קופירייטינג מה יותר נכון שם שמבטא את התוכן של החנות או שם מקורי שאי אפשר להתבלבל

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אשמח לדעתכם/ן לחנות חדשה באינטרנט איזה שם נכון יותר ?

מצד אחד שם שמבטא תוכן, דהיינו לדוגמה חנות צעצועים, צעצועי .. או חנות מזגנים, מזגני...
שמי שרוצה לקנות צעצוע או מזגן זה יכול ליותר לתפוס לו את העין

ומצד שני חנות עם שם מקורי בלי ביטוי של מה מוכרים, צריך לכאורה הרבה יותר השקעה בשיווק להכניס לאנשים בראש מה זה,
אבל ברגע שנכנס לאנשים בראש יותר סיכוי שיבוא לקנות כי זה כבר בראש שלהם.

נ.ב אני לא מבקש יעוץ בבחירת שם וכו אלא רק סיעור מוחות לפני הבחירה
תודה מראש
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לדעתי עדיף שם מקורי,
ולשים בהתחלה בכל הפרסומים בשורת ההגדרה את הגדרת החנות.
למשל: שובל. והגדרה: שמלות למבינות.
וגם באינטרנט אפשר לשים את השם: שובל שמלות באנגלית בשם הדומיין.
 

MACHAK

משתמש מקצוען
שם מקורי עם אסוציאציה ברורה לנמכר בחנות.

הדוגמה מעלי 'שובל' - לחנות שמלות מתאימה מאד.
 

אתרית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
בעידן הגוגל והקידום האורגני ברור שמומלץ שם ייחודי שעשוי ממילה לא משומשת.
ובלי קשר, כשהמותג בטוח בעצמו הוא מעז להשתמש בשם שלא "מסביר" מה הוא עושה,
אלא סומך על המותגיות שלו שמזוהה עם השם.
 

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
בעידן הגוגל והקידום האורגני ברור שמומלץ שם ייחודי שעשוי ממילה לא משומשת.
זה לכאורה לא נכון כי גוגל מחפש קודם כל את ההקשר הכי קרוב לביטוי שחיפש הגולש וברגע שיש את הביטוי (או לפחות את המשמעות שלו)בשם או בתיאור של האתר שלי יש יותר סיכוי שיופיע בתוצאות אפילו שזה לא המותג הכי מוכר, וזה בדיוק הספק שלי.

ובלי קשר, כשהמותג בטוח בעצמו הוא מעז להשתמש בשם שלא "מסביר" מה הוא עושה,
אלא סומך על המותגיות שלו שמזוהה עם השם.
המותג יכול להיות בטוח בעצמו אחרי תקופה ואחרי שהשקיע ומיתג את עצמו, אני מדבר על עסק חדש
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
המותג יכול להיות בטוח בעצמו אחרי תקופה ואחרי שהשקיע ומיתג את עצמו, אני מדבר על עסק חדש
ואח"כ זה נהיה מותג, ולמה? לא בגלל שהוא הצליח להיכנס לראש של האנשים?
בקיצור הרבה השקעה, אבל אם זה מצליח זה לפעמים מצליח בגדול.

ואם כבר חנות אינטרנטית...
מה יותר קל משני אתרים, אחד ככה ואחד ככה, ששולחים את ההזמנה לאותו מחסן....
כמובן חוץ מהפרסום הכפול, אבל האתר עצמו בהעתק הדבק, חוץ מהדומיין.
 

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי בשם מקורי/הברקה ובסלוגן שיהיה מובן ופשוט, או להיפך
בהצלחה
 
נערך לאחרונה ב:

-ARTIK-

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נראה לי ששם לחנות בצורה מופשטת - מרכז המזרונים, מרכז החשמל וכו' יש משהו יותר היימיש לקנות שם...
 

אתרית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
זה לכאורה לא נכון כי גוגל מחפש קודם כל את ההקשר הכי קרוב לביטוי שחיפש הגולש וברגע שיש את הביטוי (או לפחות את המשמעות שלו)בשם או בתיאור של האתר שלי יש יותר סיכוי שיופיע בתוצאות אפילו שזה לא המותג הכי מוכר, וזה בדיוק הספק שלי.
כשאני אחפש "השכרת שמלות" נכון ש"נעמי השכרת שמלות" תעלה ראשונה אך יחד איתה עוד מאות ואין לי מושג איפה אני בינהן. אבל אם אני אקרא לעסק שלי: "קריצוריה" (חיפשתי מילה לא קיימת. סליחה על חוסר המעוף) לכא' העסק שלי יעלה ראשון.
ובלי קשר, צריך לעבוד על קידום טוב.
המותג יכול להיות בטוח בעצמו אחרי תקופה ואחרי שהשקיע ומיתג את עצמו, אני מדבר על עסק חדש
אז אחרי תקופה לשנות שם?! הכוונה במותג בטוח הוא המיתוג עצמו שמשדר את זה והפרסום הראשוני שמשכנע אותי שבעצם קריצוריה זה השכרת שמלות והשכרת שמלות זה קריצוריה ומי פעם בכלל חשב אחרת.
 

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
@אתרית אני חושב שאת צודקת לגמרי
אבל מה שכן אני רואה שיש כל מיני עסקים שכן מכניסים התוכן בשם, גם פה בפרוג.
דוגמאות מחיפוש קטן, @קופיריטרית @פרסום במה @פרסום בפוקוס @פרסום דובדבן @פרסום וקריאייטיב @פרסום חוויה @פרסום נכון @פרסום קולע @ה_מעצבת @תמנתי ווב דיזיין ועוד... (אומנם חלק זה רק כינוי בפרוג אבל עדיין זה השם שהם משוקים את עצמם פה)
@ אשמח אם לא אכפת לכם לשתף איך אתם רואים את זה מהצד שלכם.
 
  • תודה
Reactions: RPO

אתרית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אתם מתכוונים לבחירה של שם הניק?
במקרה הזה עדיין אין לי מטרות שיווקיות, ואני נמצאת פה בעיקר ע"מ למצוא השראה, לעזור ולהיעזר.
ככה שלקחתי שם שכן קשור לתחום העיקרי שבו אני מתעסקת היום: עיצוב ובנית אתרים.
שם העסק האמיתי שלי קצת יותר יצירתי...
אגב, המון מעצבות וכו' משתמשות בשמות לא קשורים. @סטודיו EXIT @סטודיו מנטה @סטודיו אקזוטיק וכו'.

אני באמת חושבת שאין כאן הכרעה ברורה וכל מקרה לגופו, (ולפעמים מומלץ אפי' להשתמש בשם הפרטי).
למרות שגם כשמשתמשים בשם "מסביר" כדאי להכניס בו גם קצת עניין ולא "יענקי הקופרייטר", "שוקי-נעלי-ספורט".
 

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אתם מתכוונים לבחירה של שם הניק?
במקרה הזה עדיין אין לי מטרות שיווקיות, ואני נמצאת פה בעיקר ע"מ למצוא השראה, לעזור ולהיעזר.
ככה שלקחתי שם שכן קשור לתחום העיקרי שבו אני מתעסקת היום: עיצוב ובנית אתרים.
שם העסק האמיתי שלי קצת יותר יצירתי...
אגב, המון מעצבות וכו' משתמשות בשמות לא קשורים. @סטודיו EXIT @סטודיו מנטה @סטודיו אקזוטיק וכו'.

אני באמת חושבת שאין כאן הכרעה ברורה וכל מקרה לגופו, (ולפעמים מומלץ אפי' להשתמש בשם הפרטי).
למרות שגם כשמשתמשים בשם "מסביר" כדאי להכניס בו גם קצת עניין ולא "יענקי הקופרייטר", "שוקי-נעלי-ספורט".

תיגתי אותם כדי לשמוע מהצד שלהם
לא דיברתי על השם שלך שזה באמת רק שם ניק
 

קונכיה

הייסקופי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לגמרי ברור ששם מקורי שמצתלצל טוב, קל להגיה וקליט לזיכרון -
תמיד ילך טוב יותר.
בסלוגן אפשר לתת הסבר במה מדובר.
 

גיא בוסי

תכתוב טוב יהיה טוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לאחר שכולם הסבירו יפה על התועלות שחש בשם כזה או בשם אחר
אומר דבר קטן
לא משנה איזה שם יהיה לעסק ועד כמה הסלוגן יהיה מגניב ומושך זה יהיה חייב לבוא לאחר אסטרטגיה שיווקית קטנה ככל שתהיה
ורק כך תוכל באמת להעביר את המסר הנכון עם השם הנכון.

אם ברצונכם לקבל עזרה בבחירת שם ויצירת סלוגן שייצרו לעסק תדמית אמיתית וחזקה דברו איתי אשמח לעזור
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה