שאלה העברת צנרת לקיר בבנין לפני תמ"א

חחח

משתמש סופר מקצוען
יש לנו דירה בבנין לפני תמא (היתר כבר התקבל, חסר טופס 2. אם לא כל המלחמה כנראה היו מתחילים תוך חודשיים - שלוש. כרגע כנראה ידחה)
כרגע יש לנו פיצוץ בצנרת. מדובר בפיצוץ שני בחודש האחרון. האינסטלטור שאיתו התייעצנו הציע לנו שבמקום לתקן את הפיצוץ הנוכחי שמי יודע תוך כמה זמן יקרה השלישי והרביעי כיוון שמדובר בצנרת ישנה מאד - להחליף צנרת ולהעביר את כל הצינורות מחוץ לקירות החיצוניים של הבנין. ברגע שיגיע התמא הוא יתמודד איך בדיוק להכניס את זה לתוך הקירות.
הבונוס שלנו - אם יקרה בעתיד פיצוץ עלות התיקון תהיה זולה משמעותית - כי יותר זול לפתוח קירות מאשר להרים בלטות. ולא רק, להרים בלטות זה גם למצוא לפעמים חילופיות. בקיצור, לדעתו כדאי למקם את הצנרת בקירות דבר שאנחנו יכולים לעשות רק כרגע כי אחרי שהתמא יתחיל הם כבר לא יתנו לנו לשים את זה מחוץ לבניין.

שמעתם על כזה דבר? ממליצים? יש לכם דיס?
נשמח לשמוע!
 

דבורה ק

משתמש פעיל
אנחנו ביקשנו מראש מהקבלן של התמ"א שיעשה אפשרות להתחבר לצנרת החדשה (צנרת מטבחים שעשתה הרבה בעיות) ואכן התחברנו אליה דרך חור בקיר, העלות לא קטנה, אבל שווה את השקט שיהיה אח"כ עם צנרת חדשה. (אצלנו גם היו בעיות של סתימות חוזרות ונשנות), אולי כדאי לבדוק בתוכניות של התמ"א איפה עוברת הניקוז החדש (מהדירות העליונות) ולעשות את העבודה בהתאם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה