'אתה ה' עשיתה' (תהילים קט כז) מפיק בה"א

Edge

משתמש חדש
עריכה תורנית
בפסוק הנזכר יש דגש באות ה"א, העקידת יצחק בשער ו כותב (להבנתי בלבד) שהמפיק יובן אם נאמר שהמילה עשיתה מתייחסת לנפש, אבל אם נאמר שכונת המפיק לתשועה והצלה מהגויים, הנזכרת שם, לא יובן המפיק.
ואני שואל הרי מפיק בה"א ניתן לנקבה נסתרת מוטעמת במלרע, ואם כן מה החילוק?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לענ"ד כוונת ה'עקידת יצחק' היא להסביר מי היא 'הנקבה הנסתרת' שאליה מתיחס המפיק - והסברו הוא, 'עשיתה' - עשית את הנפש, ואם הכוונה לתשועה וההצלה מהגויים - הרי די ב'עשית' - 'אתה ה' עשית (את התשועה)'.
 

Edge

משתמש חדש
עריכה תורנית
יפה. אבל לדבריך העקידה נותן הסבר לאות ה"א עצמה וממילא יובן גם המפיק שבה. אך מלשונו נראה שברור שהה"א היתה צריכה להיכתב, ורק בא לתת הסבר למה היא דגושה במפיק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה