האם אתה מכיר מדריך /סדרת סרטונים ל.net?

shiye

משתמש פעיל
D I G I T A L
אני מחפש דחוף ללמוד .net
יש כאן מישהו שיכול לעשות לי סדר בנושא, כי יש כ"כ הרבה סוגי פרויקטים שאפשר לפתוח
כמו ,mvc,asp.net .net core וכו.
עם מה מקובל היום לפתח בשוק, והיכן ניתן למצאו מדריך מתאים.

תודה מראש לכל העונים
 

מפצח אתגרים

תוכנה ובניית אתרים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
asp.net זה משהו ישן אל תיגע בזה חבל על על הזמן
.net core זה טכנולוגיה שניתן להריץ ווינדוס על מגוון פלטפורמות כמו לינקוס וכו בניגוד לעבר שתוכנות של מייקרוסופט לא רצו רק על מערכת הפעלה של ווינדוס
mvc זה לא קשור כ"כ ל .net זה יותר מתדולוגיה (שיטת) פיתוח שהם משתמשים בזה העיקרון בז אומר הפרדת של חלקי המערכת
 

shiye

משתמש פעיל
D I G I T A L
asp.net זה משהו ישן אל תיגע בזה חבל על על הזמן
.net core זה טכנולוגיה שניתן להריץ ווינדוס על מגוון פלטפורמות כמו לינקוס וכו בניגוד לעבר שתוכנות של מייקרוסופט לא רצו רק על מערכת הפעלה של ווינדוס
mvc זה לא קשור כ"כ ל .net זה יותר מתדולוגיה (שיטת) פיתוח שהם משתמשים בזה העיקרון בז אומר הפרדת של חלקי המערכת
אוקי..טוב לדעת.
עכשיו שאני יודע מה ללמוד אני רק צריך לדעת מאיפה ללמוד...
 

מפצח אתגרים

תוכנה ובניית אתרים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
פוסט קצת בהרחבה על .net core
דוטנט זה פריימוורק של מייקרוסופט, לא שפה, המאפשר שליטה בניהול זיכרון, בהתקני קלט פלט, בקימפול תוכנה ואפשר להשתמש בו בכמה שפות (C#,F#,VB). ביחד עם הIDE שזה הVisual Studio זהו פתרון מלא לבניית תוכנת Desktop, אתר WEB ועוד. ישנה או הייתה מגבלה אחת מרכזית שמנעה מחברות ומפתחים ברחבי העולם לבחור בו:
כל העבודה צריכה להיות עם מוצרי ווינדוס.
כלי הפיתוח הוא Visual Studio שרץ על ווינדוס, הרצת תוכנות מותאמת רק לווינדוס והרצת אפליקציות WEB מתבצעת על גבי שרתי IIS שעובדים רק על שרתי ווינדוס. וכידוע, בשביל להשתמש במוצרי ווינדוס ומייקרוסופט, צריך לרכוש רשיונות והכול עולה כסף. בנוסף, מיקרוסופט בשנים האחרונות נותנת הרבה מאד שירותי ענן שעובדים על שרתי LINUX לכן הם יצאו במהלך מהפכני והוציאו את .NET Core ‎.NET Core – פלטפורמה חינמית עבור פיתוח והרצת תוכנה מבית "מיקרוסופט".
היא שייכת לעולם הדוטנט וההבדלים העיקריים שהפכו אותה לרלוונטית הרבה יותר מאשר .Net Framework הם: שהיא מבוססת קוד פתוח וcross-platform מה שמאפשר הרצת קוד שפותח עבור NET. על גבי כל מערכת הפעלה כמו Linux ,MacOS, מכשירים ניידים, לא רק על Windows. הרבה מאוד מפתחים וחברות בעולם שעובדים עם מערכת ההפעלה Linux למשל, שהיא חינמית, יוכלו כיום לבחור כן לעבוד עם .Net Core (וC# כמובן, לעומת JAVA ועוד) למרות שעד היום הטכנולוגיות העיקריות של החברה לא כללו שימוש בדוטנט בכלל.
ישנם מספר יתרונות נוספים שנוספו, כמו מנגנון Dependency Injection כחלק אינטגרלי, שיפור הביצועים ברמות שהוקפצו לרמות גבוהות בהרבה, צמצום הספריות הנדרשות למינימום, הפיכת הקוד לקוד פתוח שניתן לשיפור ולתרומה ע"י אנשים מהקהילה.
נוסף גם השימוש ב Docker, וניתן לעטוף את התוצר ב container של דוקר, וכך ניתן להריץ אותה בקלות בכל מקום, ללא צורך בהתקנה של דברים נלווים.
נקודה אחרונה, כידוע בכל framework או שפה יש את הissues שבאים כחלק מהחבילה ולכן כחלק מההתעסקות ב.דוטנט Core נוכל לדבר פה גם על מתודולוגיות וdesign patterns שמפתחים המציאו כדי לשפר ולייעל את דוטנט קור כמה שיותר.
 

מפצח אתגרים

תוכנה ובניית אתרים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
מה החידושים שדוט נט קור הביא:
1) קודם כל הוסרה מגבלת הווינדוס:
אפשר לפתח בדוט נט קור על כל מערכת הפעלה גדולה: הפצות מרכזיות של לינוקס ו-macOS. עם גירסה חינמית חדשה ורזה של ה-IDE העונה לשם Visual Studio Code, וגירסה למאק של Visual Studio המקורי.
ואחרי שפתחתם במערכת ההפעלה האהובה עליכם, אפשר גם להריץ את האפליקציה עליה. דוט נט קור מגיע עם שרת עצמאי שנקרא Kestrel ומסוגל לרוץ לא רק על ווינדוס.
אבל יש קאטצ' והוא שכרגע אפשר לפתח ולהריץ רק אפליקציות ווב במערכות הפעלה אחרות. בגירסה 3 (שהיום נמצאת ב-Preview) אפשר יהיה לבנות אפליקציות דסקטופ אבל עדיין רק לווינדוס.
2) דבר שני פתרו את בעיית הביצועים:
הכנסו לטבלאות מבחני הביצועים היום וחפשו איפה נמצא דוט נט קור (רמז: גבוה בטבלאות, צירפתי תמונת מסך בסוף). מיקרוסופט הציבו לעצמם מטרה, ולגמרי עמדו בה! היום חברה שצריכה ביצועים מעולים לגמרי יכולה לסמוך על דוט נט קור לשם כך!
בין היתר הם עשו זאת על ידי יצירת אפליקציות מינימליות ככל האפשר. בדוט נט המקורי בעת בניית אפליקצייה מתווספות מראש מלא ספריות משלימות, ואילו בדוטנט קור החליטו לצמצם משמעותית את כמות הספריות המינימליות הדרושות לכתיבת תוכנה חדשה, כך שמפתח יכול להוסיף רק את הספריות שהוא באמת צריך וכך ליצור אפליקצייה קטנה בהרבה.
3) אבל כאן זה לא נגמר. מיקרוסופט הבינו שמפתחים שעובדים על שפות אחרות משתמשים הרבה ב-Console על פני שימוש בממשק גראפי מסורבל ואיטי, ובתגובה יצרו את dotnet cli.

אלו הדברים המרכזיים, אבל עליהם הוסיפו עוד מלא דברים שפשוט עושים את ההבדל:
4) הקוד של דוט נט קור נפתח לקהל הרחב כחלק מגישת הקוד הפתוח החדשה של מיקרוסופט, וכעת כל אחד בקהילה יכול לתרום לקוד ולשפר אותו.
5) מנגנון Dependency Injection מובנה. פה יאמר לרעתם שהם הוסיפו את זה הרבה אחרי כולם, אבל מצד שני זה לא שלא היו ספריות צד שלישי שהוסיפו DI לדוט נט.
6) שימוש ב-Docker, כעת אפשר לעטוף את האפליקציה ב-Container של דוקר שכולל את כל מה שהיא צריכה כדי לרוץ, וכך להריץ אותה בקלות בכל מקום בלי צורך להתקין SDK וכל דבר אחר שהאפליקצייה דורשת.
מקור https://www.redboard.co.il/topic/13
 

מפצח אתגרים

תוכנה ובניית אתרים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
בעברית לא מצאתי מדריכים
האם באנגלית יעזור לך
 

avitala

משתמש חדש
אשמח לקבל מדריכים / קורסים טובים בדוטנט קור אפשרי גם בתשלום.

תודה רבה!
 

Dream vs. Reality

משתמש צעיר
מאוד ממליצה לראות את הסירטונים של TIM COREY - יוטיוב
מדגים ובונה נדבך על נדבך בצורה הכי ברורה שאפשר כל טכנולוגיה חדשה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה