שיתוף - לביקורת געגוע.

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד


- את אוהבת אותה, ילדה?

- מאד. (הנהון נמרץ. פנים כבויות).

- אז למה קשה לך?

- כי אני אוהבת אותה. (קול חלש).

- ולכן?

- היא עוזבת, אז אני מתגעגעת.

- אבל את אוהבת אותה.

- אבל אני מתגעגעת. (קול נשנק מדמעות).

- מהי פרידה, ילדה?

- מהי? (עיניים פקוחות, מביטות בתלות, בתקווה).

- פרידה היא כאשר תודעתך מנותקת מתודעתה. ואם את אוהבת אותה, ילדה, הרי שמחשבתך סמוכה אליה- ותודעתכן קרובה. אינכן נפרדות.

- אבל אם היא אינה אוהבת אותי? ותודעתה רחוקה משלי, ומחשבתי רודפת אחריה והיא אינה שם?

- היא אוהבת אותך, ילדה?

- אינני יודעת. (קול חלש. עיניים ופנים מושפלות).

- ואם אינה, תודעתך אצלה?

- כן, אבל תודעתה אינה אצלי.

- אם כך, אין געגוע הוא הדבר אשר את חשה, אלא החמצה.

- לא. החמצה אינו. (שלילה נחרצת).

- אז מהו כן?

- כמיהה הנופלת בין מלתעות ההחמצה.

- אם כך, אינכן נפרדות, היות ומעולם לא התחברתן.

- התחברנו. במעמד הר סיני.

- ולא נפרדתן.

- נכון.

- אז מדוע קשה לך, ילדה?

- הכמיהה הנופלת מטריפה את דעתי, רומסת את ידיי ומשחקת בנפשי.

- ומדוע שלא תעזבי אותה?

- כיצד?

- למה את כמהה, ילדה?

- לקשר, שימתח ויביא לגעגוע.

- לגעגוע את כמהה, ילדה. לרצון לקרב בין מלתעות האהבה. לקריעה ביניהן.

- הן עדיפות על מלתעות ההחמצה.

- ומה בו, בגעגוע, מושך את לבך כל כך?

- הידיעה שאין החוט נמתח ומכאיב אלמלא אחוז הוא בשני קצוות.

- אז לחיבור את כמהה.

- כן.

- לחיבור ההדדי.

- כן.

- לידיעה שבהתקרב המלתעות יפסק הכאב לשניים, ולא לך לבדך.

- כן.

- אז למה את מחוברת, ילדה?

- לאבי שבשמיים.

- את מתגעגעת אליו, ילדה?

- מאד. (דמעות בקצות העיניים. מטפטפות).

- הוא מתגעגע אלייך, ילדה?

- מאד. (דמעות בעיניים. יורדות יחד על הלחיים).

- והאם תוכלנה מלתעות האהבה להתקרב?

- כאשר יבוא גואל צדק.

- ואת מחכה למלתעות, שתתקרבנה.

- (הנהון נמרץ. דמעות בגרון).

- ובינתיים מחפשת קשר אחר, שמלתעותיו יכולות הן להתקרב עוד בטרם ביאת הגואל.

- (הנהון).

- על מנת להשקיט את לבך המתגעגע עד מאד. את מחפשת, ילדה, געגוע נוסף, שיכול להרפאות בטרם ביאת הגואל.

- כן.

- האם ירפא קשר כזה את לבך, כאשר תתקרבנה מלתעות אהבתו?

- לא.

- מה ירפא את לבך, ילדה?

- ביכולתי להתקרב אליו גם כעת. אך הגעגוע ימשיך ויגדל ככל שאתקרב אליו.

- מהי תכליתך, ילדה?

- זוהי.

- וזוהי יכולתך. ולשם כך נועד הגעגוע.
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
וואו!!!!
איבדתי אותך בשורה השישית נראה לי, לא טרחתי לבדוק, אבל עדיין המשכתי לקרוא מקטע אובססיבי מעצבן, אבל אז כבר חיכיתי להפואנטה.. כי מה הקטע.. מה נפל עליה עם המילים המילציות והגבוהות שבקושי נקראות לי?? ופתאום - בווםםםם
אהבתי! אהבתי!!! אהבתי!!!!! ואין לך מושג עד כמה כי אין לי איך להעביר את זה במילים.....
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
ועכשיו קראתי את זה פעם שניה בריכוז בעיון בקשב או בכל מילה אחרת, וזה גמר לי את כ ל המילים!! העומק פה, המסר, הרעיון, ה הכל, זה לא אנושי בעיניי!!!! לא!!!!!!!!
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו!!!!
איבדתי אותך בשורה השישית נראה לי, לא טרחתי לבדוק, אבל עדיין המשכתי לקרוא מקטע אובססיבי מעצבן, אבל אז כבר חיכיתי להפואנטה.. כי מה הקטע.. מה נפל עליה עם המילים המילציות והגבוהות שבקושי נקראות לי?? ופתאום - בווםםםם
אהבתי! אהבתי!!! אהבתי!!!!! ואין לך מושג עד כמה כי אין לי איך להעביר את זה במילים.....
ועכשיו קראתי את זה פעם שניה בריכוז בעיון בקשב או בכל מילה אחרת, וזה גמר לי את כ ל המילים!! העומק פה, המסר, הרעיון, ה הכל, זה לא אנושי בעיניי!!!! לא!!!!!!!!
תודה!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה