מה הפירוש pop ?

Sagi

משתמש רשום
Post Office Protocol version 3 (או בקיצור POP3) הוא פרוטוקול לשליפה של הודעות דואר אלקטרוני משרת דואר מרוחק. זהו פרוטוקול שרת-לקוח בשכבת האפליקציה של רשתות TCP/IP. לפרוטוקל קדמו גרסאות POP ו- POP2, כאשר בשנים האחרונות כמעט כל ספקי שירותי הדואר האלקטרוני משתמשים בשרתי POP3, והמונח POP הפך שם-נרדף ל- POP3. המפתח (פורט) הסטנדרטי של פרוטוקול POP3 הוא 110 / TCP.
פרוטוקול POP3 וקודמיו תוכננו במטרה לאפשר למשתמשים שאין להם חיבור-קבוע לשרת הדואר, דוגמת משתמשי מודם חיוג או ADSL, גישה לדואר האלקטרוני שלהם. במרבית המקרים, צד הלקוח מתחברת אל השרת, מוריד ממנו את ההודעות במלואן בסדר שבו התקבלו, ושומר אותם על מחשב הלקוח. לאחר מכן ההודעות נמחקות מהשרת. הפרוטוקול תומך באפשרות (אם כי השימוש בה הוא לא-נפוץ) להשאיר עותק מן ההודעה המקורית על השרת. בצורה זו יכול המשתמש לקרוא את הדואר שלו כאשר הוא כבר מנותק מהשרת, מפני שהוא קורא העתק מקומי של ההודעה.
אחת מחולשותיו של POP3 המקורי היא שהוא לא איפשר אימות מוצפן מול השרת, וכל ההזדהות של הלקוח בוצעה בטקסט גלוי. כיום קיימות מספר הרחבות לפרוטוקול, המאפשרות שיטות שונות של הצפנת הקשר בין הלקוח והשרת, דוגמת APOP המשתמשת בהצפנת MD5 ע"מ להסתיר את שם המשתמש והסיסמה. קיימת גם אפשרות להצפין את כל תעבורת הנתונים על ידי שימוש ב- POP3 מעל שכבת SSL.



פרוטוקול נוסף להעברת דואר הוא פרוטוקול IMAP. זהו פרוטוקול חדש יותר ובעל מגוון פונקציות נוספות, כגון אימות מוצפן, הפרדת הדואר לתיקיות-משנה, הפרדה בין כותרי ההודעה לגוף, ועוד. מאחר וזהו פרוטוקול מורכב הרבה יותר, הוא נפוץ פחות ורוב ספקיות האינטרנט אינן מאפרות גישת IMAP ללקוחותיהן.
אין לטעות בין שליחה של דואר אלקטרוני או העברת דואר בין שרתים, לבין קריאת דואר על ידי הלקוח. בין אם הקריאה מתבצעת באמצעות POP3 או כל פרוטוקול אחר, שליחה של דואר תמיד מתבצעת באמצעות פרוטוקול SMTP.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
דרך אגב, למשל האייפון של אפל (IPHONE) עושה שימוש נרחב ב IMAP כשהוא ניגש ל GMAIL ועושה זאת בצורה מאוד מוצלחת (כמו כל דבר אחר שאפל עושים...)
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
POP זה שרות הדואר שהיית רגיל אליו עד היום.
IMAP זה שרות מתקדם יותר, במקום לעשות שלח/קבל הוא מסונכרן און ליין עם השרת.
יתרונות: אם מחקת/שלחת הודעה - היא מאוכסנת/נמחקת גם בשרת, כשמתקבלת הודעה - היא מגיעה מיידית.
חסרון: כשהאאוטלוק מקבל הודעה - הוא מקבל רק את הכותרת, וכשאתה לוחץ על ההודעה - רק אז היא יורדת למחשב וזה לוקח טיפה זמן...

הערה: באאוטלוק 2003 זה הרבה יותר איטי מהאאוטלוק אקספרס.
 

RCpro

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בדואר מהסוג של וואלה - לא משתמשים...

ולשאלה ששאלת - וואלה זה חברה ישראלית, שרוצים כסף על כל דבר, ואם הם יתנו לך POP3, אז לא תראה את הבאנרים הזולים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה