עזרה היכן כדאי להדפיס ספר קודש?

hamefoar

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לסיכום זה הכי חשוב:
עבדתי עם הרבה מפיקים הייתי מרוצה יש כאלו שהייתי מאוד מרוצה אך גם אצלהם היו לפעמים פאשלות.
ומה שהתכוונתי לומר, שמפיק זה לא ערובה שלא יקרו תקלות. ולאפוקי מהצגת דברים כאילו ויש כזה דבר מפיק שמוציא תמיד מושלם, כי בדר"כ הפוך, לפעמים זה דוקא מייצר תקלות, כי זה עובר עוד יד בדרך, שלא תמיד מעבירה את ההוראות שאתה נתת. ואם היית מעביר ישירות לדפוס, זה כן היה מגיע ליעדו.

למשל, צירפתי קובץ עם הוראות וכן אמרתי בע"פ למפיק, שישים לב שעשיתי בשוליים פנימיים שוליים גדולים יותר מאשר בחיצוניים, ושיתריעו ליצרן שלא ימרכז את הקובץ אלא יתייחס לסימוני חיתוך. (זו בעיה ידוע שהם 'אוהבים' לעזור למרכז קבצים. אולי זה מקל עליהם). בסופו של דבר, המפיק לא העביר ההוראה ליצרן שכן מרכז הקובץ.

אם הייתי עובד מול הדפוס, לכאורה זה לא היה קורה.

ואתה צודק לחלוטין במה שאתה כותב:
אם הדפוס עושה הכל אז הוא בס”ה מפיק דפוס שגם מדפיס אבל לוחות הוא מייצא גלופות מייצא הטבעות מייצא וכו’ או לפחות חלק.
ומה שקורה אצל רוב מי שמכנה עצמו מפיק, שהוא למעשה בכלל לא מפיק, אלא מתווך בינך לבין המפיק האמיתי, שזה בעצם הדפוס שעושה כל הנ"ל.

למסקנה, אין כמעט דרך לעבוד בלי מפיק, כי גם אם נלך לדפוס, הדפוס עצמו הוא המפיק. אולם כמה שפחות ידיים בדרך זה עדיף, אם כי מאד קשה להימנע מזה, ובסופו של דבר בכל מקרה זה יעבור תחת מפיק, בכל שם וחניכא דאית ליה.

אלא שלאדם הרגיל, בכל מקרה יהיה קל לעבוד מול מפיק, שמדבר עמו בגובה העיניים ובשפה מובנת, מאשר מול דפוס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה