להשראה נהדר או נעדר?

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
תנועת "התעוררות" בקמפיין מלחיץ על נעדרים.

מאות תמונות של ״נעדרים״ נתלו ברחובות ירושלים​

בסוף השבוע נתלו מאות תמונות של "נעדרים" ברחבי העיר ועוררו בהלה בקרב משפחותיהם. אז מה עומד מאחורי התעלומה?​

מירב שלמה מלמד
עודכן01.10.23, 18:03




מאות מודעות נעדרים נתלו ברחבי ירושלים בסוף השבוע האחרון ועוררו סקרנות וגם בהלה בקרב קרוביהם של הצעירים שתמונותיהם התנוססו על גבי המודעות. עכשיו מתברר: מדובר בחלק מקמפיין השבת צעירים לעיר של תנועת התעוררות.
1696256869636.png


בשנתיים האחרונות חל גידול של 23% במספר הצעירים שעזבו את ירושלים. בשנת 2021 עזבו כ- 16,000 צעירים עד גיל 29 את העיר לעומת 13,000 בשנה הקודמת.
קמפיין הנעדרים ששטף את העיר בסופ"ש האחרון, לא השאיר את הירושלמים אדישים. בין קבוצות הפייסבוק והוואטסאפ המקומיות, רצו מודעות הנעדרים עם תמונותיהם של ירושלמים צעירים תחת הכותרת "נעדר/ת צעיר/ה". התמונות גרמו לבהלה בקרב המשפחות והחברים של ה"נעדרים" שלא הבינו מדוע התמונה שלהם מתנוססת על גבי המודעות.



לאחר 48 שעות התבררה התמונה – מדובר בחלק מקמפיין הצעירים של תנועת התעוררות לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד פחות מחודש. הצעירים שתמונותיהם נתלו ברחבי העיר, הם ירושלמים לשעבר, ילידי העיר או סטודנטים שלמדו בירושלים ועזבו את העיר לאחרונה מסיבות שונות. "שלא תבינו לא נכון, ירושלים היא בלב שלנו", אמר מיכה פרייס אחד הצעירים שמשתתף בקמפיין ועזב לאחרונה את ירושלים, "אבל הבנו שאין לנו פה עתיד, אין פה מקום יותר לצעירים. האינטרסים הצרים, לא מקדמים את האינטרסים של צעירים ליברלים".
לפי נתוני המכון לחקר מדיניות ירושלים, ההגירה השלילית מהעיר נמצאת בשיאה ומספר הצעירים שבוחרים לעזוב את העיר לטובת ערי המרכז או סביבת ירושלים, הולך וגדל. עזיבת הצעירים את העיר – בין אם ילידי ירושלים או סטודנטים שבוחרים לעזוב מייד אחרי הלימודים – הוא כאב עמוק וותיק בירושלים ותנועת התעוררות, שנלחמת למען השארת והשבת הצעירים, מאז הוקמה לפני 15 שנים, החליטה להוביל את הנושא בקמפיין עד הבחירות.

"התעוררות מקדמת מספר מהלכים לעידוד צעירים ומשפחות צעירות להישאר ולחזור לירושלים ביניהם – קידום חוק הגדרת ירושלים כאזור עדיפות לאומי, מענק מס לתושבים חוזרים, פיתוח חממות הייטק, הקמת מנהלת תעסוקה להשמה של סטודנטים לאחר סיום התואר, פיתוח מסלולי דיור מותאמים לאוכלוסייה יצרנית ועוד", נמסר מהסיעה.

יו"ר תנועת התעוררות בירושלים, אדיר שוורץ: "המציאות בה אני מסתכל סביבי ורואה עזיבה המונית של חברים, שכנים ומשפחה קרובה, אנשים שגדלתי איתם, בגיל שלי, עוזבים את העיר מלית ברירה – היא לא גזירת גורל. עם דור חדש המורכב ממנהיגים צעירים שהנושא הזה בדמם, התעוררות היא התנועה היחידה בעיר שתדע להביא פתרונות אמיתיים, כדי לפתור את המשבר. לא מדובר על קמפיין שמדבר רק לצעירים. בסופו של דבר, כל אמא חוששת מהיום בו הבן שלה יודיע לה שהוא עוזב את העיר. אנחנו רוצים להחזיר את ירושלים להיות עיר אטקרטיבית שכיף, משתלם ונוח לגור בה, מכל הבחינות".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה