ביקורת ספרות מוטב מאוחר מלא כלום

אפרוח מבושל

משתמש מקצוען
שלום, נעים להכיר. חדשה כאן.
עוקבת אחרי הפורום כבר הרבה זמן בהתפעלות רבה מרמת הכתיבה האלופה הזאת.
הייתי רוצה לשתף יצירה שכתבתי לפני תשעה באב. זה אמנם לא אקטואלי אבל השקעתי בזה המון לב אז בא לי ביקורת בונה כדי שזה יהיה מושלם.
אז באמת שאשמח לביקורת, אל תפחדו להעליב:)

גלות.

גלות היא מלאה ברצח וזדון

ונדמה שאבינו נטש את בניו.

גלות היא שכול, כאב ואבדון

כי ה' מאתנו מסתיר את פניו.



גלות היא טשטוש, ענן וערפל

ושטח אפור שמפיל ונופל,

נעלם העיקר ונשאר הטפל,

הלך לו הטעם והפך הוא תפל.



גלות היא אינסוף הנמשך עדי עד,

בהר ציון מהלכים שועלים,

ונר של גחלת בתוכנו נרעד

ולא יכול לבטא את עצמו במילים.



כי גלות היא אדישה, רחוקה, מנותקת,

קהו רגשות ואזלו דמעותינו.

וזעקה אילמת מאליה נצעקת

ואיננו יודעים מה חסרנו.



לפני אלפיים שנה כך חיינו,

עם של סגולה בקדושה עליונה.

מתלכד סביב מרכז אומתנו,

בית המקדש! מעוז השכינה.



בביתו של ה' זה עולם כה אחר,

בו בנות ירושלים חולות אהבה.

חסד נעורינו ה' לנו זוכר,

עולם של אור, חמימות וקרבה.



אך חטאנו, אבוי, והיינו למס,

הצית אש בציון שאכלה יסודות.

עינינו חשכו ולבנו נמס,

וגלינו לבין אומות מפורדות.



אך עם כל זאת נשארנו אחרונים,

מצפים לו ממדבר לאחר שנחרב.

גם אחרי גלות ארוכה של שנים,

בארץ צייה הולכים אחריו.



כי עוד לא זכינו, עודנו רחוקים,

ועדין נקראים אנחנו 'אלמנה'.

אך יבוא עוד היום, נהיה חבוקים,

נגאל ויקרא לנו קריה נאמנה.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
מיוחד!!
מרגש מאוד
מה הקשר של המקדם?
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואוו, איזה מיוחד.
מרגש!
וברוכה הבאה.
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ברוכה הבאה :)
קטע מדהים!
אולי הייתי משנה את המשפט הזה:
ואיננו יודעים מה חסרנו.

ד"א לזה מתאים מקדם 'שיתוף - לביקורת', ולא 'ביקורת ספרות'.
'שיתוף - לביקורת' = אני משתף משהו שכתבתי ומצפה לביקורת.
'ביקורת ספרות' = כתבתי ביקורת על קטע ספרותי (סיפור/שיר וכיו"ב) של מישהו אחר.

מחכים לשיתופים נוספים!
המון הצלחה!
 

אפרוח מבושל

משתמש מקצוען
תודה למגיבים.

@אש קודש! , אשמח לשמוע בפירוט את הביקורת על השורה ולמה היית משנה אותה.
וכן אשמח לדעת כיצד משנים את המקדם, סליחה על הבורות...
אולי הייתי משנה את המשפט הזה:


ד"א לזה מתאים מקדם 'שיתוף - לביקורת', ולא 'ביקורת ספרות'.
'שיתוף - לביקורת' = אני משתף משהו שכתבתי ומצפה לביקורת.
'ביקורת ספרות' = כתבתי ביקורת על קטע ספרותי (סיפור/שיר וכיו"ב) של מישהו אחר.

מחכים לשיתופים נוספים!
המון הצלחה!
 

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קודם כל, זה לגמרי אקטואלי
מה לעשות, משיח לא בא

אם מקפידים על חרוזים כל כך [מה שאני אישית לא עושה]
בסגנון כתיבה כזה לדעתי היה עדיף לזרום בכיוון של הבית הזה:
גלות היא טשטוש, ענן וערפל
ושטח אפור שמפיל ונופל,
נעלם העיקר ונשאר הטפל,
הלך לו הטעם והפך הוא תפל.

הוא כמעט מושלם גם מבחינת משקל, ומקצב.

בשאר הבתים הרצון לשלב שתי חריזות פגע קצת לדעתי במשקל של הבתים

אם מותר אני ינסה לשחק בטקסט ולהציע רעיון אחר
גלות.

הגלות מלאה ברצח וזדון
גלות היא שכול, כאב ואבדון
ונדמה שאבינו נטש את בניו
ה' מאתנו מסתיר את פניו.

גלות היא טשטוש, ענן וערפל
ושטח אפור שמפיל ונופל,
נעלם העיקר ונשאר הטפל,
הלך לו הטעם והפך הוא תפל.

גלות היא אינסוף הנמשך עדי עד
כשנר של גחלת בתוכנו נרעד
על כי בציון מהלכים שועלים
את הכאב אי אפשר לבטא במילים.

הגלות אדישה, רחוקה, מנותקת,
וזעקה אילמת מאליה נצעקת
קהו רגשות ואזלו דמעותינו
ואיננו יודעים מה חסרנו.


לפני אלפיים שנה כך חיינו,
כעם מתלכד סביב מרכז אומתנו,
עם של סגולה בקדושה עליונה
עם בית המקדש! מעוז השכינה.

בביתו של ה' העולם כה אחר,
כשחסד נעורים ה' לנו זוכר
בו בנות ירושלים חולות אהבה
עולם של אור, חמימות וקרבה.

אך חטאנו, אבוי, והיינו למס
עינינו חשכו ולבנו נמס
הצית אש בציון שאכלה יסודות.
וגלינו לבין אומות מפורדות.

אך עם כל זאת נשארנו אחרונים
גם אחרי גלות ארוכה של שנים
מצפים לו ממדבר לאחר שנחרב
בארץ צייה הולכים אחריו.

כי עוד לא זכינו, ועודנו רחוקים,
אך יבוא עוד היום, בו נהיה חבוקים,
ובמקום אישה עזובה 'אלמנה'.
נגאל ויקרא לנו קריה נאמנה.
 
נערך לאחרונה ב:

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
איך משנים את המקדם? התכוונתי לשיתוף לביקורת, לא יודעת איך זה יצא ככה...
בעיקרון אי אפשר אחרי שמעלים את התוכן
יש כמה שעות לעריכה ותיקון, מעבר לזה זה רק המנהלים עושים
 

אפרוח מבושל

משתמש מקצוען
@כותב השורות , הסגנון הזה לא קצת מאולץ?
הגלות מלאה ברצח וזדון
גלות היא שכול, כאב ואבדון
ונדמה שאבינו נטש את בניו
ה' מאתנו מסתיר את פניו.

גלות היא טשטוש, ענן וערפל
ושטח אפור שמפיל ונופל,
נעלם העיקר ונשאר הטפל,
הלך לו הטעם והפך הוא תפל.

גלות היא אינסוף הנמשך עדי עד
כשנר של גחלת בתוכנו נרעד
על כי בציון מהלכים שועלים
את הכאב אי אפשר לבטא במילים.

הגלות אדישה, רחוקה, מנותקת,
וזעקה אילמת מאליה נצעקת
קהו רגשות ואזלו דמעותינו
ואיננו יודעים מה חסרנו.


לפני אלפיים שנה כך חיינו,
כעם מתלכד סביב מרכז אומתנו,
עם של סגולה בקדושה עליונה
עם בית המקדש! מעוז השכינה.

בביתו של ה' העולם כה אחר,
כשחסד נעורים ה' לנו זוכר
בו בנות ירושלים חולות אהבה
עולם של אור, חמימות וקרבה.

אך חטאנו, אבוי, והיינו למס
עינינו חשכו ולבנו נמס
הצית אש בציון שאכלה יסודות.
וגלינו לבין אומות מפורדות.

אך עם כל זאת נשארנו אחרונים
גם אחרי גלות ארוכה של שנים
מצפים לו ממדבר לאחר שנחרב
בארץ צייה הולכים אחריו.

כי עוד לא זכינו, ועודנו רחוקים,
אך יבוא עוד היום, בו נהיה חבוקים,
ובמקום אישה עזובה 'אלמנה'.
נגאל ויקרא לנו קריה נאמנה.[/ISPOILER]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה