להיות גבאי זה מחייב. | הפעם אני מנסה להיות קולח.

יואב ברק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
רחוק הלך ראובן, רחוק כל כך, אפשר לומר שאולי קצת הגזים. בסך הכל רצה קצת חופש, צפת, טבריה, או משהו כזה. אבל כמו פרקליט בכיר, או יועץ מתלמד, עבודתו של ראובן צפופה ובועטת, עד שאיחורים ותירוצים, מעודדים פיטורים, או גרוע מכך.

אלא שראובן לא שף ולא פרקליט, באמת. הוא בסך הכל גבאי לשעות הבוקר, ואברך בשעות הערב, ורק בצהריים, הוא מצא איזה זמן, לפרוק מעצמו קילו שתיים דיבורים ומחשבות. כי העט האדומה שבכיס חליפתו, בוערת עוד מהבוקר, שעה שהוביל את 'צילתו' לגן הילדים, ועכשיו בעת הדרור הידוע בשמו כשעת צהריים, למרות ששעה כשעת צהריים, בין שתיים לארבע, היא אות-מתה זקנה ומדובללת, שעה שכולם כבר חושבים על ימים שעוד היו נחים בשעות כאלו, וראובן בגפו גוחן על נייר מקומט, ומקמט את מצחו בחזרה, איך יחולצו ה'זוסמנים' מהנחל בעוד שהחמה אוטוטו שוקעת, ועת פרידה גם היא בשער, וטרם ותגיע השעה ארבע, או אז הזוסמנים יאלצו להמתין על מקומם בכיס החליפה, ולצד העט האדומה יקראו שוב ושוב את הפסקה, על משפחה שנתקעה מעל תהום פעורה, והשמש, אוי השמש טרם תשקע, אומר אז אבא בדאגה, אבל מבט חטוף בצג המכשיר, מרעיד משהו בקולו הבוטח, גם אשתו ששקטה מול דאגת ילדיה, מבררת בזהירות, יעקוב? אתה בטוח שזו היציאה.

יעמוד משולם זמל בן פייבל, שני, ניגן ראובן מעל דוכן הקריאה ביום שאחרי. חמישי בהיר ונטול איחורים, חמישי של לחשוב קצת על צפת או על עכו. כל כך רצה לעצום קצת את עיניו, להחשיך את המראות, להוסיף דרמה פאתוס, ושאר קישוטים, אבל איך ישכח את הכלל הישן, שלחש לו הגבאי ז"ל בשם קודמו, לעולם אל תסיח דעת מול ספר התורה. זכור, תפקיד גדול, תקפיד גדול על צוארך. אז אין עכו, ואין צפת, עכשיו יש 'הגבהה וגלילה', כל אלו ממתינים לאלו שמוקמו ברשימה, "פרשת וירא", מחפש ראובן ומחליק על הכרטיסיה, 'זוסמן' נעצר מול שירבוט בעט אדומה, ושוב האדמה התחוחה אי שם בין הרי יהודה.

ראובן שונא קצוות פתוחים, ואלה האחרונים מטלטלים אותו מעל הדוכן, לכאן ולשם, לפה ולהנה, ואז מתפללים אחדים מציצים על נדנודו של הגבאי ועינהם בהולה, גם הרב ממקומו, שואל ומצביע, מהנהן ומנענע, מה קורה לגבאי מה? ועיני ראובן פקוחות, אך ראובן איננו. והגולל מתגולל במקומו, הן היום בא תורי, הן כעת חיה משנה שעברה, וזכותי אשר קניתי משנים שחלפו, נופלות מול מבט צלוב של גבאי מהופנט. ורק אז שרר השקט, רק אז הגביהו אחרוני הציבור, יושבי פינות וקצוות, את עינהם בתווך. 'רבי ראובן' קרא הרב בקולו הידוע, וסולימני נהגו כחכך במקביל, וראוי גרונו של סולמני לכחכוך הוגן, כזה שיקיץ קרנף מתנומת ערביים, ואיך הוא ישן וליבו ער?
אוי להם לישראל מעלבונה של תורה, מהרהר מאן דהו, ואיה ראובן לתבוע עלבונות, עלבון התורה, הציבור, ו...שלו עצמו.

==================================================================================

בקטע זה אני מנסה סגנון שונה, קולח יותר, זורם יותר,
אני אודה לכם אם תספרו לי על חוית הקריאה שלכם, אם אכן זורמת או שמא קשה היא כעשן לעיניים.
תודה
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יואב יקירי.
אני חייב לומר לך
שאני לוקח על עצמי את מלא האחריות,
אני הוא חסר העומק, הרדוד,
לא הבנתי. כלום. ממש. מצטער תופת, אבל אני לא מספיק חכם בשביל זה. קשה לי. לא הצלחתי לצלוח. פשט את הרעיון, פשטטטטט אותו , כתוב עליו כמו רשימה למכולת. פשטטטטט.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יואב יקירי.
אני חייב לומר לך
שאני לוקח על עצמי את מלא האחריות,
אני הוא חסר העומק, הרדוד,
לא הבנתי. כלום. ממש. מצטער תופת, אבל אני לא מספיק חכם בשביל זה. קשה לי. לא הצלחתי לצלוח. פשט את הרעיון, פשטטטטט אותו , כתוב עליו כמו רשימה למכולת. פשטטטטט.
תודה
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
גוט!

במחילה מכל הפשטנים, כל אחד צריך ויאה לו להתחבר לסגנון הקרוב ללבבו.
יכתבו הפשטנים כפשטותם, העמקנים כעמקותם והפתלתלים כפתלתלותם. לא חסרים סופרים בסגנון זה אשר עלו והצליחו וגם עשו פרי.
השיפור יכול להיות בתוך הסגנון עצמו, ולא בהחלפת סגנון.

והגם שביקש הכותב חוות דעת בעניין הזרימה -
הרי אם זה הזורם שלו, מוטב שיישאר בסגנון זה, לא יחליפנו ולא ימירנו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה