דקדוק בנוסח ברכת החמה

צורת הדף

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מהו הנוסח הנכון לפי דקדוק: עוֹשֵׂה מַעֲשֵׂה בְּרֵאשִׁית או: עוֹשֵׂה מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית

הב' של "בראשית" מודגש או לא?

בשדי חמד לא מודגש, וכך הוא לכאורה ע"פ דקדוק.
אבל בהרבה מקומות ראיתי שמדגישים הב', האם זה מחוסר ידיעה?
 

לוי

משתמש צעיר
עימוד ספרים
בהרבה סידורים הב' רפוי.
עושה עם צירה או סגול (תחת ה-ש)
אגב: איך מנקדים כאן בחלון הזה
 

דורון רונן

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ישר כח על השאלה, בזכותך שמתי לב שעשיתי בטעות עם בית דגושה, וודאי שצריך להיות רפה, שהרי זה סומך ונסמך.
 

צורת הדף

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בדיוק משום זה העליתי השאלה.
עימדתי ספר קידוש החמה, ולאחר הדפסה העירו אותי שטעיתי...
בעצם, המגיה טעה...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י קרש;240785:
מהו הנוסח הנכון לפי דקדוק: עוֹשֵׂה מַעֲשֵׂה בְּרֵאשִׁית או: עוֹשֵׂה מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית

הב' של "בראשית" מודגש או לא?

בשדי חמד לא מודגש, וכך הוא לכאורה ע"פ דקדוק.
אבל בהרבה מקומות ראיתי שמדגישים הב', האם זה מחוסר ידיעה?
ע"פ הדקדוק רפוי כמו שכתב דורון רונן בגלל הסמיכות, אך רבים מהנקדנים האשכנזים לא
מקפידים על כך (למעט בסידורים וחומשים וכו')
אגב, אם אני זוכר נכון, למנהג קרלין כל הסידור מלא בדגשים שלא ע"פ הדקדוק (כגון וּבָּרָא בּוֹ) וזאת ע"פ אחד מהאדמורים שהוסיף ככה בסידורו וכנראה היו לו בזה כוונות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה