מידע שימושי קרה לך שלא קיבלת חבילה בדואר? זה המקרה שלי (עם פתרון)

רְפָאֵל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כדאי לקרוא. אולי ככה נצליח.

עד היום חשבתי שאם חבילה לא הגיעה\אבדה בדואר אז אין כ"כ מה לעשות, האמת שכבר התיאשתי מהשירות הגרוע של דואר ישראל ומחמת המצב - נחקק בראשי
שאין אפילו בשביל מה לפנות אליהם, הרי זו המתנה של מעל ל25 דק' בטלפון וקבלת מענה שלא תמיד מספק ומועיל (לפחות מנסיוני).
במקסימום- מה שניתן לעשות זה לפתוח סכסוך ולקבל החזר, לפעמים גם את ההחזר לא מקבלים אם אין ראיה מספקת כמו במקרה הבא,
ובעצם צריך להזמין שוב ולהמתין לא מעט זמן (בתקווה שהפעם החבילה תגיע).

אז במה מדובר?

לאחרונה הזמנתי מוצר כלשהו דרך עליאקספרס, החבילה לא הגיעה, ולהפתעתי גיליתי שדואר ישראל אישרו שהמוצר נמסר ליעדו, מה שלא קרה.
בדר"כ יש עיכובים, המשכנו להמתין בתקווה שכנראה זו טעות - החבילה לא הגיעה.
לאחר מכן פתחתי מחלוקת כדי לקבל החזר אך המוכר הוסיף צילום של מספר המעקב וטען שהחבילה נמסרה ליעד וסרב לבצע החזר.
שאלתי בצ'אט של עליאקספרס מה אוכל לעשות, ותשובתם הייתה שכל עוד ולא אציג מסמך של דואר-ישראל שמאשר שהחבילה לא נמסרה - לא אקבל החזר.

כיוון שזו חבילה בסכום דיי גבוה החלטתי לא לוותר, פניתי (בעלי) לדואר ישראל בטלפון + במייל:
1. בטלפון הנציג טען שאין לו אפשרות לעזור, ועלינו לפנות לפניות הציבור. (מה בעצם תפקידו? האם הוא לא יכול להעביר פניה?)
2. במייל הגיבה נציגת שירות שהעניין בבדיקה, ושהחבילה כן הגיעה לארץ ויש להם צילום שלה + אישור מסירה שהחבילה נמסרה לי.

הסברתי לנציגה + לעוד אדם שחזר אלינו בעקבות הפניה שהחבילה לא הגיעה כלל,
ושאם יש להם אישור מסירה אנחנו רוצים לראות אותו, שניהם התחמקו ולא חזרו.
(כמובן שאין להם שום אישור מסירה כי החבילה לא הגיעה ברשלנותם, מה גם שהם לא מוכנים להודות בזה).

ביקשתי מהם שישנו במספר המעקב שהחבילה לא נמסרה ליעד או שיאתרו את החבילה או שישלחו לי מכתב רשמי שהחבילה לא נמסרה (כדי לשלוח לעליאקספרס ולקבל זיכוי) או שיזכו אותי בסכום החבילה.

עד כאן:
1. דואר ישראל איבדו את החבילה
2. דואר ישראל הודיעו תחת מספר המעקב של החבילה שהיא נמסרה ליעד ולא מוכנים לשנות זאת (למרות שאין להם אישור מסירה!)
3. דואר ישראל לא מוכנים לפתור את הבעיה וטוענים שהעניין בבדיקה (כבר שלושה שבועות+)

לאחר תקופה ארוכה נשלח אלינו מייל מאותה נציגה עם מכתב רשמי מדואר ישראל כבקשתנו, בעצם מכתב כפול - בעברית ובאנגלית.
באף מכתב דואר ישראל לא מודים שהם אחראיים לטעות, אך אציין שבמכתב בעברית הם נקטו בלשון יותר עדינה שכנראה נפלה טעות,
לעומת זאת במכתב באנגלית (שאותו הם מבינים שאשלח לעליאקספרס) - בו התנערו מכל אחריות ומבקשים מהחברה השולחת בסין לבצע בדיקה.

- המסקנה היא שדואר ישראל מעוניינת להפיל את האחריות על החברה השולחת (מסין) וממתינה לבדיקתם, ורק אחר כך תתקבל תגובה מדואר ישראל.
עד אז המחלוקת בעליאקספרס תיסגר, אנחנו נפסיד את הכסף, ואין למי לפנות.. זו המתכונת..
- אתם שואלים איך עד עכשיו המחלוקת לא נסגרה? בגלל הוירוס קורונה האריכו את זמן ההמתנה למחלוקת למזלנו, את דואר ישראל זה לא עניין שצריך מכתב בזריזות אחרת נפסיד את הכסף. (לא נשכח שאותו נציג שחזר אלינו בטלפון הודה שהחבילה הגיעה למרכז המיון ויש צילום שלה בארץ).

כמובן - כתבנו להם במייל שהמכתב הזה לא עוזר, הם איבדו את החבילה והם צריכים לתת פיתרון.
ומה התשובה שקיבלנו?
"זו עמדת דואר ישראל".

החלטנו לנסות עוד צעד אחד קדימה לפני שמוותרים (למרות שחשבתי שבגין חבילה שאבדה אף אחד לא יתייחס כי זה עניין שולי):

הגשנו תלונה למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בקישור הזה
והמשכנו להמתין..

לאחר שבועיים-שלוש פתאום מתקשרת אותה הנציגה של הדואר (שהתכתבה איתנו במייל) להערכתי היא חייגה יותר מ6-7 שיחות טלפון ל2 מספרים שונים,
היא לא ויתרה עד שהשיגה אותנו. ממש מאמץ עילאי מבחינתה כדי לסדר את הדברים.

הרי אותה נציגה התעלמה ומשכה אותנו המון זמן עד ששלחה לנו מכתב רשמי לא-מספק, ולבסוף חתמה ב"זו עמדת דואר ישראל" ובהמשך התעלמה מהמיילים ששלחנו, לא היה לנו כ"כ ברור מדוע היא טורחת להשיג אותנו בכזה מאמץ פתאום, אבל במהלך השיחה העניין התבהר - התלונה שהגשנו למשרד מבקר המדינה עשתה את העבודה.

למה כתבתי את כל זה?
אני חושבת שיש דרך להשפיע, עד היום חשבתי שאין מה לעשות כלל,
אך אחרי שראיתי את הבהילות להשיג אותנו - הבנתי שהתלונה גורמת ללחץ.
אני מבקשת שכל מי שיש לה בעיה עם חבילה תשלח פניה ולא תוותר, צריך רק למלא פרטים ולכתוב בקצרה את המקרה..
נראה שהדואר כן מחויב לפתרון אם מגישים תלונה - יתכן ואם תצטברנה הרבה תלונות על תפקוד לקוי משהו ישתנה שם ואנחנו נרוויח.

 
נערך לאחרונה ב:

פירוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לי שאלה לגבי חבילות שלא הגיעו:
אם החבילה נמצאת כאן בארץ יותר מחודש והמידע שכתוב באתר הדואר הוא:" שאין נתונים על דבר הדואר מסוג מדלת לדלת שמספרו..." איך אני יכולה לדעת להיכן נעלמה החבילה ? למי עלי לפנות?
אשמח לעזרה!
 

נעמי קרלינסקי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש לי שאלה לגבי חבילות שלא הגיעו:
אם החבילה נמצאת כאן בארץ יותר מחודש והמידע שכתוב באתר הדואר הוא:" שאין נתונים על דבר הדואר מסוג מדלת לדלת שמספרו..." איך אני יכולה לדעת להיכן נעלמה החבילה ? למי עלי לפנות?
אשמח לעזרה!
עוקבת
 

רְפָאֵל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש לי שאלה לגבי חבילות שלא הגיעו:
אם החבילה נמצאת כאן בארץ יותר מחודש והמידע שכתוב באתר הדואר הוא:" שאין נתונים על דבר הדואר מסוג מדלת לדלת שמספרו..." איך אני יכולה לדעת להיכן נעלמה החבילה ? למי עלי לפנות?
אשמח לעזרה!

למיטב ידיעתי המצב של התקופה האחרונה הוא שונה מבדר"כ,
שני גורמים עיקריים לעיכובים:
1. הקורונה.
2. השנה הזמינו 200 טון חבילות לקראת החגים, בדר"כ מזמינים בממוצע 50 טון.
דואר ישראל לא יכלו להתמודד עם העומס ועדיין יש חבילות שהוזמנו לפני חודשיים-שלושה ונמצאות במרכז המיון.

אין לי ניסיון רב עם אתר הדואר, אני בודקת מספרי מעקב באתר https://www.17track.net/en ובאתר הסיני https://global.cainiao.com/
שם לפעמים התוצאה טובה יותר, תנסי.

יתכן והחבילה שלך כן תגיע, גם לי יש חבילה מלפני חודשיים וחצי שעדיין בהמתנה כל התקופה הזו, אתמול התעדכן שזה הגיע לארץ רק..
אז מה? עד עכשיו המטוס הסתובב באוויר? לא. רק עכשיו הפקידים בארץ עדכנו את מספר המעקב, עד עכשיו זה שכב שם עם כל שאר החבילות שמתעכבות ולא קיבל יחס.

הסדר הוא כך: חבילות ישנות שאספו מהחודשים האחרונים שוכבות ולאט לאט ממוינות למי שהזמין, חבילות חדשות שהזמינו בחודש האחרון מגיעות ללא עיכוב.
 
נערך לאחרונה ב:

hadas1212

משתמש צעיר
ואני רק שאלה,
הזמנתי פריט שבאמת רק לאחר חודשיים בערך התעדכן באתר של הדואר שהגיע לארץ,
ומאז ישב שם ולא התעדכן שום דבר. בערך שבועיים.
השאלה אם אני יכולה לפתוח מחלוקת בטענה שהפריט לא הגיע אלי(כי עוד מעט נגמר הזמן של ההגנה)
או בגלל שהפריט כבר בארץ, זה לא בעיה של המוכר אלא של הדואר..
הרגיש לי לא מוסרי שהמוכר יזכה אותי וזה יהיה על חשבונו בזמן שדואר ישראל האשמים.
מצד שני, יש בעלי מדיניות של אחריות, המוצר לא הגיע אליך תוך 60 יום-תזוכה.
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
יש לי שאלה לגבי חבילות שלא הגיעו:
אם החבילה נמצאת כאן בארץ יותר מחודש והמידע שכתוב באתר הדואר הוא:" שאין נתונים על דבר הדואר מסוג מדלת לדלת שמספרו..." איך אני יכולה לדעת להיכן נעלמה החבילה ? למי עלי לפנות?
אשמח לעזרה!
חייבת לציין, יש אנשים "חכמים מאוד" שבמקום לרשום כתובת רושמים מספר טלפון, בעלי היה תקופה דוור והיה מראה לי חבילות המיועדות למשפחת כהן מרחוב חזון איש בני ברק (סתם כדוגמא) ובמקום הבנין רשום פלאפון, אז לא, הדוור לא יתקשר אליכם, והחבילה תחזור למיון ותתגלגל עד שלאחד העובדים ימאס והיא תזרק או תלקח.
 

אורחת לרגע

משתמש מקצוען
ואני רק שאלה,
הזמנתי פריט שבאמת רק לאחר חודשיים בערך התעדכן באתר של הדואר שהגיע לארץ,
ומאז ישב שם ולא התעדכן שום דבר. בערך שבועיים.
השאלה אם אני יכולה לפתוח מחלוקת בטענה שהפריט לא הגיע אלי(כי עוד מעט נגמר הזמן של ההגנה)
או בגלל שהפריט כבר בארץ, זה לא בעיה של המוכר אלא של הדואר..
הרגיש לי לא מוסרי שהמוכר יזכה אותי וזה יהיה על חשבונו בזמן שדואר ישראל האשמים.
מצד שני, יש בעלי מדיניות של אחריות, המוצר לא הגיע אליך תוך 60 יום-תזוכה.
בקשי מהמוכר להאריך את זמן ההגנה, כך יהיה לך עוד זמן להמתין לחבילה, ולא תפסידי את האופציה להאריך סכסוך
 

רְפָאֵל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ואני רק שאלה,
הזמנתי פריט שבאמת רק לאחר חודשיים בערך התעדכן באתר של הדואר שהגיע לארץ,
ומאז ישב שם ולא התעדכן שום דבר. בערך שבועיים.
השאלה אם אני יכולה לפתוח מחלוקת בטענה שהפריט לא הגיע אלי(כי עוד מעט נגמר הזמן של ההגנה)
או בגלל שהפריט כבר בארץ, זה לא בעיה של המוכר אלא של הדואר..
הרגיש לי לא מוסרי שהמוכר יזכה אותי וזה יהיה על חשבונו בזמן שדואר ישראל האשמים.
מצד שני, יש בעלי מדיניות של אחריות, המוצר לא הגיע אליך תוך 60 יום-תזוכה.

בינתיים כדאי להאריך את ההגנה כמו שכתבו כבר, אין צורך להרגיש חוסר מוסריות זה בעצם חוזה לכל דבר 60 יום כוללים עיכובים, לרב המוצר צריך להגיע עד חודש ולכן הם מאריכים לחודש נוסף כגיבוי.

ישנו חוק עולמי ברשויות הדואר שחבילה שלא נמסרה ללקוח - תמיד נחשבת עדיין מוחזקת אצל המוכר, גם אם הגיעה לארץ היעד,
וכל מי ששולח חבילות בעצם מסכים לזה.

אם תרצי אפשר להתחשב ולהמתין אך צריך לדעת שהמוכר לא בהכרח יתחשב כשתגמר תקופת האחריות לכן לפחות להאריך בינתיים אם לא פותחים מחלוקת.
 

ציפוצה

משתמש רשום
כדאי לקרוא. אולי ככה נצליח.

עד היום חשבתי שאם חבילה לא הגיעה\אבדה בדואר אז אין כ"כ מה לעשות, האמת שכבר התיאשתי מהשירות הגרוע של דואר ישראל ומחמת המצב - נחקק בראשי
שאין אפילו בשביל מה לפנות אליהם, הרי זו המתנה של מעל ל25 דק' בטלפון וקבלת מענה שלא תמיד מספק ומועיל (לפחות מנסיוני).
במקסימום- מה שניתן לעשות זה לפתוח סכסוך ולקבל החזר, לפעמים גם את ההחזר לא מקבלים אם אין ראיה מספקת כמו במקרה הבא,
ובעצם צריך להזמין שוב ולהמתין לא מעט זמן (בתקווה שהפעם החבילה תגיע).

אז במה מדובר?

לאחרונה הזמנתי מוצר כלשהו דרך עליאקספרס, החבילה לא הגיעה, ולהפתעתי גיליתי שדואר ישראל אישרו שהמוצר נמסר ליעדו, מה שלא קרה.
בדר"כ יש עיכובים, המשכנו להמתין בתקווה שכנראה זו טעות - החבילה לא הגיעה.
לאחר מכן פתחתי מחלוקת כדי לקבל החזר אך המוכר הוסיף צילום של מספר המעקב וטען שהחבילה נמסרה ליעד וסרב לבצע החזר.
שאלתי בצ'אט של עליאקספרס מה אוכל לעשות, ותשובתם הייתה שכל עוד ולא אציג מסמך של דואר-ישראל שמאשר שהחבילה לא נמסרה - לא אקבל החזר.

כיוון שזו חבילה בסכום דיי גבוה החלטתי לא לוותר, פניתי (בעלי) לדואר ישראל בטלפון + במייל:
1. בטלפון הנציג טען שאין לו אפשרות לעזור, ועלינו לפנות לפניות הציבור. (מה בעצם תפקידו? האם הוא לא יכול להעביר פניה?)
2. במייל הגיבה נציגת שירות שהעניין בבדיקה, ושהחבילה כן הגיעה לארץ ויש להם צילום שלה + אישור מסירה שהחבילה נמסרה לי.

הסברתי לנציגה + לעוד אדם שחזר אלינו בעקבות הפניה שהחבילה לא הגיעה כלל,
ושאם יש להם אישור מסירה אנחנו רוצים לראות אותו, שניהם התחמקו ולא חזרו.
(כמובן שאין להם שום אישור מסירה כי החבילה לא הגיעה ברשלנותם, מה גם שהם לא מוכנים להודות בזה).

ביקשתי מהם שישנו במספר המעקב שהחבילה לא נמסרה ליעד או שיאתרו את החבילה או שישלחו לי מכתב רשמי שהחבילה לא נמסרה (כדי לשלוח לעליאקספרס ולקבל זיכוי) או שיזכו אותי בסכום החבילה.

עד כאן:
1. דואר ישראל איבדו את החבילה
2. דואר ישראל הודיעו תחת מספר המעקב של החבילה שהיא נמסרה ליעד ולא מוכנים לשנות זאת (למרות שאין להם אישור מסירה!)
3. דואר ישראל לא מוכנים לפתור את הבעיה וטוענים שהעניין בבדיקה (כבר שלושה שבועות+)

לאחר תקופה ארוכה נשלח אלינו מייל מאותה נציגה עם מכתב רשמי מדואר ישראל כבקשתנו, בעצם מכתב כפול - בעברית ובאנגלית.
באף מכתב דואר ישראל לא מודים שהם אחראיים לטעות, אך אציין שבמכתב בעברית הם נקטו בלשון יותר עדינה שכנראה נפלה טעות,
לעומת זאת במכתב באנגלית (שאותו הם מבינים שאשלח לעליאקספרס) - בו התנערו מכל אחריות ומבקשים מהחברה השולחת בסין לבצע בדיקה.

- המסקנה היא שדואר ישראל מעוניינת להפיל את האחריות על החברה השולחת (מסין) וממתינה לבדיקתם, ורק אחר כך תתקבל תגובה מדואר ישראל.
עד אז המחלוקת בעליאקספרס תיסגר, אנחנו נפסיד את הכסף, ואין למי לפנות.. זו המתכונת..
- אתם שואלים איך עד עכשיו המחלוקת לא נסגרה? בגלל הוירוס קורונה האריכו את זמן ההמתנה למחלוקת למזלנו, את דואר ישראל זה לא עניין שצריך מכתב בזריזות אחרת נפסיד את הכסף. (לא נשכח שאותו נציג שחזר אלינו בטלפון הודה שהחבילה הגיעה למרכז המיון ויש צילום שלה בארץ).

כמובן - כתבנו להם במייל שהמכתב הזה לא עוזר, הם איבדו את החבילה והם צריכים לתת פיתרון.
ומה התשובה שקיבלנו?
"זו עמדת דואר ישראל".

החלטנו לנסות עוד צעד אחד קדימה לפני שמוותרים (למרות שחשבתי שבגין חבילה שאבדה אף אחד לא יתייחס כי זה עניין שולי):

הגשנו תלונה למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בקישור הזה
והמשכנו להמתין..

לאחר שבועיים-שלוש פתאום מתקשרת אותה הנציגה של הדואר (שהתכתבה איתנו במייל) להערכתי היא חייגה יותר מ6-7 שיחות טלפון ל2 מספרים שונים,
היא לא ויתרה עד שהשיגה אותנו. ממש מאמץ עילאי מבחינתה כדי לסדר את הדברים.

הרי אותה נציגה התעלמה ומשכה אותנו המון זמן עד ששלחה לנו מכתב רשמי לא-מספק, ולבסוף חתמה ב"זו עמדת דואר ישראל" ובהמשך התעלמה מהמיילים ששלחנו, לא היה לנו כ"כ ברור מדוע היא טורחת להשיג אותנו בכזה מאמץ פתאום, אבל במהלך השיחה העניין התבהר - התלונה שהגשנו למשרד מבקר המדינה עשתה את העבודה.

למה כתבתי את כל זה?
אני חושבת שיש דרך להשפיע, עד היום חשבתי שאין מה לעשות כלל,
אך אחרי שראיתי את הבהילות להשיג אותנו - הבנתי שהתלונה גורמת ללחץ.
אני מבקשת שכל מי שיש לה בעיה עם חבילה תשלח פניה ולא תוותר, צריך רק למלא פרטים ולכתוב בקצרה את המקרה..
נראה שהדואר כן מחויב לפתרון אם מגישים תלונה - יתכן ואם תצטברנה הרבה תלונות על תפקוד לקוי משהו ישתנה שם ואנחנו נרוויח.

 

ציפוצה

משתמש רשום
נכון שעבר הרבה זמן, אבל יש לי מה להוסיף על היעילות של פנייה למבקר המדינה
אני הסתבכתי לגמרי עם הבקשה להנחה בארנונה, וזה היה באשמתם המלאה
וממש כמו בסיפור הדואר כל סוגי הפניות לא עזרו (ולעירייה שלנו אין הרבה אופציות...)
עד שמישהו אמר לי לנסות למבקר המדינה,
תוך יומיים!!! משליחת הפנייה קיבלנו טלפונים היסטריים מהעירייה (התקשרו כמה פעמים לשני המספרים)
ולא הניחו לנו עד לטיפול המלא

אחרי תקופה היה לי סיפור גם עם רשות המיסים
לא הצלחתי להיכנס לאיזור האישי שלהם בשביל לקבל מענק עבודה
אחרי שיחות עם כל סוגי הפקידים במשרד הארכאי של רשות המיסים, פניתי שוב למבקר המדינה
הפעם לקח להם שבוע להגיב,
והמענק פשוט נכנס לנו בלי שנצטרך לעשות כלום!

אל תהיו פראיירים, לא קיבלתם שירות פנו למי שכן יכול לעזור לכם
 

אלוווופה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
אולי מישהו יוכל לעזור לי, הזמנתי חבילה מעלי אקספרס לפני למעלה משלושה חודשים והחבילה נשלחה באמצעות צ׳יטה, אחרי שהודיעו לי שהחבילה הגיעה לחנות פניתי לצ׳יטה ואמרתי להם שאני בסוף לא מעוניינת בחבילה ושיחזירו אותה למוכר, הפניה נעשתה במייל ויש לי תיעוד מלא של ההתכתבות שלי ושלהם, הם אמרו לי שהם החזירו אותה ואחרי ששאלתי את המוכר בעלי אקספרס הוא אמר לי שהחבילה לא הוחזרה אליו כלל וכתוב שהיא נאספה.
דיברתי עם צ׳יטה והם אומרים שאספתי אותה ועכשיו הם לא עונים לי באותו שרשור במייל.
איך אני פותחת פניה לנציב תלונות הציבור? ניסיתי ולא מופיע ברשימה צ׳יטה.
אשמח לעזרה זה מאוד דחוף לי!
 

ציפוצה

משתמש רשום
נציבות פניות הציבור ממונה רק על גופים ממשלתיים (כמו דואר ישראל)
נדמה לי שצ'יטה הוא גוף פרטי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה