שיתוף - לביקורת אבל בין חתנים

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בבוקר שאחרי, המה כל בית הכנסת המרכזי, סביב החתונה הסופר סופר מטורפת, שהתממשה אמש. בכל עבר ובכל מעבר התגודדו האנשים, חלקם בקפה שלפני התפילה, אחרים בסיגריה שאחרי ועוד כמה בין גברא לגברא, והם פולטים זה לזה עוד מידע מרעיש על מה שהיה שם.

לא בכל יום זוכה הנגיד והעסקן של העיר ושל הציבור בכללותו, ר' לייזר מאסקוביץ המכונה 'המשב"ק המשווק' להשיא את בתו. ועוד עם בן הראשיבה האגדי של 'נתיבעס'' הרב בוטסמן שהוא בעצמו חתן של גאב"ד 'כסאות למשפט' הרב חכלילי שהתפרסם לאור מועמדתו למשרת הראשון לציון. כמובן בלי להתעלם מהסבא מצד הכלה, המשפיע ר' נוחעם שליט"א.

את הרקע הכללי לכל אלה שלא היו בעניינים בחודש האחרון, סיפק לייכער הגבאי הראשי. בידו קופות מתכת מרשרשות: "כבר בהתחלה הבינו שאי אפשר להסתפק ב'היכלי רווחה' הקלאסיים, והלכו על הטופ, 'פנינת גן ארועים והיכל כנסים' ברחוב הסדנא זה עם המרפסת המפורסמת לכיוון הים. הם שכרו את נוסי מ'מצב הפקות' שיפיק את הארוע, כל סבא מכל צד שם איזה סכום, כי כבודה של תורה וכבודה של משפחה מונח על כף המאזניים.

בעריש שהיה נעייסן מדרג ב', היה אחראי להקריא את רשימת המשתתפים, כל ילד יודע שהוא סך הכול מצטט את אחד מהקווי הסקופים, ושבאמת הוא לא הטריח את עצמו לארוע. אבל כיף לשמוע אותו, יש לו איזה נופך.

לעומתו, קרויזר החתיך דווקא ידע גם לתת את המשקל והדגש הנכון, כל אחד מהנוכחים מה הוא מרוויח בהגעתו.

"תראו, זה שבוסו, טייב, בצלאל ושלל הגמדים הגיעו, כי יו"ר התנועה צייץ שכדאי, וצייץ גם לביכלר לצייץ עליהם. מצד שני כל פמליית גפני גם דפקה נוכחות, ונצפתה מסתודדת עם גדעון סער ועם היעומ"ש של משרד המסורת חיים קצנשטיין. אל תשכחו גם שהבחירות לרבנות הראשית מתקרבות, לכן לא פלא ששגריר צרפת ושגריר מרוקו שמקורבים לגוף הבוחר, נצפו רוקים לצלילי 'אעופה אשכונה'.

לא התפלאתי לראות את הצפויים מראש, שמגיעים לכל מקום שיש תקשורת כמו יעקב ריבלין ורובי ריבלין וספי ריבלין, ולצידם שלל יחצ"ני המגזר אבי בלום אבי גרינצייג, אבי רבינא, ואבי אבות הטומאה. ממי כן הופתעתי? מהבולטים בהיעדרם, שוקי לרר, גיא לרר, גיא זוהר זהר ארגוב, שלמה ארגוב, ושלמה מלך הפלאפל. מהם ציפתי שיתזזו ברחבה, הרי קשרי היחצנות שלהם אצל מאסקוביץ' הם כבר לא סוד."

לא לחינם דילג קרויזר החתיך על שורת הרבנים, כי בכל הנודע לפוליטיקה בשולחן המזרח ומעלה, אין אח ורע לבריטר, חונך לנוער בסיכון ויועץ נישואין, מיושבי הספסל הקבוע ליד היציאה המערבית, מאחרי הנץ ועד חמישה לתשע. שם הוא זורק לשומעי לקחו פירורים משולחן גבוה.

"ממש לא התפלאתי שנתנו ברכה שלישית לגרב"ק, כולם ראו את התלחששויות של שלוזנברג המשב"ק עם החתן הגדול של בוטסמן, דווקא הרב עטייה והרב לוזוביץ' שידועים ביחסים החמים עם סב הכלה הגיע רק לריקודים השניים, וקיבלו בקושי 'לאורו ניסע ונלך'... בדגש על 'נלך' רמז עבה שילכו כבר מבית שר הגבורה וישחררו אותו לנפשנו"

הצעירים התמקדו בחלקים המוזיקליים, ומנו בהתרגשות ובידענות את שמות כל הנשפנים הקלידנים והאמרגנים, שהרימו את הקהל ואת ציבור לוטשי העיניים וזוללי הטשולנט. השילוב בין ישראל גרוניך עם ילד הפלא עמירם בן אוליאל, בליווי מקהלת 'אזמרה' ותזמורת 'מלוכה', שהופיעו בקבלת פנים. בתחרה במעט באחים היל עם ילדי הפלא האחים קלצקין בליווי מקהלת 'ברידער' ותזמורת האחים דיקמן, שהרימו את הריקודים הראשוניים. בין לבין עלו ובאו והסתובבו בקהל ירחמיאל ביגון עם שלושה פרחים, הרצליך עם המלאך, אהרלרה סאמט עם שייע ויואלי קליין עם מאייר.

ליד המכונות של הסנדוויצ'ים, טונה-ירקות ופחיות פפסי, עמד ראובן בורגר, ותיאר את החלק הקולינרי: "בקבלת פנים היה שולחן מתוקים של מוישזיס' עם חיתוכי פירות של בנניס', על שאר הארוע לקח פיקוד חיים ברגנשטיין השף של מודיס' וכמובן לא היה אפשר לפספס את העריכה המושקעת של פיאוזורזיס'. אגב אני הגעתי רק לבר משמחים המטורף עם החמין והקובה של פרענקיס', היו שם בערך בדיוק, שלושתלפים משמחים, וסקרנים כמוני, לכולם היה מספיק."

זכריה זכריש שהלך בדיוק ליד האולם בשעת החופה, הרגיש צורך עז לפטפט עם מישהו על אירועי אמש. מכיוון שאין לו מנוי פרימיום בשום אחת מהקבוצות הוא ניגש לאיזה אברכון פרצוף מוכר שעמד די משועמם ודי לבד וגלגל לעצמו תפילין משל אין לו כולל ללכת אליו.

"אתה לא מבין איזו חתונה הייתה אתמול" פתח זכריש בהתלהבות.

-"אני דווקא מבין, הייתי שם" מפטיר הפרצוף מוכר.

-"היית שם?!" זכריש מרים קצת את האוקטבה כדי לייצר קבוצת התעניינות מסביב לאברכון. "מצד בוטסמן?"

-"גם"

-"וגם מה?" מצד הבר מתוקים? או ממקהלת אהללה?

-"לא. הייתי גם מצד מאסקוביץ"

-"איך?" זכריש כבר קולט שאו שיש פה שקרן מטורף, או אחד מקושר שלא יודע לנצל את העוצמות.

-"פשוט מאד, אני החתן. לא אמרת שאני פרצוף מוכר? בכל מקרה, תבוא גם מחר. לא יהיה תחנון"
 
נערך לאחרונה ב:

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ענק!

מספר תיקונים שכדאי לעשות כל עוד הנר דולק:
עז.
בשום אחת מהקבוצות
אף אחת, אני מניח. אלא אם כן יש כאן כוונה לאיזשהו משחק מילים..
לא אמרת שאני פרצוף מוכר?
לא, לא אמר.

חסרים הרבה פסיקים, החסרון של חלקם יוצר בלבול ממש. דוגמאות:
-"לא גם מצד מאסקוביץ"
בכל מקרה תבוא גם מחר לא יהיה תחנון"
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אדיר ונדיר. רק לפרוטוקול:
יחצ"ני המגזר אבי בלום אבי גרינצייג, אבי רבינא, ואבי אבות הטומאה.
שם הוא זורק לשומעי לקחו פירורים משולחן גבוה.
הפנינים שצדו את עיני ביותר, אם כי כל שורה יש מה משום מצוד (וכאן נתבאר למה אין להדפיס קטעים לפרוג בכדי לקוראם בשבת, שיש בהם חשש צידה).
ופטור בלא כלום אי אפשר:
בתחרה במעט באחים היל
ברגע הראשון חששתי שהתקלה היא במשקפיי, ואחר ניקוי התברר שאינה שם.
תודה על ההזדמנות לנקותן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה