חומרים טובים לשיפור איכות ההוראה- לשמיעה

~רחלי~

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
חסום לי בנטפרי קבצי השמע, אם יש מישהו שמבקש שיפתחו לו, שיעדכן.
או אם יש מתנדב להוריד את הקבצים ולהעלות לג'מבו, נראה לי זה יהיה לתועלת כולנו.
העתקתי את הטקסט מכאן:
http://www.edunow.org.il/edunow-media-story-256041?utm_source=newsletter&utm_medium=email
ממליצה להרשם לניוזלייטר שלהם, יש דברים מעניינים.
תהנו
רחלי

הגיע זמן חינוך, עונה ראשונה כל הפרקים - מתחילים

פרק 1 - דפוס חשיבה מתפתח
דפוס חשיבה מתפתח (Growth Mindset) הוא האמונה שיכולות ואינטליגנציה הן בנות פיתוח וצמיחה, וכי כאשר אנו מתאמצים בתחום מסויים, טועים ונכשלים – אנחנו לומדים, מתפתחים וגדלים בו. אז האם אפשר להשפיע על דפוס החשיבה של התלמידים, על התפיסות והאמונות שלהם ושלנו ביחס ליכולותיהם? כל זאת תגלו בפרק הראשון שלנו.

להאזנה מעמוד זה:




פרק 2 - למידה מטעויות
אם נראה בטעות כהזדמנות ללמידה נוכל לאפשר לתלמידים שלנו לצמוח ולא לפחד מכישלון, נוכל לאבחן את אופני התפיסה וההבנה של התלמידים באופן מעמיק יותר. אם נראה בטעות כלי עזר המקדם את הלמידה וההוראה, היא באמת תסייע לנו ולא תעכב את מהלך השיעור. אז איך עושים זאת? ניסינו להבין זאת בפרק השני.

להאזנה מעמוד זה:




פרק 3 - שילוב משחוק בכיתה
מורים רבים מתחבטים בשאלה כיצד ניתן לשלב עקרונות מעולם המשחק בכיתה? בפרק השלישי שמענו איך משלבים בין משחוק לבין הצורך "להספיק חומר", כיצד אפשר לספק לתלמידים ידע חדש תוך כדי משחוק וגם גילינו כמה שיטות חדשות ומקוריות באמצעותן נוכל להוסיף משחוק לכיתה כבר מחר.

להאזנה מעמוד זה:




פרק 4 - לפרוץ את גבולות הכיתה
הפרק הרביעי הוקדש לאופן בו עיצוב ותכנון המרחב הכיתתי יכולים לשפר את חווית הלמידה. אז כיצד ניתן לשנות את מרחב הלמידה בבית הספר? אילו אלמנטים עיצוביים משפיעים על הלמידה שלנו ואיך? והאם כל זה אפשרי גם בלי תקציבים מיוחדים? (התשובה היא - כן).

להאזנה מעמוד זה:




פרק 5 - GRIT
מחקרים עדכניים מוכיחים שהיכולת להצליח במטרות אישיות אינה נובעת רק מכישרון, אלא תלויה בראש ובראשונה משילוב מיוחד של נחישות, להט והתמדה - שילוב המכונה "Grit". תכונות אלה נרכשות וניתן לפתח ולחזק אותן בכל אדם, ובכל תחום בו הוא עוסק וחשוב לו. אז איך מלמדים ומחזקים את יכולות ההתמדה של התלמידים בכיתה, וכיצד מורות ומורים יכולים להלהיב את התלמידים לגבי תחום התוכן שלהם וכך לחזק את הלהט והנחישות בקרב התלמידים? כל זאת שמענו משתי מורות נפלאות שעושות זאת הלכה למעשה כל יום בכיתה, בפרק החמישי של שומעים חינוך.

להאזנה מעמוד זה:




פרק 6 - איך מתמודדים עם שחיקה בהוראה?
הוראה נחשבת לאחד מהמקצועות השוחקים ביותר. צלצול אחרי צלצול, שיעור אחרי שיעור, שנה אחרי שנה. מורים רבים חשים פערים גדולים בין האידאלים שהביאו אותם לבחירה במקצוע, לבין חיי היומיום המאופיינים בתחושה של עומס, לחץ, עייפות ותשישות. אז מהי תשישות רגשית מהוראה? איך ממשיכים ללמד שנים ארוכות בלי להישחק? למה הוראה היא מקצוע מאני-דפרסיבי ואיך דווקא בכך טמון סוד קסמה? כל זאת תמצאו בפרק השישי.

להאזנה מעמוד זה:




פרק 7 - כיתה הטרוגנית
בכיתה ג' אנא כתבה לעצמה על פתק: "אני רוצה להיות מורה". הכיתה שבה אנא למדה הייתה אפילו יותר מגוונת מהכיתות של היום - כיתה יחידה בשכבה, בבית ספר ששכן בשכונה של עולים חדשים. התלמידים למדו הכול יחד, מבלי שהכיתה תופרד להקבצות או רמות יכולת. למעלה משלושים וחמישה תלמידים, עם פערי שפה, ידע ותמיכה הורית עצומים. לכיתה הזו הגיעה המורה רינה - שמצאה דרך מופלאה להתמודד עם האתגרים הללו. בפרק מרגש במיוחד הפגשנו בין אנא התלמידה (שלימים נהייתה מורה) לבין רינה, שהציתה בה את התשוקה להוראה. פרק שביעי מעורר השראה במיוחד, שמציג את ההזדמנויות שבכיתה הטרגונית ומביא עד אליך שיטות הוראה מעולות לכל מורה שרוצה להגיע לכל תלמיד ותלמידה.

להאזנה מעמוד זה:




פרק 8 - השנה הראשונה להוראה
השנה הראשונה להוראה נחשבת לשנה המאתגרת והקשה ביותר עבור מורה, לכל אורך הקריירה שלו/ה. מדובר בתקופה תובענית, מבלבלת, מציפה ולא פשוטה כלל. זוהי גם השנה בה אחוז הפרישה ממקצוע ההוראה הוא הגבוה ביותר. בפרק השמיני ניסינו לברר מהו המפתח לצלוח בבטחה ובמקצועיות את הרגעים הראשונים? כיצד מורים חדשים יכולים להכין את עצמם ליום הראשון? ומהו התפקיד של מורים ותיקים בכל הסיפור?

להאזנה לפרק מעמוד זה:




פרק 9 - בעיות משמעת
הפרק התשיעי הוקדש כולו לאחת הבעיות המרכזיות של מורות ומורים רבים - כיצד שומרים על המשמעת בכיתה? בפרק הזה ניסינו להבין למה נוצרות בעיות משמעות? מה אפשר לעשות כאשר הן עולות? ואיך בעיות משמעת יכולות להפוך אותנו למורים מעולים? פרק מפתיע ומרגש במיוחד, שיגרום לכם לחשוב על משמעת באופנים חדשים.

להאזנה לפרק מעמוד זה:




פרק 10 - פרסונליזציה של הלמידה
בפרק האחרון לעונה בדקנו כיצד יראה החינוך בעתיד? כיצד מכינים את התלמידים של היום לעולם של מחר? כדי לענות על השאלות הללו הכרנו את גישת הפרסונליזציה של הלמידה. זוהי גישה שמתאימה את הלמידה לכל תלמיד ותלמידה באופן ייחודי, גם בכיתות גדולות בחינוך הציבורי. התאמת הלמידה לתלמיד מתאפשרת בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים לאבחן כל תלמיד, ואז לבנות עבורו תוכנית למידה אישית שתאפשר לו להתפתח באופן מיטבי. אז כיצד יראה בית הספר של העתיד? האם לכל מורה ותלמיד יהיה עוזר הוראה ממוחשב שילווה את הלמידה? וכיצד יראה תפקיד המורה במצב כזה? כל זאת ועוד שמענו משתי מורות שמביאות את העתיד לכיתות שלהן כבר היום, בפרק העשירי של שומעים חינוך

להאזנה לפרק מעמוד זה:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה