שימוש גוגל בנתוני האינדקס אל מול מנגנון אדוורדס!!!

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
בעקרון זה קשור לחוק ומשפט, והיות ועדיין אין כאן תת פורום כזה, נראה לי שהכי מתאים לחוקים זה בניית אתרים ותיכנות, שם השפות וחוקים שולטים, ...סתם צוחק.
הקשר הוא הידע במנגנוני ושיטות האינדקס של גוגל עובדים בפרט אל מול גוגל אדוורדס.
אם הדברים הבאים נכונים ומאומתים, מדובר כאן בחומר לוהט, מבחינה משפטית כמובן.


תהיתי כאן לא מזמן, והפעם אפרט יותר, מכוח איזה חוק גוגל או שאר מנועי החיפוש ושאר מאנדקסי הרשת יכולים לשתות ולהעתיק לשרתיהם מידע ללא הסכמת הצד השני יוצר החומר? בשונה מג'ימייל או שירותים אחרים המצריכים הרשמה, ושם אתה מסכים עם הרשיון, ויתכן ומוכנס בו סעיפים המתירים שימוש בחומר לצורך מודעות אדוורדס, לעומת זאת איך גוגל ודומותיה בכלל נכנסים לאתר שלי ומאנדקסים אותו (כשלא חסמתי אותם), איזה רשיון נתתי להם? ברירת המחדל צריכה להיות שהם לא מאנדקסים! לא? ואם כן אז ברשיון.

שלחתי זאת לכמה המתמצאים במשפט, וקבלתי:
המקור מחוק זכויות היוצרים בסעיף המצוטט לקמן:

19.
(א)שימוש הוגן ביצירה מותר למטרות כגון אלה: לימוד עצמי, מחקר, ביקורת, סקירה, דיווח עיתונאי, הבאת מובאות, או הוראה ובחינה על ידי מוסד חינוך.

שאלתי שוב:
אם הסעיף שמתיר זחלנים הוא זה המצוטט לקמן, אם כן יש אמנם התר להעתקת החומר ופרסומו במנוע חיפוש, אך לכאורה איך יש היתר לעשות שימוש במידע לצורך מודעות הפרסום של גוגל וקידום? שיתכן (?!) והינם מבוססים גם על החומר המועתק באינדקס.

התשובה כמו שחששתי היתה: "שיתכן" ולא ידוע על קשר כזה,

משום מה התעקשתי לבדוק עוד, וחשבתי קצת פעם נוספת, מאיפה גוגל בנתה את המילון שאותו מציעה בכלי מילות המפתח באדוורדס, זכור לי שקראתי פעם שהיא קונה מחברות מילונים, אך בא לי משום מה לחשוש שזה לא נגמר כאן,
לכן שיחקתי עם כלי מילות המפתח לנסות לעבוד עם מילים לא תקניות שמופיעות במילונים
הכנסתי את המילה "שולת!!!!!" וקבלתי הצעה בהתאמה גבוהה של המילה "באבלס" = שזה משחק כלשהו, מה נראה כאן לכאורה, שיש מילים שלא מסתבר שקנו אותם בצורה מסחרית, ואם בכל זאת הן מופיעות, כנראה שגוגל משתמשת בכל מילה המופיעה באינדקס שלהם, שזה אומר שימוש למטרה מסחרית בתוכן שאחרים יצרו!
חוץ מזה, או בעצם יותר מזה, איך בכלל עובד כל מנגנון ההצעות? למה להאמין שגוגל לא משתמשת במידע מהאינקדס שלה, אז בדקתי עוד והכנסתי את המילה "גילגמש" (=מתוך המיתולוגיה האשורית) (אני משתמש בדפדפן כרום מבית גוגל, שמשתמש במילון מובנה לתיקון טעויות, הוא תיקן אותי למילים שונות משורש "גילום" בהטיות שונות, מה שאומר שהמילון הקנוי קטן עד שלא מופיע בו המילה גילגמש, אין זו עדיין הוכחה, כי יתכן ובכרום הם הטמיעו מילון מוקטן)
וזה ההצעות שקבלתי, מילים הקשורות למיתולוגיה כללית: בבל, אלוהים, איוב,
מה שאומר שגוגל יודע מה ההקשר הסביבתי של אותם מילים, זה לא מתוך מילון, אלא יתכן רק מהאינדקס שהוא מעתיק, (הוכחה חותכת עדיין לא, לקמן)
אם זה לא מספיק הנה הוכחה חותכת, מילים נוספות שהופיעו היו: תוכן עניינים, עריכה, קהילה, ניווט, שפות, תיאור,
כל המילים לקוחות מתוך ויקפדיה כמובן, וזאת ההוכה החותכת, אין מצב הסתברותי שמישהו יחפש את המילה גילגמש בצרוף המילים הנ"ל.
אני חושב שאין צורך להוסיף!! או שמא אני טועה?! גוגל משתמשת במידע שהיא מעתיקה ולא ממידע שחיפשו אנשים, אלא מתוך חומר כתוב, על אף שבחוק זכויות יוצרים מותר השימוש בזה לצורך הוגן, שזה ממש לא שימוש במילים שלא נרכשו כמו "באבלס" או שימוש במנגנון ההצעות ששואב את ההצעה מהתוכן הסביבתי שהיוצר יצר. והשימוש שהיא עושה הוא שימוש במילים ומנגנון שאסורים בשימוש מסחרי, לצורך מכירה ופרסום.

אשמח לשמוע כל תגובה בנידון!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה