הסבה להוראה

ramilav

משתמש חדש
אשתי רוצה לעשות הסבה להוראה. יש לה תואר שני במדעי החברה והיא עובדת בתחום הכוח אדם כבר הרבה שנים ועכשיו היא מחפשת שינוי. קראנו בכתבה הזאת http://www.bizportal.co.il/bizpoint-sponsored/news/article/580541 שהלימודים אורכים 3-4 שנים, אבל נראה לנו הגיוני שיש מסלולים מקוצרים לאקדמאים, זה נכון? איפה אפשר לברר על זה? וכמה התוספת למשכורת של מורה עם תואר שני?
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
השאלה היותר גדולה היא איפה תקבל המורה עבודה, אלא אם כן מוזרק לכם הרבה ויטמין P בדם...
ובחינוך החרדי בהרבה מקומות תואר אקדמי הוא מינוס, לא פלוס, ויש טוענים שאת ההפרש העובד לא תקבל בשל העיקרון כדי למנוע עידוד לצאת ללימודים אקדמיים. לא יצא לי להתקל בזה ממש, אבל כך אומרים..
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
השאלה היותר גדולה היא איפה תקבל המורה עבודה, אלא אם כן מוזרק לכם הרבה ויטמין P בדם...
ובחינוך החרדי בהרבה מקומות תואר אקדמי הוא מינוס, לא פלוס, ויש טוענים שאת ההפרש העובד לא תקבל בשל העיקרון כדי למנוע עידוד לצאת ללימודים אקדמיים. לא יצא לי להתקל בזה ממש, אבל כך אומרים..

סליחה, אני מוחה.
קודם כל, מורות טובות דרושות תמיד, וויטמין P זה רק לקטני אמונה... שחושבים שהויטמין פתח להם שערים ולא רצון ה'.

אם אשתך היא אשת חינוך, רואה בזה שליחות יותר מאשר עבודה, ומוכנה להשקיע- מהר מאוד יגלו את העובדות הנ"ל.

כמובן שאזורי המרכז רוויים יותר, אבל בתי ספר מתפתחים כל הזמן, מפקחות הן בני אדם שאפשר לקבוע איתם פגישה, ולא יזיק לנסות באזורים נוספים: שרון, צפון, דרום- מה שרלוונטי עבורכם.

נ.ב. עוד לא שמעתי שתואר אקדמי הוא מינוס, אולי מבחינה רוחנית. אבל אפשר לברר את זה בראיון עבודה פשוט.

הכלל: לא להיות בררנים, ולא לבא עם צפיות לשטיח אדום 30 ש"ש ותקן. בהוראה מתחילים מלמטה, ומרוממים נפשות לפסגות.

בהצלחה!!
 

שיר770

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מילה בסלע. אני יודעת שמורות מבפנים רואות את המציאות אחרת. אבל מבחוץ זה נראה שונה. למורה מתחילה אין מה לעשות במערכת החינוך אם אין מי שיכניס אותה לשם. או שהיא תקבל כמה שנים יפות שכר אפסי וזה יכול להיות חלק מההשקעה שלה. לדוגמא, אני מכירה מורה שהתקבלה לעבודה בבית הספר שבו עבדה 5 שנים בתור סייעת רפואית.
ועוד מורה שכבר שנה שישית ממלאת מקום יומית. והיא מורה מצויינת. ורואה את כל ה"בנות של" מחנכות והיא במקומה נשארת.
וכל המורות שעובדות בקרן קרב מספר שנים לא מבוטל עד שזוכות להכנס למשרד החינוך...
אז היא יכולה להחליט שהדרך משתלמת. ויכולה להחליט שלא.
וסיפור אישי. עבדתי כמלאת מקום עד שהמנהלת לקחה אותי לשיחה שהיא מרוצה ויתכן שתתן לי מ"מ 3 חו'. וכשראיתי את ה"אחיינית של" נכנסת למילוי מקום הזה הבנתי שאכנס להיות מורה רק בתנאי שיגמרו כל בעלות הפרוטקציה בעולם.
המשכתי להיות ממלאת מקום עד שהמשכורת שקיבלתי לא כיסתה את המעונות של הילדים... ועשיתי הסבה לסיעוד (אחות). ב"ה בהסתכלות אחורה... הכל היה לטובה. (לא בטוחה לגבי הכאב לב שבדרך, אבל זה היה חלק מהדרך...)
אז לא הכל שושנים, ואני ממליצה לחשוב היטב לפני שעושים צעד שכזה. לבדוק היטב מול משרד החינוך מה תואר שני מוסיף. ומה השכר של מורה מתחילה.
אני יודעת שבקרן קרב תואר שני מוסיף כמה שקלים לשעה.
אגב. עם נתונים כאלה אולי כדאי לכם לברר על תוכנית חותם (הסבת אקדמאים להוראה), זה במגזר הכללי אבל יכול להיות רלוונטי. לדעתי יש יותר מכללות דתיות או מהמגזר הכללי שעושות הסבה להוראה ביחסית תנאים נוחים.
שיהיה בהצלחה.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מילה בסלע. אני יודעת שמורות מבפנים רואות את המציאות אחרת. אבל מבחוץ זה נראה שונה. למורה מתחילה אין מה לעשות במערכת החינוך אם אין מי שיכניס אותה לשם. או שהיא תקבל כמה שנים יפות שכר אפסי וזה יכול להיות חלק מההשקעה שלה. לדוגמא, אני מכירה מורה שהתקבלה לעבודה בבית הספר שבו עבדה 5 שנים בתור סייעת רפואית.
ועוד מורה שכבר שנה שישית ממלאת מקום יומית. והיא מורה מצויינת. ורואה את כל ה"בנות של" מחנכות והיא במקומה נשארת.
וכל המורות שעובדות בקרן קרב מספר שנים לא מבוטל עד שזוכות להכנס למשרד החינוך...
אז היא יכולה להחליט שהדרך משתלמת. ויכולה להחליט שלא.
וסיפור אישי. עבדתי כמלאת מקום עד שהמנהלת לקחה אותי לשיחה שהיא מרוצה ויתכן שתתן לי מ"מ 3 חו'. וכשראיתי את ה"אחיינית של" נכנסת למילוי מקום הזה הבנתי שאכנס להיות מורה רק בתנאי שיגמרו כל בעלות הפרוטקציה בעולם.
המשכתי להיות ממלאת מקום עד שהמשכורת שקיבלתי לא כיסתה את המעונות של הילדים... ועשיתי הסבה לסיעוד (אחות). ב"ה בהסתכלות אחורה... הכל היה לטובה. (לא בטוחה לגבי הכאב לב שבדרך, אבל זה היה חלק מהדרך...)
אז לא הכל שושנים, ואני ממליצה לחשוב היטב לפני שעושים צעד שכזה. לבדוק היטב מול משרד החינוך מה תואר שני מוסיף. ומה השכר של מורה מתחילה.
אני יודעת שבקרן קרב תואר שני מוסיף כמה שקלים לשעה.
אגב. עם נתונים כאלה אולי כדאי לכם לברר על תוכנית חותם (הסבת אקדמאים להוראה), זה במגזר הכללי אבל יכול להיות רלוונטי. לדעתי יש יותר מכללות דתיות או מהמגזר הכללי שעושות הסבה להוראה ביחסית תנאים נוחים.
שיהיה בהצלחה.


אז אולי באמת ההבדל נעוץ במגזר ובקהל היעד. במשרד החינוך זה לא כ"כ קשור לפרוטקציה, כך ידוע לי. אני טועה?
 

דרגה טובה

משתמש מקצוען
אשתי רוצה לעשות הסבה להוראה. יש לה תואר שני במדעי החברה והיא עובדת בתחום הכוח אדם כבר הרבה שנים ועכשיו היא מחפשת שינוי. קראנו בכתבה הזאת http://www.bizportal.co.il/bizpoint-sponsored/news/article/580541 שהלימודים אורכים 3-4 שנים, אבל נראה לנו הגיוני שיש מסלולים מקוצרים לאקדמאים, זה נכון? איפה אפשר לברר על זה? וכמה התוספת למשכורת של מורה עם תואר שני?
לבתי המורה של הסמינרים החרדיים יש מסלולים קצרים בהרבה.
הנה הטלפון של גור בני ברק: 03-6150401
 

אלישקף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נ.ב. עוד לא שמעתי שתואר אקדמי הוא מינוס, אולי מבחינה רוחנית. אבל אפשר לברר את זה בראיון עבודה פשוט.
בבי"ס בי"ע האזורי שלנו (קהילה בעיר מעורבת) וגם ברשת הגנים הפרטית של הקהילה - לא מקבלים מורות וגננות עם תואר אקדמי...
אגב. עם נתונים כאלה אולי כדאי לכם לברר על תוכנית חותם (הסבת אקדמאים להוראה), זה במגזר הכללי אבל יכול להיות רלוונטי. לדעתי יש יותר מכללות דתיות או מהמגזר הכללי שעושות הסבה להוראה ביחסית תנאים נוחים.
שיהיה בהצלחה.
אני מכירה לפחות מכללה דתית אחת עם תכנית של הסבת אקדמאיות להוראה.
המכללה שאני מכירה היא בדרום... אם זה רלוונטי - אפשר לפנות אליי בפרטי. או ללחוץ כאן
הלימודים הם יומיים בשבוע במשך שנתיים נראה לי, עם הכרות בהכשרה מוקדמת והכל.
 

אלישקף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
רוחנית, כמובן.
א. כי גדו"י יצאו נגד לימודים לתואר אקדמי
ב. מי שאכן למדה לתואר - מן הסתם לא עשתה את זה במקום חרדי
(שמעתי שיש בנוות ישראל, אבל שאר המכללות למיטב ידיעתי - הרבנים יצאו נגד)
וכל זה מהשערות על סמך ידיעות קלושות... איני מורה ואף אין לי תעודת הוראה ולא תואר, לא אקוויוולנטי ולא אקדמי, ולא אופתע במיוחד אם תמני לי עכשיו רשימה של 17.7 מכללות חרדיות מאושרות ע"י גדו"י.
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לצערי מנסיון שלי ( עם פרוטקציה!!) אם אין פרוטקציה רצינית!!! ( כי יש תור גם בפרוטקציונריות..)
אז אפשר לשכוח ממשרה לפחות 7 שנים.. במקרה הטוב היא תקבל 10 שעות אחרי 5 שנים
שזה אומר משכורת פחותה ביותר.
והניצול הוא נוראי!!!
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
רוחנית, כמובן.
א. איני מורה ואף אין לי תעודת הוראה ולא תואר, לא אקוויוולנטי ולא אקדמי, ולא אופתע במיוחד אם תמני לי עכשיו רשימה של 17.7 מכללות חרדיות מאושרות ע"י גדו"י.

לא, אני לא מהסוג הזה... בדיוק להיפך :)
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
לצערי מנסיון שלי ( עם פרוטקציה!!) אם אין פרוטקציה רצינית!!! ( כי יש תור גם בפרוטקציונריות..)
אז אפשר לשכוח ממשרה לפחות 7 שנים.. במקרה הטוב היא תקבל 10 שעות אחרי 5 שנים
שזה אומר משכורת פחותה ביותר.
והניצול הוא נוראי!!!

אני מבינה וקוראת את הצער בין השורות, אבל זה כ"כ לא נכון... מכירה מקרוב צעירות עם אפס ויטמין P והמון אידיאליסטיות, אמונה וכח תפילה שהיום עובדות לצידי עם מילויי מקום רצופים. היתה לנו בצוות מורה צעירונה אחת, שפשוט מצאה חן בעיני המנהלת. קבלה חינוך 3 חודשים ואח"כ המפקחת לא רצתה לתת לה תקן. המנהלת פשוט נלחמה עליה עד סוף השנה, ובסוף השנה היא מצאה בסמינר בעיר סמוכה, מחנכת י"ב קבועה... והיא יותר צעירה ממני ובלי טיפת פרוטקציה, בררתי אצלה והכרתי אותה עוד קודם, הבן אדם אנונימי לחלוטין!

כנראה שבשמים הוא אינו אנונימי....
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
אני מבינה וקוראת את הצער בין השורות, אבל זה כ"כ לא נכון... מכירה מקרוב צעירות עם אפס ויטמין P והמון אידיאליסטיות, אמונה וכח תפילה שהיום עובדות לצידי עם מילויי מקום רצופים. היתה לנו בצוות מורה צעירונה אחת, שפשוט מצאה חן בעיני המנהלת. קבלה חינוך 3 חודשים ואח"כ המפקחת לא רצתה לתת לה תקן. המנהלת פשוט נלחמה עליה עד סוף השנה, ובסוף השנה היא מצאה בסמינר בעיר סמוכה, מחנכת י"ב קבועה... והיא יותר צעירה ממני ובלי טיפת פרוטקציה, בררתי אצלה והכרתי אותה עוד קודם, הבן אדם אנונימי לחלוטין!

כנראה שבשמים הוא אינו אנונימי....

אפשר רק לייחל שתרבנה מנהלות כמו שלך בישראל.
ברוב המקומות, זה פועל אחרת... מישהו חייב לדחוף אותך פנימה, אח"כ תוכלי לנסות למצוא חן בעני ההנהלה.
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אין לך מה להצטער עלי
אני במקום הרבה יותר טוב היום. ב״ה!
אבל החריג זה מה שאת מספרת
מה שקורה בפועל זה מנהלות דורסניות ופרוטקציות מכוערות
אני מדברת כמובן על איזור המרכז
ועל החינוך העצמאי
בעמותות זה הולך אחרת
וכן בצפון ובדרום שיש פחות עומס של מורות המצב כפי שאת מתארת.
בנוסף לכך יש גם הבדל בין יסודי לתיכונים
התקציבים מגיעים ממקומות שונים.
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אני עובדת הרבה שנים בסמינר ולא התקבלתי על סמך שום פרוטקציה ב'ה
זה רק סייעתא דשמיא .
 

רבקהא

משתמש מקצוען
בתיכונים בד"כ המינויים הם מינויים מקצועיים- יש אמנם מקום לפרוטקציה אבל בגבול, כי גם עם "האחינית של..." מוכשרת מאד אבל שנה אחרי שנה התלמידות לא מצליחות בבגרויות לא יעזרו לה כל ויטמיני P שבעולם.
זאת בניגוד לבתי הספר של החינוך העצמאי , שם גם מורה שבקושי יודעת 1+1 יכולה ללמד חשבון...
עיין ערך חינוך לבינוניות------
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
סליחה?
אני לא יודעת על אילו ערים אתן מדברות
במודיעין עילית יש צורך נואש במורות טובות במיוחד לתיכונים.

מי שהיא לא מורה טובה מאוד ולא משנה כמה נסיון יש לה- באמת יקשה עליה להכנס לעניינים- וסליחה, אבל בצדק.
אם היא מורה בנשמה ויש לה מה למכור- היא תשתלב מהר מאוד.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
זאת בניגוד לבתי הספר של החינוך העצמאי , שם גם מורה שבקושי יודעת 1+1 יכולה ללמד חשבון...
עיין ערך חינוך לבינוניות------

אני כל פעם מחדש 'שוברת את הראש' איך ההורים נותנים לכזה דבר לקרות, שנה אחרי שנה.

היתה לי מחנכת בכיתה ח' בת 22, ילדותית וירוקה, כמובן, הבת של...
הכשלונות באותה שנה היו כנראה מזעזעים ממש, כי בשנה שלאחר מכן היא כבר לא היתה על אותה קתדרה, וכל הויטמינים שהיו לה לא עזרו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה