איור.

    בהצלחה לכל חברי הפורום!
      אסתי !! ו-מרים יעל אוהבים את זה.
  5. טוב לי להודות
    wow מדהים!!!!
    כמה השקעה....
  6. חפציבה
    וואווו מדהים!!!
    את אומנית ברמה אחרת!
    אהבתי ממש! הכי את קווי הפנים, ואת הכל...
    במיוחד אחרי שבמקרה יצא לי את הספר (אולי תציירי גם את לייב..?)
      הגיבן אוהב/ת את זה.
  7. נתן גלנט
    מדהים.
    מדהים.
    תהליך מרהיב כל הדרך מהרעיון אל היצירה, בליווי שלל אביזרי המחשה דידקטיים, וירבליים (-מילוליים. בדיוק היום למדתי מהי המילה הזו, והייתי חייב להשתמש בה כבר), צבעוניים.

    תודה רבה על האיור, ועל המאמר הנשגב הלז.
    שאלה: כמה שעות עבודה ארך האיור עצמו?
    והערה - הגיבן זהו לא גבר?
      פיציקטו אוהב/ת את זה.
    1. כוכב עולה
      כנראה שהגיבן הוא לא גבר
    2. הגיבן
      אני לא נוטה להביט על השעון כשאני מציירת, אבל אני יכולה להניח שבאזור 20 שעות.
      נתן גלנט ו-חפציבה אוהבים את זה.
  8. אריאלה+
    סטערמגעווער!!!!! והוווווו! :eek: *לא מנסה להגיד את זה אפילו...*
    תודה על הפירוט החכמתי המוןןןןןןןןן! וגם סתם כיף לי להסתכל עלזה שוב ושוב *____*
      הגיבן אוהב/ת את זה.
  9. מרים יעל
    רושמת לעצמי: היעד הבא, רישיון על סטערמגעווער.
    תודה, @הגיבן ! מאמר מחכים מאד, כתיבה קולחת ומרתקת, ובעיקר- אחלה סקיצות!! מחכה כבר לעוד מאמרים.... (בינתיים הספקתי כבר להשיג רישיון- אז את יודעת... כדאי שתזדרזי)
    1. ליבליב
      רישיון למה?
    2. מרים יעל
      *קופי פייסט* סטערמגעווער
  10. mayer
    ציורים מדהימים!
    הכתיבה, לא פחות!
    ואהבתי את הסיקור המקיף על כלי הנשק.