שיתוף - לביקורת מאמר שכתבתי כשהייתי בכיתה ט'

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד

למה החילונים תמיד מצפים שדווקא החרדים יפנו את מקומם עבור מבוגרים ולא הם?

טוב הם כבר לא קמים נוח להם במקום ולמה צריך בכלל לכבד את המבוגרים שהם יכבדו אותנו הצעירים אנו עושים ופועלים אך הם רק נחים והם נטל על החברה לא?

אבל לחרדים ההשקפה מעט שונה מבוגר זה מישהו חכם שעבר בחיים שיש לו נסיון וחכמת חיים הוא עשה ופעל ועל כן אנחנו צריכים לכבד אותו וזה בכלל עוד בלי שציוו אותנו "והדרת פני זקן" אז בשורה התחתית בעצם החרדים מיצגים את החלק המוסרי של האנושות (בכל התחומים) ואנו זה האלו שתמיד יקומו למבוגרים.

אך למרבה הצער זה לא מה שהולך היום באוטובוס לא בוודאי שתמיד יקומו לזקן חילוני זה הרי קידוש ד' (וזו שאלה הלכתית אם בכלל מותר לקום ל"זה שקנה טיפשות") אך לאיזה מישהו שגילו נע בין... ואולי בכלל כיף לו לעמוד, ואין לי כוח אז... לא נקום שמישהו אחר יקום לו

וגם בחלק האחורי של האוטבוס המצב לא ראוי לעמוד בסקופים... ואולי כן החילונים ממש אוהבים לפרסם ולהשמיץ את החרדים על דברים שהם (החילונים) לא חולמים לעשות וכשהחרדים לא עושים זאת, אז זאת שערורייה כי בינם לבין עצמם הם יודעים ורואים בנו את החלק המוסרי של החברה וכאשר אנו לא עומדים בציפיותיהם אז אנחנו חוצפנים במקרה הטוב ולא אנושיים במקרה הפחות טוב שהרי "מה זה לא לקום לנשים שמצפות לשמחה? איזה מין התנהגות זה" טוב את האמת שזה ממש מובן שלחילונים אין בעיה לקום לאישה שמצפה לשמחה כי כמה נשים כאלו יש שם?... וכמה מהן נוסעות באוטובוס? וכמה פעמים האוטבוס שלהם מלא עד הסוף?? בקיצור אין להם ממש את האפשרות לקיים את הגמילות חסדים הזו

אבל לנו יש וכמעט כל יום את האפשרות לעשות את הגמילות חסדים הזו שאין שני לה (ולא אני המצאתי את זה) לעשות חסד עם אישה שיותר קשה ומסוכן לה לעמוד מאשר נערה או ילדה וההסבר פשוט אמנם בנות חוזרות מיום לימודים מפרך ישר לתוך הש"ב והמבחנים ולעזרה בבית ואישה לא, היא לא חוזרת מלימודים לש"ב והיא לא צריכה לעזור בבית נכון האישה לא לומדת (בד"כ) היא עובדת והיא לא עוזרת בבית היא עובדת אין מישהו שעושה את העבודה במקומה מישהי שעוזרת יכולה לומר "יש לי מבחן" עובדת לא יכולה לומר לילד בן השלוש "מותק אני חייבת להגיש את הטפסים לבוס עד סוף השבוע אז עד אז אתה לא מפריע לי ותגיד לאבא שאין אוכל כי אין לי זמן בסדר?" היא חייבת לעבוד בבית ובעבודה ומכיוון שלרוב האברכיות שגודשות את האוטובוסים בסוף יום עבודה מחכים בבית כמה פיצקלאך שרוצים אמא שתהיה איתם ובשבילם כל הזמן. ולבנות סמינר/ בית ספר עדיין אין, ושיחכו, סבלנות בעז"ה גם הן תהינה אימהות, וגם הן תרצינה לשבת, היות שלבוא הביתה מסוחררות ישר לתוך הקקופוניה של הילדים זה לא יהיה תחביבן, ואם אתן בנות סמינר/ בית ספר רוצות שיהיה לכם מקום כאשר תצפו לשמחה בעז"ה, אז פשוט צריך לחנך את הדור לקום לנשים שמצפות לשמחה. אם כולן תקומנה זה יהפוך לנורמה ואין סיבה שנורמה תשתנה אם ישמרו עליה ואם אנו לא נשנה את הנורמה העכשווית היא לא תשתנה לבד.

ותזכרו שאנו החרדים מייצגים את החלק הכי מוסרי הכי עם ערכים ומידות שגדל על התורה ועל חסד ועל "ואהבת לרעך כמוך" כמו שעכשיו אתה אוהב את עצמך ורוצה לשבת תאהב את השני ותרצה לתת לו לשבת "וזה כלל גדול בתורה".

ואגב, לא מעניין אותי באמת לקבל ביקורת על התוכן.
(ותזכרו שלא למדתי לכתוב מאמר כשכתבי אותו)
* ה"נשים שמצפות לשמחה" נקראו כך כי מורה שקראה את זה המליצה לי לשנות את ההתבטאות שלי, למשהו שיתאים לסגנון החרדי.
 
נערך לאחרונה ב:

י. ל.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תמרוז!
המאמר כתוב יפהפה ומחזק מאוד!
תודה רבה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה