מדריכים מדריך קדם רינדור ללקוח

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
מדריך א)

הדרך הבטוחה לערוך סרט בשביל הלקוח
הכלי שיתן לכם את היכולת להגיש ללקוח בכל זמן את הסרט על מנת שהלקוח יוכל להעיר הערות לפני שתעבירו לו את המוצר הסופי.

אחת הבעיות הכי גדולות בעבודה מול לקוח היא שלרוב כאשר הלקוח מגיע לפגישה, כבר יש לו משהו בראש שהוא ראה במקום אחר ואת זה הוא רוצה. לרוב - מה שהוא רוצה זה הדבר שהוא "אין" עכשיו. זה יכול להיות העיצוב המסויים שעכשיו רואים בכל מקום או המוזיקה שכולם משתמשים בה.

עכשיו, בעוד שזה יכול לעזור לנו בתור גרפיקאים/עורכים/אנימטורים - הדבר טומן בחובו בעיה די גדולה שאם לא ניתן לה מענה הולם - היא יכולה לבזבז לכם המון, אבל המון שעות עבודה.

למה?

לרוב מה שקורה בשטח הוא שהלקוח מגיע עם וידאו שצולם או מבקש לצלם וידאו. בכל מקרה כאשר הוא רוצה את הסרט שלו - יש לו כבר משהו בראש והוא מצפה מכם לספק את הסחורה, דבר ששם את כל מי שמנסה לספק את הסחורה במצב לא טוב היות ועל מנת להשיג לקוח מרוצה העורך/מפיק אמור עכשיו לנחש מה יש ללקוח בראש ולספק את זה.

לצפיה במדריך:

http://www.2create.co.il/show-video.asp?tutorial=pr_clip_notes




לקריאת המדריך:

Clip Notes

בקצרה, הכלי הזה אמור לתת לכם את היכולת להגיש ללקוח בכל זמן שהוא את הסרט בצורה לא מוגמרת, על מנת שהלקוח יוכל להעיר הערות לפני שאתם לוחצים על כפתור הרנדר ובכך לעזור לכם לתת ללקוח מוצר טוב יותר.
כיצד זה מתבצע: (או יותר נכון - כיצד אני משתמש בכלי)

בתוך תוכנת פרמייר - אני מבצע את העריכה הרגילה שלי עד לנקודה בה אני יכול להראות ללקוח משהו בסיסי. הנקודה כאן היא שאני מנסה לקבל את חוות הדעת של הלקוח בשלב שלפני הצעד הקריטי בעריכה.

כאשר אני חושב שיש לי משהו מאוד בסיסי להראות ללקוח, אני עובר לשלב הבא:
בתוך מסלול הזמן של פרמייר פרו - בכל מקום בו אני רוצה להעיר הערה או לקבל את חוות הדעת של הלקוח או אפילו להסביר לו למה אני מבצע חיתוך - אני מכניס סמנים (עזרת לחיצה על - *). לאחר הכנסת הסמנים אני מכניס לכל סמן את ההערה הרצויה ע"י לחיצת קליק כפול על הסמן והכנסת ההערה בחלונית המתאימה. את השלב הזה אני מבצע על כל סמן, עד שלכל סמן יש את ההערה הרלוונטית.

עכשיו - אני מייצא את הסרט ע"י האופציה שנקראת Adobe Clip Notes שנמצאת תחת תפריט ה-Flie>Export.
כעת בחלון הבא אני בוחר את הפורמט בו אני רוצה לייצא את הסרט - QuickTime או indows Media. בוחר את הקידוד הרצוי, את גודל הפריים המתאים ואת הסאונד המתאים וכמובן את המקום בו אתם רוצים שהסרט ישמר.
הערה קטנה כאן - שימו לב שסביר להניח שללקוח שלכם אין מחשב חזק מספיק ולא את הניסיון שבטיפול בתקלות מחשב שיש לכם - אז תעשו לו את החיים קלים - תשמרו שהסרט יהיה כמה שיותר קטן במשקלו.

כעת - כל מה שנותר לעשות הוא לעשות ייצוא לסרט ולחכות שפרמייר תסיים את העבודה.

עכשיו אתם כנראה חושבים שאין לי מושג על מה אני מדבר כי כאשר אתם מחפשים את הסרטון שלכם אתם מוצאים מסמך של PDF ולא סרט.
זה בדיוק מה שמיוחד בAdobe Clip Notes - כאשר אנחנו משתמשים באופציה הזאת אנחנו משתמשים בטכנולוגיה מאוד מתקדמת של PDF שנותנת ללקוח שלנו את היכולת להשתמש בקורא PDF רגיל את מנת להכניס את ההערות שלו לתוך המסמך ולשלוח לנו אותו חזרה.

אם תפתחו את המסמך - תראו שיש לכם את האופציה לנגן את הסרט, לעבור מסמן לסמן (אותם הסמנים שהכנסנו למסלול הזמן של פרמייר כולל ההערות שלהם) ולראות את ההערות ואפילו את האופציה להכניס הערות חדשות ולשמור אותן כחלק מהמסמך.

עכשיו - כל מה שנשאר ללקוח שלכם לעשות זה לשמור את המסמך שוב ולשלוח לכם את הקובץ בחזרה במייל.
כאשר אתם מקבלים את הקובץ - כל שעליכם לעשות זה לייבא לתוך אותו פרוייקט של פרמייר את הקובץ שלכם ע"י Import Adobe Clip Notes שנמצא תחת תפריט ה-File ועכשיו שוב לעשות קליק כפול על כל סמן ולראות שההערות של הלקוח שלכם התעדכנו לתוך הסמן.

הטריק הפשוט הזה של לקבל את חוות הדעת של הלקוח לפני שאתם עושים כל צעד משמעותי בעריכה או בגרפיקה אולי נראה לכם מיותר ואפילו מאריך את התהליך ואולי זה אפילו נכון (למרות שמתוך ניסיון אני יכול לומר שזה לא נכון), אבל זה נותן ללקוח שלכם שליטה רבה יותר על התהליך וחוסך מכם להגיע למצב בו אתם מגיעים ללקוח עם סרט מוגמר והלקוח אומר - "אני לא אוהב את הצבעים של הכותרות שהכנסת לי - אולי שתנה לי את הפונט ואת הצבעים????" מבלי להבין שזה אומר שעכשיו אתה צריך לעשות את השינויים ולרנדר את הסרט מחדש - מה שיכול לקחת שעתיים של עבודה ו20 שעות רינדור.


רמה: מתקדמים | סוג מדריך: וידאו
נכתב ע"י: אורי זוגלובק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה