2. הקמת אתר / אופטימיזציה
אני אתייחס לסעיף זה בהנחה שיש כבר אתר קיים וצריך לדגם אותו לקראת תהליך הקידום האורגני.
לאחר שביצענו מחקר מילים ממוקד לאתר שלנו, עלינו לדאוג לתשתית טובה באתר שלנו. תשתית טובה = אתר עם תוכן רלוונטי, אופטימיזציה של קוד ותוכן, מבנה נכון וגם קישורים פנימיים.
חשוב לזכור שגוגל הוא בסופו של דבר, מכונה. אמנם מכונה חכמה מאד שמתוחזקת ע"י מהנדסים רבים ומוכשרים, אבל – גם למכונה כזאת יש מגבלות בסופו של דבר. אז כן, ללא תוכן איכותי הכולל את הביטויים הרלוונטיים לתחום שלנו, יהיה קשה מאד לקדם את האתר. חשוב לדעת ש"תוכן" זה לאו דווקא טקסט. תוכן יכול להיות הרבה דברים: וידאו, תמונות, אינפוגרפיקות, תרשימים וכו'. יחד עם זאת, תוכן טקסטואלי זה עדיין הבסיס, ואחת הדרכים הטובות ביותר לגרום לגוגל להבין על מה האתר שלנו מדובר.
לכן, לכל הפחות – עלינו לדאוג שהביטויים שבחרנו להתמקד בהם בתהליך הקידום, יופיעו בכותרת העמוד (title), בתגיות H1,H2 וכו'.
לדאוג שלכל ביטוי יש מענה ראוי באתר
בחלק מהמקרים, יכול להיות שהאתר שלנו דל מדי בתוכן ואז כדאי מאד ליצור עמודי תוכן ייעודיים עבור כל ביטוי. זה עדיף עשרות מונים מלנסות "לדחוף" רשימה ארוכה של ביטויים לעמוד אחד עם מספר עמודים בודדים. כמובן, שלכל עמוד צריך להיות את הערך המוסף שלו, ואין טעם להכניס תוכן בכח (זה אף יכול להוביל לפגיעה בדירוגי האתר עקב שביעות רצון נמוכה של הגולשים וגורמים נוספים).
3. יחסי ציבור (או במילים פחות עדינות: קישורים)
קישורים הם פרמטר וותיק מאד, המחושב לדירוג אתרים בגוגל (ובמנועי חיפוש נוספים). בשנים האחרונות, כוחם של הקישורים החיצוניים הולך ופוחת, עקב מניפולציות מרובות של קישורים שמבוצעות על ידי אלפי מקדמי אתרים בכל העולם.
מנגד, בתקופה האחרונה גובר כוחם של הסיגנלים החברתיים, אותם "איתותים" ופעילויות שונות המתקשרות לאתר או המותג שלנו ברשתות החברתיות (פייסבוק,יוטיוב,טוויטר,לינקדאין וכו'), וזאת על חשבון הקישורים ה"מסורתיים".
למרות כל זה, קישורים הם עדיין פרמטר מרכזי ומשמעותי מאד בכל תהליך של קידום אתרים, ולמעשה כזה שאין לו רף עליון מקסימלי – אפשר לשפר אתר ולבצע אופטימיזציה עד גבול מסוים, אבל לגבי כמות ואיכויות של קישורים – אין לזה סוף. כמובן, לא צריך קישורים מפה ועד ירוחם (אם במקרה אתם מירוחם, הדימוי לא רלוונטי), צריך רק להיות יותר טובים מהמתחרים שלנו.
היכן משיגים קישורים?
בעולם אוטופי (יענו, מושלם וזה) – יהיה לנו תוכן כל כך מעולה באתר שאנשים פשוט ירצו לקשר אלינו בכוחות עצמם, על מנת לשתף את החברים שלהם. שלא תבינו, דברים כאלה קורים, לרוב באתרים גדולים כמו ynet, וואלה! וכאלה (אבל לא רק!).
אם יש לנו תוכן באמת מעניין/שונה/מיוחד/מצחיק/מכעיס/שנון זה יכול לקרות לנו גם כן, אבל אני מדבר פה על בעל עסק קטן/בינוני, שכנראה אין לו את הדברים הנ"ל.
אז מה עושים?
אז זהו, בין היתר תפקידי הוא לשדך בין אתרים. אני מוצא אתר נחמד בתחום הרלוונטי לעסק שלך, מוודא שהוא עומד בקריטריונים שאני מציב, ודואג לפרסם בו תוכן שיהיה מעניין וייתן ערך לגולשים של האתר, ועל הדרך ייתן קישור "קרדיט" לאתר המקודם. ישנן דרכים נוספות לדאוג לקישורים לאתר, חלקן עובדות וחלקן כבר לא כל כך (או אף גורמות לנזק). לכן, אין חכם כבעל נסיון.
תהליך השגת הקישורים לאתר הוא מתמשך ואמור לא להיפסק לעולם, כך גוגל יודע שמדובר באתר מעניין, מעודכן וטוב שאנשים ירצו לקשר אליו. אך אין צורך להיכנס לפאניקה, לא צריך כמויות של קישורים לאתר כי אם הרבה יותר חשוב לדאוג לאיכות.
|
|
|
|