מידע שימושי אחת ולתמיד | סוכר או ממתיקים מלאכותיים | מחקרים בלבד!

haiosi

משתמש פעיל
בעקבות דיון שהתפתח באשכול אחר:

אני מוצא לנכון להעלות דיון מסודר בנושא. לכל מי שיש מידע מחקרי (לא, הרופא שלי אמר לי, חבר וכו'), ולא מידע מבוסס תחושת בטן, מוזמן להציג כאן.

אתחיל בכתבה שקראתי לפני כמה שנים, והיא עשתה עלי הכי הרבה רושם בנושא.

מתוך "ידיעות אחרונות" מתאריך 12.7.18:

אתחיל באתר של הירחון הבריטי Which, לדעתי כתב העת הצרכני המהימן בעולם. עורכי האתר (והירחון) לקחו על עצמם משימה ראויה לכל שבח: להפריך את הדעות הקדומות על מזונות מסרטנים מצד אחד, ומרפאי סרטן מצד שני.

הסקירה של וויץ' מתבססת על בחינה של עשרות מחקרים רפואיים מעודכנים ומיון קפדני של הממצאים. מסקנתם: רוב המזון הנחשב כמסרטן אינו כזה. גם רוב המזון הנחשב למעכב ואף מרפא את מחלת הסרטן אינו כזה.

האם ממתיקים מלאכותיים מעלים את הסיכון לסרטן? לא, עונים בביטחה מומחי וויץ׳. ממתיקים מלאכותיים נמצאים במיני מזון רבים, ממשקאות עד יוגורטים, מגומי ללעיסה עד קינוחים מוקפאים. מחקרים מדעיים לא מצאו השפעות מסרטנות שלהם על בני אדם, ורשויות המזון בארה"ב, אירופה (וישראל) הוציאו את הממתיקים המלאכותיים מרשימת תוספי מזון המסוכנים לבריאות.

• האם תוספי מזון אחרים מסרטנים? התשובה של וויץ': למזונות המכילים תוספים המאושרים למאכל על ידי רשויות המזון והבריאות (באיחוד אירופי ניתן להם סימון המתחיל באות E) אין השפעה מסרטנת.

• אך יש יוצא מהכלל אחד: החומרים המשמרים שמשתמשים בהם ליצור בשר מעובד: נקניקים, נקניקיות, פסטרמה ועוד. ארגון הבריאות העולמי מזהיר מאכילת יותר מ־50 גרם בשר מעובד ביום, בשל העלייה בסיכון לחלות בסרטן.

• לא כן ביחס למוצרי מזון מעובדים חוץ מבשר. אכילתם לא מגדילה את הסיכון לסרטן, פוסקים מומחי הירחון. מותר בין היתר ללקק גלידה ולזלול קורנפלקס. וויץ׳ מציין כי אחדים ממזונות אלו משמינים — והשמנת יתר מסווגת כגורם סיכון רציני לסרטן. השמנה, לא הרכב האוכל. גורמים מאיצי סרטן נוספים הם אזבסט, עישון ואלכוהול.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
צריך לדעת שגם מחקרים משתנים מזמן לזמן.
ולפעמים יש מחקרים הפוכים.
בפרט שכאן מדובר על כתבה מלפני 5 שנים.

בכל אופן יש שאומרים שזה משפיע על מערכת העיכול.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אז היום פורסם, שהולכים להכריז בשבוע הבא על"אספרטיים" כחומר מסרטן.
אם אמצא מקור או מישו. אני יביא.
אבל רק מראה שהדברים משתנים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה