חסה מרה

זוהר טל

משתמש מקצוען
היכן ניתן להשיג חסה מרה בכשרות מהודרת עדיף מחו"ל
לליל הסדר
איזור ירושלים
תודה רבה
 

אחת אחת 11

משתמש מקצוען
לא נראה לי שיש חסה שמיוצרת מלכתחילה להיות מרה... לפעמים זה קורה אין לי מושג איך ומה, קרה לי כמה פעמים בחסה שנראתה מבחוץ רגילה לגמרי.
כללית ככל שהחסה ירוקה יותר וכהה יותר, היא אמורה להיות מרה יותר.
 

זוהר טל

משתמש מקצוען
למיטב ידיעתך יש
רק מהיכן שלקחתי שנה קודמת אמרי לי שאין להם השנה בגלל השמיטה
 

אחת אחת 11

משתמש מקצוען
נכון, בדיוק בררתי ויש זן מיוחד שהוא מר יותר. כנראה מוכרים אותו רק באזורים מסויימים לקראת פסח.
 

מקטעים

עימוד שמזמין לקרוא
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
שמעתי בשבוע שעבר שיעור מהרב דב לנדא (מחוג חתם סופר ב"ב לשעבר) והוא אמר שחסה רגילה שמגיעה אלינו היא בת 52 יום ואם משאירים אותה 72 יום היא נהיית יותר מרה.
 

מכל הלב

משתמש פעיל
נכתב ע"י זוהר טל;1569843:
היכן ניתן להשיג חסה מרה בכשרות מהודרת עדיף מחו"ל
לליל הסדר
איזור ירושלים
תודה רבה

א. זהירות לגבי תולעים כמובן.
ב. אשמח מאוד לראות מקור שיש ענין שיהיה יותר מר.
 

מקטעים

עימוד שמזמין לקרוא
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י מכל הלב;1570201:
ב. אשמח מאוד לראות מקור שיש ענין שיהיה יותר מר.

במשנה ברורה מהדורת דרשו (סימן תעג הערה 56) כתבו שדעת החזו"א שרשאי לצאת ידי חובת מרור בחסה רק בשעה שתפול בה המרירות, אך יזהר שלא יאכלנה בסוף גידולה שאז היא מרה כלענה.

וכן בספר פסקי תשובות (שם אות יז) הביא שכן דעת רידב"ז (על הירושלמי) ומשמרת שלום והחזו"א, אולם דעת רבים מהפוסקים שגם בחסה הנמצאת בשוק שאין בה מרירות ואדרבה מתוקה היא, מכל מקום יוצאים בה ידי חובה, כי ציווי התורה באכילת מרור אין הכוונה דוקא בהרגשת טעם מרירות, אלא באכילת ירק הנקרא מרור, וחסה נקראת מרור, לפי שלבסוף אם נשתהית באדמה נעשית מרה וקשה. ומובא בפוסקי זמנינו שכן מנהג העולם. עכת"ד.
 

דינה די

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בד"כ הסימן זה חסה ערבית שיותר פראית בצורה שלה (ולא מסודרת יפה קלח בתוך קלח) וגם העלים יותר עבים ויותר כהים לא נתקלתי אבל זה סימן זיהוי די נכון.
 

מכל הלב

משתמש פעיל
נכתב ע"י דוד|אסתי;1570486:
במשנה ברורה מהדורת דרשו (סימן תעג הערה 56) כתבו שדעת החזו"א שרשאי לצאת ידי חובת מרור בחסה רק בשעה שתפול בה המרירות, אך יזהר שלא יאכלנה בסוף גידולה שאז היא מרה כלענה.

וכן בספר פסקי תשובות (שם אות יז) הביא שכן דעת רידב"ז (על הירושלמי) ומשמרת שלום והחזו"א, אולם דעת רבים מהפוסקים שגם בחסה הנמצאת בשוק שאין בה מרירות ואדרבה מתוקה היא, מכל מקום יוצאים בה ידי חובה, כי ציווי התורה באכילת מרור אין הכוונה דוקא בהרגשת טעם מרירות, אלא באכילת ירק הנקרא מרור, וחסה נקראת מרור, לפי שלבסוף אם נשתהית באדמה נעשית מרה וקשה. ומובא בפוסקי זמנינו שכן מנהג העולם. עכת"ד.

תודה רבה.
 

מאפ

משתמש רשום
מקפיץ שוב
בדרך כלל כל שנה היכן אפשר להשיג בבני ברק?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה